معرفی کنتور EDMI MK6E در توسعه سیماتک ایرانیان

معرفی کنتور EDMI MK6E در توسعه سیماتک ایرانیان
  • 1400/7/4
  • محمد عالی
  • 1

معرفی کنتورEDMI MK6E

کنتور EDMI MK6E نسل جدید کنتورهای MK6E است. ما در این مقاله قصد داریم به فاکتورهای مختلفی اعم از قیمت کنتور EDMI MK6E، دقت اندازه گیری این کنتور، تکنولوژی ساخت و سایر مشخصات دیگر آن بپردازیم.

قبل از هر چیز باید یک تعریف کلی از کنتور برق داشته باشید. کنتور برق دستگاهی است که وظیفه اندازه گیری برق مصرفی هر واحد مسکونی، تجاری یا صنعتی را دارد. کنتورها انواع مختلفی دارند.

کنتورهای قدیمی تماما پر مصرف و دارای خطای زیاد هستند و از نظر کارشناسان برق به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند. کنتور برق EDMI MK6E که در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار تولید شد، تفاوت‌های زیادی با سری قبلی کنتورهای برق دارد.  این کنتور آخرین نسخه آپدیت شده از سری کنتورهای MK6 به حساب می‌آید.

از آن جایی که آخرین نسخه‌های هر محصول، جامع ترین آن‌ها هستند؛ بنابراین این کنتور در حال حاضر بهترین و مدرن ترین کنتور برق به شمار می‌رود.

کنتر‌های مدرن دارای انواع و فاز‌های مختلفی هستند. کنتور EDMI MK6E سه فاز دارد.

ما در مطلب زیر سعی می‌کنیم تا شما با کنتور EDMI MK6E، قیمت کنتور EDMI MK6E و سایر مشخصات آن آشنا شوید.

قیمت کنتور EDMI MK6E

کنتور EDMI MK6E چگونه کار می‌‌کند؟

همان طور که می‌دانیم اگر انرژی الکتریکی از داخل یک سیم رسانا عبور کند، در اطراف آن میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود. در اطراف کنتور برق دو سیم پیچ به نام‌های سیم پیچ ولتاژ و سیم پیچ جریان وجود دارد.

سیم پیچ جریان دارای ضخامت بیشتر و دور کمتری است. کنتور برق در واقع میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده را از نظر شدت و جهت اندازه می‌گیرد. روش کار قیمت کنتور EDMI MK6E  نیز دقیقا به همین صورت است.

به طور کل کنتور برق دستگاهی است که مقدار انرژی الکتریکی مصرف شده را اندازه گیری می‌کند و بر اساس ژول ( واحد اندازه گیری انرژی ) نشان می‌دهد.

شکل ۱   کنتور برق انرژی الکتریکی مصرفی را بر حسب ژول نشان می‌دهد.

دقت اندازه گیری کنتور EDMI MK6E

دقت اندازه گیری یک کنتور، اصلی ترین عامل در عملکرد درست آن است. به عبارت دیگر مهم ترین عاملی که کنتورهای برق را از یکدیگر متمایز می‌کند، دقت اندازه گیری است.

دقت اندازه گیری کنتور EDMI MK6E، ۰٫۲ است. دقت اندازه گیری بالا، قیمت کنتور EDMI MK6E را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کنتور علاوه بر داشتن ویژگی‌های نسل قبلی خود، به قابلیت‌های بیشتری نیز دسترسی پیدا کرده است. این کنتور با این دقت اندازه گیری عموما در مراکز تولید و انتقال برق به کار می‌رود.

قیمت کنتور EDMI MK6E

کنتور EDMI MK6E چه تفاوتی با نسل قدیمی کنتورهای برق دارد؟

این کنتور به دلیل داشتن ویژگی‌های به روز رسانی شده، کار مامور برق را بسیار آسان می‌کند. دیگر لازم نیست که مامور برق محاسبات پیچیده‌ای برای محاسبه مبلغ برق مصرفی انجام دهد.

مامورهای برق موظف بودند هر ۴۵ روز به صورت حضوری عدد روی نمایشگر کنتور را یادداشت کنند. سپس عدد را در سیستم کامپیوتر مخصوص اداره برق وارد می‌کردند و سیستم، مقدار مبلغ برق مصرف شده را محاسبه می‌کرد.

قیمت کنتور EDMI MK6E  به این صورت طراحی شده است که تمامی افراد یک خانواده قادر هستند مقدار برق مصرفی خود را از نمایشگر این کنتور بخوانند. در ضمن، سیستم محاسبات مقدار برق مصرفی نیز حذف شده است و امروزه قبض آب برای رئیس خانواده پیامک می‌شود.

شیوه نوین عملکرد کنتورهای برق باعث شده که به سلامت محیط زیست کمک بزرگی شود. به این صورت که در تولید کاغذ و قطع درخت صرفه جویی می‌شود.

این کنتور بسیار کم مصرف است؛ از این رو در هزینه‌های مصرفی شما صرفه جویی می‌شود. قیمت کنتور EDMI MK6E با توجه به ویژگی‌های عالی این محصول بسیار متناسب است. قیمت کنتور EDMI MK6E هر چقدر باشد، باز هم یک عمر در هزینه و مقدار برق مصرفی شما صرفه جویی خواهد شد.

شکل ۲ کنتور EDMI MK6E در هزینه‌ برق مصرفی شما صرفه جویی می‌کند.

این کنتور EDMI MK6E بسیاری از مشکلاتی که کنتور‌های مکانیکی داشتند را ندارد. از مشکلات کنتور‌های مکانیکی می‌توان به دقت اندازه گیری پایین، داشتن قابلیت دستکاری و امنیت پایین اشاره کرد. امکان دستکاری این محصول باعث می‌شد که برق به راحتی دزدیده شود و همین طور دزدان بسیاری در قالب مامور برق اقدام به دزدی کرده و امنیت یک خانه را تا حدود زیادی کاهش می‌دادند.

کنتور EDMI MK6E دارای استاندارد‌های بین المللی می‌باشد. برای مثال هر کسی توانایی قرائت آن را ندارد و مبلغ برق مصرفی تنها برای صاحب خانه ارسال می‌شود.

کنتور‌های مکانیکی یا قدیمی تک تعرفه هستند به این صورت که کنتور‌های مکانیکی در تمام طول روز،

انرژی الکتریکی را با یک نرخ محاسبه می‌کنند. کنتور‌های دیجیتال با حذف این ویژگی و دارا بودن

ویژگی‌های به روزرسانی شده در مصرف برق بسیار صرفه جویی می‌کنند.

قیمت کنتور EDMI MK6E در چه حدودی است؟

قیمت کنتور EDMI MK6E در کل بسیار مناسب است اما با توجه به پورت‌های مختلف دارای قیمت‌های متفاوتی است.

در کل این محصول به بازار‌های پیشرفته و مدرن ارائه می‌شود؛ بنابراین قیمت کنتور EDMI MK6E به صورت جهانی در نظر گرفته می‌شود. با توجه به مشخصات این دستگاه و اهمیت برق در بازار سرمایه و بورس و انرژی، خرید این دستگاه تقریبا برای هر مکانی الزامی است.

معرفی شرکت توسعه سیماتک ایرانیان

سیماتک به عنوان بزرگترین نمایندگی زیمنس در تهران دارای پشتیبانی فنی و آنلاین است. در صورتی که برای تهیه‌ی محصولات زیمنس تردید دارید، می‌توانید با پشتیبانی سیماتک ارتباط تلفنی برقرار کنید. پس از انتخاب و خریداری محصول مورد نظرتان از نمایندگی شرکت زیمنس می‌توانید از فیلم‎های آموزشی سیماتک استفاده کنید. این ویدئوهای آموزشی برای نصب و نحوه صحیح استفاده از محصولات زیمنس تهیه شده‌اند و برای دسترسی به آن‎ها نیازی نیست تا هزینه‌ی دیگری را پرداخت کنید. چرا که هدف سیماتک از تهیه‌ی این ویدئوهای آموزشی، رضایت مشتریان است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *