اطلاعاتی جامع درباره استعلام ثبت شرکت

اطلاعاتی جامع درباره استعلام ثبت شرکت
  • 1400/6/18
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

برای رسمیت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی یک شرکت باید به ثبت آن اقدام کرد. این گونه تجارت قانونی می شود و اعتبار پیدا می کند.
استعلام ثبت شرکت از این نظر صورت می گیرد که قبل از بستن قرارداد، از قانونی بودن شرکت اطمینان پیدا کنیم و دچار مشکلات بعدی نشویم.
برای استعلام ثبت شرکت مرجعی رسمی به نام سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور وجود دارد. در این مقاله به ارائه توضیحاتی در رابطه با چگونگی استعلام ثبت شرکت خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

ثبت شرکت

استعلام ثبت شرکت

مرجعی که به طور رسمی در زمینه استعلام ثبت شرکت وجود دارد، سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور است که به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور تعلق دارد و و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر آن نظارت دارد.
سامانه ثبت شرکت نیک تمام اقدامات لازم را به جهت استعلام شرکت مورد نظرتان انجام می دهد تا از قانونی بودن فعالیت آنها اطمینان پیدا کنید.
برای استعلام ثبت شرکت باید اطلاعاتی نظیر شناسه ملی شرکت، شماره ثبت شرکت و یا نام شرکت را داشته باشید و به مشاهده پاسخ این استعلام بپردازید.
در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه استعلام ثبت شرکت با شماره تماس های سامانه ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مجرب مجموعه راهنمایی های لازم را انجام دهند.

اهمیت استعلام ثبت شرکت

در گذشته های دور نام شرکت اعتبار آن را مشخص می کرد اما امروزه که شرکت های زیادی با فعالیت های مختلف در هر کشور مشغول فعالیت هستند، نیاز است که به قانونی بودن فعالیت هایشان نظارت شود.
تعدادی از این شرکت ها ممکن است با اهداف کلاهبرداری و فعالیت غیرقانونی راه اندازی شده باشند،  از این رو اگر قرار است با شرکتی همکاری کنید و قرارداد ببینید، باید به استعلام ثبت شرکت مورد نظر بپردازید.
اینگونه با خیال راحت همکاری خود را با شرکت مورد نظر انجام می دهید. هر شرکتی که قانونی باشد، باید شماره ثبت داشته باشد. این شماره تنها مختص به همان شرکت است و در هیچ زمانی تغییر نمی کند و از جانب اداره ثبت شرکت ها اعطا می شود.

اگر در حال صحبت و مذاکره با یک شرکت برای بستن قرارداد کاری و تجاری هستید، با استعلام ثبت شرکت از درستی اطلاعاتی که طرف مقابل بیان می کند و قانونی بودن فعالیت هایش مطمئن شوید.
گاهی نیز برای خرید یک شرکت اقدام می کنید که قبل از آن باید استعلام بگیرید تا از تاریخی که ثبت شده است و اعتباری که دارد، آگاه شوید.
دلایل استعلام هر چه که باشد، به نفعتان خواهد بود و شما را از دام کلاهبرداران نجات می دهد. برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه با کارشناسان ثبت شرکت نیک در ارتباط باشید. تمام تلاش این شرکت ارائه خدمات به مخاطبان عزیز می باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

همچنین جهت استعلامات و آگاهی از مراحل و مدارک تغییرات شرکت ، به صفحه ثبت تغییرات شرکت در سایت نیک مراجعه نمایید.

اقدامات لازم برای ثبت شرکت

اگر به دنبال قانونی کردن فعالیت های شرکت خود هستید، بهتر است برای ثبت شرکت خود اقدام نمایید. با توجه به اینکه تمام شرکت ها برای همکاری با شما قبل از بستن قرارداد به استعلام نام شرکت شما به منظور اطمینان از قانونی بودن فعالیت هایتان می پردازند، بهتر است هر چه سریعتر  برای این منظور اقدام نمایید. سامانه ثبت شرکت نیک به منظور افزایش اعتبار شرکت شما انواع ثبت شرکت تضامنی، سهامی خاص، سهامی عام، تعاونی، مسئولیت محدود و موسسه غیر تجاری را انجام می دهد.
پرسنل سامانه ثبت شرکت نیک در تمامی مراحل پشتیبانی های لازم را انجام می دهند و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.
در نظر گرفته هزینه مناسب و خدمات جامع در زمینه ثبت شرکت از جمله مسائلی است که سبب جلب اعتماد کاربران شده است  و این سامانه را برای قانونی کردن فعالیت های  شرکت خود انتخاب می کنند.

سامانه ثبت شرکت

اطلاعات حاصل از استعلام شرکت

با استعلام ثبت شرکت، اطلاعاتی به منظور قانونی بودن فعالیت های شرکت مورد به دست می آید. این اطلاعات شامل ثبت کننده شخصیت حقوقی،  شناسه ملی شخصیت حقوقی، تاریخ تأسیس شخصیت حقوقی، تاریخ آخرین بروز رسانی، نام کامل شخصیت حقوقی، نوع شخصیت حقوقی و وضعیت آن خواهد بود. هم چنین با استعلام ثبت شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت نیک  اداره کل ثبت کننده، کد پستی شخصیت حقوقی، واحد ثبتی ثبت کننده، شماره ثبت شخصیت حقوقی و محل اقامت قانونی مشخص خواهد شد. از هر کجای ایران که باشید و در هر ساعتی از طول روز قادر به مشاوره آنلاین و تلفنی با کارشناسان و وکلای سامانه ثبت شرکت نیک خواهید بود.

اطلاعات لازم برای استعلام شرکت

برای استعلام ثبت شرکت داشتن اطلاعاتی نظیر سازمان ثبت کننده شرکت، اداره کل استان، نوع شخصیت و واحد ثبتی شهرستان می تواند کمک کننده باشد، هر چند که داشتن نام شرکت، شماره ثبت و یا شناسه ملی آن کفایت می کند. کارشناسان مجرب و کارآزموده سامانه ثبت شرکت نیک در صورت درخواست شما به منظور استعلام ثبت شرکت، اطلاعات لازم نظیر نام شرکت و یا شماره ثبت را از شما درخواست می کنند و تمامی مراحل استعلام را انجام می دهند و اطلاعات دریافتی را در اختیارتان قرار می دهند.

ثبت شرکتها
وکلای درجه یک سامانه ثبت شرکت نیک  با ارائه مشاوره حقوقی فوری تمام سوالات را در زمینه های مختلف ثبت شرکت و استعلام آن پاسخ خواهند داد و پشتیبانی های لازم را به منظور فعالیت های قانونی شما انجام می دهند.
شماره ثبت شرکت از ارکان اصلی استعلام یکی از ارکان اصلی در استعلام ثبت شرکت، داشتن شماره ثبت از شرکت مورد نظر می باشد.
این شماره، نقش شناسنامه را برای شرکت بازی می کند و هویت آن را بازگو می کند. اهمیت این شماره بسیار زیاد است، چون شرکت با آن معرفی و شناخته می شود. شناسه ملی نیز به افراد حقوقی از جانب سازمان املاک و اسناد کشور به هر شرکت داده می شود.

شماره ثبت شرکت در  استعلام شرکت، پارامتر مهمی به حساب می آید و اگر شرکتی آن را نداشته باشد، به معنی غیر مجاز بودن فعالیت های آن می باشد. سامانه ثبت شرکت نیک کمک می کند تا با انجام مراحل ثبت شرکت، این شماره را دریافت کنید و وجه قانونی به شرکت خود بدهید.
وقتی مشتری به استعلام شرکت می پردازد، مجموعه ای را انتخاب می کند که هم قابل پیگیری کردن است و هم شناخته شده می ‌باشد. در غیر این صورت با انتخاب شرکتی نا معتبر عواقب آن بر عهده خودش می باشد.

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه ثبت شرکت و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت تغییرات شرکت ، ثبت برند تجاری و دیگر امور ثبتی ، با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۸۸۲۲ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *