سئو چیست؟ [به نقل از سایت benyaminebrahimi.com]

سئو چیست؟ [به نقل از سایت benyaminebrahimi.com]
  • 1400/10/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سئو چیست و چرا نمی‌توانیم از آن استفاده نکنیم؟ احتمالاً کم و بیش با سئو و تأثیرگذاری آن در موفقیت در اینترنت آشنا هستید و می‌دانید که استفاده از این ابزار چقدر می‌تواند در پیشبرد اهداف شما در اینترنت تأثیر داشته باشد. پروژه سئو یکی از چالش برانگیزترین پروژه‌ها برای کسب و کارهای اینترنتی از را از این طریق بتوانند اهداف خود را در سطح عالی پیش ببرند. در این مقاله با شما همراه هستیم تا کمی تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر درباره سئو و مزیت‌های آن با شما صحبت کرده و تأثیر آن را بر روی کسب و کار اینترنتی شما را ارزیابی کنیم. همچنین برای کاربردی‌تر شدن این مقاله خدمات سئو سایت بنیامین ابراهیمی به نشانی BenyaminEbrahimi.com  را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا از این پس برای پیشبرد اهداف خود در زمینه سئو با چالش‌های همیشگی روبرو نباشید. چالش‌هایی مانند دریافت گزارش سایت MOZ، تعریف استراتژی سئو و تدوین راهکارهای برطرف کردن نقاط ضعف سایت اینترنتی با استفاده از این سایت کاملاً برطرف شده و دیگر نگرانی از این بابت وجود نخواهد شد. با ما همراه باشید.

 

تعریف سئو به زبان ساده

تعریف سئو چیست؟ سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. از همین تعریف برمی‌آید که سئو در واقع ابزار و تکنیک‌هایی هستند که با استفاده از آنها شما می‌توانید سایت اینترنتی خود را برای موتورهای جستجو ای مانند گوگل بهینه کرده تا در جستجوی کاربران در اینترنت، سایت شما به عنوان یکی از نتایج اصلی رؤیت شود.

 

معروفترین موتورهای جستجو

در این بخش از مقاله تئوری چیست به تعریف موتورهای جستجو برای شما می‌پردازیم. موتورهای جستجو ابزارهایی هستند که امکان جستجو کردن در اینترنت را برای کاربران از میان میلیون‌ها نتیجه مختلف فراهم می‌سازند. از معروف‌ترین و اصلی‌ترین موتورهای جستجو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • GOOGLE: گوگل معروف‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است که بیشترین میزان استفاده را نسبت به سایر موتورها برای کاربران دارا است.
  • YAHOO: یکی از قدیمی‌ترین موتورهای جستجو است که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما زمانی کاربرد زیادی داشت.
  • BING: یکی دیگر از موتورهای جستجو معروف سایت بینگ است که به دلیل استفاده توسط مایکروسافت به عنوان موتور جستجو پیش فرض در مرورگر مایکروسافت ادج توجه خاصی به آن می‌شود.
  • ASK: برای جستجو در اینترنت می‌توانید از موتور جستجو ASK نیز استفاده نمایید.

 

کاربرد سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

یکی از مهمترین مباحثی که همزمان با تشریح پاسخ‌های سئو چیست باید به آن بپردازیم، کاربردها و اهداف سئو است. کاربردها و اهداف سئو در واقع همان اهدافی هستند که ما قصد دارید در اینترنت به آنها برسیم. فروش بیشتر، بیشتر دیده شده،  بازدید و ترافیک بالاتر توسط کاربران و مواردی از این دست از جمله اهدافی است که هر کسب و کاری در اینترنت به دنبال رسیدن به آنها است. اهداف کسب و کارهای اینترنتی و کاربردهای سئو به صورت یک پازل تکمیل کننده هم هستند:

  •  شما برای فروش بیشتر در اینترنت نیاز دارید تا سایت خود را به رتبه‌های بالاتر گوگل برسانید، برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر گوگل نیاز به استفاده از سئو خواهید داشت.
  •  برای ترافیک بیشتر نیاز است و نتایج مختلف جستجوهای کاربران آن به عنوان یکی از لینک‌های اصلی دیده شود. برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مختلف شما نیاز به استفاده از سئو خواهید داشت.

 

مراحل سئو و بهینه سازی یک سایت

اما مراحل سئو چیست و اجرای یک پروژه سئو برای سایت اینترنتی بایستی در چه مراحلی انجام پذیرد؟ به صورت کامل به بررسی تک تک مراحل سو برای شما می‌پردازیم. دقت کنید که عدم توجه به این مراحل می‌تواند شما را از رسیدن به نتیجه مطلوب دور نگه دارد.

  • سئو تکنیکال: بخش اول سئو به سئو تکنیکال معروف است. در این مرحله که به عنوان قدم اول در پروژه سئو تعریف می‌شود، سئوکار با استفاده از ابزارها و تجربیاتی که در اختیار دارد، سایت شما را از نظر فنی مورد بررسی قرار داده و اقدام به رفع ایرادات تکنیکی و فنی آن می‌نماید.
  • سئو داخلی: در قدم بعدی نوبت به ارزیابی محتوای داخلی سایت و رسیدگی به سئو داخلی آن می‌رسد.
  • سئو خارجی: درنهایت نیز نوبت به سوی خارجی خواهد رسید. جایی که با استفاده از بک لینک‌ها و رپورتاژها سایت شما بایستی برای موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر تعریف شود.

انواع استراتژی سئو

انواع استراتژی سئو

استراتژی سئو چیست و چرا باید به آن پایبند باشیم؟ استراتژی سئو در واقع برنامه ریزی و نحوه پیاده سازی تکنیک‌های مختلف برای رسیدن به اهداف سئو است. موارد زیر رایج‌ترین انواع استراتژی‌های سئو را تعریف می‌کنند:

  • سئو کلاه سیاه: به کار گیری بیش از حد تکنیک‌های سئو و خارج شدن محتوای سایت از حالت استاندارد مدنظر کاربر برای دیده شدن بیشتر توسط موتورهای جستجو به سئو کلاه سیاه معروف است. این تکنیک می‌تواند پیامدهای منفی بسیار زیادی برای هر سایتی به دنبال داشته باشد. در این تکنیک موتورهای جستجو اولویت اصلی سئوکار بوده و هیچ توجهی به نیازهای کاربر نمی‌شود.
  • سئو کلاه سفید: نقطه عکس سئو کلاه سیاه است. در این استراتژی موتورهای جستجو کمترین اهمیت را دارند و نیازها و نظرات کاربران در اولویت قرار خواهند گرفت.
  • سئو کلاه خاکستری: تکنیکی بینابین دو تکنیک بالا است که در آن با در نظر گرفتن موتورهای جستجو به رفع نیازهای کاربر پرداخته می‌شود.

 

بهترین ابزارهای سئو

ابزارهای سئو چیست؟ پیاده سازی سئو و رسیدن به اهداف آن نیاز به استفاده از ابزارهای خاصی دارد. برند ابزارهایی که بتوان با آن شرایط سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و روش‌ها و استراتژی‌های درست را برای موفقیت در اینترنت برای آن تعیین نمود. از معروف‌ترین ابزارهای سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوگل سرچ کنسول: ابزاری رایگان برای تجزیه و تحلیل شرایط سایت و بررسی آن از نظر کاربران است. این ابزار دید خوبی نسبت به سایت شما از دید کاربر در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • سایت Ahrefs: یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل شرایط سایت در اینترنت است که البته استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه‌های ماهانه دارد.
  • سایت Moz: گزارش سایت Moz یکی از بهترین گزارش‌ها برای پیاده سازی یک استراتژی سئو عالی برای هر سایتی است.

 

اصطلاحات پرکاربرد در سئو

در این بخش از مقاله  سئو چیست سعی داریم تا برخی از مهمترین و رایج‌ترین اصطلاحات مربوط به سئو را با شما در میان بگذاریم. شناخته معنی و مفهوم این اصطلاحات باعث می‌شود تا شما درک بهتری نسبت به سئو ابزارهای آن داشته باشید. همچنین با این شناخت می‌توانید تکنیک‌های مختلف سئو را راحت‌تر و مؤثرتر برای سایت خود پیاده سازی کنید:

  • SEM :SEM مخفف عبارت search engine marketing به معنی بازاریابی مبتنی بر موتورهای جستجو است.
  • SMM :SMM مخفف عبارت Social Media Marketing به معنی بازیابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است و می‌توان از آن برای بهتر کردن سئو سایت استفاده نمود.
  • HEO :HEO مخفف عبارت Human Experience Optimization به معنی بهینه سازی سایت از نظر ظاهری و شرایط دسترسی برای کاربر است.
  • SERP :SERP مخفف عبارت Search Engine Result Page به معنی نتایج حاصل از جستجو در گوگل است.
  • IMPRESSION:  به تعداد دفعات دیده شدن یک ULR مشخص در نتایج جستجو در گوگل IMPRESSION گفته می‌شود.
  • CTR: به تعداد دفعات کلیک کاربران بر روی لینک سایت شما CTR گفته می‌شود.

بنیامین ابراهیمی مجری و مشاوره پروژه‌های سئو

بنیامین ابراهیمی مجری و مشاوره پروژه‌های سئو

اکنون که  پاسخ‌های پرسش سئو چیست را برای شما تبیین کرده و درک درستی نسبت به این خدمات برای شما ایجاد کرده‌ایم، در انتها سعی داریم تا یکی از بهترین و با سابقه‌ترین سایت‌های سئو را به شما معرفی کنیم. برای پیشبرد اهداف خود در پروژه سئو سایت می‌توانید از خدمات بنیامین ابراهیمی سئوکار قدیمی و با سابقه استفاده نمایید. با مراجعه به سایت تیم بنیامین ابراهیمی به نشانی https://benyaminebrahimi.com می‌توانید خدمات و مزیت‌های زیر را برای پروژه سئو سایت خود در اختیار داشته باشید:

  • امکان دریافت گزارش سایت‌های رایج اعم از Moz، ahrefs، kwfinder و … را برای تحلیل سئو سایت خود را خواهید داشت.
  • با استفاده از خدمات مشاوره سئو می‌توانیم تجربیات گران‌بهای تیم بنیامین ابراهیمی را برای تدوین استراتژی سئو سایت خود در اختیار داشته و از این تجربیات برای بهبود شرایط سایت خود نیز استفاده کنید.
  • همچنین امکان برون سپاری پروژه سئو سایت خود را نیز به این مجموعه خواهید داشت. پروژه سئو با استفاده از خدمات این مجموعه به صورت تضمین شده و همراه با گارانتی‌های لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب در اختیار شما قرار دارد.
  • همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه آموزش‌های رایگان ویدیویی سئو او را نیز دریافت کرده و اطلاعات و درک خود را نسبت به تکنیک‌های مختلف سئو افزایش دهید.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *