انواع روش های ضبط فایل صوتی در ویندوز ۱۰

انواع روش های ضبط فایل صوتی در ویندوز ۱۰
  • 1398/10/14
  • زهرا معبودی
  • 0

بعضی اوقات ممکن است قطعه ای از صدا وجود داشته باشد که می خواهید از طریق سیستم ویندوزی تان آن را ضبط کنید. چندین روش ضبط فایل صوتی در ویندوز ۱۰ وجود دارد. بیایید به دو روش مختلف برای این کار نگاهی بیندازیم.

از ویس رکوردر یا Voice Recorder استفاده کنید

در سمت چپ ویندوز، و پایین، استارت منو و در کنار آن جستجو را می بینید. آن را کلیک کنید و در بخش جستجوی آن، Voice Recorder را بنویسید. 

وقتی که سیستم کلمه مورد نظر شما را جستجو کرد، در خروجی آن را نشان می دهد.

ضبط فایل صوتی در ویندوز 10

روی همین آیکون که در عکس بالا مشاهده می کنید کلیک کنید. در ادامه، نرم افزار ضبط صدا در ویندوز ۱۰ باز می شود. این برنامه دارای یک دکمه بزرگ است که اگر آن را کلیک کنید آن چه می خواهید را می توانید ضبط کنید.

در حین ضبط می توانید دکمه Pause را فشار دهید تا عملیات را متوقف کرده و دوباره به دکمه Pause ضربه بزنید تا به ضبط صدا در ویندوز ۱۰ ادامه دهید.

ضبط صدا ویندوز 10

همچنین یک دکمه نشانگر را مشاهده خواهید کرد که توسط یک نماد پرچم مشخص شده است. از این دکمه برای علامت گذاری قسمت های خاص از ضبط صدا که مهم هستند استفاده می شود. بعداً می توانید از این نشانگرها برای یافتن آن قسمت های صوتی به راحتی استفاده کنید.

وقتی ضبط تمام شد ، دوباره به دکمه مرکز ضربه بزنید تا ضبط پایان یابد. بدین ترتیب کلیپ صوتی ذخیره می شود.

ضبط صدا ویندوز 10

کلیپ ذخیره شده در گوشه سمت چپ بالای صفحه در لیست ظاهر می شود که می توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید با استفاده از گزینه های موجود در پایین صفحه، فایل را به اشتراک بگذارید، اصلاح کنید، حذف یا تغییر نام دهید.

ضبط فایل صوتی در ویندوز 10

متأسفانه، این ابزار صداهایی را که از داخل رایانه وارد می شوند ، ضبط نمی کند ( مانند آهنگی که در YouTube پخش می شود) . فقط می توانید صداهای خارجی را مانند صدای خودتان یا اطرافیان، ضبط کنید.

برای ضبط صدا از فایل های پخش شده در رایانه می توانید از روش زیر استفاده کنید

 

برای ضبط صدای داخلی ویندوز از Game Bar استفاده کنید

Game Bar همان نوار بازی است که در برخی آموزش ها نظیر این مطلب به آن اشاره کرده ایم.

قبل از این که بخواهید عملیات ضبط را انجام دهید، مطمئن باشید که فایلی که می خواهید ضبط کنید آماده ی پخش است. شاید لازم باشد سایت مورد نظر را لود کنید یا این که فایل خاص را روی پلیر پخش کنید. قبل از شروع ضبط آن را متوقف و در حالت آماده باش قرار دهید.

Win + G را فشار دهید تا نوار بازی یا همان گیم بار باز شود. از گیم بار برای ضبط جلسات بازی مورد استفاده قرار می گیرد اما می تواند هر چیزی که روی نمایشگر اتفاق می افتد، خواه فیلم باشد یا صدا یا حتی بازی آن را ضبط کند.

ضبط صدای داخلی ویندوز

بر روی دکمه دایره سفید در نوار بازی کلیک کرده و بلافاصله فایل صوتی که از قبل در حالت آماده باش قرار داده بودید را پخش کنید. برنامه به طور خودکار ضبط را شروع می کند. برای جلوگیری از ضبط صدا پس از پایان، روی دکمه مربع آبی کلیک کنید.

ضبط صدای داخلی ویندوز

آنچه که ضبط کرده اید در پوشه Captures، با فرمت mp4  و در بخش ویدیو ها ذخیره می شود. در این جا هم می توانید به کلیپ ضبط شده از نمایشگر دسترسی داشته باشید. فقط مرحله پایانی باقی می ماند که باید صدای فیلم را از آن استخراج کنید که البته کار سختی نیست و با یک دکمه انجام شدنی است.

 

استخراج صدا از فایل ویدیویی یا کلیپ

برای تبدیل آن به یک فایل صوتی خالص ، باید از Any Video Converter (یا VLC) استفاده کنید. این یک برنامه محبوب برای دانلود و استفاده رایگان است که به شما امکان می دهد تقریباً هر فایل صوتی یا تصویری را به هر قالب قابل پخش دیگر تبدیل کنید.

ضبط صدای داخلی ویندوز

پس از نصب و شروع برنامه Any Video Converter ، کلیپ ضبط شده خود را آپلود کرده و آن را به یک فایل mp3 یا هر فرمت صوتی دیگر تبدیل کنید.

  1. برای دانلود vlc کلیک کنید
  2. برای دانلود Any Video Converter کلیک کنید

نرم افزارهای زیادی وجود دارد که این کار را برای تان به راحتی انجام می دهد. حتی می توانید از سرویس های انلاین برای این موضوع استفاده کنید.

از جمله وب سایت های تبدیل فیلم به صدا  audio online convert است.

اما اگر می خواهید صدای ویدیویی از یوتیوب را استخراج کنید می توانید از ابزار کاملا ویژه برای این منظور، به نام ytmp3 استفاده کنید. کافی است لینک ویدیو را در باکس این ابزار paste کنید و صدا را تحویل بگیرید.

شما تا کنون برای تبدیل ویدیو به صدا از چه ترفند هایی استفاده کرده اید؟ رویکرد خود را برای ما بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *