چطور در بروز رخداد های منفی و غیر منتظره آرام باشیم

چطور در بروز رخداد های منفی و غیر منتظره آرام باشیم
  • 1398/8/6
  • زهرا معبودی
  • 0

رخداد های غیر منتظره، همیشه در کمین ما هستند. این که شما در حال حاضر در اینجا هستید، و از موقعیت خاصی بهره می برید، یا از چیز خاصی رنج می برید، همه و همه ناشی از رخدادهای منتظره یا غیر منتظره ای است که برای تان رخ داده است. این واژه ترسناک نیست، چرا که بارها آن را تجربه کرده اید. اما این مطلب به شما کمک می کند که شرایط غیر منتظره بهتری را درک کنید و به راحتی با آرامش کامل در آن، سپری کنید و از آن سربلند خارج شوید.

آرام بودن در شرایط غیر منتظره
آرام بودن در شرایط غیر منتظره کاری است که با کمک تغییر دیدگاه ها می توان به آن دست یافت

هر چیزی بخاطر دلیل خاصی رخ می دهد

امبر اندرسون ، بنیانگذار و رئیس استراتژی Tote + Pears  در باره آرامش در رخداد های غیر منتظره می گوید که هر بار مشمول چنین چیزی می شوم، به این فکر می کنم که این اتفاقی که رخ داده قطعا به علت خاصی رخ داده است. سپس مدتی صبر می کنم یا نهایتا، یکی دو روز اگر تحت فشار باشم گریه می کنم.

آرام بودن در شرایط غیر منتظره

دوباره به شرایط قبلی ام بر می گردم تا آن چه را که باید انجام دهم. در زندگی همیشه هر رخدادی ما را به جلو به پیش می برد. اگر این اصل را به یاد داشته باشیم همیشه راحت تر با چالش ها روبرو می شویم.

در اصل اغلب چالش های شما، موجب شده اند که شما پیشرفت ها را تجربه کنید و در اینجایی که هستید حضور پیدا کنید.

با این چشم انداز ها، تحمل سختی ها آسان تر می شود و می توانید ماندگار تر در مسیر باشید.

 

بازگشت به تعادل و نظم با رخدادهای منفی

ویکاس خورانا ، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری در Ntooitive، در رابطه با بروز رخدادهای منفی و چالش های آن از دید جالبی به این قضیه نگاه می کند. او معتقد است که، تغییر بخشی از زندگی و تجارت است ، اما نکته اصلی در مدیریت آن ، نگرش شماست.

آرام بودن در شرایط غیر منتظره

اگر در هنگام بروز تغییرات به صورت غافلگیرانه با آن مواجه شوید و آرامش نداشته باشید، فرصت درس آموزی را نخواهید داشت.  مقابله با یک رویداد منفی یا غیر منتظره می تواند قدرت درونی ، اراده و نظم و انضباط شما را از خواب بیدار کند.. این بیداری به بهترین شکل می تواند منجر به موفقیت و پیشرفت شود.

 

به طبیعت پناه ببرید تا آرامش یابید

laAla Isham ، خالق مارک زنانه لوکس Ala von Auersperg می گوید، طبیعت حلال مشکلات اوست. او معتقد است که آرامش و سکوت، و پناه بردن به جایی مثل طبیعت به او انرژی کاملی می دهد تا بتواند در مورد مسائل بررسی کند  و از پس تغییرات جدیدی که ایجاد شده بر آید.

آرام بودن در شرایط غیر منتظره

در حقیقت در دامان طبیعت بودن واقع نگری، و تمرکز را افزایش می دهد و امید انسان را زنده تر نگه می دارد.

حالا شما می توانید به بخش هایی از طبیعت بروید که از آن الهام می گیرید. مثلا می توانید به کوه بروید یا در کنار یک باغ مدتی سپری کنید. برخی از افراد به طور خودکار به سمت دریا می روند تا از انرژی آب، تقویت شوند. البته چشمه ها و دامنه های کوه نیز می توانند انتخاب بی نظیری باشند.

 

مدیریت احساسات تا رسیدن به باورهای منطقی

وقتی روی ابتکارات جدید کار می کنید ، با شرایط جدید و غیر منتظره ای روبرو می شوید. در چنین شرایطی من سعی می کنم بلافاصله واکنش نشان ندهم. این کار می تواند بارویکردی احساساتی عارفانه عجین باشد. ، اما درعوض کمی به خودم فرصت می دهم ، ترجیحاً یک شب برای آن زمان می گذارم.

آرام بودن در شرایط غیر منتظره

این کار کمک می کند که از نظر احساسات کمی فروکش کنیم. بعد از این که آرام شدید می توانید منطقی تر با موضوع برخورد کنید و شرایط را بسنجید. وقتی به دور از احساسات باشید، می توانید از جنبه های مختلف به یک موضوع دقت کنید. این امر شما را به تصمیمات منطقی تر و مناسب تری سوق می دهد.

– یوکو کایفو ، رئیس خانه ژاپن لس آنجلس

 

تجربه یک آموزگار است! اما شیرین است

همیشه تجربه بهترین معلم برای مان بوده است. وقتی که کار خود را شروع می کنیم، کوچکترین چیزهای مرتبط نیز روی ما اثر می گذارد. این تجربه است که نشان می دهد که همیشه نباید انتظار داشت تا مطابق برنامه به پیش بروید.

آرام بودن در شرایط غیر منتظره

شرایط اضطراری و اتفاقات غیر منتظره بخشی از بازی است که می تواند مزه ی پیشرفت شما باشد. این درک به من کمک می کند تا همیشه در آرامش باشم.

Nishant Shah، بنیانگذار و مدیرعامل BannerBuzz

 

هر چالش بخش کوچکی از دنیای پر چالش است

در سالهای اولیه ای که وارد دانشگاه شده بودم، خوب به یاد دارم که از مساله بزرگی فرار می کرد. یادم می آید که یکی از هم اتاقی هایم، به من گفت” این مساله نسبت به کل زندگی ات تقریبا هیچی نیست! ”

آرام بودن در شرایط غیر منتظره

وقتی که به دنیا نگاه می کنید و متوجه می شوید که روزانه چالش های زیادی دارد، می توانید کمی آرام تر باشید. حتی این دیدگاه نیز به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کسانی که پایین دست تر از شما هستند با چالش هایی روبرو هستند که شما نیستید، این باز به شما کمک می کند که در لحظه شکر گزار باشید.

هر وقت می خواهید از جهتی پیشرفت کنید بهترین کار این است که، چشم انداز خود را برای پیشرفت و موفقیت را در نظر داشته باشید و چالش های احتمالی را با کمک افراد با تجربه و پیموده راه، مشخص کنید و خود را واکسینه کنید. آنچه گفتیم کم و بیش دیدگاه های Deb Waterman Johns ، بنیانگذار و مدیر ارشد خلاق کیف های SCOUT است.

 

مراقبه ذهنی روزانه چالش ها را کاهش می دهد

وقتی اتفاق غیرمنتظره رخ می دهد ، تمرین مراقبه روزانه برای من بسیار مفید بوده است. فایده یک تمرین منظم مدیتیشن این است که من یاد گرفته ام که در طول روز حالت ذهن خود را بشناسم ، بنابراین وقتی اتفاق غیر منتظره رخ می دهد ، چگونگی واکنش ذهنی ام را درک می کنم. ( میشل سان ، موسس و مدیر عامل آکادمی کد اول )

آرام بودن در شرایط غیر منتظره

این شناخت به شما کمک می کند که بتوانید ورودی های ذهن را شناسایی کنید و علل حملات ذهنی را دریابید و بعد کاری کنید که به راحتی جلوی این افکار را بگیرید و شرایط را برای خود بغرنج تر نکنید.

 

سخن آخر

اما از نظر من همین که شما بیاد داشته باشید که تا کنون از پس چالش های زیادی بر آمده اید و رشد کرده اید و آن انسان ضعیف قبلی نیستید، به شما کمک می کند که قدرت بیشتری برای مواجه با رویداد ها داشته باشید. این موجب می شود که در موقع چالش ها از کوره در نروید، آرام باشید و همه چیز را به زمان و تجربه تان بسپارید.

نظر خود را در مورد این موضوع و نحوه مدیریت خود برای آرامش یافتن هنگام چالش ها با ما در میان بگذارید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *