۱۹ روش برای ارائه تخفیف و یا پیشنهاد خرید آنلاین که کار می کند

۱۹ روش برای ارائه تخفیف و یا پیشنهاد خرید آنلاین که کار می کند
  • 1398/10/8
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

وقتی که فروشگاه آنلاین دارید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، خوشحال کردن مشتری ها، و حتی وفادار سازی آن ها است. از روشی که برای این کار بکار گرفته می شود، بارها صحبت شده اما پیشنهاد خرید، ارائه کوپن یا کد تخفیف و حتی نوع معامله ای که می کنید ممکن است یک برگ برنده برای تان باشد یا حتی به ضررتان شود. من در این مقاله سعی بر این دارم تا کامل ترین نکته ها در رابطه با تخفیف ها و پیشنهادات آنلاین را به شما یاد دهم و بگویم که چکار کنید تا ضرر نکنید.

نکته: برای این که خواندن این مقاله برای تان راحت تر باشد، هر گونه، تخفیف، کد تخفیف، کوپن، و غیره را به صورت آفر در این مقاله نوشته ایم.

این مطلب با سر فصل های مهم و اولیه زیر شروع می شود:

  1. جوانب مثبت و منفی آفرهای فروشگاه آنلاین
  2. برای چه کسانی پیشنهادات ، کوپن و تخفیف مناسب است؟
  3. انواع آفرها، کوپن ها و تخفیف ها
  4. نحوه استفاده از آفر برای هدایت مشتری به خرید و وفاداری مشتری
  5. از پیشنهادات ، کوپن ها و تخفیف های خود نهایت استفاده را ببرید

 

مزایا و معایب آفر های آنلاین نظیر کوپن و تخفیف

قبل از این که فورا به سراغ روش استفاده و ارائه آفرها برویم، خوب است که کمی در مورد، مزیت ها و معایب استفاده از این کوپن و آفرها بپردازیم.

 

مزیت های استفاده از آفر در فروشگاه آنلاین

  • ایجاد پلن های تخفیفی و آفرها با پلتفرم های آنلاین
  • امکان ردیابی آسانتر در فروشگاه های آنلاین نسبت به فروشگاه فیزیکی
  • افزایش وفاداری مشتری
  • افزایش مشتری
  • افزایش نرخ تبدیل ها
  • رسیدن به اهداف نهایی فروش

معایب آفرهای مجازی در فروشگاه آنلاین

  • حاشیه سود کاهش پیدا می کند
  • ممکن است به برندتان آسیب بزنید
  • اگر آفر دوره ای داشته باشید و مشتری ها منتظر باشند، در طولانی مدت به شما آسیب وارد می شود ( مثل تخفیف های پنج شنبه های هر هفته )
  • مشتریان خارج از بازار هدف را جذب می کنید
  • متوسط فروش کاهش پیدا می کند
  • خریدارانی به لیست اضافه می شوند که وفادار نخواهند بود

 

برای چه کسانی پیشنهادات ، کوپن و تخفیف مناسب است؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، پیشنهادات فروشگاه آنلاین می تواند ابزاری مؤثر برای نه تنها کسب مشتری بلکه برای وفاداری مشتری باشد. با این حال ، مهم است که قبل از شروع تخفیف ، استراتژی کلی برند خود را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید خود را به عنوان یک برند برتر معرفی کنید یا حاشیه های باریک تری داشته باشید ، ممکن است بخواهید برخلاف فروش هفتگی ، به پیشنهادهای وفاداری مشتری توجه کنید. از طرف دیگر ، در صورت داشتن حاشیه های سالم ، تخفیف های عمیق و فروش روزانه یا هفتگی ممکن است برای رسیدن به اهدافتان بهتر باشد.

در نهایت ، باید در نظر بگیرید که آیا پیشنهادات و کدام نوع (پیشنهادات) مناسب برای برند شما مناسب تر است. ایجاد یک تجارت آنلاین عموماً برای درک بهتر کارآیی درگیر آزمایش های زیادی است. بهترین روش انتخاب هدف برای هر پیشنهادی ، این است که به صورت جزیی آفری ایجاد شود، و به اجرا گذاشته شود و در نهایت مورد تست و بررسی قرار گیرد، که آیا کار می کند یا نه.

 

انواع پیشنهادات، کوپن و تخفیف های آنلاین

پیشنهادات و کوپن های تخفیفی مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در فروشگاه های مطرح ایران نیز این نوع آفرها را به کرات دیده اید. بیایید نگاهی به لیست انواع آفرها بیندازیم:

  1. تخفیف درصدی ( مثلا ۱۰ درصد هزینه محصول تخفیف داده شود )
  2. تخفیف مقداری ( مثلا x هزار تومان برای هر محصول )
  3. ارسال رایگان
  4. هدیه رایگان

البته در پلتفرم های مختلف فروش می توانید تخفیف های خودکار یا کد های تخفیفی را برای هر مورد از موارد بالا را ایجاد کنید.

 

ارائه تخفیف درصدی روی قیمت محصول

یکی از مشهورترین حالت های ایجاد تخفیف که همه جا رواج دارد، تخفیف های درصدی مبتنی بر قیمت کلی محصول است. در این حالت معمولا تخفیفات کم رقم، مثل ۵ یا ۱۰ درصد برای کسانی است که می خواهند مشتری را به خرید تشویق کنند. اما درصد های ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای کسانی است که می خواهند واقعا هم فروش داشته باشند هم سودی کنند. اما تخفیف های بالا مثل ۵۰ درصد تخفیف برای کسانی است که قصد دارند محصولی قدیمی و فروش نرفته را هر طور که شده از انبار خود خارج کنند.

البته مدل های ایجاد این تخفیف ها نیز جالب و متفاوت است. مثلا شما می توانید بگویید که یک جفت کفش برند فلان بخرید و برای هر محصول دیگر ۵۰ درصد آف هدیه بگیرید.

 

تخفیف مبلغی بر پایه قیمت محصول

این نوع تخفیف شامل مواردی می شود که شما به تناسب نوع قیمت محصول خود، تخفیف ویژه ای ارائه می کنید.

یکی از این روش ها این است که، برای هر محصول، مقداری را کاهش می دهید: مثلا یک محصول ۳۰۰ هزار تومانی را ۲۸۰ هزار تومان پیشنهاد می کنید.

یا این که به مشتری پیشنهاد می دهید که به ازای خرید ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان هدیه دریافت می کنند ( یا تخفیف در پرداخت دارند )

البته باید توجه کنید که برای محصولات زیر ۱۰۰ دلار، از تخفیف درصدی استفاده کنید ولی برای بالاتر از این قیمت نوع تخفیف و آفر بر پایه محصول، ( همان چیزی که در این بخش آموزش داده شد) مناسب ترین حالت است.

 

ارسال رایگان نیز یک روش افزایش مشتری است

ارسال رایگان، می تواند برای کسانی که می خواهند شمار فروش خود را بالا ببرند پیشنهاد می شود. چرا که بسیاری از سبدهای خرید تنها به این دلیل رها می شوند که با رقم بالایی برای ارسال مواجه می شوند.

معمولا ارسال رایگان را چیزی معادل ۲۰ درصد تخفیف روی خرید مورد نظر در نظر می گیرند.

اما شما می توانید این آفر را با بخش های مختلف بازاریابی خود عجین کنید تا تاثیرات بیشتری بگذارید. مثلا پیشنهاد ارسال رایگان برای مشترکان ایمیلی معمولا خوب جواب می دهد.

 

هدیه رایگان برای افزایش فروش و وفاداری مشتری

یکی از بهترین روش ها که می تواند حس و حال مشتری ها را خوب کند این است که از مدل هدیه رایگان استفاده کنید. این روش، به طور آگاهانه یا نا اگاهانه توسط مشتری صورت بگیرد.

هدیه رایگان بدین صورت ارزشمند است که، شما می توانید از آن برای خالی کردن انبار از محصولات فروش نرفته استفاده کنید. پیشنهادی نیز که ارائه می کنید این است ” محصول X را بخرید، و محصول Y را هدیه ببرید “.

یا مثلا برای خریداران مبلغ بالای ۲۰۰ هزار تومان، هدیه X یا یک هدیه نامعلوم ارائه می شود.

 

تخفیف خودکار برای افزایش فروش اینترنتی چیست؟

یکی دیگر از موارد آفری که معمولا خوب جواب می دهد این است که از تخفیف خودکار بهره مند شوید. بدین صورت که تخفیف مورد نظر، برای سبد های خرید واجد شرایط خاص فعال می شود. در این حالت لازم نیست مشتری در به در به دنبال کد تخفیف یا کوپن مورد نظر باشد. حتی لازم نیست که کدی در جایگاه خاصی وارد شود. همه چیز به طور اتوماتیک رخ می دهد. گفته شده که در حال حاضر، این مدل تخفیف بهترین جواب را در بین تخفیف های پلتفرم های فروشگاهی نظیر شاپیفای داشته اند.

 

کد تخفیف ساده ترین و اولیه ترین روش افزایش فروش

کد تخفیف کدهایی است که  مشتریان شما در طی فرآیند پرداخت برای بازخرید یک پیشنهاد خاص مورد استفاده قرار می دهند. این کد ها یک روش آزمایش شده و واقعی برای ارائه تخفیف به افراد مناسب هستند ، خواه همه افراد در لیست ایمیل شما یا یک بخش خاص مانند اعضای جدید باشند یا مشتریان قبلی را پوشش دهند..

استفاده از کدهای تخفیف همچنین می تواند به شما در پیگیری موفقیت تلاشهای بازاریابی کمک کند. اگر چندین کمپین را اجرا می کنید ، ایجاد کد تخفیف جداگانه برای هرکدام می تواند تاثیر نسبی بر فروش را آسان تر کند.

 

نحوه استفاده از آفر برای افزایش فروش جدید و تکرار فروش ها

روش های مختلفی برای ارائه آفرها به منظور افزایش فروش، افزایش وفاداری، تشویق به خرید و غیره وجود دارد که از این میان ۱۹ مورد آن واقعا کار می کند.

  1. تخفیف های هفتگی و ماهانه
  2. پیش فروش محصولات
  3. پیشنهادات فصلی یا تعطیلات
  4. پیشنهاد روی سبد های رها شده
  5. پیشنهاد برای مشترکان ایمیلی یا خبرنامه ها
  6. آفر برای دنبال کردن، فالو کردن، لایک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  7. تخفیف برای آگهی های ارجاعی
  8. پیشنهاد برای خرید برای اولین بار
  9. آفر برای حداقل خرید
  10. پیشنهادات اجتماعی منحصر به فرد
  11. آفرهای وفاداری مشتری
  12. تخفیف های اینفلوئنسری
  13. تخفیف های عطفی
  14. کوپن های خرید حضوری
  15. پیشنهاد برای خرید آنلاین
  16. مشوق های عضویت در برنامه وفاداری مشتری
  17. پیشنهادات فراگیر هدفمند

در ادامه این موارد را به اختصار توضیح می دهیم

 

تخفیف هفتگی / ماهانه

تخفیف هفتگی یا ماهانه، نمونه ای از فروش سنتی است که برای هدایت تبدیل استفاده می شود. غالباً این فروش ها در پایان ماه یا سه ماهه برای افزایش درآمد برای تحقق اهداف تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

مثال: دپارتمان عکس آنلاین در والگرینز دارای کدهای فروش هفتگی و کوپن و همچنین کدهای تبلیغی مداوم در پایین صفحه است.

تخفیف هفتگی / ماهانه

پیشنهادهای پیش فروش

اگر هنوز در مرحله آغاز فعالیت خود هستید و یا حتی می توانید یک محصول جدید را راه اندازی کنید ، می توانید از پیشنهادهای prelaunch یا پیش فروش و پیش ارائه، برای افزایش ترافیک و علاقه استفاده کرده و مشتریان جدید را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

مثال: کمد جواهرات با موفقیت از این روش استفاده می کنند. آنها در ازای آدرس ایمیل و مشتریان و زمان تکمیل یک بررسی مختصر ،به ارائه کارت تخفیف ۲۵ درصدی می پردازند.

پیشنهادهای پیش فروش

 

آفرهای فصلی یا تعطیلات خاص

اگر دقت کرده باشید یک تعطیلی رسمی که آفرهای ویژه در آن ارائه می شود، بلک فرایدی یا جمعه سیاه است که البته ایرانی ها نیز آن را فتح کرده اند. اما جالب تر است که آفرهای ما برای تعطیلات رسمی و بومی و فرهنگی خودمان باشد چرا که بیشتر روی ذهن مخاطب پذیرش دارند. مثلا تخفیفات مثل

  1. یلدا
  2. تغییر فصلی
  3. شب عید
  4. اعیاد مذهبی
  5. و غیره

معمولا هدف از این گونه تخفیفات برای این است که، مشتری، تاثیر بهتری از رویداد مورد نظر بپذیرد.

Blu Skin Care Blu فروشگاهی است که با روش های مختلف از طریق شبکه های مختلف بازاریابی خود، هر چند وقت یک بار تخفیف هایی ارائه می کند تا مشتری های خود را افزایش دهد. البته این فروشگاه در این باره واقعا موفق است.

 

آفر برای تکمیل سبد های خرید رها شده

گفته می شود که طبق تحقیقات، تقریبا ۷۰ درصد از سبد های خرید بدون پرداخت نهایی رها می شوند. پس خوب است که در چنین شرایطی، یک ایمیل یادآوری با آفری ویژه برای مخاطب خود ارسال کنید.

می توانید این سبد ها را با قیمت های آف خورده و ویژه برای مشتری مورد نظر، یاد اوری کنید یا این که مبلغ ارسال را کاهش دهید یا هر طور که امکان دارد از آف های موجود استفاده کنید.

تنها باید بدانید که در صنعت کاری شما، علت ترک کردن سبد خرید چه چیزی می تواند باشد.

پیشنهاد تخفیف آنلاین

آفرهای تخفیفی برای مشترکان ایمیل یا خبرنامه

ساختن لیست ایمیل در فروشگاه ها یک اقدام مهم بازاریابی است. شما می توانید این آفر را برای کسانی ایجاد کنید که یا به خبرنامه تان ملحق می شوند و یا در لیست ایملی تان قرار می گیرند. از طرفی این پیشنهاد موجب می شود که فرد ایمیل خود را وارد کند و شما بتوانید با او در ارتباط ویژه قرار گیرید، پیشنهاد های ویژه دهید و حتی او را به یک مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

اگر این رقم چشم گیر باشد احتمال افزایش لیست قطعا وجود خواهد داشت. من فروشگاه های مختلفی را دیده ام که به ازای ثبت نام در خبرنامه، برای اولین خرید تا سقف ۱۰۰ هزار تومان تخفیف ارائه می کنند. این یعنی ایمیل شما برای ان ها این ارزش را داراست.

 

آفر به ازای اشتراک گذاری لینک، کامنت گذاری و لایک

یکی از جذاب ترین مدل های تخفیفی که تا کنون من بارها از آن استفاده کرده ام، شیوه ارائه کد تخفیف برای زمانی است که لینکی را به اشتراک می گذاریم یا نظردهی می کنیم. در این حالت ها، محصولات زیادی به صورت خرد در فروشگاه وجود دارد. معمولا محصولات مرتبط زیادی نیز وجود دارد. مثلا چند دسته با هزاران زیر دسته از محصول.

به شما پیشنهاد می شود که، به ازای کامنت گذاری مناسب و مفید، ۱۰ امتیاز بگیرید. به ازای اشتراک لینک ۲۰ امتیاز بگیرید. وقتی امتیازتان به ۱۰۰ یا ۲۰۰ رسید یک کد تخفیف موقت ۵۰ درصدی برای تان صادر می شود.

این نوع آفرها در واقع آفرهای برنده برنده محسوب می شوند.

 

آفرهای ارجاعی توسط آشنایان شما

این نوع آفر کمی زحمت دارد اما پاداش لطف شما است. در این مدل فروشنده به شما آفری می دهد که اگر با خریدی که انجام داده اید، دوستان یا آشنایان خود را ترغیب به خرید کنید و آن ها خرید خود را نهایی کنند، به شما کد تخفیف و آفر ویژه ای ارائه می شود.

 

پیشنهاد برای اولین خرید

اولین خرید شاید سخت ترین مرحله بازاریابی برای جلب مشتری باشد.. بدین ترتیب، با یک آفر جذاب می توان مشتری ها را به خرید راغب تر کرد. بدین صورت که

فروشگاه ها در اولین خرید مشتری از جهات مختلف آلام خرید را برای او راحت می کنند. از تخفیف روی محصول و سبد خرید گرفته، تا آفرهای خرید دوم و حتی ارسال رایگان و غیره .

پیشنهاد برای اولین خرید 

یا موردی دیگر به صورت زیر:

پیشنهاد برای اولین خرید 

تخفیف به ازای حداقل خرید

یک استراتژی دیگر برای ارائه آفر به کاربران فروشگاه های اینترنتی این است که، بر اساس شرایط مختلف به کاربران خود تخفیف ویژه ای ارائه کنید که بر اساس مبلغ مشخص شده ای هست. مثلا برای کاربرانی که طی دوره ۶ ماهه یا ۳ ماهه میزان خاصی خرید کرده اند، تخفیف ویژه در سبد خرید ارائه کنید.

یا این که به ازای مبلغ خاصی خرید، تخفیف درصدی خاصی ایجاد کنید. این روش می تواند حتی برای دسته بندی خاصی از محصولات نیز کاربردی باشد. بدین ترتیب که، می توانید به راحتی، با ایجاد تخفیف درصدی خاص برای یک دسته خاص تمرکز کاربران را به خرید این محصولا سوق دهید.

این تخفیف بین ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد معمولا لحاظ می شود و از این حد فراتر نمی رود.

 

پیشنهادات انحصاری برای شبکه های اجتماعی

یکی از روش های عالی برای افزایش کاربران و دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی این است که تخفیف ها و آفرها را به سمت شبکه های اجتماعی بکشانید. این کار کمک می کند که

  1. هم به دنبال کنندگان خود، یک ارزش اضافه کنید و بودنشان را ارج نهید
  2. و هم این که شمار دنبال کنندگان خود را افزایش دهید

بدین ترتیب وقتی که کاربران متوجه شوند که به دنبال کنندگان خود در شبکه خاصی، درصد خاصی تخفیف ارائه می کنید حاضرند که از این فرصت استفاده کنند.

این تخفیف ویژه و این تشویق خاص موجب می شود که افراد را گرد هم آورید و در اینده تلاش های بازاریابی مثمر ثمری روی آن ها انجام دهید.

مثالی از این روش، فروشگاه  Maple Holistics است که به کاربران خود این آفر را داده که تنها دنبال کنندگان توییتر، ۱۵ درصد تخفیف خرید از آمازون را دریافت کنند.

 

آفرهای تخفیفی برای وفاداری مشتری

اگر بتوانید به مشتریانی که قبلا برای شما خرید کرده اند، یک فرصت تخفیفی ویژه ایجاد کنید بدین معنی است که هدفتان تقویت ارتباط تان با مشتری های قبلی و نگهداری آن هاست. بازاریاب ها خوب می دانند که ارزش مشتری های کنونی بیش از افرادی است که می خواهند به تازگی جذب کنند چرا که هزینه نگهداری و وفاداری این مشتری ها به مراتب کمتر از هزینه جذب یک مشتری جدید است.

شما می توانید این تخفیف را برای گروهی از مشتری ها اعمال کنید. انواع روش ها برای این مورد وجود دارد. مثلا می توانید برای کاربران قدیمی تر و پر تراکنش تر، تخفیف های بیشتری اعمال کنید.

شما می توانید این پیشنهادات را با ایمیل به اطلاع این افراد برسانید.

 

آفر های تشویق کننده به خرید قبل از بستن سایت

بعضی اوقات برای تبدیل یک بازدید کننده به مشتری ، نیاز به یک پیشنهاد آخر قبل از ترک کردن صفحه سایت شما توسط آنها است.

پیشنهاد خروج دقیقاً همانطور که بازدید کننده شما قصد دارد سایت شما را ترک کند یا تب را ببندد ، ظاهر می شود و یک پیشنهاد نهایی برای خرید به آنها ارائه می دهد.

مثلا در این باره می توانید از افرادی که قصد خرید دارند، یک آدرس ایمیل دریافت کنید. به فرض این که مشتری قبل از نهایی کردن سبد خرید، ایمیل خود را وارد کرده باشد، و قبل از پرداخت سایت را ببندد، می توانید در همان لحظه سبد خریدش را با یک درصد تخفیف ویژه به وی هشدار دهید.

یا این که بعد از بستن صفحه با یک ایمیل تخفیف اعمال شده روی سبد خریدش را به او نشان دهید.

 

آفرهای هدفمند برای مشتری ها

در این مدل آفرها که نیاز به استفاده از پلتفرم های بازاریابی است، این تخفیف ها صرفا برای افرادی نمایش داده می شود که از قبل وارد سایت شما شده اند و به گونه ای توسط الگوریتم ها و سایت شما آشنا هستند. مثلا طی این گونه آفر ها وقتی که کاربری خاص از صفحه و یا محصولی خاص دیدن کرده است، و صفحه را رها کرده است. بعد از این که دوباره وارد سایت شما می شود، آفر هدفمند سازی شده، به گونه ای است که برای همان دسته یا محصول پیشنهاد خرید ویژه ای به او اعلام می شود.

این آفرها می توانند به صورت درصدی، یا مبلغی و یا ترکیبی از مدل های یاد شده در این مقاله باشد.

 

آفرهای اینفلوئنسری ( بلاگر ها، سلبریتی ها و غیره )

آفرهای اینفلوئنسری شامل پیشنهاداتی می شود که شما به خاطر شهرت و نفوذ افرادی خاص به دنبال کنندگان آن ها ارائه می کنید. شاید این کار، بیشترین مدلی باشد که این روزها در شبکه های اجتماعی رونق پیدا کرده است.

با این روش شما در واقع از نفوذ این افراد و شبکه همراهان آن ها استفاده می کنید و آفرهای خود را سریع تر و موثر تر به گوش گروه زیادی از افراد می رسانید.

 

آفرهای تشویقی برای عضویت در برنامه وفاداری مشتری

پاداش به مشتریان برای پیوستن به برنامه وفاداری مشتری شما می تواند فرصت ویژه برای انگیزه بخشی به مشتری ها باشد تا به شما پیوند یابند. این امر نه تنها به مشتریان برای تعامل با برند شما پاداش می دهد ، بلکه باعث می شود که در وهله اول انگیزه بیشتری برای ثبت نام در این برنامه داشته باشند.

اگر از پلتفرم های وفاداری مشتری استفاده نمی کنید، می توانید همین امروز به فکر افتید چرا که معمولا اینگونه برنامه ها به طور تقریبی موجب می شود که هر فرد، به طور متوسط هر سه ماه حداقل ۴۳ دلار در فروشگاه شما خرید داشته باشد.

برای مثال، در این نمونه، بدین صورت می توانید عمل کنید که به خریداران خود توصیه کنید که برای خرید بعدی خود ۵ دلار تخفیف یا ۵ درصد تخفیف خواهند داشت.

 

آفرهای تشویقی برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما

اگر شما دارای فروشگاه فیزیکی و اینترنتی هر دو با هم هستید می توانید از این مدل آفر بهره مند شوید. بدین صورت که، این آفر ها به شما کمک می کند که با هدف خاصی که می خواهید مشتریان را به سمت خود سوق دهید، و روانه فروشگاه آنلاین خود کنید، در این باره یک امتیاز ویژه کسب کنید.

مردم معمولا به سمت آفرها جذب می شوند. حتی کسانی که به صورت فیزیکی به شما مراجعه می کنند تمایل دارند تا خرید خود را با آفرهای ویژه از طریق فروشگاه اینترنتی تان ثبت کنند.

بازاریاب ها خوب می دانند که اگر فردی بتواند آنلاین خرید کند و با سیستم فروش انلاین فروشگاهی آشنا شود، در ۲۴ ساعت از ۷ روز هفته می تواند در معرض پیشنهادات یا محصولات بیشتری باشد و احتمال خرید را بالا تر می برد.

پس طبیعی است که هرکس از فروشگاه شما خرید کند، بخواهید او را به سمت فروشگاه انلاین نیز هدایت کنید.

 

ارائه کوپن برای خرید حضوری در رویداد ها

شاید شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید، اما به دلایل مختلف ممکن است بخواهید یک گردهمایی فیزیکی نیز داشته باشید. در این حالت در فروشگاه آنلاین خود کد های تخفیفی خاصی ارائه می کنید که کاربر با داشتن آن ها می تواند خرید مقرون به صرفه تر در رویدادی خاص داشته باشد. این رویداد ها می توانند شامل نمایشگاه ها، همایش ها و جشنواره ها باشد.

 

پیشنهادات حضور در رویداد

اگر میزبان رویدادها ، بصورت حضوری و یا مجازی هستید ، می توانید با تخفیف یا هدایای رایگان به شرکت کنندگان پاداش دهید. این تخفیف ها را می توان در طول رویداد یا بعد از رویداد اهدا کرد. این کمک می کند تا رابطه خود را با مشتریان درگیر ادامه داده و وفاداری بیشتری به مشتری ببخشید. البته این حس خوب موجب می شود که فرد یا همان مشتری برای رویداد بعدی تمایل بیشتری برای همکاری با شما داشته باشد.

 

آفرهای عطفی برای تمام مشتریان

مدل نهایی آفری که شاید گاهی در مورد آن شنیده باشید این است که، به دلایل خاص، مثل تاریخ عضویت، تاریخ اولین خرید، تاریخ تولد یا هر تاریخ خاصی که برای شما مبارک و میمون است، به مشتریان خود تخفیف دهید. حتی شما می توانید به ازای تاریخ تولد یک مشتری خود، به چند نفر از دوستان او تخفیف های ویژه ارائه کنید.

این روش ها موجب می شوند که کاربر انگیزه بگیرد و با احساس خوشی که از مهم بودن او برایش رخ می دهد به خرید راغب تر شود.

البته نوع دیگری از تخفیف های عطفی برای تمام مشتریان این است که اگر کسی به واسطه این افراد از شما خرید کند، شما یک آفر ویژه نیز به آن مشتری واسطه ارائه کنید.

کلام آخر

آن چه در این مقاله آورده شد صرفا بخاطر این است که بتوانید انواع روش های تخفیفی را بیاموزید و از آن در پلتفرم های بازاریابی خود دخیل کنید تا بتوانید در شرایط ممکن بیشترین سود را ببرید.

البته ناگفته نماند که استفاده از تخفیف برای محصولات مجازی، در هر صورت یک معامله برنده برنده است. اما در مورد محصولات فیزیکی باید با دقت این تخفیف ها و درصد ها و مبلغ ها را لحاظ کرد.

آیا شما از تجربیات تخفیف گذاری خود، تجربه خوبی دارید که فروش بالایی برای تان رقم زده باشد؟ آن را بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *