نقد و بررسی دوربین Huawei Nova 7i

نقد و بررسی دوربین Huawei Nova 7i
  • 1399/6/3
  • گویا آی تی
  • 0

گوشی هوآوی Nova 7i جدیدترین محصول تولیدی شرکت هوآوی به تازگی وارد بازار ایران شده است. شرکت چینی هوآوی علی رغم تحریم‌های شدید آمریکا، هرگز از موضع خود عقب نمی‌نشیند و انواع مختلف گوشی را تولید می‌کند. گوشی نوا ۷i یکی از گوشی‌های میان‌رده پر طرفدار است که یک اسمارت‌فون بزرگ محسوب می‌شود. با توجه به توان اقتصادی مردم در ایران بازار گوش‌های میان‌رده از گوشی‌های پرچم‌دار داغ‌تر است. برای معرفی گوشی نوآ ۷i می‌توان گفت که یک گوشی میان‌رده با دوربینی در حد گوشی‌های پرچم‌دار است. صفحه نمایش این گوشی ۶٫۴  اینچ است. وزن آن ۱۸۳ گرم و برای افرادی که دست‌های بزرگی دارند، مناسب‌تر است. جنس صفحه نمایش این گوشی از شیشه ساخته شده و فریم دور آن پلاستیکی است. این گوشی در رنگ‌های آبی، مشکی، سبز، صورتی تولید می‌شود. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی دوربین Huawei Nova  بپردازیم.

 

۱- خصوصیات دوربین اصلی Huawei Nova 7i

یکی از دلایل اصلی خرید گوشی هوآوی نوا ۷i دوربین چهارگانه قدرتمند این گوشی می‌باشد. خصوصیات دوربین گوشی میان‌رده  Huawei Nova 7i شبیه سیستم دوربین‌های پرچم‌دار است‌. این گوشی دارای چهار دوربین در یک قاب مربعی شکل است و هر کدام از دوربین‌ها وظیفه جداگانه‌ای بر عهده دارند. به جز دوربین اصلی یک دوربین ماکرو، یک دوربین با لنز واید و یک دوربین برای تشخیص عمق دارد. مجهز بودن به دوربین چهارگانه برای این نوع گوشی اتفاق بزرگی به شمار می‌آید. دوربین Huawei Nova مانند تمام گوشی‌های جدید برای بالا بردن وضوح عکس از فناوری Quad-Bayer استفاده شده است. برای چهار دوربین پشتی این گوشی یک فلاشر تعبیه شده است. هر پیکسل در دوربین هوآوی ۷i به اندازه ۰٫۸ میکرومتر است. دوربین دوربین اصلی Huawei Nova 7i مجهز به سیستم فوکوس خودکار می‌باشد و به صورت دستی هم تا ۶x زوم می‌شود.

اندازه دیافراگم دوربین اصلی این گوشی f/1.8 است و قابلیت دریافت نور کافی برای عکاسی در منظره را دارد. عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شود، به حدی با کیفیت و زیبا هستند که گرفتن چنین عکس‌هایی از یک گوشی میان‌رده بعید به نظر می‌رسد اما واقعیت دارد. تنظیمات کارخانه گوشی در حالت عادی و استاندارد روی ۱۲ مگاپیکسل و تصویر ۳:۴ تنظیم شده است اما شما می‌توانید با تغییر تنظیمات حالت ۴۸ مگاپیسکل را برای دوربین انتخاب کنید. همچنین یک گزینه دیگر به نام هوش مصنوعی را نیز می‌توانید فعال نمایید. با انتخاب این حالت کلید شاتر دوربین مانند حالت شب می‌شود و برای ثبت عکس چند ثانیه طول می‌کشد. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد دوربین اصلی Huawei Nova 7i این است که در حین عکاسی یا فیلمبرداری می‌توان تنظیمات دوربین و نوردهی را بدون قطع فیلمبرداری تغییر داده و به کار خود ادامه دهید.

 

۲- حالت عکاسی در شب دوربین اصلی Huawei Nova 7i

دوربین معمولی در مقابل حالت عکاسی در شب

حالت عکاسی در شب چیز عجیب و تازه‌ای نیست اما کیفیت عکس‌هایی که با گوشی هوآوی نوا ۷i در شب گرفته می‌شود، فوق العاده‌است. دلیل کیفیت عکس‌های گرفته شده در شب، توسط این دوربین، رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی دوربین به همراه پردازنده مرکزی هوش مصنوعی می‌باشد. هنگامی که عکس‌های گرفته شده در روز یا اولتراواید را با عکس‌های گرفته شده در شب مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که وضوح و کیفیت نور بهتر است و سوژه عکس شفاف و روشن‌تر افتاده است. در این عکس‌ها رنگ‌ها واقعی هستند و گستره دینامیکی بالایی دارند. همچنین کیفیت هر پیکسل عکس با جزئیات بالاتر می‌باشد.

عملکرد دوربین سلفی در شب
عملکرد دوربین سلفی در شب

۳- دوربین اولتراواید Huawei Nova 7i

در دوربین دوم گوشی هوآوب نوا ۷iیک سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 برای عکاسی اولتراواید تعبیه شده است. از این دوربین واید برای عکاسی مناظر و سوژه استفاده می‌کنند. برای یک گوشی میان رده دوربین واید بیشترین زاویه دید را ایجاد می‌کند‌. هدف از عکاسی اولتراواید بزرگ کردن سوژه در قاب تصویر است. در این نوع عکس کیفیت و ثبت جزئیات اهمیت چندانی ندارد. رزولوشن دوربین اولتراواید پایین می‌باشد و حالت عکاسی در شب ندارد. با استفاده از لنز دوربین اولتراواید امکان فیلمبرداری هم وجود دارد.

 

۴- دوربین ماکرو Huawei Nova 7i

یک دوربین ۲ مگاپیکسلی به عنوان سومین دوربین روی گوشی هوآوی نوا ۷i نصب شده است. اندازه  لنز ماکرو ۲۷ میلی‌متر و دیافراگم آن f/2.4 گشودگی دارد. از این دوربین برای عکاسی ماکرو و پرتره استفاده می‌کنند. اگر دوربین را در حالت super macro قرار دهید از فاصله چهار سانتی‌متری هم می‌توانید از سوژه مورد نظر عکس بگیرید. عکس‌های گرفته شده توسط دوربین ماکروی گوشی هواوی نوا ۷i از لحاظ کیفیت هیچ چیزی کمتر از عکس‌های گرفته شده با لنز ماکروی گوشی‌های پیشرفته‌تر ندارند.با استفاده از لنز  ماکرو می‌توان از ریزترین و کوچکترین سوژه‌ها نیز عکاسی کرد.‌ اگر علاقمند به عکاسی از حشرات کوچک و گل‌های ریز موجود در طبیعت دارید می‌توانید با دوربین ماکروی  دوربین ماکرو گوشی Huawei Nova 7i این کار را به خوبی انجام دهید و عکس‌های خوب و با کیفیتی بگیرید. در دوربین ماکرو حالت زوم وجود ندارد و لنز دوربین در جای خود ثابت باقی می‌ماند. شما برای دور یا نزدیک شدن از سوژه باید به جای زوم، گوشی را با دست خود جابه جا کنید تا بتوانید برای عکس‌هایی که گرفته می‌شود کیفیت بهتری ثبت کنید.

 

۵- دوربین عمق سنج یا TOF گوشی Huawei Nova 7i

یک دوربین دو مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص دهنده عمق تصویر به عنوان چهارمین دوربین روی گوشی هوآوی نوا ۷i نصب شده است‌. سنسور دوربین عمق سنج ۱٫۵ اینچ و پیکسل‌های ثبت شده دوربین ۱٫۷۵ میکرومتر می‌باشد. گشودگی دیافراگم در این دوربین f/2.4 است. این دوربین عکسبرداری مستقل ندارد و در واقع روی عکس‌هایی که با سه دوربین دیگر گرفته می‌شود، تاثیر گذار است‌. برای حالت عکاسی اپرچر دوربین عمق سنج Tof نقش مهمی ایفا می‌کند و باعث مات شدن پس زمینه سوژه می‌شود.

 

۶- دوربین سلفی Huawei Nova 7i

عملکرد دوربین سلفی در حالت نرمال و با استفاده از افکت بوکه و Beauty
عملکرد دوربین سلفی در حالت نرمال و با استفاده از افکت بوکه و Beauty

بسیاری از خریداران گوشی هوشمند انتظار دارند که با دوربین سلفی گوشی بهترین عکس‌ها را بگیرند. حتی گاهی اوقات برای دوربین سلفی اهمیت بیشتری از دوربین اصلی گوشی قائلند. سازندگان گوشی موبایل هم به این موضوع واقفند و سعی می‌کنند در ساخت دوربین سلفی نکاتی را رعایت کنند. دوربین سلفی گوشی هوآوی نوا ۷i در قسمت بالای صفحه نمایش گوشی و در سمت چپ قرار گرفته است‌. دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و دیافراگمی با گشودگی f/2.0 می‌باشد. کیفیت عکس‌های سلفی که با این گوشی در طول روز و با نور کافی گرفته می‌شود بسیار بالاست. با وجود نور کم و عکسبرداری در شب عکس‌های سلفی کیفیت خود را از دست می‌دهند. عکس‌های سلفی که در طبیعت و مناظر زیبا گرفته می‌شوند به حدی زیبا و با کیفیت هستند که همه استفاده کنندگان از این گوشی، عکس‌های سلفی خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام آپلود می‌کنند.

 

۷- فیلمبرداری با گوشی Huawei Nova 7i

دوربین اصلی این گوشی در رزلوشن ۱۰۸۰p و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبردای می‌کند. نرم‌افزار پیشرفته‌ای که در گوشی هوآوی نوا ۷i وجود دارد این امکان را فراهم می‌کند که در تمام حالات عادی، حالت شب، حالت اولتراواید و ماکرو بتوانید فیلمبرداری کنید و یا بدون قطع کردن فیلمبرداری از یک حالت به حالت دیگر منتقل شوید. با دوربین اصلی این گوشی در هنگام فیلمبرداری به راحتی روی سوژه مورد نظر زوم کنید و گزینه‌هایی مانند حساسیت به نور، گرمی رنگ، سفیدی تصویر یا فوکوس را تنظیم نمایید.

 

۸-  نرم افزار رابط کاربری دوربین Huawei Nova 7i

اگر کسی قبلا گوشی هوآوی داشته باشد با خرید گوشی هوآی نوا ۷i محیط جدیدی را مشاهد نخواهد کرد فقط تنظیمات این مدل گوشی پیشرفته‌تر و بیشتر از مدل‌های دیگر گوشی‌های هوآوی است. حالت‌های مهم عکاسی مانند حالت شب، پرتره، فیلمبرداری و عکس مجازی در نوار باریک پایین تنظیمات قرار گرفته است که به آن کرول سریع می‌گویند. با زدن روی گزینه More حالت‌های پیشرفته همانند اسلوموشن، پرو، پانوراما، تایم لپس، اچ دی آر، اپرچر و… انتخاب کنید. در این گوشی می‌توان این صفحه را سفارسی سازی کرد تا گزینه‌هایی که بیشتر مورد نیاز هستند سریع‌تر در دسترس قرار بگیرند. برای هر یک از حالات عکاسی گزینه تنظیم نور، گشودگی لنز، اندازه، عکاسی واید، ماکرو و زوم دیجیتال نمایش داده می‌شود. در نوار بالای صفحه نمایش هم گزینه‌های فلاشر، هوش مصنوعی و فیلترها را می‌توان فعال یا غیر فعال کرد. در قسمت تنظیمات یعنی همان چرخ‌دنده بالای نرم‌افزار دوربین می‌توان حالات عکاسی را انتخاب کنید. قبل از انتخاب یکی از حالت‌ها دوربین در حالت عکاسی استاندارد روی اندازه ۳:۴ و ۱۲ مگاپیکسل تنظیم شده است. با نرم‌افزار این مدل گوشی هوآوی به راحتی می‌توان کار کرد و بعد از چند روز با تمام تنظیمات آشنا خواهید شد.

 

با تمام توضیحات و تعاریفی که از دوربین Huawei Nova 7i کردیم باید به این نکته هم اشاره کنیم که نباید از دوربین این گوشی توقع داشت که تمام آرزوهای ما را برآورده کند. این دوربین در کنار تمام قابلیت‌ها و امکاناتش، کمبود و کاستی نیز دارد. به عنوان مثال این دوربین فاقد زوم اپتیکال است و زوم دیجیتالش هم کیفیت قابل انتظار را ندارد. البته فراموش نکنید این دوربین متعلق به یک گوشی میان‌رده است. داشتن چهار دوربین برای این گوشی یکی از مزیت‌های عالی به شمار می‌‌رود. در این مقاله نقد و بررسی دوربین Huawei Nova 7i پرداختیم. امیدواریم از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، استفاده کافی برده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *