نکات مهم برای طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم برای طراحی سایت فروشگاهی
  • 1400/10/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سایت های فروشگاهی وب سایت ها و صفحات اینترنتی هستند که با هدف عرضه مستقیم محصولات طراحی و اجرا می شوند که امروزه نیز درصد بالایی از وب سایت ها را به خود اختصاص داده اند. یک شرکت طراحی سایت برحسب نیاز و اهداف مشتری به سایت فروشگاهی یکی از انواع سایت های فروشگاهی زیر را برای او طراحی می کند؛

  • سایت معاملاتی (برای فروش محصولات و کالاها به صورت مستقیم)
  • سایت استاتیک (برای معرفی محصولات و همچنین معرفی روش های خرید محصولات از فروشگاه)
  • سایت بازار آنلاین (برای فروش و عرضه مستقیم محصولات مختلفی که در فروشگاه های متعدد موجودند)

همانطور که ملاحظه کردید هریک از این وب سایت های فروشگاهی هدف خاصی را دنبال می کنند و به طبع ویژگی های خاصی دارند اما با این وجود بیس و پایه طراحی هر سه آن ها یکسان است.

اطلاع از ویژگی ها و امکانات وب سایت های فروشگاهی و همچنین آشنایی با یک تیم حرفه ای طراحی سایت می تواند به میزان قابل توجهی در کسب موفقیت و افزایش درآمد شما از این طریق تاثیر داشته باشد.

 

شرکت طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی!

نکات مهمی که برای افزایش بازدید وب سایت فروشگاهی و به دنبال آن افزایش فروش و درآمد باید به آن ها توجه شود ابتدا در دو گروه دسته بندی می شوند؛

  1. نکات مهم پیش از طراحی سایت فروشگاهی
  2. نکات مهم هنگام طراحی سایت فروشگاهی

که اگر خود شما یا تیم طراحی سایت انتخابی به این ویژگی ها توجه داشته باشید بدون شک در مدت زمانی کوتاه سایت اینترنتی اجرا شده در صدر لیست جستجو جای خواهد گرفت و روز به روز به تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده خواهد شد.

نکات مهم پیش از طراحی سایت های فروشگاهی

تفاوتی ندارد سایت مدنظر از کدام نوع باشد در هر حال برای طراحی اصولی آن دو مرحله باید به اجرا درآید؛

  1. مرحله طراحی نقشه سایت و بررسی آن از لحاظ کامل و جامع بودن
  2. مرحله پیاده سازی نقشه طراحی شده از طریق نرم افزارهای مربوطه بر روی صفحات وب

اکنون منظور ما از نکات مهم پیش از طراحی سایت همان نکاتی است که باید در زمان طراحی نقشه سایت فروشگاهی به آن ها توجه شود که این نکات عبارتند از:

طراحی سایت فروشگاهی

  • دسترسی آسان و ساده

تصور کنیم خود شما قصد خرید از یک سایت و فروشگاه اینترنتی را دارید، اگر سایت مذکور چنان پیچیده باشد که نتوانید محصول مورد نظر را در آن بیابید و یا قادر به نهایی کردن خرید خود نباشید آیا باز هم به خرید از آن فروشگاه ادامه می دهید؟!

مسلم است که ادامه نمی دهید زیرا خرید از چنین وب سایت های پیچیده ای در کنار فرصت چند ساعته ای که می طلبد واقعا ریسک است!

بنابراین اولین نکته ای که در زمان طراحی نقشه سایت فروشگاهی باید به آن توجه شود دسترسی آسان و ساده کاربر به تمام بخش های آن است یعنی وب سایت طراحی شده باید طوری باشد که کاربر با چند کلیک ساده و بدون نیاز به پرس و جو از تیم پشتیبانی موفق به خرید محصول مورد نظر شود.

  • گرافیک غنی

متاسفانه در کشور ایران بیشتر طراحان سایت و عموم مردم گمان می کنند که منظور از گرافیک غنی سایت فروشگاهی استفاده از تصاویر و افکت های متعدد و متنوع است! در حالیکه منظور از گرافیک چیزی فراتر از تصاویر و افکت های تصویری می باشد.

در طراحی سایت های فروشگاهی منظور از گرافیک غنی موارد زیر است؛

  • تصاویر
  • فونت ها
  • رنگ های بکار رفته در افکت های تصویری و محتوای متنی
  • رعایت اصول نگارشی از جمله فاصله بین خطوط
  • Bold بودن کلمات کلیدی

و به طور کلی هرآنچه در ظاهر وب سایت مشاهده می شود.

در حال حاضر تمام وب سایت های فروشگاهی مطرح در سطح جهان از ساده ترین گرافیک ها در صفحه اینترنتی خود بهره می برند تا به این وسیله از سردرگمی کاربر ممانعت کنند.

  • محتوای متعادل

محتوای متعادل همان محتوای متنی است که اطلاعات مورد نیاز را به کاربر می دهد، به عبارت دیگر کاربر زمانیکه یک کلمه کلیدی در موتور جستجو وارد می کند قصدش این است که اطلاعات مفید درباره آن کلمه بدست آورد که چنین کلماتی در سایت های فروشگاهی قطعا کالا و محصول هستند بنابراین در سایت های فروشگاهی باید توضیحات محصول نه چنان تفصیلی باشد که کاربر را سردرگم کند و نه به قدری کوتاه باشد که کاربر با مطالعه آن چیزی متوجه نشود.

  • سبک خاص

طراحی و دیزاین وب سایت فروشگاهی یعنی لوگو، فونت، گرافیک و … موجود در این صفحه اینترنتی باید طوری باشد که آن را از دیگر صفحات و سایت های اینترنتی مشابه متمایز کند و کاربر در اولین نگاه متوجه شود که این سایت برای کدام فروشگاه است و چه محصولی در آن به فروش می رسد.

 

نکات مهم هنگام طراحی سایت های فروشگاهی

 

پس از طراحی نقشه سایت نوبت به اجرای نقشه می رسد که طراح سایت باید در این مرحله نیز به برخی نکات توجه داشته باشد تا به این ترتیب وب سایت طراحی شده از نظر کاربران مطلوب باشد.

نکات مهمی که هنگام طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی باید به آن ها توجه شود به نوعی همان ویژگی های وب سایت های فروشگاهی برتر هستند، هر وب سایت فروشگاهی از چند بخش تشکیل شده است که تمام ویژگی های آن در این بخش ها جای می گیرند.

این نکات یا همان ویژگی ها عبارتند از؛

  • نکات مهم در صفحه اول سایت

صفحه اول وب سایت فروشگاهی در اصل معرف فروشگاه است بنابراین شما به عنوان صاحب سایت و کسب و کار باید در این صفحه خود را به طور کامل و خلاصه به کاربر معرفی کنید، کاربر اگر در چند ثانیه ابتدایی ورود به سایت درباره اینکه کسب و کار شما به چه شکل است اطلاعات کسب کند در سایت شما می ماند و ممکن است به یکی از مشتری های دائم تبدیل شود.

  • نکات مهم در صفحه درباره ما

صفحه درباره ما یکی از بخش های مهم در وب سایت های فروشگاهی به حساب می آید که متاسفانه در اکثر وب سایت ها به طور صحیح از آن استفاده نمی شود.

در صفحه درباره ما همانطور که از عنوانش مشخص است کاربر باید به پیشینه ای از کسب و کار شما، تجربیات شما در این راه، افتخاراتی که کسب کرده اید، اینکه نحوه فعالیتتان به چه شکل است (برای مثال خودتان محصولات را تولید می کنید یا اینکه تنها عرضه کننده هستید) و در کنار این اطلاعات به تصاویری از انبار، فروشگاه، خط تولید شما دسترسی پیدا کند.

  • نکات مهم در صفحه تماس با ما

در صفحه تماس با ما باید آدرس دیگر صفحات مجازی از جمله تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و … و همچنین نحوه ارتباط با تیم پشتیبانی در اختیار کاربر قرار بگیرد. در کنار این موارد شماره های تماس و آدرس فروشگاه (در صورت داشتن فروشگاه حضوری) نیز باید در این صفحه درج شود.

وب سایت های فروشگاهی معتبر معمولا در تمام شبکه های مجازی صفحه ای برای معرفی محصولات خود و اکانتی برای ارتباط مشتریان با تیم پشتیبانی تشکیل می دهند.

دیگر بخش های وب سایت های فروشگاهی

از ویژگی های دیگر وب سایت های فروشگاهی کاربرپسند طراحی بخش های دیگری بجز بخش ها و صفحات گفته است از جمله؛

  • صفحه خدمات که معرف خدمات ارائه شده توسط شما است
  • صفحه محصولات
  • صفحه ثبت نام و ورود
  • صفحه پرداخت
  • صفحه مقالات
  • صفحه پشتیبانی (برخی از سایت های فروشگاهی علاوه بر صفحه تماس با ما یک بخش برای ارتباط مستقیم کاربر با تیم پشتیبانی در وب سایت تشکیل می دهند)

برترین شرکت طراحی سایت

۹۰% افراد هنگام نیاز به وب سایت فروشگاهی به سراغ شرکت های طراحی سایت می روند و انتظار دارند تیم حاضر در آن شرکت وب سایتی با رعایت تمام نکات و ویژگی های گفته شده برایشان طراحی کند اما در بیشتر مواقع چنین اتفاقی نمی افتد.

به همین دلیل توصیه ما به شما این است که طراحی سایت فروشگاهی خود را به شرکت طراحی سایت رایان بسپارید تا به این ترتیب از رعایت نکات گفته شده در طراحی وب سایت خود مطمئن باشید. چراکه پرسنل شرکت رایان به دلیل داشتن علم و دانش و تجربه کافی در زمینه طراحی انواع سایت های فروشگاهی با تمام نکات، ویژگی ها و ترفندهای طراحی سایت کاربرپسند آشنایی دارند.

برای مشاهده نمونه کارهای شرکت رایان و اطلاع از هزینه طراحی سایت این گروه حرفه ای به آدرس اینترنتی www.rayanitco.com مراجعه فرمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *