راهنمای افزایش ولوم ویندوز ۱۰ به صورت کامل

راهنمای افزایش ولوم ویندوز ۱۰ به صورت کامل
  • 1398/10/28
  • زهرا معبودی
  • 0

به منظور افزایش ولوم ویندوز، راهکارهای مختلفی وجود دارد. اما برای افزایش ولوم ویندوز ۱۰، بیش از سایر ویندوز ها ابزار و نرم افزار و تنظیمات در اختیار شما است تا این کار را انجام دهید. پیش از این که، شمار کاربران ویندوز ۱۰ به حد قابل توجه برسد، به آموزش افزایش ولوم ویندوز ۸ پرداختیم. علاوه بر روشی که در آن آموزش، ارائه کرده ایم، می توانید راهکارهای این مقاله را بدین منظور دنبال کنید.

 

از EqualizerAPO استفاده کنید

به عنوان اولین گام شاید بخواهید، به بخش properties اسپیکر یا هدفون خود مراجعه کنید تا آن را برای ویژگی اکولایزر مورد بررسی قرار دهید.

برای این منظور دیوایس خود را انتخاب کنید ( هدفون یا اسپیکر ) و سپس با انتخاب Properties برای آن به تب Enhancements بروید.

برای افزایش ولوم ویندوز 10 از EqualizerAPO استفاده کنید

بعد از این که تیک گذاشتید و اوکی کردید، این فایل را دانلود کنید. این فایل EqualizerAPO نام دارد که میزان اکولایزر را مشخص می کند و می توانید از این طریق آن را تغییر دهید.

بعد از یک نصب ساده ، به پوشه ای که برنامه در آن ذخیره شده است بروید و پرونده “Config” را با Notepad باز کنید.

برای افزایش ولوم ویندوز 10 از EqualizerAPO استفاده کنید

در اینجا ، می توانید مقدار “Preamp” را از پیش فرض (معمولاً یک مقدار منفی) تا ۱۰ یا ۲۰ دسی بل ویرایش کنید. این بدان معنی است که شما فیلترها را به سمت مثبت ویرایش می کنید.

پرونده را ببندید و آن را ذخیره کنید.

به یاد داشته باشید: بیش از حد آمپر باعث ایجاد اعوجاج می شود ، بنابراین ۲۰ دسی بل انقدر کافی است که صدا با کیفیت خوب به بیشترین حد ممکن خود برسد و تقریبا هیچ گونه اعوجاجی دریافت نشود.

برای افزایش ولوم ویندوز 10 از EqualizerAPO استفاده کنید

در ادامه دوباره به مسیر Speaker Properties بروید و از آن جا تب Advanced را انتخاب کنید.

اولین چیزی که در این تب مشاهده می کنید سکشن default format  است. در این قسمت می بایست با منوی کشویی بازشونده رو به پایین، بیشترین مقدار را انتخاب کنید.

برای افزایش ولوم ویندوز 10 از EqualizerAPO استفاده کنید

بدین ترتیب مرحله ۱ برای افزایش صدای ویندوز ۱۰ تان صورت گرفت و می توانید با یک تست ساده به واقعیت آن پی ببرید.

 

بهبود اندازه صدا در ویندوز ۱۰ با Fx Sound Enhancer

در اکثر لپ تاپ ها بعد از طی مراحل در روش ۱ شما صدای بسیار بلندی را دریافت خواهید کرد. برنامه دیگری به نام FxSound Enhancer را دانلود کنید که با اصلاح محدودیت های دستگاه های صوتی، کیفیت صدا را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه پخش روی بلندگو یا هدفون پیش فرض شما تنظیم شده است.

برای دانلود این اپلیکیشن ویندوزی کلیک کنید

بهبود اندازه و کیفیت صدا در ویندوز 10

بعد از دانلود و نصب، می توانید ابتدا تنظیمات پیش فرض را تست کنید. در ادامه می توانید بخش های مختلف نظیر bass, fidelity, ambience را تغییر دهید.

بهبود اندازه و کیفیت صدا در ویندوز 10

اگر کمی ماشه را بغلطانید تغییرات گسترده ای مشاهده خواهید کرد، بهتر است که کم کم این کار را کنید و صدا را تست کنید. بعد از این کار، به راحتی، تا ۷ روز این نرم افزار به رایگان در اختیار شما است. در صورتی که به آن نیاز دارید با پرداخت ۴۰ دلار همیشه می توانید از آن استفاده کنید.

 

از گوشی خود به عنوان میکروفون لپ تاپ استفاده کنید

اگر یک اسمارت فون تقریبا جدید دارید قطعا تست کرده اید و دیده اید که کیفیت ضبط صدا با موبایل، بهتر از کیفیت ضبط لپ تاپ تان است. از این فرصت می توانید استفاده کنید و از میکروفون اسمارت فون خود، برای ضبط صدا در لپ تاپ استفاده کنید.  برای این کار ، باید نرم افزاری به نام WO Mic را دانلود و نصب کنید. سرویس گیرنده WO Mic را نصب کنید، که داده های صوتی را دریافت می کند و آن را به یک میکروفون مجازی منتقل می کند.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

از گوشی خود به عنوان میکروفون لپ تاپ استفاده کنید

البته لازم است که درایور WO Mic  را روی لپ تاپ خود نصب کنید.

WO Mic

کلاینت موبایلی این نرم افزار را می توانید از دو منبع زیر با اطمینان کامل دانلود کنید:

در ادامه در بخش transport باید وای فای را انتخاب کنید. البته می توانید از آپشن های  Bluetooth, Wi-Fi Direct یا USB نیز استفاده کنید.

WO Mic

اگر از Wi-Fi برای اتصال استفاده می کنید ، آدرس IP مربوطه را که برای اتصال به سرویس گیرنده WO Mic در لپ تاپ استفاده می شود ، یادداشت کنید.

WO Mic

سرویس گیرنده WO Mic را در لپ تاپ خود باز کنید و آدرس IP سرور را بر روی تلفن خود ویرایش کنید. اکنون سرور می تواند بر روی تلفن شما راه اندازی شود. برای ادامه بر روی “OK” کلیک کنید.

WO Mic

پس از برقراری اتصال ، سرویس گیرنده WO Mic را در حالت بلندگو پخش کنید. اکنون می توانید از تلفن هوشمند خود به عنوان میکروفون در لپ تاپ خود استفاده کنید. این صدا بسیار بلند خواهد بود.

بدین ترتیب می توانید موفق به افزایش ولوم ویندوز ۱۰ شوید. نکته قابل توجه و مهمی که وجود دارد این است که، شاید بخواهید از تنظیمات داخلی ویندوز ۱۰ نیز استفاده کنید که البته باید ابتدا این کار را انجام دهید.

آیا شما برای این منظور از ترفند خاصی استفاده می کنید؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *