روش تعمیر و جلوگیری از سوختن نمایشگر گلکسی اس ۸

روش تعمیر و جلوگیری از سوختن نمایشگر گلکسی اس ۸
  • 1398/6/2
  • زهرا معبودی
  • 0

هر چند گوشی گلکسی اس ۸ بیش از دو سال است که در دنیای تکنولوژی درخشیده و بعد از آن گوشی های دیگری روانه بازار شده اند اما گاهی صحبت هایی از این گوشی همچنان در بین کاربران شنیده می شود اما این صحبت ها همیشه هم خوشایند نیستند.

از جمله این صحبت ها می توان گفت که مثلا اسکنر اثر انگشت در جای خوبی تعبیه نشده یا این که مدل امریکایی این گوشی نسبت به مدل جهانی آن، روان نیست و به سهولت نمی توان با آن کار کرد. اما چیزی که بیش از همه شنیده شده، سوختن نمایشگر گلکسی اس ۸ می باشد.

امروز در این مقاله به شما راهکاری می دهیم که به شما کمک می کند دیر تر دچار سوختگی نمایشگر گلکسی اس ۸ و یا گلکسی اس ۸ پلاس شوید.

 

آیا نمایشگر گوشی گلکسی اس ۸ من نیز خواهد سوخت؟

از زمانی که این گوشی در دست کاربران قرار گرفته، مخصوصا در هفته اول عرضه آن، این مساله بارها به سامسونگ گزارش شده است. اما بعد از آن نیز چند صد گزارش از سوختگی نمایشگر ارائه شده است. اگر از علت این موضوع بگذریم، می توان با اطمینان گفت که، می توانید به راحتی با کمک قابلیت خود نمایشگر این گوشی این مساله را حل کرد.

همانطور که می دانید گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از نمایشگری بهره مند هستند که تحت تکنولوژی AMOLED ساخت یافته اند. به همین دلیل به راحتی می توان سوختگی آن ها را برگرداند یا معکوس کرد.

پس شما نیز به احتمال زیاد ممکن است دچار این مساله شوید و چاره اش هم یکی دو ترفند در این مقاله است.

 

اپلیکیشن AMOLED Burn-in Fixer را نصب کنید

زمانی که دچار سوختگی نمایشگر می شوید، به راحتی با یک اپلیکیشن عملیات تعمیر گلکسی اس ۸ را شروع می کنید. اپلیکیشن AMOLED Burn-in Fixer به شما کمک می کند که نمایشگر، پیکسل های سوخته را نتواند تحمل کند و سعی در از بین بردن آن ها کند.

لازم نیست چیز زیادی از این اپ بدانید. کافی است آن را از این لینک دانلود کنید. خوشبختانه این اپلیکیشن روی تمام گوشی هایی که از جنس AMOLED  ساخته شده اند کار می کند و این مساله را از بین می برد. البته که این اپلیکیشن در گوگل پلی به رایگان ارائه می شود.

اپلیکیشن AMOLED Burn-in Fixer را نصب کنید

وقتی که این اپ را نصب کردید، آن را اجرا کنید و اجازه دهید تا پیکسل ها یکی یکی اصلاح شوند. شاید این کار ساعت ها طول بکشد، پس بهتر است که گوشی را از قبل حسابی شارژ کنید و اپ را اجرا کنید و همه چیز را به حالت خود رها کنید تا مساله حل شود.

شیوه کار کردن با اپلیکیشن رفع مشکل سوختگی نمایشگر گوشی

بعد از این که این اپلیکیشن را نصب کردید و اجرا کردید، با صفحه ای مواجه می شوید که دارای دو تب است. تب دوم یعنی “Test Burn-in” را کلیک کنید تا وارد صفحه شوید. در این صفحه گزینه Hide UI را بزنید.

شیوه کار کردن با اپلیکیشن رفع مشکل سوختگی نمایشگر گوشی

همانطور که مشاهده می کنید، بعد از فشردن این دکمه، صفحه به یک صفحه کاملا خاکستری رنگ تبدیل می شود. برای حل مشکل سوختن پیکسل های گوشی گلکسی اس ۸ به مناطق ناوبری و نوار وضعیت توجه زیادی داشته باشید ، زیرا اینها مستعدترین هستند.

بعد از این که این بخش به درستی به اتمام رسید، باید متوجه شوید که این سوزش پیکسل ها بیشتر در کدام بخش ها قرار دارد. به صفحه اصلی اپلیکیشن برگردید.

در این جا باید مشخص کنید که آیا مشکل در navigation and status bars است یا فقط در ناوبری!؟ انتخاب کنید و تنظمیات اپلیکیشن را روی آن چیزی قرار دهید که سوختگی بیشتر در آن مشاهده شده است.

شیوه کار کردن با اپلیکیشن رفع مشکل سوختگی نمایشگر گوشی

در ادامه روی Enable Inverted Colors کلیک کنید. با این کار به تنظیمات اضافی روی گوشی تان دسترسی پیدا می کنید. در ادامه کمی اسکرول کنید تا به Color inversion برسید و اسلاید مقابل آن را بکشید:

حل مشکل سوختن نمایشگر گلکسی اس 8

پس از انجام این تنظیمات همه عناصر و رنگ ها روی گوشی شما به حالت معکوس می رود و این موجب می شود عملیات بهبود به خوبی صورت گیرد.

این عملیات کمی زیاد طول خواهد کشید. پس بهتر است که از فرصت استفاده کنید و به Settings بروید. در ادامه Display را انتخاب کنید. در این بخش Sleep را روی چیزی حدود ۳۰ دقیقه تنظیم کنید.

حل مشکل سوختن نمایشگر گلکسی اس 8

بعد از این در صفحه اصلی اگر بخواهید می توانید روی Hide Settings کلیک کنید تا تنظیمات و اپشن ها حذف شوند و عملیات بهبود گوشی کارش را انجام دهد.

بعد از این که عملیات تمام شد گوشی تان را ریستارت کنید و از یک نمایشگر عالی بدون هیچ اثر سوختگی لذت ببرید.

 

پنهان کردن  Navigation و Status Bar برای جلوگیری از سوختگی نمایشگر

وقتی که توسط اپلیکیشن مشکل سوختن نمایشگر را حل کردید باید مطمئن باشید که دوباره این اتفاق رخ نمی دهد. برای این موضوع، کافی است که Immersive Mode را برای همیشه روشن و فعال نگه دارید.

این کار موجب می شود که استتوس بار و ناوبری در صفحه نمایش داده نشوند. اما زمانی که به آن ها نیاز پیدا می کنید، کافی است که یک سوایپ به سمت داخل از گوشه نمایشگر داشته باشید تا فعال شوند.

هر چند این کار اسان است اما نیاز به یک کامپیوتر و نرم افزار ADB  دارید. برای اطلاع از شیوه تنظیم این بخش اینجا را کلیک کنید. توصیه اکید داریم که این دو بخش را پنهان کنید چرا که بیشترین حالت سوختن نمایشگر گوشی در این قسمت ها رخ می دهد.

 

گزینه Always On Display را خاموش کنید

این گام از تنظیمات در حقیقت گام دوم را تقویت می کند. سامسونگ مدعی است که دکمه ها را طوری درست کرده که جلوی سوزش نمایشگر را می گیرد اما بهتر است که این تنظیم را داشته باشید.

ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و بعد Lock screen and security را انتخاب کنید. در این صفحه کمی به پایین اسکرول کنید تا به Always On Display برسید.

حل مشکل سوختن نمایشگر گلکسی اس 8

بعد کافی است که این ویژگی را خاموش کنید.

امید می رود که با کمک این تنظیمات بتوانید به راحتی مساله را حل کنید و از داشتن یک نمایشگر سالم لذت ببرید.

در صورتی که این مساله برای شما بوجود آمد، و آن را حل کردید تجربه خود را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *