۸ اقدام ضروری بعد از طراحی سایت

۸ اقدام ضروری بعد از طراحی سایت
  • 1401/1/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

۸ اقدام ضروری بعد از طراحی سایت

بعد از طراحی وب‌سایت سؤالات و ابهامات زیادی به ذهنتان خطور خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال بعد از راه‌اندازی چه اقداماتی انجام بدهم؟ از کجا باید شروع کنم؟ اینکه آیا فقط  مطالب را در سایت بارگذاری کنیم کفایت می‌کند یا خیر؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند بعد از اتمام طراحی سایت، کارشان به ‌پایان رسیده و روی کلماتی که کاربران جستجو می‌کنند، در نتایج اول گوگل خواهند بود؛ ولی این‌طور نیست! شما بعد از طراحی برای توسعه و گسترش وب‌ساییتان گام‌های متعددی پیش رو دارید و باید به تحلیل سئوی سایتتان بپردازید. این استراتژی درست و اصولی، می‌تواند تا حد زیادی شما را به صدر نتایج گوگل منتقل کند. برای دانستن این سؤالات مهم با ما همراه باشید تا به تمام پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

گام‌های بعد از راه‌اندازی وب‌سایت چیست؟

بعدازاینکه سایت خود را راه‌اندازی کردید بدون شک به خدمات دیگری نیز نیاز دارید که به کمک آن‌ها بتوانید در میان میلیون‌ها وب‌سایت جایگاه خوبی کسب کنید. سعی کنید از وب‌سایت خود به‌خوبی نگهداری کرده و آن را به درآمد برسانید. در این مقاله سعی داریم به معرفی ۸ مورد از ضروری‌ترین اقدامات لازم بعد از راه‌اندازی سایت به زبان ساده بپردازیم.

۱٫  سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت را جدی بگیرید

بعد از راه‌اندازی سایت باید از اصولی پیروی کنید که بتوانید بازدید بیشتری داشته باشید. این اصول همان قوانین سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت است. بدون شک همه‌ی افراد می‌خواهند که سایتشان جزء سایت‌های اول باشد که مخاطبان بیشتری جذب کنند، این کار فقط و فقط با تکنیک‌های SEO  مناسب امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهید در نتایج گوگل بهتر ظاهر شوید و از جستجوهای گوگل ورودی بیشتری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از آموزش سئو غافل نشوید.

۲٫  افزایش امنیت سایت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل بعد از راه‌اندازی سایت، افزایش امنیت است که همواره باید به آن توجه کرد. زیرا روزانه هزاران وب‌سایت در سطح جهان موردحمله‌ی هکرها، بدافزارها و ویروس‌ها قرار می‌گیرند. اگر در این موارد کوتاهی شود امکان دارد تمام زحمات چندماهه‌ی شما در عرض چند دقیقه از بین برود. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های امنیتی، آپدیت به‌موقع قالب و افزونه‌ها، استفاده از نام کاربری و گذرواژه‌های قوی احتمال آلوده شدن سایت خود را به حداقل برسانید.

بنابراین امنیت وب‌سایت خود را در اولویت کارهای ضروری قرار دهید. با اندکی مطالعه، اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش داده و با اقداماتی مؤثر به افزایش امنیت سایت خود بپردازید.

۳٫  استفاده از ابزارهای آمار و تحلیل گوگل

شما می‌توانید از ابزارهای تحلیل‌گر برای تحلیل و آنالیز سایت خود استفاده کنید که گوگل به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. این‌گونه ابزارها مثل گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهند که سایت خود را زیر نظر بگیرید و اطلاعاتی چون تعداد بازدیدکنندگان سایت، مطالب و موضوعات پربازدید، سرعت وب‌سایت، متوسط زمان ماندن در صفحات و تمام اتفاقاتی که در سایت رخ می‌دهد را رصد کنید. بنابراین با یک روش ساده و کاربردی می‌توانید به‌راحتی وب‌سایت خود را با گزارش‌های به‌دست‌آمده، سئو و بهینه‌سازی کنید. با این اطلاعات علاقه‌مندی‌های کاربران خود را کشف کنید و از آن‌ها برای پیشرفت کار خود کمک بگیرید.

۴٫  تولید محتوای باارزش

یکی از فاکتورهای مهم دیگر که باید بعد از طراحی سایت توجه کافی شود و روی سئو سایت شما هم تأثیر بسزایی می‌گذارد تولید محتوای مناسب با کسب‌وکارتان است. شما باید کلماتی که در حوزه فعالیت شما توسط کاربران جستجو می‌شوند پیدا و برای آن‌ها محتوای ارزشمند تولید کنید.

اگر درباره استراتژی و آنالیز تولید محتوا اطلاعات کافی ندارید، با توجه به اهمیت و موقعیت تولید محتوا می‌توانید آن را به شخص دیگری بسپارید و با سفارش تولید محتوا نیاز سایتتان را تأمین کنید.

۵٫   بیشترین بازدهی از تبلیغات هدفمند حاصل می‌شود

تبلیغات همانند استراتژی تولید محتوا برای موفقیت ضروری است. آیا در یک اقیانوس بزرگ صاحب کسب‌وکاری کوچک هستید؟ اصلاً نگران نباشید! روش‌های تبلیغاتی متعددی در دنیای اینترنت وجود دارد که شما می‌توانید تجارت خود را در معرض دید هزاران کاربر که در سراسر دنیا به دنبال خدمات و محصولات شما هستند قرار دهید و از افزایش فروش برخوردار شوید.

به‌عنوان‌مثال یک نوع از تبلیغات متنی که در قالب گزارش و خبر است، رپورتاژ ‌آگهی نامیده می‌شود. شما با خرید رپورتاژ می‌توانید مخاطبانتان را در یک مسیر مشخص همراهی و هدایت کنید و از این طریق خدمات خود را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان نمایش دهید.

۶٫  تأثیر لینک‌سازی داخلی برای ارتباط بهتر با مخاطب

دنیای وب بر پایه لینک‌ها بنا شده است و لینک‌سازی داخلی یکی از اصول اصلی سئو به شمار می‌آید. اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از لینک‌سازی داشته باشیم یعنی “ایجاد ارتباط بین دو صفحه مرتبط و متناسب باهم”. برخی از سئوکاران تصور می‌کنند که لینک‌سازی، فقط به گرفتن بک‌لینک از دیگر سایت‌ها محدود می‌شود ولی واقعیت این است که برای افزایش اثربخشی محتوای خود، ایجاد لینک داخلی بهترین و کم‌هزینه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

۷٫  سرعت سایت را بهبود بخشید و به‌روز باشید

به خاطر داشته باشید که  یک وب‌سایت کند به‌سختی می‌تواند در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرد.  بنابراین ضروری است بعد از راه‌اندازی وب‌سایت از ابزارهای آنالیز سرعت استفاده کنید و ایرادات کار را برطرف نمایید. به‌عنوان‌مثال ابزار GTmetrix در این زمینه بسیاری از نواقص و مشکلات سایت که منجر به کاهش سرعت می‌شود را شناسایی می‌کند. لازم به ذکر است که در دنیای پررقابت و رو به رشد اینترنت، باید مدام به فکر تغییر و بهبود باشید.

  1. بکاپگیری را فراموش نکنید

تهیه نسخه پشتیبان برای یک طراح سایت یا مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی که مهم‌ترین سرمایه‌اش وب‌سایت است، امری مهم و حیاتی تلقی می‌شود! شما باید مراقب اطلاعات سایت خود باشید و به‌صورت منظم و مداوم بکاپ تهیه کنید که در زمان بروز آسیب‌های جدی به وب‌سایت بتوانید از آن‌ها استفاده نمایید. هاستینگ‌ها اگرچه برای ارائه خدمات بیشتر از اطلاعات وب‌سایت شما بکاپ‌گیری به عمل می‌آورند اما بنا بر احتیاط بهتر و پشتیبان‌های منظم‌تر در بازه‌های زمانی دلخواه، خودتان نیز نسبت به تهیه بکاپ و بازگردانی آن در صورت ضرورت اقدام نمایید تا دچار بحران نشوید.

جمع‌بندی

شما عزیزان بعد از طراحی سایت راهی طولانی در پیش دارید تا شناخته شوید. در این مدت باید به تلاش خود ادامه دهید. میزان تلاش شماست که راه را کوتاه‌ترمی کند تا به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید. علاوه بر اینکه از ابزارها و روش‌های مختلفی همچون آموزش سئو، سفارش تولید محتوا، خرید رپورتاژ آگهی و شبکههای اجتماعی استفاده می‌کنید باید از افراد متخصص و آگاه نیز مشاوره بگیرید چراکه این کار باعث بهبود عملکرد شما خواهد شد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید در این عرصه به یک طراح موفق تبدیل شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *