راهنمای انتخاب و خرید ریسه تزیینی

راهنمای انتخاب و خرید ریسه تزیینی
  • 1400/12/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

راهنمای انتخاب و خرید ریسه تزیینی

ریسه نواری طولانی بوده که دارای چیپ های کوچک ال ای دی است و این چیپ ها در بازه‌ های مشخص قرار دارند. ریسه های تزیینی در متراژ و ابعاد گوناگون تولید شده اند و اندازه آنها باریک است. این محصولات  در موقعیت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند به این معنی که شما می توانید آن ها را در کمد ها و کابینت‌ ها و نرده و درب ، پرده و غیره استفاده کنید. برای نورپردازی با استفاده از این وسایل ها هیچگونه محدودیت وجود ندارد. از دیگر از المان های تزیینی می توان به  چراغ سقفی و هالوژن اشاره کرد. لامپ های کوچک  تزیینی هنگامی که روشن می شوند، نور پذیری دلپذیری را به ارمغان می‌ آورند و علاوه بر آن به شما این امکان را می‌ دهند تا بتواند در مکان‌ های مختلف نور پردازی کنید. شما می توانید رنگ و طول آن ها   را انتخاب کنید.

انواع ریسه LED

ریسه های LED دارای انواع مختلفی هستند. از انواع مختلف و می‌ توانیم به شلنگی و طنابی و فلکس یا نواری و نئون فلکس و غیره اشاره کرد. مدل طنابی، در یک لوله پلاستیکی قرار دارد ، همچنین فرم شلنگی داشته و دارای قاب ضد آب هستند.  همین دلیل  باعث شده‌ است که بتوانید آنها را در جهات مختلف خم و راست کنید. ال ای دی اینگونه محصولات در همه جهات عمل می‌ کنند. شما می توانید با استفاده از این محصولات مکان های  مختلف را روشن کنید. دومین نوع آن ها مدل فلکس یا نواری است. این نوع محصولات در دو  نوع AC و  DC تولید شده اند. مدل AC، دارای اندازه های مختلف می باشد و اندازه آن نیز گوناگون است. آنها به تغذیه از منابع تحمل چندگانه هیچگونه نیازی ندارند و می توانید آن ها را  به برق

AC وصل کنید.

ویژگی­های لامپ ریسه­ LED

ریسه ها دارای قابلیت برش هستند. شما می‌ توانید این لامپ ها  را به اندازه مختلف برش دهید. همچنین قابلیت انعطاف پذیری دارند و به راحتی خم می شوند. برخی از مدل ها وجود دارند که تاشو بوده و می توانید آن ها را تا ۹۰ درجه چرخش دهید. علاوه بر آن از دیگر ویژگی آنها می‌ توان به رنگ بندی مختلف اشاره کرد. امکان ترکیب رنگ آن ها برای روشن کردن یک فضا وجود دارد.  این محصولات بسیار نازک بوده و به شما اجازه می دهد که بتوانید آنها را در مناطق تنگ نصب کنید. ویژگی منحصر به فرد آنها قابلیت تنظیم نور می باشد. شما می‌ توانید این عناصر را با سیستم های اتومات و DMX خانگی تنظیم کنید. کاربرد آنها بسیار زیاد بوده و می توانند در ساختمان ها و نرده ها، راه پله ها ، رستوران ها ، فروشگاه ها استفاده شوند.

انواع چراغ سقفی

چراغ سقفی، دارای انواع مختلفی می باشد. از انواع آن ها می توان به آویز  یا لوستر و بدون آویز اشاره کرد. با استفاده از چراغ‌ های سختی می‌ توانید نور محیط های گوناگون را تامین کنید و برای چراغ های سقفی موجب زیباتر شدن محیط می شوند. نوع دیگر دسته بندی چراغ سقفی، چراغ های سقفی روکار و چراغ سنسور دار،  چراغ توکار است. چراغ سقفی سنسوردار دارای حسگر است و این حسگر موجب شده است تا به محض ورود افراد یک مکان مورد نظر چراغ به طور اتوماتیک روشن شود. استفاده از این چراغ ها بسیار رایج است چرا که راحت مورد استفاده قرار می گیرند. چراغ های سقفی توکار از دیگر انواع چراغ های سقفی می باشند که در مغازه‌ ها و اداره ها و خانه ها و غیره مورد استفاده قرار می‌ گیرند و در اندازه‌ های مختلفی تولید شده‌ اند. طول عمر این چراغ ها بسیار بالا است.

لامپ هالوژن و چگونگی تولید نور آن

هالوژن، یک ورژن پیشرفته از لامپ ها می باشد. عملکرد لامپ های هالوژنی نیز مانند لامپ‌ های رشته‌ ای است. به این صورت  جریان برق از طریق پریز وارد رشته تنگستن می‌ شود. با داغ شدن رشته تنگستن نور تولید می شود. همچنین در این گونه لامپ ها رشته تنگستن با یوتوبر شده است. همچنین  در کپسولی به نام کپسول کوارتزی قرار دارد. گاز موجود می تواند طول عمر لامپ را افزایش دهد. برای جلوگیری از سیاه شدن لامپ ها از کلر استفاده کرده اند. توجه داشته باشید که مشکلی که در لامپ های رشته وجود داشت در این گونه لامپ ها وجود ندارد چرا که هنگام سوختن تنگستن لامپ‌ های رشته‌ ای سیاه می شود اما این مشکل در لامپ های هالوژن وجود ندارد.

چراغ سقفی دارای انواع مختلفی می باشد. از انواع چراغ های سقفی می توان به چراغ های سقفی توکار و چراغ های سقفی سنسوردار و چراغ های سقفی روکار اشاره کرد. همانطور که از اسم چراغ های سقفی توکار مشخص است در داخل کار نصب شده  و باعث زیباتر شدن محیط می شوند. از طرف دیگر چراغ های سنسوردار مجهز به حسگر هستند و به صورت اتوماتیک روشن می شوند. هالوژن  ورژن پیشرفته ی لامپ ها است و کاربردی می باشد. ریسه ها  نیز در انواع مختلف مانند طنابی یا شلنگی و فلکس و نئون  فلکس وجود دارند. از ویژگی های آنها می توان به  قابلیت برش خوردن  و دارا بودن رنگ‌ بندی متعدد، استفاده آسان نام برد. همچنین در  تعریف آن می‌ توانیم به بگوییم که یک نوار طولانی هستند که دارای چیپ های ال ای دی می باشند و در متراژ و ابعاد گوناگون تولید شده‌اند.  لذا استفاده از آنها در مکان‌ های گوناگون امکان‌ پذیر است و افراد می‌ توانند با توجه به سلیقه خود رنگ و طول آنها را انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت barghnet.com مراجعه کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *