۱۴ عادت مشترک در تمام زنان موفق و موثر در قرن حاضر

۱۴ عادت مشترک در تمام زنان موفق و موثر در قرن حاضر
  • 1398/8/9
  • زهرا معبودی
  • 0

امروز تصمیم داشتم که مقاله ای در مورد عادت زنان موفق و موثر بنویسم تا راهگشایی برای دختران سرزمین ام باشد. بهترین کار این بود که از توصیه های فردی استفاده کنم که هر هفته با زنان مختلفی مصاحبه می کند و با روحیات آنان کاملا آشناست.

به گفته ی خودش، هر هفته طی سال اخیر با یک زن موفق مصاحبه کرده است، دانشمندان ، ورزشکاران ، فعالان اجتماعی ، یک فضانورد ، نویسندگان و کارآفرینان. هر زن داستانی دارد؛ هر کدام متفاوت است. اما شاید با کمال تعجب خصوصیات و ویژگی های مشترکی برای تمام این زن ها وجودداشته است که  آموختن از آنها جالب است ، و اکنون می توانم آن درس ها را با شما به اشتراک بگذارم.

عادت زنان موفق

فعالیت آن ها روی نقاط قوت و علاقمندی هاست

شاید شما علاقمندی های تان را بشناسید اما از آن برای پیشه و درآمد و کارآفرینی خود استفاده نکرده باشید. یک عادت اولیه و بسیار مهم از زنان موفق این است که، ان ها توجه می کنند که در چه مواردی نقاط قوت دارند و در چه چیزی هایی علاقه ای بیش از حد نرمال نشان می دهند.

با در نظر گرفتن همین دو عنصر، شروع به کار می کنند.

حالا نوبت شما است تا علاقمندی ها و نقاط قوت خود را بشناسید و شروع کنید روی ان ها کار کنید. این یک شاهراه برای موفقیت است. معمولا کسانی که در حوزه مورد علاقه شان کار می کنند در هدف خود پشتکار بیشتری دارند.

پس یا روی پیشه کنونی تان، انقدر قوی شوید که عاشقانه کارتان را دوست داشته باشید یا این که به سمت علاقمندی های تان تغییر مسیر دهید.

 

داشتن یک دیدگاه جاه طلبانه هم خوب است

جاه طلبی در هیچ حالتی منفعت بر شمرده نمی شود مگر این که به شما انگیزه دهد تا بهترین باشید. این گونه زنان معمولا قصد این را نداشته اند که در لیست بهترین ها باشند. بلکه تمایل داشته اند در سطح مشخصی مثل کشور یا حتی ایالت خود بهترین ها باشند. افق  فکری شما برای پیشرفت تان تا کجاست؟

 

ذهن خود را مثبت نگه می دارند

زنان می دانند که در عرصه ای که در حال پیش روی هستند ممکن است شکست هایی رخ دهد. در عین حال، می توانند با خیال راحت از این شکست ها عبور کنند. آن ها می دانند که دنیا تاریکی محض یا روشنی محض نیست. پس آینده برای آنان پر از چالش های مثبت و پر انرژی است. پس بعد از هر شکست دست روی زانو گذاشته و دوباره بلند می شوند.

از جمله عادت زنان موفق این است که روش برخورد با لحظات منفی و چالش آفرین را به خوبی می دانند.

 

طبق برنامه ریزی و سازماندهی کار می کنند

بسیاری از افرادی که قصد داشته ام با آن ها مصاحبه کنم، افرادی بوده اند که برای تعیین وقت مصاحبه به تقویم شان مراجعه کرده اند. این یعنی آن ها برای خود برنامه ریزی های ویژه ای دارند. توانسته اند با سازماندهی اوقات خود، به بهترین ها دست پیدا کنند.

 

یادگیری مداوم پیشه آن ها است

زنانی که در عرصه های مختلف موفق بوده اند، خود را بی نیاز از آموزش نمی بینند. آن ها دائما در حال یاد گیری هستند. مربی و همراهانی دارند که مدام به آن ها یاد می دهد و به آن ها کمک می کند که پیشرفت کنند. پس بیاموز تا بتوانی بهتر عمل کنی و بیشتر درآمد داشته باشید.

 

سیستم پشتیبانی شخصی دارند

بیشتر زنانی که موفق شده اند تا روی پای خود بایستند و به بهترین مدارج دست یابند، کسانی بوده اند که یک سیستم پشتیبانی شخصی داشته اند. خواه این فرد یکی از دوستان یا اعضای خانواده شان باشد یا گروهی از دوستان شان باشد، این سیستم کمک می کند تا پیشرفت کنند و چالش های شان را حل کنند.

 

می دانند موفقیت و شکست در کنار هم است

این که شکست های پیاپی موفقیت بزرگی را پدید می اورد، انکار ناشدنی است. این زن های موثر می دانند که شکست و موفقیت همیشه در کنار هم هستند و نمی توان از آن فرار کرد. ان ها می دانند چطور از شکست ها موفقیت بسازند و در صورت بروز شکست های پیاپی چطور آن را حل کنند.

 

سپاسگزار عوامل موفقیت خود هستند

زنانی که به موفقیت می رسند، می دانند که یک شبه و تنهایی به موفقیت نرسیده اند. در طی مسیری که فازهای هدف خود را با موفقیت طی می کنند، می دانند که مدیون چه کسانی هستند. آن ها قدر دان تلاش های دیگران هستند و این سپاس گزاری به صورت موفقیت بیشتر به ان ها بر می گردد

 

پشتکار داشتن و سخت کار کردن ویژگی این زنان است

این روزها هیچ کس نمی تواند بدون تلاش و پشتکار، به جایی برسد. هر چند تلاش و پشتکار، از نظر ذهنی کاری است که باید برای هر فرد به رسمیت شناخته شود اما عملی کردن آن سخت تر از آن چیزی است که حتی فکرش را هم بکنید. اما این تلاش و مداومت کمک می کند که چالش ها یکی پس از دیگری حل شود و فاز ها یکی پس از دیگری، طی شود و موفقیت حاصل شود.

عادت زنان موفق پشتکار داشتن در کسب مهارت ها و علاقمندی ها و نیازمندی های کسب و کار است.

پشت مشکلات متوقف نمی شوند

زنان موفق می دانند که خواه مشکل بزرگ رخ دهد یا مشکلی کوچک پیش رویشان باشد، هر دو به یک میزان اهمیت دارند و البته این مسائل حل شدنی هستند.

آن ها هرگز در مسیر متوقف، عقب رانده و نا امید نمی شوند. عادت زنان موفق این است که همیشه با انرژی به جلو حرکت می کنند

 

آنها به اعتقاد های خود جامه عمل می پوشانند

این خیلی مهم است که ما هدف هایی که داریم را به رسمیت بشناسیم و به آن ها اعتقاد داشته باشیم. زنان موفق کسانی هستند که می دانند به چه چیز علاقه دارند و به طور منطقی چرا آن چیز اهمیت دارد. این اعتقاد را حفظ می کنند و به سمت جلو پیشرفت می کنند تا بتوانند به ۱۰۰ درصد هدف خود برسند.

اگر به دنبال ظهور عادت زنان موفق در خود هستید و اگر در زمینه هدف خود، شک دارید، و نمی دانید که مسیر درست می روید یا نه! در این باره دست نگه دارید و فکر کنید. شما نمی توانید با شک کردن برای پیمودن مسیر از تمام پتانسیل خود استفاده کنید.

 

اعتماد به نفس عادت زنان موفق است

زنان موفق دارای اعتماد به نفسی هستند که جلوی هر مانع آن ها را راست قامت می کند. این اعتماد به نفس از موفقیت های کوچک و پی در پی ایجاد شده و به آن ها انگیزه می دهد که نشدن در کارشان وجود ندارد.

 

زنان موفق چشم انداز آینده را دارند

از جمله عادت زنان موفق این است که این زنان موفق دنیای جدید و بهتری را در آینده می بینند و برای دستیابی به آن تغییرات تلاش می کنند. هر چند شاید تا آینده ای دور فاصله ای زیاد داشته باشند اما به لطف امیدواری و دیدگاهی روشن از همیت حالا روی در آینده سیر می کنند.

 

احساس موفقیت نهایی را دارند

زنانی که به موفقیت می رسند در مورد مسیری که طی می کرده اند اینگونه صحبت می کنند که همیشه با وجود این که به صد در صد هدف خود نرسیده بودند، با انرژی تمام این موفقیت را حس می کرده اند و با این حس پیشرفت کرده و تلاش کرده اند تا در نهایت آن را عملا دیده اند.

 

دانستن این اطلاعات، در واقع به من و شما انگیزه می دهد که زنان موفق دقیقا مثل من و تو هستند! از جنس خودمان! آن ها از روز اول موفق به دنیا نیامده اند بلکه تلاش کرده اند و پشتکار داشته اند تا به بهترین نتیجه رسیده اند.

آیا شما در اطراف خود چنین کسانی را می شناسید؟

منبع

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *