مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ که فروش شما را افزایش می دهد

مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ که فروش شما را افزایش می دهد
  • 1400/10/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر نگاهی به دنیای دیجیتال امروزی داشته باشید، متوجه می شوید که همه کسب و کارها وارد محیط آنلاین شده اند تا آن ها نیز سهم مهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند. با توجه به اینکه رشد کسب و کارها در فضای وبسایت نیازمند تخصص و مهارت شماست، بهتر است که انجام آن را به متخصصان بسپارید. روش های دیجیتال مارکتینگ همان مواردی هستند که برای رسیدن به موفقیت و رشد باید آن ها را طی کنید. در این مطلب به بررسی مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت.

بازاریابی موتورهای جستجو؛ یک کانال عالی برای دیجیتال مارکتینگ

امروزه هر کسی برای پیدا کردن جواب سوال خود به گوگل مراجعه می کند. این موضوع نشان دهنده اهمیت بسیار بالای این سیستم است. یکی از راه های مهم برای اینکه در نتایج جستجو دیده شوید، استفاده از سرویس های بازاریابی موتورهای جستجو است. مهم ترین سرویسی که در این زمینه فعال است گوگل ادورز می باشد. شما در این روش خاص هزینه خاصی را به ازای هر کلیک به شرکت گوگل پرداخت می کنید و لینک سایت شما در صفحه اول ظاهر می شود.

با توجه به موقعیت مناسبی که برای سایت شما به وجود آمده است،‌ قطعا با افزایش درآمد چشم‌گیری مواجه خواهید شد. این روش بازاریابی در دنیای موتورهای جستجو رواج زیادی دارد و بسیاری از افراد این راهکار را به صورت ویژه برای خود انجام می دهند. حتما این روش را جدی بگیرید و در صورت لزوم از آن هم استفاده کنید.

سئو چیست و چگونه انجام می گیرد؟

برای اینکه بتوانید در موتور جستجوی گوگل به نتایج خوبی دست پیدا کنید، چاره ای ندارید جز اینکه بهینه سازی سایت را بیاموزید. بهینه سازی سایت یا سئو به تمامی اقداماتی گفته می شود که شما برای بهبود رتبه سایت خود انجام می دهید. با توجه به اینکه سئو یک مبحث تخصصی است، باید شما حتما مهارت کافی در این زمینه را داشته باشید و یا اینکه بتوانید  از راهکارهای مختلفی برای آن استفاده کنید. خوشبختانه امکان برون سپاری خدمات سئو نیز به صورت ویژه فراهم شده است که می توانید از این مورد هم بهره مند شوید. در حال حاضر سئو مهم ترین کانال دیجیتال مارکتینگ است که می تواند موفقیت شما را تضمین کند. البته سئو نیز شامل بخش های مختلفی می شود که هر مورد باید به صورت مجزا مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد. در حال حاضر بسیاری از کسب و کار ها با کمک گرفت از سئو به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کرده اند.

سئو محتوا؛ اصلی ترین کانال دیجیتال مارکتینگ

با توجه به اهمیت ویژه سئو،‌ باید تمامی بخش های سایت به گونه ای باشد که بیشترین هماهنگی ممکن را با دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. سئو محتوا یکی از این بخش های مهم و تاثیرگذار است که باید آن را جدی بگیرید. سئو محتوا به صورت تخصصی به بررسی محتوا از نظر موتورهای جستجو می پردازد و استانداردهای لازم را بر روی آن پیاده سازی می کند. مواردی چون پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب و تراکم آن در متن بخش مهمی از سئو محتوا را تشکیل می دهد که یک مدیر وبسایت باید آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشد. نوشتن عنوان های پرجستجو و ترند نیز اهمیت بسیار زیادی در سئو محتوا دارد که باید به صورت دقیق رعایت شود.

کلمات کلیدی باید در قسمت های مختلف متن آورده شود تا توزیع آن در مقاله به بهترین نحو انجام شود.  قرار دادن تگ های اچ ۱، اچ ۲ و اچ ۳ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که حتما باید آن ها را در مکان مناسب خود انجام دهید. با توجه به وضعیت خاصی که در زمینه سئو محتوا وجود دارد، به شما توصیه می کنیم که حتم برای انجام آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. اگر احساس می کنید که خود مهارت لازم را در این زمینه ندارید، بهتر است که از متخصص حرفه ای سئو کمک بگیرید. در این حالت انجام تمامی کارهای مربوط به سئو با بهترین کیفیت ممکن انجام می شود و امکان ویژه ای را برای شما فراهم خواهد کرد.

اهمیت بالای سئوی خارجی در دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از افراد گمان می کنند که معیار گوگل برای رتبه بندی سایت ها فقط سئوی محتوا است. اگر شما با یک مشاور سئو مشورت کنید متوجه خواهید شد که تصور شما به صورت کامل اشتباه است. در واقع انجام سئوی خارجی نیز تاثیر ویژه ای در این مورد دارد. تمامی خدماتی که شما در خارج از سایت خود برای بهبود رتبه انجام می دهید سئو خارجی گفته  می شود. بیشترین فعالیتی که یک متخصص سئو در این بخش انجام می دهد، استفاده از لینک سازی خارجی و انتشار رپورتاژ است.

لینک سازی به فرایندی گفته می شود که طی آن  لینک بخش های مختلف سایت شما در یک وبسایت دیگر ثبت می شود. زمانی که لینک سازی اتفاق می افتد، گوگل آن را به عنوان یک نشانه مثبت در نظر می گیرد و رتبه سایت را بهتر خواهد کرد. البته اگر شما به صورت غیر اصولی و بیش از حد شروع به لینک سازی کنید، گوگل سایت شما را یک اسپم تشخیص می دهد و رتبه شما کاهش پیدا می کند. با توجه به این موضوع، انجام سئو خارجی و لینک سازی باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود و شما به رشد بی نظیر خود ادامه دهید.

اهمیت آموزش اصولی سئو سایت در دیجیتال مارکتینگ

با توجه به اهمیت ویژه سئو در دیجیتال مارکتینگ، بهتر است که برای یادگیری اصولی آن برنامه ریزی خود را انجام دهید. اگر تمامی اصول مربوط به سئو را بر روی سایت خود پیاده سازی کنید، پس از مدت زمان مشخصی تعداد زیادی از مشتریان از طریق سایت با شما ارتباط می گیرند. با توجه به این که سئو یک موضوع کاملا تخصصی است، باید برای یادگیری آن زمان بگذارید. خوشبختانه آموزش پایه تا مقدماتی سئو به صورت حرفه ای توسط مجموعه سئو لب داده می شود که می توانید از آن استفاده کنید. تمامی آموزش‌ها توسط این مجموعه دارای استانداردهای جهانی است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *