نقش نمایشگاه اویل شو بر صنعت نفت

نقش نمایشگاه اویل شو بر صنعت نفت
  • 1400/9/20
  • رقیه کرد
  • 0

تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا، مهم‌ترین مشکل پیش روی نمایشگاه‌های بین المللی همچون نمایشگاه اویل شو بوده است. صنعت نمایشگاهی یک مفهوم تا حدودی گسترده است، شامل تمام رویدادهای سازماندهی شده برای ارائه یا نمایش منتخبی از برخی از انواع کالاها و خدمات است. این در حالی است که نمایشگاه‌های تجاری مانند نمایشگاه نفت و گاز ، جایی است که کالاها و خدمات مرتبط با یک صنعت خاص مانند صنعت نفت، فقط برای مهمانان دعوت شده و فعالان این صنعت به نمایش گذاشته می‌شوند.

علیرغم تفاوت ‌هایی که نمایشگاه های مختلف بر کسب ‌و کار می گذارند. نمایشگاه های بزرگ و معتبری همچون نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ، از محبوب‌ترین و قدرتمندترین نمایشگاه هایی است که در نمایشگاه بین المللی تهران در دوره های مختلف برگزار شده و توانسته است تا کنون، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کرده و درآمدها و دستاوردهای ارزشمندی را برای صنعت نفت و فعالان آن به همراه داشته باشد.

نمایشگاه اویل شو

بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه نفت و گاز

از بسیاری جهات، چالش‌های پیش روی صنعت نمایشگاه‌های تجاری پیچیده‌تر از دیگر نمایشگاه‌ها است، با توجه به عرضه اقلامی که باید برای نمایشگاه‌های  تخصصی و تجاری به نمایش گذاشته شود. پیشرفت‌های فن ‌آوری مانند رسانه‌های اجتماعی تبلیغات دیجیتال ممکن است نیاز به نمایش‌ های فیزیکی برای ایجاد آگاهی از محصول را کاهش دهد.

اگرچه می‌توان برای تبلیغ نمایشگاه‌ها از اینترنت به شکل گسترده ای استفاده کرد. اما ماهیت حضوری نمایشگاه‌های تجاری، فرصتی بی‌نظیر برای شبکه‌سازی فراهم می‌کند. جالب توجه است که نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ، یکی از موفق ترین رویدادهای جهانی است که توانسته است اعتبار بالایی را در طی دوره های پیشین کسب نموده و در جلب اعتماد صنعتگران داخلی و خارجی، گام بردارد.

نمایشگاه نفت و گاز

هزینه های مناسب برای غرفه های نمایشگاه

غرفه داران و بازدیدکنندگان مجموعاً هر سال، مبلغ قابل توجهی را صرف نمایشگاه می کنند و نمایشگاه ها را به یک صنعت جهانی مهم تبدیل کرده اند. زیرا اطمینان دارند که می توانند تاثیرات مهم نمایشگاه را در صنعت و کسب و کار خود مشاهده نموده و به گسترش و رشد آن فکر کنند.

ضمن آنکه فضای نمایشگاه در دسترس در موقعیت نمایشگاه های بین المللی تهران ، بسیار مناسب بوده و امکان حضور قوی شرکت کنندگان را فراهم می کند. از سویی دیگر، سرمایه‌گذاری ‌ها و ارتقاء های قابل توجهی برای افزایش ظرفیت سالن انجام شده است تا به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط نمایشگاه نفت و گاز ، از صنعت گران و بازرگانان این صنعت، حمایت های لازم صورت گیرد.

نمایشگاه نفت و گاز

هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی

در این میان، ذینفعان از سراسر صنعت نمایشگاه تلاش می کنند تا رویدادها را از دیدگاه های مختلف ارزیابی کنند تا بازده سرمایه گذاری و همچنین تحقق اهداف نمایشگاه را تعیین کنند. البته اهداف هر نمایشگاه بر اساس سطح سرمایه گذاری یا مشارکت متفاوت است، اما همه ذینفعان منافع خاصی دارند.

هر نمایشگاه دارای ذینفعان متفاوتی خواهد بود غرفه داران و بازدیدکنندگان را نیز شامل می شود که به موفقیت رویدادهای مهمی همچون نمایشگاه اویل شو ، علاقه زیادی دارند. اهداف برگزارکنندگان نمایشگاه نفت و گاز این است که رضایت غرفه داران و بازدیدکنندگان را فراهم کرده و پیشرفت تجارت و بازرگانی را در این صنعت شاهد باشند. همچنین برای توسعه تحقیق و انتقال دانش و ارتقای فروش و آگاهی محصولات و خدمات، بتوانند راه حل های مناسب را برای ایجاد درآمد و سود بیشتر ایجاد نمایند.

در گذشته، برگزارکنندگان و صاحبان نمایشگاه، نمایشگاه ها را بر اساس اهداف اساسی درآمد و رضایت غرفه داران ارزیابی می کردند. اینکه چقدر درآمد ایجاد شد؟ چقدر سود حفظ شد؟ غرفه داران و بازدیدکنندگان چقدر رضایت داشتند؟ این سوالات مهم هستند و همچنان در خط مقدم تحلیل خواهند بود. با این حال، مهم است که یک ارزیابی گسترده از نمایشگاه ها اعمال شود که در نمایشگاه نفت و گاز می توان به راحتی از بازخوردهای مشتریان، به این سنجش ارزشمند، دست یافت.

در حقیقت ، صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در توسعه بخش‌های کلیدی اقتصادی در سراسر کشور، به ویژه در بخش‌های نفتی نوظهور دارد. نمایشگاه‌ نفت و گاز کمک می‌کند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در مقوله های مختلف، شکلی گسترده تر را به خود بگیرد.

هنگامی که رویداد مهمی همچون برگزاری یک نمایشگاه قدرتمند بین المللی همچون اویل شو صورت می گیرد، مناطق، کشورها و مقاصد، شروع به ارزیابی وقایع به شیوه ای عمیق تر می کنند. با توجه به وسعت و گستردگی صنعت نمایشگاهی در اکثر نقاط جهان، این رویداد تأثیر زیادی بر جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی منطقه دارد.

اندازه‌گیری تأثیر اقتصادی نمایشگاه نفت و گاز ، از دیرباز در خط مقدم تحلیل برای کشورهای منطقه بوده است. که باعث می شود تا برنامه ریزی های مناسبی برای برگزاری گسترده و پر رونق نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه صورت گیرد.

اغلب، برگزارکنندگان نمایشگاه، از این رویدادها به عنوان راهی برای کمک به آموزش نیروی کار خود در مورد تکنیک‌ها و بهترین شیوه‌های به‌روز استفاده می‌کنند. روندها و نوآوری های مرتبط با صنعت نفت قابل مشاهده و بحث هستند، در حالی که اگر رویداد رخ نمی داد، این نتایج ممکن نبود.

از مزایا و نتایج کلیدی رویدادهای تجاری مانند نمایشگاه اویل شو این است که شرکت کنندگان ، در معرض بینش، دانش و ایده‌های جدید قرار می‌گیرند و بر آخرین تحقیقات و کاربردهای عملی آن تمرکز می شوند.  همچنین، شبکه‌سازی به این دلیل تقویت می‌شود که می توانند صنعتگران و بازرگانان داخلی و خارجی موثر را ملاقات ‌کنند. رویدادهای تجاری رو در رو منجر به ایجاد مشارکت های تجاری و همکاری های تحقیقاتی می شود که منجر به توسعه محصولات جدید می شود، اعضای کمیته سازماندهی و متخصصان رویدادهای تجاری را برای کمک به بهبود کیفیت آموزش در این زمینه در نظر می گیرند و نمایندگان دانشگاهی به تجارت نگاه می کنند. اندازه گیری اثرات مثبت از دیدگاه همه ذینفعان در نمایشگاه نفت و گاز ، برای پایداری در بلندمدت مهم است. باید همکاری افزایش یابد تا درک روشنی از اثرات مستقیم و غیر مستقیم این رویداد حاصل شود. از همین روست که هر ساله، برگزارکنندگان نمایشگاه نفت و گاز، پیش از گذاشته در اجرای پرقدرت آن، تلاش دارند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *