خدمات سئوی تضمینی یک دروغ دوست داشتنی!

خدمات سئوی تضمینی یک دروغ دوست داشتنی!
  • 1400/10/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سئو در چند سال گذشته بیش از هر زمانی موردتوجه کسب و کارهای مختلف قرار گرفته و به یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ آنها تبدیل شده است. از استارت‌آپ‌های نوپا گرفته تا برندهای معتبر و قدیمی به ارزش سئو برای بازاریابی پی برده و از آن استفاده می‌کنند.

نتایج ماندگار سئو 

سئو در بین بخش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ جزو استراتژی‌های بلندمدت به حساب می‌آید، اما نتیجه‌ای که به دنبال دارد بیش از هر روش دیگری در بالا بردن فروش و کسب درآمد تاثیر دارد؛ زیرا هرچند نتیجه آن در درازمدت بدست می‌آید اما این نتیجه اثری ماندگار داشته و به راحتی از بین نمی‌رود.

اگر بخواهیم سئو را با دیگر روش‌های دیجیتال مارکتینگ مثل تبلیغات کلیکی مقایسه کنیم، باید توجه داشته باشید معمولا تبلیغات کلیکی خیلی زودتر از سئو به نتیجه می‌رسد، در واقع شما همزمان با شروع یک کمپین تبلیغات کلیکی باید منتظر افزایش بازدید از سایت و به دنبال آن افزایش فروش باشید. اما این شرایط تنها تا زمانی برقرار است که حساب شما در سامانه تبلیغات کلیکی شارژ شده باشد. به محض اینکه پولی برای تبلیغات خود پرداخت نکنید، آگهی‌های شما از سایت‌های میزبان ناپدید شده و کمپین شما پایان یافته است.

فروش بالا در ازای صبر زیاد

در سئو اوضاع کمی متفاوت از آنچه شرح داده شد است؛ شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل و کسب رتبه‌های برتر آن باید زمان زیادی صبر کنید. این فرایند از شش ماه تا یک سال و در مواردی حتی شاید بیشتر از یک سال زمان لازم داشته باشد. منتها وقتی به رتبه‌های برتر نتایج جستجوی گوگل رسیدید، قرار نیست به راحتی آن را از دست بدهید.

این حرف بدین معنا نیست که پس از رسیدن به رتبه‌های بالا باید فعالیت سئوی خود را متوقف کنید، بلکه بدین معنا است که می‌توانید از شدت و هزینه‌های آن کاسته و در عین حال رتبه خود را حفظ کنید. در همین حال رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل سیلی از کاربران را به صورت همیشگی روانه سایت شما خواهد کرد و فروش بسیار بالایی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

علاوه بر این حضور در رتبه‌های برتر گوگل باعث گسترش برند شما شده و شهرت زیادی برایتان ایجاد می‌کند. این موضوع در درازمدت باعث می‌شود به عنوان رهبر بازار در حوزه کاری خود شناخته شوید که اثرات آن را حتی خارج از فضای اینترنت هم خواهید دید.

زمان‌بر بودن سئو، چالشی همیشگی

با همه اینها زمان‌بر بودن فرایند سئو و بهینه سازی سایت در واقع مهم‌ترین چالش حوزه سئو است؛ چالشی که هم برای کارفرماها و هم برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو وجود دارد. از یک سو کارفرما باید به مدت یک سال هزینه کرده تا پس از آن به نتیجه‌ای رضایت‌بخش دست پیدا کند. در اوایل این دوره هم شاید هیچ نتیجه‌ای از هزینه‌های خود دریافت نکند و این موضوعی خواهد بود که ممکن است باعث نگرانی زیادی برای سفارش سئو شود، زیرا اعتماد به شرکت خدمات سئو کمی سخت خواهد شد.

از سوی دیگر هر شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو حرفه ای هم با این چالش مواجه است که اعتماد کارفرما را جلب کند. اینکه یک شرکت بتواند اعتبار و تخصص خود را به کارفرمای موردنظر اثبات کرده و رضایت او را برای پرداخت هزینه‌های لازم جلب کند، کار چندان ساده‌ای نیست.

تضمین دروغین

در این بین دیده می‌شود برخی افراد برای بهینه سازی سایت اقدام به ارائه تضمین می‌کنند، یعنی به کارفرما تضمین می‌دهند ظرف مدت زمان مشخصی آنها را به رتبه اول گوگل برسانند. تضمینی که توسط کارفرما هم با استقبال مواجه شده و تا حد زیادی اطمینان خاطر او را فراهم می‌کند. اما واقعیت این است که چنین تضمین‌هایی چیزی بیشتر از یک دروغ دوست داشتنی نیست.

هیچ فردی که در زمینه سئو سایت تخصص و تجربه لازم را داشته باشد، برای گرفتن سفارش سئو، به مشتری خود تضمین نمی‌دهد. افرادی که اقدام به ارائه تضمین می‌کنند، معمولا در قرارداد خود بندی را اضافه می‌کنند که کار آنها را راحت می‌سازد. در این بند قید شده ضمانت تا وقتی اعتبار دارد که گوگل الگوریتم خود را تغییر ندهد. جالب است بدانید گوگل هر سال بیش از سه هزار بار الگوریتم خود را اصلاح می‌کند. درواقع قرارداد تضمین‌دار با چنین بندی، از همان ابتدا یک دروغ است.

تجربه و نمونه کار، جایگزین مناسب ضمانت

در صورتی که می‌خواهید سفارش سئو بدهید و دچار نگرانی‌های گفته‌شده هستید، توصیه می‌کنیم به جای ضمانت به دنبال نمونه کارهای موفق شرکت یا فرد ارائه‌دهنده خدمات سئو باشید. اگر شرکت یا متخصص موردنظر نمونه کارهای موفق قابل ارائه داشته باشد، به راحتی و با خیال راحت می‌توانید به او اعتماد کرده و سئو سایت خود را به آنها بسپارید.

علاوه بر این، تجربه یک متخصص یا شرکت هم از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. از آنجا که سئو سایت فرایندی پر چالش است، داشتن تجربه به حل این چالش‌ها کمک زیادی می‌کند. به خصوص اگر با شرکتی طرف باشید که به طور تخصصی در زمینه سئو فعالیت دارد، اعتمادکردن راحت‌تر خواهد بود.

وب۲۴، ارائه دهنده خدمات سئو حرفه ای

در این زمینه می‌توانید از خدمات سئو حرفه ای وب۲۴ کمک بگیرید. این شرکت با سابقه‌ای ۱۵ ساله در حوزه سئو سایت نمونه کارهای موفق زیادی به شما ارائه می‌کند. همچنین برای شروع کار می‌توانید از مشاوره سئو وب۲۴ استفاده کنید. کارشناسان این شرکت ابتدا حوزه کاری شما و نیازهایتان را بررسی کرده و بر اساس آن، طرح بهینه سازی سایت شما را تدوین می‌کنند. بدین ترتیب می‌توانید با اطمینان خاطر سئو سایت خود را شروع کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *