چیپست ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ برای گوشی هواوی P50 !

چیپست ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ برای گوشی هواوی P50 !
  • 1399/9/8
  • زهرا حاجی
  • 0

هواوی قصد دارد پرچمداران گوشی‌های سری P را معرفی کند، اما با وجود به تحریم‌های اخیر ایالت متحده نسبت به هوآوی، غول فناوری چینی درتلاش است تا سری P50 را نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی و عرضه کند.

با توجه به این خبر، کاملا مشخص است که گوشی‌های هوشمند این خانواده، طبق برنامه زمانی همیشگی هواوی در ماه‌های فروردین-اردیبهشت یا در بازه‌ زمانی نزدیک به آن معرفی خواهند شد. براساس آخرین گزارش های منتشر شده از سوی منابع آگاه، «سامسونگ دیسپلی» و «ال‌جی دیسپلی» آمادگی لازم برای تامین نمایشگرهای اولد گوشی‌های هوشمند سری جدید را دارند.

به احتمال زیاد گوشی‌های هوشمند سری هواوی P50 با بهره‌مندی از چیپست‌های جدید کرین ۹۰۰۰ «های سیلیکون» به بازار عرضه خواهند شد. معمولا، جدیدترین تراشه‌های کرین با سری میت معرفی می‌شوند و چند ماه بعد روی گوشی‌های سری P مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به خبرها در خردادماه امسال مشخص شد، هواوی به اندازه نیاز ۲ سال چیپ و قطعات ضروری ذخیره کرده است. در همان مقطع زمانی که صحبت از تحریم TSMC مطرح بود، هواوی چندین میلیون تراشه کرین انبار کرد. از یک طرف پرچمداران جدید آنر از تراشه کرین استفاده نمی‌کنند و از طرف دیگر هواوی امیدوار است TSMC‌ نیز بتواند مجوز تامین قطعات را بگیرد و مجددا بتواند تامین تراشه این شرکت را برعهده بگیرد.

با توجه به خبرها هواوی در خطر ناتوانی در تامین چیپست مورد نیاز گوشی‌های هوشمند قرار نخواهد گرفت؛ اما بی‌شک این شرکت پرطرفدار ترجیح می‌دهد از تراشه‌های سیلیکون کرین اختصاصی خودش استفاده کند.

در سال ۲۰۱۹، هواوی موفق به عرضه ۴۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند از سری پرچمداران میت و P شد. این آمار، به گزارش عرضه ۴۵ میلیون دستگاه پرچمدار سامسونگ سری‌های نوت و S بسیار نزدیک است.

باتوجه به تحریم های اخیر آمریکا، مشکلاتی در سال جاری برای هواوی پیش آمد، در همین راستا احتمال دارد سامسونگ بتواند فاصله بیشتری هوآوی بگیرد. البته اگر هواوی واقعا خطوط تولید خود را احیا کند، ممکن است مجددا بتواند در سال ۲۰۲۱ نیز جایگاه قبلی خود را حفظ کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *