چرا کسب و کار ها به نرم افزار فروش نیاز دارند؟

چرا کسب و کار ها به نرم افزار فروش نیاز دارند؟
  • 1399/9/10
  • زهرا حاجی
  • 0

آکادمی سنا یکی از آکادمی های تخصصی در زمینه مدیریت هوشمند کسب و کار های کوچک و بزرگ می باشد که با استفاده از مشاوران تخصصی، توانسته است به افراد زیادی در رسیدن به موفقیت کمک کند. در اینجا یکی از سوالات اساسی افراد در خصوص استفاده از نرم افزار فروش را بررسی می کنیم.

بسیاری از افراد هنگامی که پیشنهاد سنا برای استفاده از تکنولوژی هایی نظیر نرم افزار فروش، نرم افزار سی آر ام و باشگاه مشتریان را می شنوند، عمدتا چنین واکنش هایی از خود نشان می دهند:

این چیز ها هزینه اضافی است! محصول خوب خودش به فروش می رسد.

اما این حرف تا چه حد درست است؟ آیا استفاده از ابزار های روز دنیا صرفا پول توی جوب ریختن است؟ یا واقعا دلیلی دارد که تمام کسب و کار های مدرن امروز در دنیا قلم و کاغذ را کنار گذاشته اند و با روند پیشرفت تکنولوژی به سمت موفقیت همراه شده اند؟

سنا اینجاست تا این سوالات را به صورت کامل توضیح دهد!

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار فروش تیم پشتیبانی سنا در خدمت شماست، همین الان مشاوره رایگان دریافت کنید :

پشتیبانی از واتس اپ

امروزه چه ابزار هایی در اختیار کسب و کار ها قرار دارد؟

در دنیای مدرن این روز ها آمار شرکت هایی که هر روز یک ابزار و نرم افزار برای آسان سازی مدیریت کسب و کار ها معرفی می کند آمار افسار گسیخته ای است، چرا که تکنولوژی این امکان را به وجود آورده تا هر شرکتی بتواند در راحت تر کردن زندگی و کار ما تلاش کند.

با این حال، تقریبا تمام این سیستم ها در دو قالب اصلی نرم افزار فروش، و نرم افزار سی آر ام ساخته می شوند که گاها باشگاه مشتریان در قالب مکمل این دو نیز به چشم می خورد. اما استفاده از این ابزار ها چه ضرورتی دارد؟

چرا کسب و کار ها نیاز به نرم افزار فروش دارند؟

بیایید اول ببینیم که اصلا نرم افزار فروش یا نرم افزار مدیریت فروش چیست. آنچه در جلسات مشاوره تخصصی و رایگان کسب و کار سنا درباره نرم افزار فروش اشاره می شود این است که:

مدیریت فروش فرایند تعامل با مشتریان احتمالی و بالقوه و تلاش برای ترغیب آنها به خرید از شماست. این فرایند شامل برنامه ریزی، جذب نیرو، اجرای طرح و تجزیه و تحلیل تیم فروش، اهداف و نتایج آنهاست.

آنچه برای افزایش میزان فروش مهم است این است که شما دائما جنبه های مختلف فروش خود را بررسی کرده و انجام کار های جزئی و ثانویه را اتوماتیک سازی کنید! اینکار در انجام وظایف روزانه ی تکراری (و در عین حال مهم)کارشناسان فروش شما کمک می کند و حجم کاری آنها را کاهش می دهد.

به این ترتیب، اعضای تیم فروش شما می توانند بر روی هدف و کار اصلی یعنی پیدا کردن سرنخ و تبدیل او به مشتری دائم تمرکز کنند. این فرایند به شما کمک می کند تا با به حداکثر رساندن فروش و ارزش آفرینی برای مشتریان یک شرایط دو سر سود داشته باشید. قبول کنیم که ایده ی جذابیسیت!

 

نرم افزار فروش اینطور به کسب و کار ها در رسیدن به این موقعیت کمک می کند:

  • بررسی فروش

بسیاری از شاخص های عملکرد کسب و کار (KPI) مثل قیف فروش، عملکرد کارشناسان فروش، متوسط زمان بستن قرارداد و … نقش اساسی در افزایش عملکرد تیم فروش ایفا می کنند. نرم افزار فروش و همچنین گاها نرم افزار سی آر ام تمامی این شاخص ها را ترکیب می کنند و به شما یک دید ۳۶۰ درجه نسبت به مراحل و جنبه های فروش می دهند.

  • ۲٫ بررسی عملکرد فردی

گزارشات متعددی که از سوی این نرم افزار ها ارائه می شود به شما کمک می کنند تا زیر و بم عملکرد هر کدام از اعضای تیم فروش را مشاهده کنید. به این ترتیب شما می توانید مشاهده کنید که چه کسی بهترین عملکرد را دارد، کدام یک از روش های ارتباطی بهترین نتیجه را می دهد، و به طور میانگین چه مدت زمانی طول می کشد که هر فرد بتواند با مشتری قرارداد ببندد.

  • اتوماسیون فروش

افراد تیم فروش روزانه دارای کار های بسیار زیادی هستند که حجم زیادی از این کار ها را می توان با استفاده از ویژگی اتوماسیون فروش نرم افزار فروش به صورت خودکار انجام داد!

اتوماسیون فروش از مهم ترین ویژگی های نرم افزار مدیریت فروش و نرم افزار سی آر ام است و شما می توانید با برنامه ریزی این سیستم ها، روند کار کارشناسان فروش را به گونه ای تنظیم کنید که بسیاری از کار های خسته کننده و تکراری روزانه، مثل ارسال فاکتور فروش، برنامه ریزی برای پیگیری سفارشات، ارسال پیام ها، برنامه ریزی برای تماس با مشتریان و … به صورت خودکار انجام شود، و کار اصلی تیم فروش شما این باشد که بر روی فروش و افزایش درآمد تمرکز کنند!

این موارد تنها برخی از مزایایی بود که استفاده از نرم افزار فروش می تواند آنها را به شما ارائه کند.

حال بیایید به نرم افزار جادویی بعدی، یعنی نرم افزار سی آر ام بپردازیم.

چرا به CRM نیاز داریم؟

نرم افزار سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزاری است که طراحی شده تا تمامی جوانب اطلاعات مشتریان را در یک مکان جمع آوری کند. این سیستم به کسب و کار شما کمک می کند تا تعاملات و روابط مشتریان دائمی و احتمالی را سازماندهی کنید.

CRM تمامی دیتا های مربوط به مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی آینده را متمرکز می کند تا تیم شما بتواند همیشه در راس امور خود قرار بگیرد. کاربران این نرم افزار حساب های کاربری مشتریان، تماس ها، ایمیل ها، چت ها، تیکت ها و درخواست های پشتیبانی و … را ذخیره می کنند، و به این ترتیب تمامی اطلاعات مربوط به آنها حفظ خواهد شد.

مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام

زمانی که تعداد مشتریان یک کسب و کار افزایش پیدا می کند، طولی نمی کشد که متوجه شوید استفاده از روش های قدیمی دیگر کارساز نخواهد بود. اینجاست که استفاده از نرم افزار هایی مثل سی آر ام می توانند با مزایای خود به شما کمک کنند:

  • یک فضای ذخیره سازی امن داشته باشید

سی آر ام به اعضای تیم فروش کمک می کند تا مخاطبان، فرصت های فروش، فعالیت ها و برنامه های خود را در یک مکان امن حفظ کنند، و یک دسترسی دائم به آنها داشته باشند. به این ترتیب شما مطمئن خواهید بود که اطلاعات مهم کسب و کارتان هیچگاه گم یا دزدیده نخواهد شد.

  •  مثل یک حرفه ای برنامه ریزی کنید

سی آر ام به افراد تیم فروش کمک می کند تا برنامه روزانه ی خود را بهینه سازی کنند و کار ها و وظایف خود را به خوبی اولویت بندی نمایند تا این اطمینان حاصل شود که مشتریان فعلی نادیده گرفته نشده و ارتباط با مشتریان احتمالی نیز به موقع برقرار می شود.

  • گزارش فعالیت ها

نرم افزار سی آر ام به تیم فروش کمک می کند تا گزارشات هفتگی و ماهانه ی خود را به بهترین شکل به مدیران ارائه کنند. این کار به صورت اتوماتیک انجام می شود و تنها چند کلیک ساده کافی ست تا مدیران را در اطلاعات آخرین روند فروش قرار بدهید.

یک CRM با کیفیت مانند نرم افزار سی آر ام سنا  که مطابق نیاز های کسب و کار ها باشد باید باشگاه مشتریان را در داخل خود جای بدهد. باشگاه مشتریان یکی از ابزار های مکمل برای مدیریت کسب و کار و افزایش فروش است که ویژگی های بسیار زیادی در اختیار کسب و کار ها قرار می دهد.

باشگاه مشتریان چیست

باشگاه مشتریان معمولا در قالب یک نرم افزار ارائه می شوند که ارتباط کسب و کار ها با مشتریان را بهبود می بخشند. مفهوم و کانسپت اصلی باشگاه مشتریان این است که با تشویق مشتریان به وسیله ی هدایا یا خدمات مختلف مانند قرعه کشی، تخفیف های مختلف و اجناس اشانتیون آنها را برای خرید مجدد و بیش تر ترغیب کند.

برخی از مزایای بکار گیری باشگاه مشتریان شامل موارد زیر می باشند:

  • بی توجهی به قیمت محصولات

شکی نیست که همه ی ما می خواهیم که با پرداخت پول کمتر بهترین خدمات را دریافت کنیم. باشگاه مشتریان باعث می شود تا مشتریان تمام توجه خود را به قیمت محصولات و خدمات شما ندهند و به نکات دیگر مانند به دست آوردن امتیاز برای گرفتن جایزه تمرکز کنند.

  • افزایش درآمد

به دست آوردن جایزه باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می شود، و این امر باعث می شود که میزان درآمد شما از هر مشتری بیش از قبل شود چرا که مشتریان وفادار به برند شما اطمینان دارند و مایلند که بیش تر خرید کنند. آمار ها نشان می دهد که افزایش وفاداری مشتریان تنها به میزان ۵ درصد می تواند باعث افزایش خرید آنها از ۲۵ درصد تا ۹۵ درصد شود.

  • ایجاد حس قدردانی در مشتریان

ارائه جوایزی که مناسب هر مشتری باشد باعث به وجود آمدن یک ارتباط عاطفی بین مشتری و کسب و کار شما می شود، و این امر نه تنها وفاداری آنها را به شما افزایش می دهد، بلکه در شرایطی که مشکلی از سوی شما به وجود بیاید، صبوری و تجربه ی خوب قبلی مشتری مانع از دلسرد شدن از شما می شود.

سنا چه نقشی ایفا میکند؟

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا ترکیبی از مهارت، تجربه و تکنولوژی را در اختیار شما قرار می دهد. سنا با ارائه ی نرم افزار فروش، نرم افزار سی ار ام و باشگاه مشتریان، و استراتژی و آموزش استفاده از نهایت پتانسیل آنها به شما این امکان را می دهد تا قله های موفقیت را طی کنید و تا رسیدن به نوک قله همراه شما خواهد بود!

جهت دریافت مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید : ۴۴۲۲۰۹۱۸-۰۲۱

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *