دیدنی‌های کیش که اسم آنها را نشنیده‌اید

دیدنی‌های کیش که اسم آنها را نشنیده‌اید
  • 1400/12/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

جزیره کیش دیدنی‌های فراوانی دارد که احتمالا نام خیلی از آنها را تاکنون شنیده‌اید، اما ما در این مقاله قصد پرداختن به آنهایی را داریم که احتمالا اسمشان به گوش شما نخورده است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با بخش دیگری از جزیره کیش آشنا شوید.

درخت سبز کیش

یکی از کهنسال‌ترین درختان ایران، درخت سبز کیش یا همان درخت لور است که در این جزیره جنوبی کشورمان قرار گرفته و افراد زیادی در سفر به کیش، از آن بازدید می‌کنند. قدمت این درخت به حدود ۶۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در واقع این درختان در زمان ایلخانیان وارد ایران شدند و اکثر آنها از هند و چین به ایران آمدند، زیرا در آن زمان، جزیره کیش رونق فراوانی داشت و محلی برای تجارت خارجی بود و از همین طریق، این درخت وارد ایران شد. مردم این جزیره باور دارند که با گره زدن پارچه به شاخه‌های این درخت، حاجت‌شان برآورده می‌شود.

آب انبار دوقلو کیش

یکی دیگر از دیدنی‌های کیش که ممکن است تا حالا اسم آن را نشنیده باشید و فکر نکنید که همچین چیزی در کیش وجود دارد، آب انبار دوقلوی کیش است. احتمالا فکر کنید که فقط باید در شهرهای کویری مانند یزد از این نوع آب انبارها را پیدا کنید، اما اینطور نیست و یکی از معروف‌ترین آنها در جزیره کیش است. دلیل ساخت این آب انبار در کیش هم این است که این جزیره آب و هوای گرمی داشته و ساخت این آب انبار به ذخیره آب باران برای استفاده در فصولی که بارانی نیست، کمک زیادی به مردم این جزیره می‌کرده است.

قلعه جنی کیش

آخرین جاذبه کمتر شناخته شده جزیره کیش که قصد معرفی آن را داریم، قلعه جنی کیش است. این قلعه در گذشته پاسگاه بوده و این روزها دیگر متروکه شده است. حدود چهل سال پیش، زمانی که این پاسگاه تعطیل شد و بیشتر سربازها به خانه برگشتند، ۴ نفر از آنها برای کیشک ماندند. دیگر سربازهایی که در روز بعد به پاسگاه آمدند، با جسد این ۴ نفر در حالیکه به روبرو خیره شده‌اند، مواجه شدند. از همان زمان، مردم اینجا باور کردند که این قلعه جن زده‌ست.

راهنمای سفر هوایی به جزیره کیش

برای خرید بلیط تهران کیش با مناسب‌ترین قیمت و در کمترین زمان، می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید و این کار را انجام دهید. شما می‌بایست بعد از ورود به سایت اسنپ تریپ، وارد بخش پرواز داخلی شوید، مبدا و مقصد خود را مشخص کنید و تاریخ مورد نظرتان برای پرواز را نیز تعیین نمایید. سپس اسنپ تریپ لیست بلیط هواپیما لحظه آخری و معمولی در مسیر مورد نظرتان را برای شما نمایش می‌دهد و می‌توانید از میان بلیط‌های موجود، بلیط مورد نظر را خریداری نموده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت کنید. شما می‌توانید برای سفر در هر جای ایران، از اسنپ تریپ بلیط بخرید. مثلا بلیط هواپیما مشهد تهران یا بلیط هواپیما تهران شیراز و … را می‌توانید از اسنپ تریپ با بهترین قیمت بخرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *