به ترکیه مهاجرت نکنید!!!

به ترکیه مهاجرت نکنید!!!
  • 1400/10/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در سالهای اخیر با توجه به گسترش فناوری های اینترنت و افزایش ارتباطات، تبادل افراد در سراسر دنیا با هم بسیار آسان و در کسری از ثانیه و با هزینه های بسیار پایین ممکن شده است، این موضوع خود می تواند یکی از دلایل افزایش روز به روز خواسته ها و آرزوهای افراد شود، برخلاف سابق افراد بدون سفر به کشورهای دیگر، می توانند از امکانات سایر کشور ها، فرهنگ و تکنولوژی های روز مورد استفاده در سایر کشورها مطلع شوند که این مسئله هم می تواند جنبه های مثبت و هم جنبه‌های منفی در پی داشته باشد، که بررسی این جنبه ها خارج از بحث این مقاله می باشد، اما به جرائت می توان افزایش هر روز تعداد مهاجرت افراد به سایر کشورها را یکی از نتایج آن برشمارد.

 

با توجه به شرایط مطلوب و آسان کشور ترکیه برای مهاجرت ایرانیان، این کشور به یکی از مهم ترین مقصدهای مهاجرین ایرانی به شمار می آید، گاها مهاجرین با اهداف تحصیلی، کاری، زندگی، سرمایه گذاری و… این کشور را به عنوان محل زندگی دائم و یا موقت خود انتخاب می کنند، در این مقاله به ذکر نکاتی مهم پرداخته ایم که قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به ترکیه بهتر است در نظر داشته باشید، تا با آگاهی بیشتر در این مسیر نه چندان آسان، گام های محکم تری بردارید، با تکینکوگروپ همراه باشید.

 

زبان ترکی

 

یکی از مهم ترین چالش های مهاجرت به هر کشوری، آموختن زبان آن کشور و توانایی ارتباط برقرار کردن با مردم آن کشور می باشد. همانطور که احتمالا می دانید زبان مردم کشور ترکیه، ترکی استانبولی می باشد که تشابهات بسیاری با زبان ترکی آذری نیز دارد، همچنین کلمات مشترکی  بین زبان فارسی و ترکی نیز وجود دارد که البته تعداد آنها قابل توجه نیست و نمیتوان تنها با تکیه بر آنها اقدام به برقراری ارتباط کرد، بنابراین ما پیشنهاد میکنیم قبل از مهاجرت به کشور ترکیه، در دوره‌های آموزشی زبان ترکی استانبولی که اغلب در موسسات آموزش زبان شهرهای  بزرگی چون تهران، اصفهان، مشهد،شیراز…تدریس می شود، شرکت نمایید ویا در صورتی که در شهر محل زندگی شما هیچ کدام از موسسات آموزش زبان، زبان ترکی را تدریس نمی‌کنند می توانید به صورت آنلاین اقدام به ثبت نام در دوره های آموزشی نمایید و یا حتی به صورت آفلاین اقدام به تهیه‌ی بسته های دوره های آموزشی مختلفی که وجود دارد، نمایید، چرا که هزینه‌ی این دوره های آموزشی در ایران بسیار مقرون به صرفه تر می باشد، همچنین در زمان شما نیز صرفه‌جویی خواهد شد. بنابراین این مسئله بسیار مهم را به پس از مهاجرت موکول نکنید.

هزینه های زندگی

 

از دیگر مسائل مهم قبل از مهاجرت به هر کشوری، برآورد متوسط هزینه های زندگی در آن کشور می باشد. کشور کشور ترکیه علارغم سطح بالای امکانات رفاهی که به شهروندان خود ارائه می دهد، هزینه های زندگی بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد، اما با این وجود، باز هم کسب اطلاعات با جزئیات بیشتر، به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند بسیار کمک کننده خواهد بود.

هزینه اجاره خانه

 

میزان اجاره خانه در شهرهای مختلف کشور ترکیه بسیار متفاوت می‌باشد، همچنین در هر شهر هم، مناطق مختلف باتوجه به شرایط آن منطقه، قیمت های متفاوتی وجود دارد، به عنوان مثال در شهر استانبول برای اجاره  یک خانه تک خواب در یک منطقه‌ی متوسط، به طور میانگین ۱۵۰۰ الی۲۰۰۰ لیر باید هزینه پرداخت کرد.

هزینه خرید خانه

 

قیمت خانه هم، همانند هزینه اجاره خانه، از شهر و منطقه تبعیت می کند، اما به طور میانگین با مبلغ۶۰۰الی۷۰۰ هزار لیر می‌توانید در یک منطقه متوسط در شهر استانبول خانه خریداری نمایید.

هزنیه های حمل و نقل

 

با توجه به گستردگی سیستم حمل و نقل عمومی در کشور ترکیه، هزینه های حمل و نقل در این کشور بسیار مقرون به صرفه می‌باشد، به عنوان مثال شما با پرداخت۸ لیر می توانید از شرقی ترین منطقه استانبول توسط قطار مارماری، به غربی ترین منطقه استانبول سفر کنید.

 

هزینه های سوپرمارکت

 

در شهرهای مختلف ترکیه، فروشگاه های مختلف و متنوع و متناسب با سطح درآمدی اقشار مختلف وجود دارد، در بعضی از فروشگاه‌ها قیمت محصولات بسیار مناسب می باشد و در بعضی فروشگاه های لوکس، قیمت اجناس بالاتر می باشد، بنابراین متناسب با سطح درآمدی افراد فروشگاه های مختفلی وجود دارد، اما به طور میانگین بعضی از قیمت اجناس به شرح زیر می باشد:

  • یک کیلو گوجه فرنگی:۶ لیر
  • یک کیلو خیار:۴ لیر
  • یک کیلو پیاز:۴ لیر
  • یک کیلو بادمجان: ۱۰ لیر
  • یک کیلو هویج:۳لیر
  • یک کیلو سیب زمینی:۵ لیر
  • یک کیلو پرتقال:۶ لیر
  • یک لیتر شیر: ۶ لیر
  • یک عدد تخم مرغ:۱ لیر
  • یک کیلو مرغ:۲۲ لیر
  • یک کیلو گوشت گوسفند: ۶۰ لیر

 

تشابهات فرهنگی مردم ترکیه با ایرانیان

 

مردم ترکیه به دلیل همجورای با کشور عزیزمان، تشابهات فرهنگی زیادی با فرهنگ مردم ایران دارند، اغلب خود افراد این کشور نیز اذعان به این موضوع می کنند، به عنوان مثال فرهنگ زندگی خانوادگی، آداب و رسوم ازدواج، احترام به افراد خانواده، دید و بازدیدهای خانوادگی، رعایت پوشش تا حد امکان، فرهنگ نماز، روزه، عید فطر، عید قربان…از جمله تشابهات فرهنگی مردم ترکیه با مردم ایران می باشد که زندگی در این کشور را برای ایرانیان آسان‌تر و جذاب‌تر می کند.

 

کلام آخر

 

بعضی تصمیم‌ها با توجه به ماندگاری و اثرگذاریشان بر همه بخش های زندگی، حساسیت های خاص خود را دارند، که ما در تکینکوگروپ پیشنهاد میکنیم در این تصمیم مهم و حیاتی زندگی خود، قبل از هر اقدامی بامشاوران و افراد متخصص این زمینه مشاوره داشته باشید و با آگاهی کامل از نکات مثبت و همچنین نکات منفی اقدام به مهاجرت نمایید، چرا که در بعضی موارد افراد به دلیل راهنمایی‌های اشتباه افراد سودجو، به تصور آمدن به بهشت برین دست به مهاجرت می زنند که شاید اگر از قبل اطلاعات جامع تر و واقعی‌تری نسبت به شرایط زندگی در کشور مقصد می‌داشتند، به طرق دیگری اقدام می‌کردند و یا حداقل با آمادگی ذهنی بیشتری با چالش‌های موجود دراین مسیر رودررو می شدند. شما می توانید با مطالعه‌ی وب سایت این شرکت با آدرسwww.tekincogroup.com اقدام به جمع آوری اطلاعات کامل و جامع تر نسبت به مهاجرت به ترکیه نمایید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *