مشکل کار نکردن یوتیوب چه راه حل هایی دارد؟

مشکل کار نکردن یوتیوب چه راه حل هایی دارد؟
  • 1398/5/28
  • زهرا معبودی
  • 1

تقریبا می توان گفت که روزی برای من شب نمی شود مگر این که یک بار به یوتیوب سر بزنم و محتوای چیزهایی که دوست دارم را از طریق ان دنبال نکنم! حالا تصور کنید که موقع کار نکردن یوتیوب چقدر حال و روح من به هم ریخته است. به جرات می توانم بگویم به هر دری می زنم تا بتوانم این مشکل را حل کنم. شاید تا کنون به تناسب یوتیوب در اندروید و ios و حتی دسکتاپ راه حل های زیادی دنبال کرده باشم که قصد دارم آن ها را به صورت یک مطلب جامع در این بخش بنویسم.

Downdetector را چک کنید

اگر شما از یوتیوب در سیستم عامل های موبایلی مثل اندروید و ios استفاده می کنید ( البته از طریق کروم در موبایل )، Downdetector یکی از بهترین چیزهایی است که به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که این مساله را ببرسی کنید. Downdetector به شما کمک می کند تا بدانید علت کار نکردن یوتیوب، توقف موقت آن است یا سیستم و پلتفرم های شما مشکل دارد.

برای شناسایی علت کار نکردن یوتیوب Downdetector را چک کنید

با چک کردن این سایت در واقع در وقت خود حسابی صرفه جویی می کنید. در اصل این وب سایت به شما کمک می کند که بفهمید، باید تلاش تان برای حل مشکل کار نکردن یوتیوب را روی چه چیزی بگذارید.

برای ورود به این وب سایت چک کننده آپ بودن یوتیوب کلیک کنید

 

وضعیت اتصال اینترنتی تان را چک کنید

این موضوع دیگر کاملا بدیهی است که تا اینترنت تان درست نباشد و به اینترنت متصل نباشید با کار نکردن یویتوب مواجه خواهید شد. در چنین شرایطی به اتصال تان نگاه کنید.  اتصال Wi-Fi / Lan را چک کنید و حتی کمی روتر را زیر و بالا کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

اگر سایر دیوایس هایی که در کنار شما هستند به درستی از اینترنت و شبکه ای که استفاده می کنید استفاده می کنند، نیازی به چک کردن وضعیت اتصال نیست. ( البته شاید کانکشن سیستم شما مشکلی داشته باشد ).

 

حل مشکل کار نکردن یوتیوب در گوگل کروم

اگر از Chrome برای تماشای فیلم های YouTube استفاده می کنید ، یکی از بهترین راه های تعیین مشکل در مرورگر این است که از مرورگر دیگری مانند Firefox برای دسترسی به YouTube استفاده کنید. اگر کار کند ، می توانید نتیجه بگیرید که مشکل Chrome است. خب زمانی که مشکل از گوگل کروم شماست، باید این مشکل را حل کنید. راه حل های زیر به شما کمک می کند مشکلات گوگل کروم را حل کنید:

 

گوگل کروم را به اخرین ورژن خود بروز رسانی کنید

گاهی اوقات سرویس های مختلف اینترنتی، با برخی ویژگی ها و ساختار های مرورگرها به مشکل برخورد می کنند و اینجاست که بروز رسانی هایی رخ می دهد. اگر مرورگر شما به بالاترین نسخه آپدیت باشد، می توان تا حدی مسائل را حل کرد.  برای بررسی اینکه از چه نسخه Chrome استفاده می کنید ، روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید.

گوگل کروم را به اخرین ورژن خود بروز رسانی کنید

مکان نما را بر روی گزینه Help قرار داده و بر روی “About Chrome” کلیک کنید. مرورگر شروع به بررسی می کند تا ببیند آیا به روزرسانی هایی در دسترس است یا خیر. اگر Chrome به روز باشد ، به شما اطلاع می دهد؛ در غیر اینصورت ، به طور اتوماتیک بروز رسانی مورد نظر، روی مرورگر اعمال خواهد شد.

 

گوگل کروم را ریستارت کنید

یکی دیگر از کارهایی که می تواند مشکل کار نکردن یوتیوب را حل کند این است که مرورگر کروم خود را ریستارت کنید. یعنی می توانید مرورگر را ببندید و دوباره آن را باز کنید. اگر بعد از این کماکان یوتیوب با مشکل ادامه می دهد، دقت کنید که آیا این سرویس از طرف Task Manager بسته شده است یا خیر؟

برای این کار، از روی کیبورد دکمه های Ctrl + Alt + DEL, را بگیرید. با این کار تغییراتی روی نمایشگر رخ می دهد. بعد از آن Task Manager را انتخاب کنید. وقتی که پنجره نمایش داده شد، Chrome را انتخاب کنید و به دنبال آن روی End task کلیک کنید.

گوگل کروم را ریستارت کنید

بدین ترتیب باید دوباره به کروم بروید و بررسی کنید و مشکل را حل شده ببینید.

 

Hardware Acceleration را غیر فعال کنید

Hardware acceleration چیزی است که با هدف کار کردن بهتر و راحت تر کروم طراحی و ساخته شده است. این ویژگی همان چیزی است که سایت هایی را که با کمک واحد پردازش گرافیک و واحد پردازش مرکزی جستجو می کنید ، در اختیار شما قرار می دهد. وقتی کارت گرافیک نتواند این ویژگی را برطرف کند ، مشکلات رخ می دهد.

برای این اقدام:

  1. با کلیک کردن روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای مرورگر، به تنظیمات دسترسی پیدا کنید یا این که، آدرس chrome://settings را در آدرس بار بنویسید و Enter را فشار دهید.
  2. در صفحه ای که باز می شود قدری به پایین اسکرول کنید تا به عبارت Advanced در پایین و وسط صفحه برسید. روی این آپشن کلیک کنید
  3. بخش System را پیدا کنید.
  4. در این بخش، گزینه دوم را نگاه کنید. در این قسمت صحبت از  hardware acceleration است. باید تاگل مقابل آن را خاموش کنید تا عملکرد سیستم به حالت اولیه اش برگردد.

Hardware Acceleration را غیر فعال کنید

اینجاست که باید دوباره مرورگر خود را ریستارت کنید. البته قبل از ان از یک چیز دیگر مطمئن شوید.

به بخش Settings بروید و در زیر بخش privacy and security، روی Content Settings کلیک کنید. در این بخش Allow JavaScript را پیدا کنید و اطمینان کنید که تاگل ان روشن است. بعد از این حالا می توانید مرورگر را ریستارت کنید.

Hardware Acceleration را غیر فعال کنید

اگر این مساله در اینجا حل نشد نوبت به کش کروم می رسد.

 

کش گوگل کروم را پاک کنید

یک مشکل که ممکن است مرورگر برای شما فراهم کند این است که، کروم می تواند گاهی نسخه قدیمی کروم را ذخیره کند. این موجب می شود که فیلم ها در سری بعد برای استفاده پخش نشود. در چنین شرایطی باید آن چه در کروم ذخیره شده ست را پاک کرد تا دسترسی به نسخه بعدی، امکان پذیر باشد. برای حل این مساله گام های زیر را دنبال کنید:

  1. Settings را باز کنید
  2. کمی به پایین اسکرول کنید تا به Advanced برسید
  3. به مسیر Content Settings -> Cookies -> See all cookies and site data بروید
  4. در سمت بالا و راست صفحه Remove all را انتخاب کنید
  5. روی Clear all برای تایید نهایی کلیک کنید

حل مشکل کار نکردن کروم

بعد از این کروم را ریستارت کنید و به یویتوب بروید و فیلم ها را یکی پس از دیگری ببینید.

 

حل مشکلات کار نکردن یوتیوب در اندروید

کاربران در اندروید به دو طریق می توانند از یوتیوب استفاده کنند

  1. از طریق اپلیکیشن یوتیوب
  2. از طریق مرورگر کروم

آن چه در این بخش گفته می شود، بیشتر با تمرکز بر اپلیکیشن یوتیوب می باشد.

 

اپلیکیشن یوتیوب را بروز رسانی کنید

همیشه نسخه های جدیدتر هر اپلیکیشن به شما کمک می کند تا مشکلات نسخه های قبلی را رفع شده ببینید. یوتیوب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای این کار می توانید به مارکت های داخلی مراجعه کنید یا این کار را از طریق گوگل پلی انجام دهید.

  1. وارد گوگل پلی شوید
  2. دکمه تنظیمات را کلیک کنید
  3. در بخش My apps & games می توانید به اولین تب یعنی بروز رسانی دسترسی داشته باشید
  4. اگر برای اپلیکیشن یوتیوب شما یک بروز رسانی در دسترس باشد، روی آن ضربه بزنید تا بروز رسانی انجام شود. امید که با این کار مشکل شما کاملا حل بشود.

 

دیتا و کش اپلیکیشن یوتیوب را پاک کنید

پاک کردن حافظه نهان برنامه فقط داده های موقت را حذف می کند ( کش ) ، و حذف داده های برنامه باعث حذف هرگونه تنظیماتی می شود. گاهی باز نشانی تنظمیات مشکلات را زود حل می کند.

برای این کار می توانید به مسیر Settings -> Applications -> Application manager -> YouTube -> Storage -> Clear data/Clear Cache بروید.

دیتا و کش اپلیکیشن یوتیوب را پاک کنید

بعد از این کار به سراغ اپلیکیشن یوتیوب خود بروید و بررسی کنید که مشکل حل شده یا نه. شاید لازم باشد یک بار گوشی را ریستارت کنید.

 

به تاریخ و زمان نگاه کنید تا درست تنظیم شده باشند

اگر تاریخ و ساعت سیستم شما بهم بریزد موجب می شود که مشکلات همگام سازی روی دیوایس و اپلیکیشن های تان رخ دهد. برای رفع این مشکل ، به تنظیمات دستگاه خود بروید و به بخش date و time بروید و  اطمینان حاصل کنید که گزینه Automatic date & time روشن شده است.

به تاریخ و زمان نگاه کنید تا درست تنظیم شده باشند

گاهی اوقات خود یوتیوب به شما خطاها را نمایش می دهد و به شما می گوید که مشکل کارتان از کجاست. در چنین شرایطی راحت تر می توان مشکل را حل کرد.

شما تا کنون با چه خطاهایی مواجه شده اید و چطور آن ها را حل کرده اید؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *