۷ پیشنهاد خلاقانه ی مهرزاد وب برای دریافت بک لینک

۷ پیشنهاد خلاقانه ی مهرزاد وب برای دریافت بک لینک
  • 1400/9/13
  • لادن عوائدی
  • 0

افزایش اعتبار و ایجاد لینک های مرتبط و با کیفیت می تواند چالش برانگیز باشد اما در سئو ضروری است. گروه مهرزاد وب به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ی سئو و بهینه سازی وب سایت در کرج ، در این مقاله به بررسی تعدادی روش مفید و ارزشمند برای دریافت بک لینک پرداخته است.

ایجاد لینک های ورودی مرتبط و با کیفیت بالا به یک وب سایت همچنان یکی از مهم ترین مؤلفه های افزایش اعتبار دامنه و به نوبه خود، دیده شدن در نتایج جستجوی ارگانیک است. کاملا منطقی است که اعتبار یک وب سایت با تعداد وب سایت هایی که در موضوعات مختلف پیوند هایی را به آن ارسال کرده اند در ارتباط باشد. اما با این حال ایجاد بک لینک های معتبر و مرتبط از سایت های دیگر در سئو همیشه چالش بزرگی برای صاحبان وب سایت ایجاد کرده است.

در این مقاله ۷ روش را برای کسب درآمد از سایت و ایجاد پیوند های معتبر و مرتبط به سمت وب سایتمان را بررسی خواهیم کرد :

  • تولید محتوای منحصر به فرد
  • پاسخ به یک مقاله یا مطلب پرطرفدار و محبوب
  • پیوندهای موجود در صفحه های مربوطه را به روز رسانی کنید یا به خوبی توضیح دهید.
  • ابزارهای رایگان ارائه دهید.
  • تصاویر گرافیکی منحصر به فرد تولید کنید.
  • SERP ها را بررسی کنید.
  • روابط قابل اعتماد ایجاد کنید.

سئو و بهینه سازی وب سایت با روش های دریافت بک لینک

  • تولید محتوای منحصر به فرد

بسته به نوع و دامنه کسب و کار شما، ممکن است به داده های منحصر به فرد مشتری یا صنعت خود دسترسی داشته باشید. شما می توانید محتوای ارزشمند مرتبطی را که مخاطبان هدف شما می خواهند بخوانند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند، جمع آوری، گردآوری، تجزیه و تحلیل و سازماندهی کنید.

مردم عموماً علاقه به خواندن آمار و اطلاعات دارند که بتوانند تجربه شخصی یا تجاری خود را با آن مقایسه کرده و ارزیابی کنند.

Buzzsumo، یک ابزار تحقیق محتوای معتبر، این کار را با مطالعات دقیق و جامع تحقیقاتی خود به خوبی انجام می دهد. به عنوان مثال، این ابزار از پایگاه داده عظیم خود استفاده می کند تا نگرش بازاریابی دیجیتال در مورد تعامل محتوا و نحوه نوشتن بهترین سرفصل ها را ایجاد کند.

به عقب برگردید و نگاهی به اطلاعات خود بیندازید و ببینید آیا اطلاعات منحصر به فرد و مفیدی برای به اشتراک گذاشتن دارید یا خیر. اگر اطلاعات منحصر به فرد و خاصی برای ارائه دارید این موضوع به راحتی میتواند لینک های زیادی را به سمت مطالب شما سرازیر کند.

 

تولید محتوای منحصر به فرد و بهینه سازی وب سایت

 

  • تصاویر و ویدئوهای منحصر به فرد تولید کنید.

وب تا حد زیادی یک رسانه بصری است. به این ترتیب، تصاویر و ویدئوهای منحصر به فرد می توانند برای جذب خوانندگان و جذب لینک حیاتی باشند. تصاویر خلاقانه و منحصربه ‌فرد باعث اعتبار بخشیدن به محتوا می شوند و همین موضوع سبب دریافت پیوند خواهد شد.

استفاده از عکس‌های مجاز از افراد یا محصولات واقعی، به احتمال زیاد منجر به ارتباط و تعامل انسانی واقعی می‌شود. تعاملی که شامل اشتراک ‌گذاری‌ها و ایجاد پیوند ها خواهد شد.

ویدئوها، مانند تصاویر، به راحتی می توانند در پست های وبلاگ و صفحات وب بارگزاری شوند تا تعامل و ارزش را افزایش دهند، که این تعامل ها، بازدیدها، لایک ها، اشتراک گذاری ها و لینک ها نیمی از رقابت برای به دست آردن جایگاه های بهتر در موتور های جستجو می باشد.

 

  • به یک مقاله یا مطلب پرطرفدار پاسخ بدهید

به اشتراک گذاشتن نظرات منحصر به فرد خود در مورد یک موضوع یا مقاله پرطرفدار (چه مثبت یا منفی) یک راه عالی برای ایجاد اعتبار و دریافت لینک است. می‌توانید از طریق یک پست وبلاگ، ویدیو، قسمت پادکست یا ترکیبی از همه موارد بالا پاسخ دهید.

با بررسی گسترده بر موضوعات پرطرفدار از طریق Google Trends شروع کنید. همچنین می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین یا سایر مواردی که تشخیص داده‌اید مخاطبانتان درگیر هستند، جستجوهای هشتگ مبتنی بر کلمه کلیدی مرتبط را انجام دهید.

هدف نهایی این است که به خوانندگان، شنوندگان یا بینندگان یک بررسی کامل و جامع از موضوع پر طرفدار ارائه شود که دانش، تخصص و اقتدار شما را نشان دهد.

نظر خود را در کانال های اجتماعی مناسب منتشر و توزیع کنید، جایی که امید دوباره به دریافت لایک، اشتراک گذاری و پیوند به مطلب شما وجود دارد.

 

  • به روز رسانی پیوندهای موجود در صفحات مرتبط

یک رویکرد مشابه، اما شاید ساده تر، برای درگیر شدن با پست های پرطرفدار مرتبط، ارائه محتوای مکمل و ارزش افزوده به نویسنده اصلی است.

ابتدا، پست‌های محبوب را با استفاده از همان روش‌هایی که در بالا توضیح داده شد، شناسایی کنید که در این مرحله شما چند گزینه خواهید داشت.

الف) روی پیوندهای موجود در پست کلیک کرده و بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند و/یا به محتوای مناسب، به روز و دقیق اشاره می کنند. زمانی که پیوندها و محتوایی که به آنها اشاره می‌کنند کهنه یا قدیمی می‌شوند، ممکن است شکاف‌هایی ایجاد شود. در اینجا نیز می توانید پیوند خود را به محتوای مرتبط و فعلی به عنوان جایگزین ارائه دهید.

ب) فراتر از پیوندهای موجود، به دنبال فرصت هایی برای توضیح بیشتر در مورد کلمات کلیدی یا موضوعات ذکر شده در مقاله باشید که برای آنها می توانید محتوای پشتیبانی دقیق تری ایجاد کنید که ممکن است صاحب مقاله به آن ها پیوند بدهد.

در همه این سناریوها، شما باید به طور متفکرانه پیامی را برای نویسنده اصلی محتوای/مالک وب‌سایت ایجاد کنید و توضیح دهید که چرا باید به محتوای شما پیوند داده شود.

 

 

  • ابزارهای رایگان ارائه دهید

صرف نظر از شغل یا وظیفه ، افراد به طور مداوم در جستجوی نکات ، ابزارها یا قالب های رایگان هستند تا بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

اگر ابزارها یا قالب‌های منحصربه‌فرد یا مفیدی وجود دارد که از آنها برای ساده‌سازی کسب‌وکار یا فرآیندهای خود استفاده می‌کنید، آنها را از طریق بخش منابع در وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، پس از انتشار ابزار، باید آن را از طریق هر کانال مرتبط، اجتماعی یا غیره، تبلیغ کنید، جایی که فکر می کنید مخاطبان شما آن را خواهند دید و سپس به آن لینک می دهند.

کسانی را که به این ابزار دسترسی دارند تشویق کنید و صراحتاً از آنها بخواهید که اگر این ابزار برای آنها ارزش دارد، آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

  • SERP ها را بررسی کنید

یک روش برای شناسایی منابع و ایجاد پیوندهای ورودی، از طریق نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی اصلی شما است. با فرض اینکه قبلاً تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام داده اید، برای هر عبارت کلیدی، ۵۰ تا ۱۰۰ نتیجه جستجوی برتر را جستجو کرده و بررسی کنید که آن ها از چه عناوین و کلمات کلیدی استفاده کرده اند.

طبق تعریف موتورهای جستجو هر دامنه ای که جز ۵۰ نتیجه ی اول در سرچ یک عبارت کلیدی باشد با موضوع مورد نظر کاملا در ارتباط می باشد.

 

  • ایجاد روابط قابل اعتماد

زیربنای بک لینک ها  و به طور کلی دامین اتوریتی وب سایت ، اعتماد است. همانطور که همه می دانیم اعتماد به راحتی و به سرعت به دست نمی آید. این امر مستلزم تعهد همیشگی شما به ارزش هایی که ارائه می دهید است. اعتماد به معنای پیشنهاد دادن و گرفتن است، بنابراین آماده باشید که در ازای امتیاز اشتراک محتوای خود چیزی بدهید.

 

جمع بندی

به عنوان یک کارشناس سئو بخش اعظمی از کار شما به انجام اقداماتی مانند تهیه گزارش ها ،بررسی نتایج حاصل از ایجاد کمپین های تبلیغاتی و تمام مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم مربوط می شود. این تنها بخش کوچکی از کار عظیم شما در این زمینه می باشد اگر میخواهید اطلاعات دقیق تری از شغل خود داشته باشید می توانید مقاله ی شغل سئو چیست را در وب سایت مهرزاد وب مطالعه بفرمایید.

با توجه به تمام نکات و گفته های فوق ضروری است از خریدن لینک و پرداخت هزینه برای آن تا حد زیادی خودداری کنید ، زیرا این موضوع تنها باعث کاهش اعتبار و ارزش واقعی آن پیوندها می شود. خرید لینک‌ها معمولاً بیشتر از اینکه به اعتبار شما کمک کنند باعث کاهش اعتبار و تخریب وب سایت خواهند شد. زیرا موتورهای جستجو به صورت مداوم در حال بررسی این شرایط و بهبود نمایش نتایج برای کاربران هستند.

اعتبار دامنه، قابلیت دیده شدن در نتایج جستجوی ارگانیک، و یک مخاطب قابل اعتماد و وفادار که تمایل بالاتری برای ثبت نام یا خرید چیزی که می فروشید دارد، همگی در دسترس شما هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *