آشنایی با کیف پول بیت کوین و بررسی بهترین کیف پول‌های این ارز

آشنایی با کیف پول بیت کوین و بررسی بهترین کیف پول‌های این ارز
  • 1400/8/3
  • محمد عالی
  • 0

ولت یکی از مهم‌ترین نیازها برای فعالیت در اکوسیستم ارزهای دیجیتال است. برای شروع فعالیت در بازار بیت کوین باید ابتدا بهترین کیف پول بیت کوین را شناسایی کنید.

کیف پول‌هایی که تا امروز برای نگهداری پرچمدار ارزهای دیجیتال ارائه شده‌اند، کاربردها و ویژگی‌های متفاوتی دارند. علت ایجاد انواع کیف پول، رفتار و نیاز متفاوت کاربران است. کیف پول در حقیقت بستر نگهداری و مدیریت دارایی‌های کاربران است و به همین دلیل باید قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال، کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

تا اوایل سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین به بیش از ۵۵ هزار دلار رسید. اگر قصد شما این است که در بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و لایت کوین و … سرمایه گذاری کنید ابتدا باید به فکر تهیه یک کیف پول مناسب برای ارزهای دیجیتال خریداری شده خود باشید. خوشبختانه کیف پول هایی که وجود دارند اکثر رمز ارزهای معروف را پشتیبانی می کنند که بیت کوین هم یکی از این رمز ارز های معروف و پرطرفدار است.

 

کیف پول های بیت کوین معمولاً به صورت سرد یا گرم وجود دارند کیف پول های نرم افزاری که به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند جزو کیف پول های گرم و کیف پول های سخت افزاری که به صورت آفلاین دارایی های دیجیتال شما را در خود ذخیره می کنند جزو کیف پول های سرد به شمار می روند.

 

کیف پول های بیت کوین انواع مختلفی دارند ما قصد داریم تعدادی از بهترین کیف پول های بیت کوین را به شما معرفی کنیم. کیف پول هایی که در ادامه معرفی می کنیم علاوه بر بیت کوین، قابلیت ذخیره سازی ارزهای دیجیتال دیگر را نیز دارند.

 

آشنایی با کیف پول تراست ولت بهترین کیف پول بیت کوین

به جرات می توان گفت که معروف ترین و بهترین کیف پول بیت کوین کیف پول تراست ولت است. این کیف پول جزو یکی از بهترین و ایمن ترین کیف پول ها برای ذخیره سازی بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال به شمار می رود. کیف پول تراست ولت تنها در گوشی های هوشمند که دارای سیستم عامل اندروید و آی او اس هستند پشتیبانی می شود و نرم افزار آن برای سیستم های عامل لینوکس، مک و یا ویندوز ارائه نشده است. از ویژگی های بسیار خوب این کیف پول می توان به راحتی کار کردن با آن به دلیل آسان بودن رابط کاربری و همچنین امکان خرید و مبادله رمز ارز در داخل خود کیف پول بدون مراجعه به سایت صرافی اشاره کرد.

 

این کیف پول یک کیف پول غیر متمرکز است و با استفاده از یک عبارت بازیابی که در هنگام راه اندازی آن در اختیار کاربر قرار می دهد و یک رمز عبور قوی ایمنی آن را تامین می‌کند. بنابراین تنها کاربری می‌تواند کنترل کامل بر روی دارایی دیجیتال خود در تراست ولت را داشته باشد که عبارت بازیابی را موقع راه اندازی در جایی ذخیره کرده است. همچنین به کمک قابلیت new wallet که در این کیف پول وجود دارد شما می توانید یک کیف پول جدید با آدرس و عبارت بازیابی جدید ایجاد کنید.

 

کیف پول تراست والت برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تا به امروز به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر و کلیدهای خصوصی آن و همچنین امنیت بالا و سادگی رابط کاربری در کنار پشتیبانی از ارزهای مختلف توانسته است توجه کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. در کیف پول تراست ولت علاوه بر بیت کوین میتوانید پس از معامله کوین های دیگر مثلا پس از خرید و فروش دوج کوین و دیگر رمز ارزها هم میتوانید از این کیف پول استفاده کنید.

آشنایی با کیف پول اکسودوس به عنوان بهترین کیف پول بیت کوین

کیف پول اکسودوس جزو پرکاربردترین کیف پول بیت کوین و سایر رمز ارزها به شمار می رود. از جمله ویژگی‌های بی نظیر اکسودوس می‌توان به کاربرپسند بودن آن اشاره کرد. همچنین این کیف پول برای انواع پلتفرم های مختلف مانند ios، ویندوز، لینوکس و مک ارائه شده و قابلیت اتصال به کیف پول سخت افزاری ترزور را نیز دارا می باشد.

بهترین کیف پول بیت کوین برای تازه کارها و همچنین افراد حرفه ای اکسودوس است. همچنین این کیف پول دارای صرافی داخلی است که می توان از طریق صرافی داخلی آن اقدام به خرید رمز ارزها کرد بدون اینکه نیاز باشد به سایت صرافی های دیگر مراجعه کنید و در آن ها ثبت نام نمایید.

 

آشنایی با کیف پول الکتروم به عنوان بهترین کیف پول بیت کوین

این کیف پول بیت کوین جزو قدیمی ترین کیف پول های بیت کوین به شمار می رود. الکتروم از احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کند به همین دلیل امنیت بسیار بالایی را برای کاربران خود فراهم می آورد. این کیف پول تنها قادر است از ارز بیت کوین پشتیبانی کند و دیگر ارزهای دیجیتال در آن پشتیبانی نمی شوند. از جمله مزایای الکتروم این است که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است زیرا به یک سرور بسیار قوی وصل است و کلید های خصوصی کاربران به هیچ وجه با سرور به اشتراک گذاشته نمی شود. همچنین اطلاعاتی از کاربر در سرور ذخیره نخواهد شد و به دلیل اینکه کیف پول الکتروم از قابلیت چند امضایی پشتیبانی می‌کند امنیت بسیار خوبی را برای نگهداری رمز ارز بیت کوین فراهم می آورد.

 

آشنایی با کیف پول سخت افزاری کیپ کی به عنوان بهترین کیف پول بیت کوین

همانطور که می دانید کیف پول بیت کوین و سایر رمز ارزها به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد. کیف پول کیپ کی جزو کیف پول های سخت افزاری و بسیار امن به شمار می رود. این کیف پول به همراه کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور جزو کیف پول های سخت افزاری برتر بوده و در آن می توان ۴۰ رمز ارز مختلف را ذخیره کرد.

 

از جمله ویژگی های کیپ کی این است که از طراحی ظاهری بسیار زیبایی برخوردار می باشد. این کیف پول قابلیت پشتیبانی از پلتفرم های مختلفی مانند اندروید، آی او اس، ویندوز، مک و لینوکس را دارد. از نظر شباهت ظاهری، کیپ کی شبیه کیف پول های لجر و ترزور است و از نظر عملکرد نیز مانند لجر نانو اس عمل می کند.

 

انتخاب کیف پول بیت کوین یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از خرید بیت کوین باید به آن توجه ویژه ای داشت. اگر میزان رمز ارزی که می خرید کم است بهتر است از کیف پول بیت کوین نرم افزاری استفاده کنید زیرا رایگان است و متقبل هزینه ای نخواهید شد. اما چنانچه میزان بیت کوینی که خریداری می کنید زیاد است توصیه می شود که از کیف پول بیت کوین سخت افزاری به منظور نگهداری و ذخیره ایمن بیت کوین های خریداری شده خود استفاده کنید.

در انتها لازم به ذکر است؛ علاوه بر استفاده از کیف پول، می‌توانید از صرافی‌های معتبر ایرانی که کیف پول ارائه می‌دهند هم استفاده کنید. برای مثال می‌توانید برای معامله خود به سایت فینیکس مراجعه کنید و پس از انجام معامله دارایی خود را در کیف پول شخصی خود در این سایت نگه‌داری کنید. می‌توانید از اینجا بیت کوین بخرید و با خیالی راحت در کیف پول خود در فینیکس از آن نگه‌داری کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *