۱۳ قدم عملی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام در ۲۰۲۲

۱۳ قدم عملی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام در ۲۰۲۲
  • 1400/12/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اکسپور اینستاگرام منتظر شماست… شما با این مقاله به راحتی وارد اکسپلور اینستا خواهید شد.

این مقاله به غیر از اینکه به شما کمک می‌کند وارد اکسپلور اینستاگرام شوید بلکه به شما کمک می‌کند که پیج خود را به شکلی مدیریت کنید که به راحتی بتوانید یک جامعه‌ی فعال در اینستاگرام داشته باشید تا به راحتی کسب و کاری که در ذهن دارید را راه بیاندازید و محصولات خود را به فروش برسانید.

اگر نمی‌دانید چگونه از اینستاگرام درآمدزایی کنید پیشنهاد می‌کنم کتاب آموزش کسب درآمد از اینستاگرام را مطالعه کنید.

در این مقاله ۱۳ قدم کاملا عملی به شما یاد می‌دهیم که با استفاده از آن در عرض فقط یک ماه پست های خود را در اکسپلور ببینید!

قبل از شروع به کار اول اطلاعاتی در مورد اکسپلوررا باید بدانید.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟ و کجاست؟

تصویری که در بالا میبینید اکسپلور اینستا است، در این صفحه ویدیو ها، Reelsها، تصاویر، IGTVها برای شما نمایش داده میشود.

اکسپلور اینستاگرام جایی است که اکثر کاربران زمان خود را در آنجا صرف می‌کنند، زیرا در این بخش پست ها بر اساس سلایق شما دسته بندی می‌شوند.

چرا اکسپلور اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

دلیل اهمیت والای این صفحه این است که طبق مطالعات آماری روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون حساب در اینستاگرام اکسپور خود را چک میکنند.

این آمار عجیب و غریب باعث شده است که اهمیت این صفحه خیلی بیشتر شود و افراد با استفاده از اکسپور اینستاگرام مخاطبین زیادی برای محتوای خود پیدا کنند.

معیار های اصلی اینستاگرام برای چیدمان پست ها در بخش اکسپلور چیست؟

احتمالا این سوال برای شما پیش خواهد آمد که اینستاگرام از کجا متوجه موضوعات مورد علاقه ما می‌شود؟

جواب بسیار ساده است: اینستاگرام با استفاده از تعامل شما با پست ها و همچنین پیج ها می‌تواند به صورت کاملا دقیق بفهمد که به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستید.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به شکلی هست که هیچ وقت اکسپلور دو نفر نمیتواند مانند همدیگر باشد،میتوان به صورت تقریبی گفت که اکسپلور هر فرد نسبت به علایق او چیدمان میشود.اینستاگرام برای مدیریت اکسپلور از سیستم رتبه‌بندی فید اکسپلور (Explore Feed Ranking System) کمک می‌‎گیرد.

به صورت خلاصه چیز هایی که تاثیر زیادی روی انتخاب اکسپلور اینستاگرام دارند:

شما باید نوشته های زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید الگوریتم اکسپلور اینستاگرام را بشناسید و با استفاده از آن محتوای مناسب برای اکسپلور اینستاگرام تولید کنید.

  • پست هایی که ذخیره کرده اید. (پست هایی که ذخیره میکنید در الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به شکلی تعبیر میشود که انگار پست ذخیره شده و محتوای آن سلیقه ی شما است.)
  • پست ها و محتوایی که تعامل بالایی دارند. (پست هایی که در حالت کلی در اینستاگرام تعامل زیادی دارند، به شما نمایش داده میشوند. به خاطر اینکه الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به این فکر است که شما هم به این پست علاقه خواهید داشت.)
  • پست هایی که به اشتراک میگذارید. (پست هایی که به دوستانتان میفرستید یا آنها به شما میفرستند را اینستاگرام شناسایی میکند و در اکسپلور اینستاگرام شما محتوای مانند آن را نشان میدهد.)
  • لوکیشنی که با آن وارد اینستاگرام میشوید. (منطقه جغرافیایی شما)
  • پیج هایی که دنبال میکنید. (۱۰۰% پیج هایی که دنبال میکنید و محتوایی که آنها پخش میکنند را اینستاگرام شناسایی میکند و محتوای مشابه آن را برای شما نشان میدهد.)
  • فعالیت های فالوور های شما. (به غیر از اینکه الگوریتم اینستاگرام علایق شما را در نظر میگیرد به علایقی که دوستان شما دارند و فعالیت های آنها توجه خاصی دارد چون به این فکر است که احتمال اینکه محتوای آنها را شما هم دوست داشته باشید زیاد است.)

مزایای رفتن به اکسپلور اینستاگرام چیست؟

  • تعامل بیشتر با کاربران (این قضیه باعث میشود که شما در بین مردم نفوذ کنید و تاثیر خودتان را روی آنها بگذارید).
  • افزایش واکنش کاربران به کال تو اکشن (CTA) (این روش یکی از جدید ترین راه ها برای کسب درآمد است)
  • افزایش فالوور (هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشید، مخاطب بیشتری خواهید داشت و هر چه بیننده‌ی بیشتری داشته باشید فروش بیشتری خواهید داشت.)
  • برندسازی (این مسئله در فرهنگ تبلیغات یکی از مهمترین بخش ها است و وجود شما در اکسپلور اینستاگرام به شما در برندسازی شدیدا کمک میکند)
  • افزایش فروش (شما اگر پیجی دارید که به خاطر تبلیغ محصول تولیدی خود است، بهترین روش برای تبلیغ محصول شما وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام است.)

راه های ورود به اکسپلور اینستاگرام در ۲۰۲۲

در این بخش ۱۳ راهی که با استفاده از آنها می‌توانید به اکسپلور اینستاگرام وارد شوید را به شما توضیح خواهیم داد.

خرید اکسپلور اینستاگرام

قبل از اینکه به توضیحات راه های ورود به اکسپلور اینستاگرام بپردازیم باید بگویم که می‌توانید از خدمات خرید اکسپلور اینستاگرام نیز استفاده کنید.

خرید اکسپلور اینستاگرام خدماتی است که با استفاده از آن می‌توانید در عرض چند دقیقه تعداد reach و impression و explore پست خود را افزایش دهید.

  1. شناخت کاربران پیج

قبل از هر کاری ابتدا باید کاربران هدف خود را بشناسید، باید بدانید که به چه کسانی تولید محتوا می‌کنید، و چه کسانی قرار است پست ها و محتوای پیج شما را ببیند.

برای این کار باید از بیزینس اکانت اینستاگرام و یا کریتور اکانت اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید بفهمید که کاربران شما چه کسانی هستند، بازه سنی آنها چقدر است و اکثرا خانم ها هستند یا آقایون…

  1. بررسی پست ها و پیج های رقبا

دومین کاری که باید انجام بدهید این است که چند پیج موفق در حوزه کاری خودتان پیدا کنید آخرین پست های آنها را بررسی کنید.

ببینید کدام پست آنها بیشترین بازدید را خورده و کدام پستشان کمترین بازدید را داشته است و چرا؟

این کار دو مزیت مهم برای شما خواهد داشت، اول اینکه شما یک دید از رقبای خود خواهید داشت و دوم این که می‌دانید کدام پست های بیشترین بازدید را خواهد داشت و اینگونه می‌توانید پست هایی درست کنید که در کمترین مدت بیشترین بازدید را خواهد داشت…

  1. بررسی پست های اکسپلور

همانند قدم قبلی در این قسمت نیز باید به بخش اکسپلور خود مراجعه کنید، ببینید کدام یک از پست ها به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا می‌کنند، از چه قالب ها و کاور هایی برای پست های خود استفاده می‌کنند رنگ بندی پستشان چگونه است، کپشن و هشتگ پستشان را چگونه انتخاب می‌کنند.

  1. ورود به اکسپلور تضمینی با ساخت پست های جذاب

پست های خود را چگونه طراحی می‌کنید؟ از چه رنگبندی می‌خواهید استفاده کنید؟ آیا قالب اینستاگرام خاصی برای پست های خود دارید و یا ساخته اید؟

در این بخش باید به ظاهر پست های خود توجه کنید، زیرا فقط ظاهر پست شماست که می‌تواند کاربران را برای دیدن پستتان ترغیب کند.

برای این کار می‌توانید چند نمونه از پیج های رقبای خود را بررسی کرده و یک قالب شبیه به آنها طراحی کنید و یا از اینترنت قالب اینستاگرامی بخرید.

  1. افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر داخل پست

پست های خود را طوری طراحی کنید که کاربران بیشترین وقت را برای پست شما صرف کنند، برای مثال می‌توانید از ویدئو های طولانی استفاده کنید و یا کپشن بلندی برای پست های خود بنویسید.

  1. برای رفتن به اکسپلور اینستا پست هایی با نرخ تعامل بالا درست کنید!

اگر یک پست معمولی درست کنید کاربران آنرا می‌بینند و میگذرند، شما باید پست هایی درست کنید که کاربران نظرات خود را زیر پست شما ثبت کنند.

می‌توانید از کاربران خود سوال هایی بپرسید و یا کپشنی بنویسید که کاربران در بحث پست شما مشارکت کنند.

  1. نوشتن کپشن جذاب، یکی از روش های مهم ورود به اکسپلور اینستاگرام!

همانطور که می‌دانید در بخش کپشن اینستاگرام به اندازه ۲۲۰۰ کاراکتر می‌توانید متن بنویسید! این یعنی شما می‌توانید کاربران خود را از بعدی به بعد دیگر هدایت کنید، به چالش بکشانید و یا با آنها بحث کنید!

  1. راز ورود به اکسپلور اینستاگرام، استفاده کردن از هشتگ!

تنهاترین راه دیده شدن پست توسط کاربرانی که شما را دنبال نمیکنند، استفاده کردن از هشتگ برای پست های خود می‌باشد.

  1. کال تو اکشن (CTA) یادتون نره!

پست هایی درست کنید که افراد را ترغیب به سیو و شیر کند!

باید پست هایی بسازید که وقتی کاربران پست های شما را دیدند حتما به دوستان خود بفرستند و یا سیو کنند.

برای این کار می‌توانید در بخش کپشن بنویسید که حتما به دوستان خود بفرستید!”

  1. شناسایی زمان ارسال پست

یکی دیگر از مهمترین معیار های ورود به اکسپلور، ارسال پست در زمان درست می‌باشد.

اگر پست های خود را در زمان هایی منتشر کنید که بیشترین کاربران شما آنلاین هستند در این صورت کاربران زیادی پست شما را خواهد دید.

  1. تعامل در ساعت اولیه ارسال پست

پست خود را به تمامی دوستان خود منتشر کنید، خودتان کامنت بگذارید با ساختن اکانت فیک اینستاگرام می‌توانید این کار ها را انجام دهید و اینستاگرام به هیچ وجه شک نمی‌کند.

  1. انشار پست در استوری

امروزه الگوریتم اینستاگرام در بخش home از تایم لاین زمانی پیروی نمی‌کند، این یعنی وقتی شما پست ارسال می‌کنید ممکن است اکثر کاربران شما پستتان را نبینند.

به خاطر همین پس از این که پست خود را منتظر کردید حتما داخل استوری خود نیز منتظر کنید تا افراد زیادی از پست جدیدتان مطلع شوند.

  1. ترغیب کاربران برای فعال کردن اعلانات پیج

برای این کار کافی است، کاربران روی دکمه سه نقطه کلیک کرده و turn on post notifications را فعال کنند.

۳ روز برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام!

روز ۱

تا امروز هر پستی که گذاشته اید هر فعالیتی که انجام داده اید را کنار بگذارید چون از امروز روشی جدید را آغاز خواهیم کرد.

-قبل از شروع هرچیز باید هدف خود را مشخص کنید، کاربران هدف خود را بشناسید:

  • چه محتوا و لحنی مورد علاقه اکثر کاربران هدف شما است.
  • کدام سبک گرافیکی، سازگاری زیادی با کاربران هدف دارد.
  • چه نوع کپشنی باعث میشود که کاربران هدف برای پست شما کامنت بگذارند.

-حال نوبت به آنالیز پیج میرسد:

برای فعالیت های پیج خود، زمانِ گذاشتن پست ها، فعالیت های مختلف پیج، شناسایی علایق فالوور های خود باید فاکتور های زیر را نسبت به فعالیتی که تا به حال انجام داده اید بررسی کنید.

  • فالوور های خود را آنالیز کنید. (از نسبت درصد فالوور های زن به مرد)
  • پست های خود را آنالیز کنید. (کدام پست چقدر تعامل داشته است و دلیل زیاد و کم بودن آن)
  • زمان فعالیت کلی فالوور های شما

روز ۲

دومین مرحله، داشتن ایده‌ی جذاب برای افراد دیگر و داشتن فکری متفاوت نسبت به رقبای شما است و داشتن ایده هایی که باعث شود شما به راحتی وارد اکسپلور شوید.

-یکی از کار هایی که باید حتما انجام دهید این است که محتوای خود را در فرمت های متفاوت پخش کنید:

  • پست های Reels
  • ویدیو های بلند مثل IGTV
  • گذاشتن پست های فروشگاهی
  • استفاده از هشتگ های مناسب زیر پست

روز ۳

حال طبق اطلاعاتی که دارید شروع میکنید به فعالیت ولی باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

ساخت جامعهی پویا و فعال در اینستاگرام: برای داشتن چنین چیزی باید به صورت مستمر فعالیت کنید و فالوور های فعالی داشته باشید، داشتن جامعه‌ی فعال برای ورود به اکسپلور اینستاگرام بسیار مهم است.

با سایر برند ها و افراد مشهور درحوضه ی خود مشارکت کن: ارتباط شما با افراد مشهور و برند ها باعث میشود که شما در الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برند معرفی شوید و راحت تر و سریعتر وارد اکسپلور شوید.

الگوریتم اینستاگرام را دور نزنید: به دنبال فالوور فیک یا لایک فیک نروید و از دور زدن الگوریتم اینستاگرام خود داری کنید چون وقتی اینستاگرام آن را شناسایی میکند شما را از بسیاری از امکانات خود دور میکند.

از کجا بفهمیم وارد اکسپلور اینستاگرام شده ایم؟

پس از اینکه اکانت خود را به بیزینس اکانت اینستاگرام و یا کریتور اکانت اینستاگرام متصل کردید روی پست مورد نظر بروید.

  • روی view insights کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باز شده به سمت پایین اسکرول کنید.
  • در این قسمت می‌توانید تعداد بازدید پست از اکسپلور را ببینید. اگر هم کلمه اکسپلور وجود نداشت بدانید که هیچ بازدیدی از اکسپلور نداشته اید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *