کوین بین بیس بهتر است یا بایننس | بهترین صرافی آنلاین برای ایرانی ها کدام است؟

کوین بین بیس بهتر است یا بایننس | بهترین صرافی آنلاین برای ایرانی ها کدام است؟
  • 1400/1/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

رویای پولدار شدن از طریق معاملات بیت کوین و سایر رمز ارزها شاید در ابتدا جذاب باشد اما افراد بسیاری تاکنون به واسطه نداشتن آشنایی به این حوزه پولهای هنگفتی را باخته اند. اولین قدم در راه ورود به حوه خرید و روش رم ارزها یا همان ارزهای دیجیتالی انتخاب یک صرافی آنلاین معتبر خارجی است تا با خیال آسوده به معاملات خود بپردازید. در ادامه به معرفی بهترین صرافی آنلاین رمزارزها در سال ۲۰۲۱ و مقایسه بین بایننس، کراکن و کوین بیس و مزایا و معایت هر یک می پردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

 

نکات مهم در انتخاب یک صرافی آنلاین برای خرید و فروش رمزارزها

کوین بین بیس بهتر است یا بایننس | بهترین صرافی آنلاین برای ایرانی ها کدام است؟

در انتخاب یک صرافی آنلاین می بایست به چند نکته توجه کنید. در ابتدا باید به این مورد دقت کنید که رافی انلاین مورد نظر ازز نظر امنیت در چه سطحی قرار دارد؛ سپس به تعداد ارزهای دیجیتالی که تحت پوشش قرار دارد توجه کنید. روش پرداخت و سرعت نقد کردن موجودی حسابتان و همچنین اینتریس ساده و راحت ا جمله موارد مهم در انتخاب یک صرافی آنلاین است. همچنین نبود محدودیت دسترسی به صرافی مورد نظر در کشور شما نیز از جمله موارد بسیار مهم در انتخاب صرافی رمزارزها محسوب می شود.

 

مقایسه مزایا و معایب بایننس و کوین بیس

دو غول صنعت رمزارزها در بخش صرافی آنلاین بدون شک کوین بیس و بایننس محسوب می شوند، در ادامه به مزایا و معایب بایننس و کوین بیس می پردازیم.

مزایا بایننس

یک پلتفرم شناخته شده و معتبر در این صنعت است.

با بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال یکی از بزرگترین صرافی های آنلاین صصنعت کریپتوکارنسی محسوب می شود.

تائید هویت دو مرحله ای دارد.

 

معایب بایننس

کار کردن با آن برای تازه واردها کمی سخت است.

 

مزایای کوین بیس

فیات کارنسی قبول می کند.

کار کردن با آن راحت است.

بالاترین نمره امنیت را در بین تمامی صرافی های آنلاین دارد

تنها رمزارزهای شناخته شده را قبول می کند.

پائینترین کارمزد را در بین تمامی صرافی های آنلاین دارد

 

معایب کوین بیس

در برخی کشورها در دسترس نیست

محدودیت تعداد رمزارزها را دارد

کارمزد آن بیشتر از بایننس است

 

بایننس با بیش از ۱۳٫۵ میلیون کاربر از کوین بیس با ۱۳٫۳ میلیون کاربر پیشی گرفته است و این موضوع به واسطه تنوع بیشتر بایننس در کارکردن و کارمزد کمتر بایننس نسبت به کوین بیس است. در کوین بیس تنها پرداخت به دلار آمریکا انجام می شود اما در بایننس یورو و دلار انگلیس و استرالیا و کانادا نیز پرداخت می شود. در کوین بیس شما در هر روز تا سقف ۲۵ هزار دلار می توانید معامله کنید اما در صرافی بایننس محدودیتی برای خرید و روش وجود ندارد.

کارمزد تراکنش خرید و فروش در بایننس ۰٫۱۰ دلار است و این در حالیست که کارمزد در کوین بیس تا ۴ دلار نیز زمی رسد. هر دو صرافی از پرداخت با مسترکارت و وایر پشتیبانی می کنند و می توانید حساب خود را مستقیماً به حساب بانکی تان وصل نمائید.

کوین بیس از سال ۲۰۱۲ تاسیس شده و این در حالیست که بایننس از ۲۰۱۷ تاسیس شده و رشد سریعتری نسبت به کوین بیس داشته است. دفتر مرکزی کوین بیس در کالیفرنیا آمریکاست و دفتر مرکی فعلی بایننس در مالت قرار دارد. گتنیست کاربران برخی کشورها از جمله آمریکا، آلمان، ایران و … در دسترسی به بایننس با محدودیت هایی مواجه هستند. مزیت کوین بیس نسبت به بایننس این است که از یک کیف پول داخلی برای نگهداری ارزهای دیجیتالی شما استفاده می کند.

 

مقایسه کراکن و ایتورو

دو صرافی آنلاین دیگر نیز در این صنعت حضور دارند که نسبت به بایننس و کوین بیس ضعیف تر به نظر می رسند.

صرافی انلاین کراکن با ۴ میلیون عضو تنها در آمریکا در دسترس است و اگر قصد استفاده از این صرافی را دارید می بایست با VPN مخصوص کشور آمریکا به آن متصل شوید. نکته جالب در خصوص کارمزد نقد کردن کراکن اینکه بعضاً این مبلغ تا ۶۰ دلار نیز می رسد. شما در کراکن تا سقف ۱۰۰ هزار دلار در روز مجاز به معامله هستید و ۰٫۲۶ درصد نیز کارمزد تراکنش های شماست. این صرافی از لحاظ امنیت در وضعیت خوبی قرار دارد و از سال ۲۰۱۱ در آمریکا کارش را آغاز کرده است. کراکن از پشتیبانی ضعیفی برخوردار است و کاربران معمولاً با مشکل مواجه هستند.

ایتورو یک صرافی آنلاین اسرائیلی است که ا سال ۲۰۰۶ کار خود را آغاز کرده اما تنها ۲۰۰ هزار عضو دارد. تراکنش در این صرافی آنلاین رایگان است اما پرداخت دیرهنگام آن باعث شده تا کاربران کمتری به سراغ آن بروند. استفاده از این صرافی آنلاین را به هیچو وجه به کاربران ایرانی توصیه نمی کنیم چرا که به محض شناسایی شما به عنوان یک شهروند ایرانی، موجودی حساب شما بلوکه خواهد شد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *