برترین تبلت ویندوزی جهان رونمایی شد: لپ تاپ سرفیس پرو ۸ مایکروسافت

برترین تبلت ویندوزی جهان رونمایی شد: لپ تاپ سرفیس پرو ۸ مایکروسافت
  • 1400/10/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 3

کمپانی بزرگ مایکروسافت سالیان زیادی است که درزمینهٔ تولید تبلت های ویندوزی، محصولات متعددی را به بازار جهانی عرضه نموده اس.  این شرکت در سال ۲۰۲۱ از تبلت جدید خود با نام مایکروسافت سرفیس پرو ۸ رونمایی کرد. قبل از تولید سرفیس پرو ۸، شرکت مایکروسافت لپ تاپ های سرفیس بوک ۲ تا سرفیس بوک ۱ را نیز به بازار عرضه کرده بود.

قطع به‌یقین می‌توان گفت که سرفیس پرو ۸ زیباترین و قدرتمندترین تبلت ویندوزی تولیدشده شرکت مایکروسافت است. طبق اعلام مایکروسافت، عملکرد پردازشی سرفیس‌پرو ۸ نسبت به‌سرفیس پرو ۷ تا ۴۰‌درصد سریع‌تر است و توان گرافیکی آن نیز حدود ۷۴‌درصد بالاتر است.

سرفیس پرو 8

Surface Pro 8 همچنین از قابلیت جدید ویندوز ۱۱ یعنی Dynamic Refresh Rate هم بهره می‌برد. این دقیقاً مشابه قابلیتی است که اپل با نام ProMotion آن را برای گوشی‌های آیفون ۱۳ ارائه کرد. مایکروسافت این قابلیت را همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد برای اجرای روان‌تر عملیات با قلم و دست ارائه کرده است.

سخت‌افزار قدرتمند

فروش سرفیس پرو ۸ در چند کانفیگ مختلف انجام خواهد شد که شامل پردازنده‌های میان رده، رده پایین و رده‌بالای شرکت اینتل است. محصول با حافظه رم ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایت تولیدشده و مبتنی بر سیستم ذخیره‌سازی ssd خواهد بود. بر اساس شایعات و گزارش‌های مختلف این محصول همراه با نسل جدید لپ‌تاپ‌های اختصاصی مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۱ آماده عرضه به بازار خواهند شد. برای خرید این محصول می‌توانید به فروشگاه لپتاپیفای مراجعه کنید.

سرفیس پرو 8

طراحی بدنه سرفیس پرو ۸

چند تکرار گذشته سرفیس پرو ها تغییرات فیزیکی چندانی نداشته، اما برخی تغییرات قابل‌توجه بالاخره با سرفیس پرو ۸ ظاهر شد. ابتدا با بدنه شروع می‌کنیم؛ ابعاد آن ۰٫۳۷ در ۱۱٫۳ در ۸٫۲ اینچ بوده و وزن این شاسی ۸۹۱ گرم (بدون در نظر گرفتن کیبورد) است. با این اوصاف، این‌یک دستگاه جمع‌وجور و قابل‌حمل برای شروع است، بنابراین حاشیه‌ها عمدتاً ناچیز هستند. شاسی دستگاه از آلیاژ منیزیم به آلومینیوم آنودایز بازیافت شده تبدیل‌شده که یکی دیگر از نمونه‌های اخیر مایکروسافت است که از طراحی هوشیارتر برای محیط‌ زیست استفاده می‌کند.

نمایشگری با وضوع بالا

سرفیس پرو ۸ به نمایشگر ۱۳ اینچی با تکنولوژی PixelSense Flow Display نسبت تصویر ۲:۳ پشتیبانی از ده لمس هم‌زمان با وضوح تصویر ۲۸۸۰×۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۷ppi، پشتیبانی از Dolby Vision و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰HZ تجهیز شده که تصویری با شفافیت و غنای مناسب را به کاربر ارائه می‌دهد و با پشتیبانی از قلم سرفیس (Surface Pen) و ماژول سرفیس دایال (Surface Dial) جای هیچ کم و کاستی باقی نمی‌گذارد.

تغییرات لپ تاپ سرفیس پرو ۸

حاشیه‌های نازک‌تر دور صفحه‌نمایش: این مورد یکی از مواردی است که مایکروسافت سرفیس پرو ۸ به آن نیاز دارد. به‌خصوص اگر می‌خواهد ازلحاظ ظاهری از رقبایی مثل آیپد پرو عقب نماند. مایکروسافت در سرفیس ایکس پرو این تغییر را اعمال کرد و نتیجه آن‌یک نمایشگر فوق‌العاده زیبا و جذاب بود. حالا فقط کافی است این کار را در سرفیس پرو ۸ نیز تکرار کند.

تداوم بیشتر عمر باتری: یکی از بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف‌های محصول قبلی کمپانی مایکروسافت یعنی سرفیس پرو ۷ دوام باتری آن بود. عمر باتری Surface Pro 7 در هنگام وب‌گردی حدود ۷ ساعت و ۵۰ دقیقه بود. درحالی‌که عمر باتری نسخه قبلی این محصول (Surface Pro 6) حدود ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه بود. این موضوع یک پسرفت بزرگ برای مایکروسافت بود. درنتیجه امیدواریم که این کمپانی خوش‌نام با ارائه تبلت سرفیس پرو ۸ این مشکل را رفع کند.

SSD سریع‌تر: قدرت سخت‌افزاری سرفیس پرو ۸ تماماً به مایکروسافت بستگی ندارد. آن‌ها از جدیدترین پردازنده‌های اینتل یا AMD استفاده می‌کنند به این امید که این پردازنده‌ها قدرت کافی داشته باشند؛ اما یک بخش که مایکروسافت می‌تواند بهبود دهد سرعت حافظه داخلی است. بخشی که آن‌ها در طی چند سال گذشته عملکرد جالبی نداشتند و به‌جای استفاده از SSD با سرعت بالاتر با افزودن اسلات کارت حافظه این نقطه‌ضعف را کمرنگ جلوه دهند.

 

صدای قوی‌تر

ثبت پتنت تقویت‌کننده پایه استاندارد این محصول، مطمئناً می‌تواند جذاب باشد. خروجی صدای سرفیس پرو ۷ نتوانست هیچ‌کس را تحت تأثیر قرار دهد و ما واقع امیدوار هستیم که مایکروسافت بتواند این میزان کمبود را در نسخه‌ی جدید برطرف سازد.

صفحه‌کلید و قلم با امکانات بالا

صفحه‌کلید مجزای سرفیس پرو موسوم به Signature Keyboard اکنون از استایلوس جدید سرفیس اسلیم پن ۲ میزبانی می‌کند. این مجموعه به صفحه‌کلید و استایلوس به‌کارگیری شده در سرفیس پرو ایکس شباهت دارد. قلم استایلوس با قرارگیری در پایه کیبورد شارژ شده و مجهز به یک موتور لرزشی داخلی است. این موتور لرزشی احساس نگارش روی کاغذ را در ذهن کاربران القاء می‌کند. این استایلوس جدید به لطف استفاده از نوک بازطراحی شده از زمان تأخیر کمتر و دقت بالاتری برخوردار است.

دوربین

برای یک لپ‌تاپ دوربین بخش مهمی به‌حساب نمی‌آید و همان دوربین Webcam برای تماس‌های تصویری کفایت می‌کند. ماکروسافت اما چون به این لپ‌تاپ به دید یک تبلت هم نگاه می‌کند برای آن دو دوربین در نظر گرفته است. در سرفیس پرو ۸ دوربین‌های پشت و جلو به ترتیب سنسورهای ۱۰ و ۵ مگاپیکسلی دارند و می‌توانند عکس‌های بهتری به ثبت برسانند، هرچند که شاید برای یک لپ‌تاپ دوربین خیلی کاربرد زیادی نداشته باشد.

پورت

تبلت همه‌کاره سرفیس پرو ۸ بالاخره از تاندربولت نیز پشتیبانی می‌کند و دو درگاه تایپ سی از تاندربولت ۴ برای کاربران در نظر گفته‌شده است. حال می‌توانید تبلت سرفیس ۸ پرو خود را به چندین نمایشگر ۴K مختلف متصل کنید، از حافظه‌های سریع اکسترنال برای افزایش سرعت بهره ببرید یا یک کارت گرافیک اکسترنال را به تبلت خود وصل کنید و از قابلیت‌های مشابه گیمینگ روی PC برخوردار شوید.

در زیر لیست مشخصات و قیمت مدل‌های مختلف سرفیس پرو ۸ آمده است:

تنها وای فای:

  • i3/8GB/128GB $899.99
  • i5/8GB/128GB $999.99
  • i5/8GB/256GB $1,299.99
  • i5/16GB/256GB $1,499.99
  • i7/16GB/256GB $1,599.99
  • i7/16GB/512GB $1,999.99
  • i7/16GB/1TB $2,399.99
  • ۱۷/۳۲GB/1TB $2,799.99

سیم‌کارت خور:

  • i5/8GB/128GB $1,149.99
  • i5/8GB/256GB $1,449.99
  • i5/16GB/256GB $1,649,99

از فروشگاه معتبر خرید کنید

خرید محصولاتی مانند سرفیس پرو ۸ که هم گران‌قیمت و هم حساس هستند باید توسط افراد کار بلد و از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر صورت پذیرد؛ زیرا فابریک بودن این دستگاه‌ها بسیار مهم است. ما به شما سایت لپتاپیفای را برای خرید لپ تاپ استوک و سایر محصولات سرفیس پیشنهاد می‌کنیم. لپتاپیفای اولین واردکننده و توزیع‌کننده محصولات مایکروسافت در ایران است که علاوه بر اصل بودن، محصولات را با قیمت‌های بسیار مناسب، همراه با مهلت تست هفت‌روزه به فروش می‌رساند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام مقاله خیلی جذابی بود. فقط یک سوال در مورد قیمت ها دارم. چرا اینقدر اختلاف دارن.

    1. سلام امید عزیز، قیمت های لپ تاب مث قیمت همه چیزهای دیگر نوسان قیمت شدیدی داره متاسفانه. ولی در این مد نظر داشته باش که قیمت ها بسیار خوب هستن.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *