تمام چیزی که باید از ویزای استارتاپ کانادا بدانید ،‌ اینجاست.

تمام چیزی که باید از ویزای استارتاپ کانادا بدانید ،‌ اینجاست.
  • 1400/11/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ویزای استارتاپ کانادا یکی از بهترین و جدیدترین راه‌ها برای مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور بوده و طرفداران زیادی دارد. از سوی دیگر اگر شما صاحب یک کسب و کار یا ایده خلاقانه هستید و قصد رقابت در سطح جهانی را دارید بدون شک به وسیله ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید موقعیت‌های مناسبی را برای ایده خود ایجاد کنید. با داشتن یک بیزینس پلن خوب و خلاق می‌توان علاوه بر مهاجرت به کانادا، از موقعیت خوب این کشور برای استارتاپ‌ها بهره برد. کشور کانادا به استارتاپ‌های خلاق بهای زیادی می‌دهد و همواره کانادا یکی از بهترین کشورها برای ارتباط بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران بوده است. اطلاعات از صفر تا صد ویزای استارتاپ کانادا به شما این امکان فراهم می‌کند که تصمیم گیری بهتری برای مهاجرت به کانادا داشته باشید.

ویزای استارتاپ کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

کشور کانادا

کشور کانادا (Canada) دومین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت است. این کشور از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از شرق با اقیانوس اطلس و از غرب با اقیانوس آرام هم مرز است. این کشور از جنوب با کشور ایالات متحده آمریکا هم مرز است که طولانی‌ترین مرز زمینی جهان هم می‎‌باشد. کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای شروع کسب و کار جدید است و با دریافت ویزای استارتاپ کانادا می‌توان از مزایای فوق‌العاده برای شروع کار برخوردار بود.

کشور کانادا با مساحت ۹٫۹۸۴٫۰۰۰ کیلومتر مربع علاوه بر این که دومین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت است، چهارمین کشور پهناور دنیا از نظر مساحت خشکی نیز هست. کشور کانادا از ۱۰ استان تشکیل شده و پایتخت آن استان اتاوا است. مناطق شمالی این کشور به دلیل آب و هوای سرد خالی از سکنه است اما مناطق جنوب غربی آن هوای معتدلی دارد. طبق آخرین آمار جمعیت کانادا تقریبا حدود ۳۸ میلیون نفر است که چهار پنجم این جمعیت به دلیل شرایط آب و هوایی در مناطق جنوبی آن زندگی می‌کنند. زبان فرانسوی به همراه زبان انگلیسی دو زبان رسمی کشور کانادا است.

 مهاجرت به کانادا

کشور کانادا مهاجرپذیر‌ترین کشور دنیا است یعنی تعداد افرادی که در طی یک اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند، بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا است. کانادا یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای مهاجرت ایرانیان بوده، بطوری که طبق سرشماری سال ۲۰۰۶ جمعیت ایرانیان مقیم در کانادا ۱۲۱ هزار نفر بوده درحالی که این رقم درسال ۲۰۱۶ به ۲۱۰ هزار نفر افرایش پیدا کرده است. ویزای استارتاپ کانادا یکی از پرطرفدارترین راه‌ها برای مهاجرت به این کشور است. کشور کانادا جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا است و یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تکنولوژی محسوب می‌شود. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری یکی از بهتری راه‌ها برای دریافت اقامت این کشور می‌باشد. کشور کانادا با داشتن قوانین خوب و عادلانه به کشوری تبدیل شده است که ماهیت شعار قانون اساسی آن را (جامعه عادلانه) تشکیل می‌دهد.

نکات طلایی و ضروری استارت آپ کانادا که باید بدانید - هلدینگ مهاجرتی ویستا

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا به دو دسته ویزای اقامت موقت و ویزای اقامت دائم تقسیم می‌شوند. ویزای موقت، همانطور که از نامش پیداست برای اقامت موقت است و مدت زمان اقامت در کنسولگری کانادا تعیین می‌شود. اقامت موقت برای اهدافی مثل گردشگری، دیدار با اعضای خانواده، تحصیل و … است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که خود ویزای اقامت موقت نیز به دو دسته ویزای موقت یک بار ورود و چندبار ورود تقسیم می‌شود. در نوع اول فقط می‌توان یک بار به کشور کانادا ورود کرد و زمان ثبت شده در ویزا را سپری کرد، درحالی که در ویزای چندبار ورود افراد می‌توانند تا زمانی که ویزا اعتبار دارد به کشور کانادا ورود و خروج کنند.

شایان ذکر است که در اکثر موارد برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا ابتدا باید اقامت موقت ۶ ماهه دریافت کنید و در ادامه با تکمیل پروسه مربوط به راه اندازی استارتاپ، می‌توان اقدام به گرفتن اقامت دائم کرد. ویزای اقامت دائم کشور کانادا برای کسانی مناسب است که به دنبال ایجاد کسب و کار جدید هستند. همانطور که انتظار می‌رود این نوع ویزا برای افرادی است که قصد اقامت بصورت دائم را دارند ایجاد شده است. در ادامه انواع ویزای موقت و دائمی کانادا را بررسی خواهیم کرد.

ویزای استارتاپ کانادا

یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به کانادا، گرفتن ویزای استارتاپ کانادا است. کشور کانادا با داشتن اقتصادی قوی و رو به رشد یکی از بهترین مقاصد مهاجرت برای کسانی است که ایده‌های خلاقانه و بزرگ دارند. کشور کانادا همواره یکی از کشورهای پیشرو در زمینه‌ تکنولوژی بوده و این موضوع سبب شده تا سرمایه گذاری‌های زیادی روی استارتاپ‌ها در کانادا انجام شود. با گرفتن اقامت دائم کانادا علاوه بر موقعیت‌های خوب کاری و رشد اقتصادی، شما می‌توانید از تمامی حقوق این کشور برخوردار شوید. این در حالی است که با داشتن ویزای اقامت موقت نمی‌توانید از تمام حقوق شهروندی این کشور برخوردار باشید.

بهتر است بدانید با گرفتن ویزای استارتاپ کانادا از مزایای بی‌نظیر این کشور برای شروع کار استارتاپی بهرمند خواهید شد. تخفیف‌های مالیاتی، وام، کمک مالی و یارانه تنها بخشی از برنامه‌های حمایتی کشور کانادا برای تشویق و رشد کسب و کارهای استارتاپی است. محبوب‌ترین حوزه‌های استارتاپی در کانادا که شرکت‌های موفق زیادی نیز دارند، عبارتند از حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و تبلیغات. بطور کلی کانادا بهشت استارتاپ‌ها است و می‌توان انواع کسب و کارهای خرده و کلان را با بهترین شرایط در این کشور راه اندازی کرد.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ

برای اخذ ویزای استارتاپ، ابتدا باید یک ایده خوب و خلاق داشته باشید در همینجا این نکته را اضافه کنیم که اگر شما ایده‌ای نداشته باشید می‌توانید روی ایده‌های ناب و مرتبط با رشته و فعالیت خود سرمایه‌گذاری نیز بفرمایید و در گام بعدی باید ایده خود را به یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه مربوطه ارائه دهید. بعد از تایید طرح توسط شرکت مورد نظر می‌توان اقدام به درخواست اخذ ویزای استارپی کرد. پروسه دریافت ویزای استارپ کانادا معمولا بین ۱۲ تا ۱۶ ماه زمان می‌برد.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ

اولین شرط برای گرفتن ویزای استارتاپی، برخورداری از دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی و کسب حداقل نمره معادل CLB 5 است. پس برای داشتن این ویزا ابتدا باید در یکی از دو آزمون معتبر (CELPIP G-Test و IELTS) برای زبان انگلیسی یا آزمون‌های (TEF Canada و TCF Canada) برای زبان فرانسوی اقدام نمایید و پس از کسب نمره مورد نیاز مدارک آن را در فرم درخواست قرار دهید. شرط بعدی داشتن حداقل سرمایه برای شروع کار است. با وجود مزایا و تسهیلات دولت کانادا برای استارتاپ‌ها، باید از سرمایه لازم برای شروع کار برخوردار بود تا بتوان اقدام به دریافت ویزای استارپ کانادا کرد. در آخر باید طرح یا ایده خلاق و قابل اجرایی داشته باشید که توسط یک شرکت معتبر تایید شود تا بتوانید شروع به کار کنید. توجه داشته باشد ممکن است با این که طرح مورد نظر از نگاه شما قابل قبول باشد اما بدون جلب کردن توجه یک شرکت معتبر و تایید شدن توسط آن نمی‌توان برای اخذ ویزای استارتاپی درخواست داد.نکات طلایی و ضروری استارت آپ کانادا که باید بدانید باعث می‌شود اطلاعات با جزئیات بیشتری در مورد این برنامه مهاجرتی داشته باشید.

صفر تا صد ویزای استارتاپ کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای استارتاپ

مدارک شناسایی و تشخیص هویت متقاضی به همراه کسانی که به عنوان همراه قصد اقامت را دارند اولین مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا است. این مدارک معمولا شامل پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی و هویتی افراد درخواست دهنده می‌شود. یکی از مدارک مهم و البته مورد نیاز برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا، مدارک و سوابق علمی، پژوهشی و شغلی است. داشتن سوابق شغلی یا علمی برای اثبات توانایی شما در ایجاد و اداره یک استارتاپ موفق از اهمیت زیادی برخوردار است.

داشتن مدرک مالی و ملکی متقاضیان برای اثبات تمکن مالی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدون داشتن مدرک مالی برای اثبات تمکن مالی و ارائه آن به اداره مهاجرت نمی‌توان درخواست اخذ ویزای استارتاپ کانادا کرد. به همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی و پر کردن مدارک و فرم‌های شخصی، آخرین مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست هستند. همچنین بهتر است بدانید سخت‌گیری خاصی در مورد آخرین مدرک تحصیلی وجود ندارد و نیاز به مدرک چندان بالایی نیست.

مشاوره و کمک کردن گرفتن از وکلای معتبر مهاجرتی کانادا و موسسه‌های مهاجرتی معتبر در واقع راهنمای مسیر شما هستند.هلدینگ مهاجرتی ویستا با بیش از ۲۳ سال تجربه و سابقه درخشان و ۶ شعبه در داخل و خارج از کشور خدمات حرفه ای مهاجرت را به صورت صفر تا صد برای متقاضیان فراهم می‌کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *