مقایسه بین جیمیل و Outlook از نظر فنی و تکنیکی و کاربری

مقایسه بین جیمیل و Outlook از نظر فنی و تکنیکی و کاربری
  • 1398/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

Gmail و Outlook.com دو سرویس پرطرفدار پست الکترونیکی هستند و هرکدام مزایای خاص خود را دارند. بیشتر افراد از ارائه دهندگان ایمیل یا به عنوان یک حساب اصلی یا ثانویه استفاده می کنند. برخی اوقات افراد در سرویس های مختلف اکانت دارند. اما از آن جا که این دو از مهم ترین سرویس دهندگان هستند، تصمیم داریم بر اساس ویژگی ها آن ها را بررسی کنیم. این بررسی به شما کمک می کند بهترین سرویس متناسب با نیاز و شرایط خود را انتخاب کنید.

برای پاسخ به کدام یک از بهترین ها: Outlook.com یا جیمیل، معیارهای زیر را بررسی کرده ایم.

راحتی در استفاده از جیمیل و Outlook.com

اولین مساله لود شدن جیمیل در مرورگر است. معمولا جیمیل در مرورگرهایی به غیر از کروم کمی با تاخیر لود می شود. این بخاطر این موضوع است که کروم اصولات بر اساس استانداردها وقواعدی نوشته شده که با سرویس های خود گوگل همخوانی بهتری دارد. در واقع می توان گفت گوگل سرویس هایش را برای یکدیگر بهینه کرده است.

اما در جیمیل دسته بندی ها و تب های مختلف در اینباکس به صورت مختلف وجود دارد که به شما کمک می کند تا ایمیل های خود را به درستی سازمان دهید.

اما چند نکته در مورد Gmail این است که

این سرویس به شما امکان می دهد مستقیماً از طریق نمادهای میانبر در بالای صفحه ، نسبت به هر ایمیلی اقدام کنید. این که آیا شما می خواهید یک برچسب تنظیم کنید ، یک مخاطب را mute کنید / مسدود کنید ، یا ایمیل ها را به صورت عمده حذف کنید ، فقط به اندازه یک یا دو کلیک طول می کشد.

نوار جستجو، نتایج تاریخ دقیق را بر اساس کلمات کلیدی به ارمغان می آورد.

همچنین با کمک سرویس جیمیل، ردیابی ایمیل های قدیمی تر ، ( خواه ایمیل های دریافت شده یا ارسال شده ) بسیار آسان است.

راحتی در استفاده از جیمیل و Outlook.com

از نظر راحتی کار کردن با جیمیل، می توان به سرویس تقریبا جدیدی اشاره کرد که به نام smart compose یا نوشتن هوشمند مشهور است. به لطف این سرویس می توانید از خود جیمیل به عنوان دستیاری برای نوشتن استفاده کنید. البته شما می توانید به راحتی سرویس نوشتن هوشمند جیمیل را غیر فعال کنید

راحتی در استفاده از جیمیل و Outlook.com

علاوه بر این جیمیل دارای بخشی به نام SMART REPLY است که به پاسخ هوشمند مشهور است و کار شما را راحت تر می کند. سرویس پاسخ هوشمند جیمیل به راحتی قابل غیر فعال سازی است.

راحتی در استفاده از جیمیل و Outlook.com

در این باره برای  Outlook.com موضوع چندان جالب  و جدیدی وجود ندارد. برای این که عریضه خالی نباشد می توان گفت که بهترین المان برای  Outlook.com در این مرحله رمز نگاری ایمیل هاست.

در مقایسه با Gmail ، رابط Outlook واقعا نیاز به بهینه سازی و کار کردن دارد. همچنین اگر بخواهید ایمیل ها را پاک کنید باید واقعا به آن زمان اختصاص دهید. اگر در جیمیل ایمیل خوانده نشده داشته باشید به راحتی می توانید از شر آن ها راحت شوید اما در Outlook اینگونه نیست.

ویژگی Outlook

نتیجه: به لطف ویژگیهای پیشرفته تر و پاسخگوئی سریع ، استفاده از Gmail آسان تر است.

 

دسترس پذیری و ادغام پلتفرم ها در جیمیل و Outlook.com

جیمیل و Outlook.com دارای اپلیکیشن موبایلی هستند که روی پلتفرم های مختلف اعم از Android, iOS و Chrome OS به خوبی کار می کنند.

در حالی که Outlook دارای کلاینت دسکتاپ تاپ است، نمی تواند یک حساب شخصی Hotmail را با Thunderbird ادغام کند.

دسترس پذیری و ادغام پلتفرم ها در جیمیل و Outlook.com

از طرف دیگر جیمیل به طور صحیح از Thunderbird پشتیبانی می کند. در حقیقت ، استفاده از Gmail در Thunderbird شاید خوشایند تر باشد ، زیرا ایمیل همیشه از یک کلاینت دسکتاپ قابل دسترسی است.

دسترس پذیری و ادغام پلتفرم ها در جیمیل و Outlook.com

Gmail همچنین از سایر سرویس دهنده های ایمیل از جمله Mailbird ، Apple Mail و حتی ایمیل های Windows پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، می توانید از بلندگوهای Alexa یا همان Alexa speakers برای چک کردن Gmail استفاده کنید.

Outlook.com همچنین بسیاری از این مشتری ها را پشتیبانی می کند ، اما عدم دسترسی راحت با Thunderbird یک نقطه ضعف بزرگ است.

نتیجه: در این مقایسه هر دو سرویس با اندکی تفاوت، عملکرد خوبی دارند.

 

بررسی تجربه کارکردن با جیمیل و Outlook در حالت دسکتاپ

یکی از امتیازهای Outlook.com  این است که کلاینت دسکتاپ دارد. به طور مخصوص کلاینت دسکتاپ این سرویس در ویندوز ۱۰ از جهات مختلف قابل قبول تر است. اگر بخواهیم بین نسخه های موبایلی و کلاینت دسکتاپ Outlook.com  مقایسه کنیم می توان گفت که حالت دسکتاپ آن کارایی بیشتری دارد. شاید به همین دلیل است که سال ها در اداره ها و شرکت ها از Outlook.com استفاده می شود.

بررسی تجربه کارکردن با جیمیل و Outlook در حالت دسکتاپ

از این گذشته ، با استفاده از یک حساب Office 365 ، می توانید ایمیل های Outlook خود را به کل مجموعه مایکروسافت متصل کنید.

اما با این اوصاف و تجربه کاری نمی توان گفت که جیمیل از قابلیت های خاص و تجربه کاربری خوبی در حالت دسکتاپ برخوردار باشد.

نتیجه: Outlook.com یک تجربه دسک تاپ برتر دارد.

 

ویژگی های اساسی و امکانات جیمیل و Outlook

یکی از مهم ترین ویژگی ها برای مقایسه ابزارهای مختلفی که روزانه با آن ها سر و کار داریم، وجود تقویم است. تقویم به شما کمک می کند چشم انداز گسترده ای روی روزهای آتی و گذشته داشته باشید، قرارهایی تنظیم کنید و بعد یادآور تنظیم کنید و هشدارها را به موقع دریافت کنید.

ویژگی های اساسی و امکانات جیمیل و Outlook 

از طرفی جیمیل دارای تقویم است اما دسترسی به آن چندان راحت نیست. از سمت دیگر امکاناتی که تقویم Outlook دارد قابل مقایسه با امکانات جیمیل نیست.

ویژگی های اساسی و امکانات جیمیل و Outlook 

Outlook از ویژگی امضای بسیار مفیدی برخوردار است که به شما امکان می دهد از قالب های رنگارنگ با امکان واترمارک و تصاویر دیجیتالی استفاده کنید. ایجاد یک امضای حرفه ای Gmail معمولاً به یک برنامه خارجی مانند “Wisestamp” یا “Hubspot” نیاز دارد.

ویژگی های اساسی و امکانات جیمیل و Outlook 

نتیجه: Outlook در زمینه موارد یاد شده، بهتر از جیمیل عمل می کند.

 

قابلیت دسترسی به جیمیل بیشتر است یا Outlook

در جیمیل مخصوصا وقتی که از مرورگر های دیگر به غیر از کروم استفاده می کنیم، معمولا مشکل در دسترسی داریم. گاهی اوقات وقتی حتی در حال نوشتن ایمیلی در جیمیل در مرورگری مثل فایرفاکس هستیم، خطای temporary error را دریافت می کنیم.

البته این موضوع تقریبا برای کاربران جیمیل طبیعی شده است. این در حالی رخ می دهد که تجربه کار کردن با اپلیکیشن های موبایلی جیمیل از این خطا عاری است.

قابلیت دسترسی به جیمیل بیشتر است یا Outlook

همچنین جیمیل استفاده از وی P ان ها را منع می کند. در این حالت اگر با چنین سرویس هایی بخواهید به جیمیل وصل شوید، متاسفانه جیمیل شما را نادیده می گیرد و آن را مشکوک می پندارد.

قابلیت دسترسی به جیمیل بیشتر است یا Outlook

Outlook به ندرت جلوی دسترسی شما را می گیرد. VپیN یا بدون وی ان ، حساب ایمیل Outlook شما در همه زمانها در هر دستگاه دسک تاپ قابل دسترسی است.

قابلیت دسترسی به جیمیل بیشتر است یا Outlook

نتیجه: Outlook از نظر دسترسی بهتر از جیمیل عمل می کند.

 

بررسی طراحی و ظاهر جیمیل و Outlook

بیشترین علت استفاده از جیمیل و Outlook برای این است که بتوانید ایمیل بنویسید و ارسال کنید. در جیمیل متاسفانه شما امکان بازگشایی صفحه نوشتاری ایمیل به طور اولیه ندارید. مگر این که صفحه را برای حالت تمام صفحه به صورت شناور تنظیم کنید. وقتی که برای اولین بار می خواهید صفحه ای جدید را باز کنید، تنها یک صفحه باز می شود که یک چهارم صفحه را باز می کند. این موضوع تمرکز شما را به تمام ویژگی های در دسترس کم می کند.

بررسی طراحی و ظاهر جیمیل و Outlook 

از طرف دیگر Outlook.com دارای یک ویرایشگر متن ساده و غنی است که از یک صفحه جانبی قابل دسترسی است. محدودیت های یاد شده در نوشتار جیمیل، در اوتلوک وجود ندارد.

بررسی طراحی و ظاهر جیمیل و Outlook 

نتیجه: Outlook دارای طراحی ظاهری بهتری است.

 

 

امنیت و حریم خصوصی در جیمیل بیشتر حفظ می شود یا Outlook

هم Gmail و هم مایکروسافت ویژگیهای امنیتی قدرتمندی را ارائه می دهند. از دیدگاه حریم خصوصی ، سیاست های مایکروسافت در مورد اشتراک داده ها کمی شفاف تر و مساعد است.

آنچه من در مورد مایکروسافت دوست دارم این است که شما می توانید به آخرین آمار مربوط به اطلاعاتی که آنها با اجرای قانون به اشتراک گذاشته اند دسترسی پیدا کنید. داده های بسیار کمی (۵ تا ۶ درصد) مربوط به محتوای واقعی ایمیل ها است.

Gmail چنین گزارشی آماری را ارائه نمی دهد

 امنیت و حریم خصوصی در جیمیل بیشتر حفظ می شود یا Outlook

نتیجه: اگر حریم خصوصی و امنیت برای تان اهمیت دارد، Outlook بهتر از جیمیل عمل می کند.

 

مدیریت مخاطبین در جیمیل ساده تر است یا Outlook

معمولا مشاهده، حذف و اضافه کردن به مخاطبین از جمله کارهایی است که باید در این بخش صورت گیرد. برای دسترسی راحت تر به مخاطبین خوب است که یا پلان اختصاصی در صفحه اصلی باشد یا این که نهایتا از بخش تنظمیات به آن دسترسی داشته باشیم.

اما برای جیمیل، این ویژگی در بخش آپشن های ۹ نقطه ای قابل دسترس است.

مدیریت مخاطبین در جیمیل ساده تر است یا Outlook؟

اما در سرویس ایمیلی مایکروسافت، آیکونی به طور مستقیم در صفحه اصلی شما را به بخش مخاطبین می برد. در این صفحه به راحتی می توانید مخاطبین را پاک کنید ، شماره تلفن اضافه کنید ، کارت ویزیت وارد کنید و موارد دیگر.

مدیریت مخاطبین در جیمیل ساده تر است یا Outlook؟

نتیجه: در این زمینه نیز جیمیل باز با سختی بیشتری همراه است

 

ویژگی های Premium برای جیمیل و Outlook

Gmail به شما کمک می کند از پنجره های دیگر از جمله Google Maps ، YouTube ، Play Store ، Google Drive ، Translate ، Photos و GSuite به سایر ویژگی های Google دسترسی داشته باشید. در حالی که هیچکدام از آنها به طور مستقیم با ایمیل ارتباط ندارند ، اما عملکردهای بیشتری را ارائه می دهند.

ویژگی های Premium برای جیمیل و Outlook 

همچنین می توانید از یک اکانت به چند اکانت تایید شده جیمیل دسترسی داشته باشید، برچسب ها و مضامین جدید اضافه کنید و همه چیز را در یک دستگاه تلفن همراه همگام سازی کنید. اما تمرکز Outlook فقط بر ایمیل است.

نتیجه: جیمیل از قابلیت ها و سازگاری های بهتری برخوردار است.

 

فضای حساب کاربری جیمیل بیشتر است یا Outlook

در حالی که حساب های Gmail رایگان  هستند و به ۱۵ گیگابایت محدود شده اند ، می توانید با اضافه کردن حساب های جدید Google ، فضا را سه تا چهار برابر افزایش دهید. در مقایسه ، یک حساب Outlook به لطف پشتیبانی وان درایو، ۱ ترابایت است.

نتیجه: Outlook فضای بیشتری را ارائه می دهد.

 

Office 365 در مقابل GSuite چه رتبه ای دارد

این یک مقوله بسیار ذهنی است. برخی از افراد در اکوسیستم Microsoft Office راحت تر هستند ، در حالی که برخی دیگر برنامه های GSuite را ترجیح می دهند.

نتیجه: آن چه از این موضوع برداشت می شود این است که هر دو امتیاز مخصوص به خود دارند و نظر شخصی کاربران در آن دخیل است.

 

نتیجه نهایی:

به تناسب نیازهایی که هر کاربر دارد، و به تناسب شرایطی که می پسندد هر کدام از این موارد می تواند مناسب باشد. اما به طور کلی، ایمیل مایکروسافت، یعنی Outlook تلاش بیشتری برای بهبود تجربه کاربر داشته است، اما جیمیل به اصلیات بیشتر پرداخته است. با این که از نظر منطقی، باید Outlook  را انتخاب کرد اما انتخاب همیشه به صورت حسی صورت می گیرد و اینجاست که بیشتر مردم به سراغ جیمیل می روند.

راستی شما علاقمند به کدام سرویس هستید؟ جیمیل یا Outlook ؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *