تنظیم موتور جستجوی گوگل در مرورگر اج بجای بینگ

تنظیم موتور جستجوی گوگل در مرورگر اج بجای بینگ
  • 1398/11/5
  • زهرا معبودی
  • 1

پیش از این با کمک مقالات گویا آی تی آموخته اید که چطور افزونه های گوگل کروم را روی اج نصب کنید. اما امروز چیزی که بیشتر برای کاربران اهمیت دارد این است که کاری کنند که بتوانند به سادگی، به جای فعال کردن بینگ در اج، از جستجوگر گوگل استفاده کنند.

مرورگر جدید Microsoft Edge از Bing به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود استفاده می کند ، اما اگر چیز دیگری را ترجیح می دهید می توانید آن را تغییر دهید. در این آموزش ما می خواهیم بجای بینگ، گوگل را ست کنیم، اما اگر شما با هر موتور جستجوی دیگری راحت هستید می توانید در اینجا آن را ست کنید.

تنظیم موتور جستجوی گوگل در مرورگر اج بجای بینگ

مرورگر Edge جدید و مبتنی بر Chromium

برای استفاده از Google یا موتور جستجوگر دیگر به عنوان پیش فرض موجود در مرورگر جدید Microsoft Edge ، روی منو کلیک کرده و “تنظیمات” یا Settings را انتخاب کنید.

تنظیم موتور جستجوی گوگل در مرورگر اج بجای بینگ

در قسمت تنظیمات و در سمت چپ، روی گزینه Privacy and services کلیک کنید.

تنظیم موتور جستجوی گوگل در مرورگر اج بجای بینگ

با این کار، به سمت راست بروید و به پایین به قدری اسکرول کنید که به سکشن Services  برسید. در این بخش روی آپشن Address Bar کلیک کنید

تنظیم گوگل در اج

در ادامه گزینه Search engine used in the address bar را انتخاب کنید، و سپس Google را بزنید. بجای گوگل هر آپشن دیگری که تمایل دارید را تیک دار کنید.

بجز گوگل، اج به طور پیش فرض پیشنهاد کننده Yahoo و DuckDuckGo است.

کار شما تا به اینجا تمام شده است. حالا می توانید مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید و هر جا که دوست دارید سرچ کنید و خروجی را در گوگل در اج ببینید. البته می توانید هر تکست را انتخاب کنید و بعد Search the web را بزنید و بعد آن خروجی را در اج و با گوگل مشاهده کنید.

تنظیم گوگل در اج

برای مدیریت لیست موتورهای جستجو که در اینجا ظاهر می شود ، روی گزینه “Manage Search Engines” کلیک کنید. لیستی از موتورهای جستجو را مشاهده خواهید کرد. می توانید آنها را از لیست حذف کرده یا روی دکمه “Add” کلیک کرده و با وارد کردن URL آدرس موتور جستجوی خود را اضافه کنید.

نسخه جدید Edge هنگام استفاده از آن به طور خودکار موتورهای جستجو را پیدا می کند، ( دقیقاً مانند Old Edge ). به عنوان مثال ، اگر موتور جستجوی دیگری را ترجیح می دهید ، Edge می گوید شما باید “یک برگه جدید را باز کنید ، به موتور جستجوی مورد نظر خود بروید و چیزی را جستجو کنید.” که در اصل این مرورگر این گزینه را به صورت open a new tab, go to the search engine you’d like to add, and search for something نمایش می دهد.

It will appear as an option in the list after you’ve used it, assuming the search engine is correctly configured to offer this.

حتی بعد از تغییر موتور جستجوی پیش فرض و تبدیل آن به گوگل یا هر چیز دیگری، کادر جستجو در صفحه برگه جدید Edge به صورت یک جعبه جستجوی بینگ باقی خواهد ماند. می توانید از نوار آدرس برای جستجوی Google یا موتور جستجوگر دیگر از صفحه برگه جدید Edge استفاده کنید.

 

شناسایی موتور جستجو مورد نظر به طور اتوماتیک

برای تنظیم گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض با کمک قابلیت اوپن سرچ و مرورگرهایی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند، روال زیر را گام به گام دنبال کنید.

برای این منظور:

گام اول: موتوهای جستجوی بیشتری را کاوش کنید

Microsoft Edge دیگر از ارائه دهنده های جستجوی لازم برای نصب از وب سایت Microsoft استفاده نمی کند. درعوض، وقتی به یک صفحه وب که از استاندارد “OpenSearch” برای افشای اطلاعات موتور جستجوی خود استفاده می کند بازدید می کنید Edge به این موضوع توجه می کند و اطلاعات مربوط به موتور جستجو را ثبت می کند. این دقیقا همان روشی است که گوگل کروم نیز از آن استفاده می کند.

تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به وب سایت موتور جستجو است تا موتور جستجو را به Edge اضافه کنید. اگر می خواهید Google را نصب کنید ، به صفحه اصلی Google مراجعه کنید. برای DuckDuckGo، از صفحه اصلی DuckDuckGo دیدن کنید. پس از انجام این کار ، می توانید با استفاده از دستورالعمل های زیر ، آن را به صورت پیش فرض تبدیل کنید.

در حال حاضر تمام موتورهای جستجوی سراسر وب از OpenSearch  پشتیبانی نمی کنند که البته امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق برای راحتی کاربران رخ دهد.

 

گام دوم: تغییر موتور جستجوی پیش فرض در اج

برای تغییر ارائه دهنده جستجوی خود ، روی دکمه منو کلیک کنید – این دکمه با سه نقطه در گوشه بالا سمت راست پنجره Microsoft Edge است. “Settings” را از فهرست انتخاب کنید. تا به این جا همه چیز دقیقا شبیه رابط کاربری گوگل کروم است.

تغییر موتور جستجوی پیش فرض در اج

در سمت چپ از صفحه تنظیمات Settings ، در انتهای لیست گزینه Advanced را انتخاب کنید

تغییر موتور جستجوی پیش فرض در اج

در صفحه ای که باز می شود، به پایین اسکرول کنید تا به Address bar search برسید. در نهایت روی Change search provider کلیک کنید.

تغییر موتور جستجوی پیش فرض در اج

در این جا لیستی از ارائه دهندگان موتور جستجو مواجه می شوید که کافی است Set as Default را برای آپشن مورد نظر تنظیم کنید.

تغییر موتور جستجوی پیش فرض در اج

اگر به یک موتور جستجو مراجعه کرده اید و آن را در این لیست مشاهده نمی کنید، با اطمینان از اتصال اینترنت در آن لحظه دوباره به صفحه مراجعه کنید و دقایقی در ان بمانید و دوباره این بخش را راه اندازی کنید. اما اگر دیدید که به طور معقول در صفحه بوده اید، و اینجا نام آن موتور جستجو را مشاهده نمی کنید، این بدین معنی است که آن موتور جستجو از OpenSearch  پشتیبانی نمی کند.

 

گام سوم: از نوار آدرس یا “صفحه برگه جدید” جستجو کنید

در نهایت می توانید به سادگی، با ایجاد یک تب جدید، از آدرس بار استفاده کنید و آن چه را که می خواهید جستجو کنید.

در ادامه می توانید از کلید های ترکیبی Ctrl+T  برای باز کردن یک صفحه تب جدید، و یا از Ctrl+L برای تمرکز بر تب موجود و ادامه تایپ محتوای مورد جستجوی خود، استفاده کنید.

تغییر موتور جستجوی پیش فرض در اج

تنها نکته ای که وجود دارد این است که آن چه در این جا تغییر می دهید، موجب نمی شود که روی تنظیمات کورتانا، اثر بگذارد. ا کمال تعجب ، این گزینه هیچ تاثیری در خارج از Microsoft Edge ندارد. وقتی از منوی Start یا از طریق Cortana یک جستجوی انجام می دهید و “Search the web” را انتخاب کنید مجددا جستجو در بینگ صورت می گیرد. پس با بیان این موضوع توجه داشته باشید که نمی توانید خروجی های ست شده به صورت پیش فرض در کادر جستجوی استارت و کورتانا را تغییر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *