طراحی سایت فروشگاهی چه مراحلی دارد و باید از کجا شروع کنیم؟

طراحی سایت فروشگاهی چه مراحلی دارد و باید از کجا شروع کنیم؟
  • 1401/1/21
  • گویا آی تی
  • 0

این روزها تعداد پیج های اینستاگرامی که قصد فروش محصولاتشان را دارند کم نیستند، وجه تمایز شما کجاست؟

با شروع دوران کرونا مردم کم کم به خرید اینترنتی بیشتر وابسته و علاقه مند شدند و به دنیای خرید اینترنتی نزدیک تر شدند، این اتفاق همچنین باعث شد تا دسته مخاطبین با سنین بالاتر که نسبت به خرید از فروشگاه های اینترنتی گارد عجیبی داشتند هم این نوع خرید را لمس کنند.

از سوی دیگر کسب و کارها هم متوجه این موضوع شدند که باید برای بقاء به دنیای آنلاین بپیوندند، حتی بعد از اینکه شرایط محدودیت های کرونا کمتر شده اما مردم به خرید اینترنتی علاقه

دوران کرونا باعث شد تا کسب و کارها خیلی زود متوجه شوند، ورود به دنیای آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی یکی از ضروریات کسب و کارهای دنیای امروز می باشد، هر کسب و کاری مخصوصا اگر در حوزه فروشگاهی فعال هستند باید وارد حوزه آنلاین شوند، امروزه ۷۰ درصد از کاربران به صورت آنلاین خرید می کنند.

 

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی، به وبسایتی گفته می شود که در آن شما قابلیت و صفحاتی برای نمایش و فروش محصولاتتان داشته باشید ، به عنوان مثال وبسایت دیجیکالا یک وبسایت فروشگاهی می باشد که از طریق آن شما با محصولات موجود در وبسایت آشنا می شوید و می توانید به صورت آنلاین خرید اینترنتی انجام دهید، سایت فروشگاهی را با زبان های برنامه نویسی بسته به نیاز و انتخاب کارفرما طراحی می کنند اما در ابتدای کار معمولا بهترین پلتفرم وردپرس و PHP می باشد برای اضافه کردن قابلیت های مورد نظر در وردپرس می باشد.

قیمت طراحی وبسایت فروشگاه آنلاین :

قیمت طراحی وبسایت های فروشگاهی بسته به نوع طراحی و ویژگی هایی که وبسایت شما دارد متفاوت می باشد، طراحی وبسایت برا یفروشگاه اینترنتی اولین مرحله و مهم ترین مرحله می باشد.

سعی نکنید با پرداخت هزینه کمتر برای وبسایت فروشگاه اینترنتی تان یک معامله برد برد بکنید ، حتما از چندین کمپانی در مورد قیمت طراحی وبسایت و آپشن ها و ویژگی های طراحی سایتشان سوال کنید، وبسایت های رقیب تان را بررسی کنید و با توجه به همه این اطلاعات نتیجه گیری نهایی را انجام دهید، اگر نیاز به یک وبسایت معتبر برای نتیجه گیری دارید از طریق لینک تعرفه طراحی سایت ۱۴۰۱  کلیک کنید و تعرفه طراحی سایت فروشگاهی سال ۱۴۰۱ را از این وبسایت که عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی می باشد بررسی کنید.

اولین مرحله ورود به کسب و کار آنلاین

اگر از جمله کسب و کارهایی هستید که محصولات و خدماتی برای فروش دارید، بهترین و اولین راه ورود شما به دنیای آنلاین طراحی وبسایت می باشد، شاید به این فکر کنید که چرا طراحی سایت ، پیج اینستاگرام هم می تواند نیاز من برای ورود به کسب و کار های اینترنتی را انجام دهد ، به دلایل زیر شما باید اول وبسایت داشته باشید.

اهمیت فروشگاه اینترنتی در کسب و کارها

۱-شما تا ابد صاحب وبسایتتان هستید:

هیچ شرکتی نمی تواند وبسایت شما را از شما بگیرد یا شما را بلاک کند، در صورتی که بسیار پیج های اینستاگرامی وجود دارند یا وجود داشتند که با وجود صرف هزینه و بودجه برا ی افزایش فالور و لایک و فروش از طریق اینستاگرام توسط خود اینستاگرام و یا گروه های رقیب بلاک یا بن شدند و اکانت اینستاگرامشان به طور کامل حذف شد، اختیار پیج اینستاگرام شما دست شما نیست بلکه دست صاحب این پلتفرم یعنی اینستاگرام است، هر لحظه ایی که احساس کند شما از قوانین یا الگوریتم آنها تخطی کرده اید، شما را حذف خواهند کرد.

این قوانین فقط مربوط به اینستاگرام نیست، تقریبا همه سوشال مدیاها این توانایی و اختیار را دارند و شما حق هیچ گونه اعتراضی ندارید

۲-قابلیت استفاده از کانال های دیجیتال مارکتینگ بر روی وبسایت

فقط با داشتن وبسایت امکان پیاده سازی پر سود ترین کانال دیجیتال مارکتینگ یعنی سئو سایت فروشگاهی را خواهید داشت، کانالی که در دنیا بیشترین نرخ ROI را در کسب و کارها داشته است ، پیشنهاد ما این است که اگر بودجه کافی برای شروع این کانال را دارید از همان ابتدا استارت پروسه SEO را شروع کنید.

 

سئو سایت فروشگاهی در گام اول با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بر پایه سئو شروع می شود و بعد وارد مراحل پیاده سازی استراتژی های سئو بر روی فروشگاه اینترنتی تان میشوید، و در نتیجه با کلمات کلیدی حوزه کسب و کارتان در لینک های اول گوگل برای کاربران نمایش داده خواهید شد، پروسه سئو باعث جذب ترافیک ارگانیک و ورودی از طریق موتور جستجوی گوگل می شود.

علاوه بر سئو پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی مثل انواع  تبلیغات کلیکی با وجود داشتن وبسایت فروشگاهی امکان پذیر است، چرا که کمپین های تبلیغاتی را بر روی پیج اینستاگرام نمیتوان پیاده سازی کرد.

۳ -اطمینان و اعتماد کاربران را جلب کنید ، طراحی سایت نماد اعتماد است

با داشتن یک وبسایت که اطلاعات شما همچون:شماره تلفن یا پشتیبانی و یا آدرس دفتر فروش شما در آن وجود دارد ، و اینکه کاربر در وبسایت شما این قابلیت را دارد که یک سبد خرید و پنل سفارش و پیگیری خرید درآن داشته باشد دارد، اعتماد  و اطمینان بیشتری به شما برای خرید هایی با قیمت های بالا دارند، بسیاری از مشتریان حتی برا یپرداخت هزینه های کم هم بسیار با احتیاط عمل می کنند.

اصول طراحی سایت فروشگاهی
اصول طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی های مهم یک طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

افرادی که قصد داشتن یک وبسایت فروشگاهی دارند، ۹ مرحله اصلی طراحی سایت را فراموش نکنند که کسب و کار شما تا انتهای عمر یا تا ابد، بر روی وبسایت شما خواهد چرخید، آینده کسب و کار شما را نوع طراحی وبسایت فر.شگاهیتان متحول می کند، این ۹ مرحله را یادداشت کنید و با هر شخص یا آژانس دیجیتال مارکتینگی که صحبت می کنید و قصد گرفتن قیمت یا خدمات طراحی سایت فروشگاهی داشتید، این ۹ مرحله را از آنها بخواهید و گر نه اولین گام ورود شما به دنیای آنلاین با شکست مواجه خواهد شد، شاید الان متوجه نشوید ولی بعدا متوجه شکست آن خواهید شد.

۴-فروش بیشتر به واسطه داشتن فروشگاه انلاین ۲۴ ساعته

تعداد افرادی که با احتیاط هستند نسبت به خرید اینترنتی و یا سخت گیر در اعتماد کردن به پیج های اینستاگرام برا یخرید هستن، کم نیست ، این یعنی تعداد کاربرانی که می توانند به مشتری شما تبدیل شوند هم کم نیستند.

– پیج های اینستاگرام زیادی هم برای انتخاب برا یخرید وجود دارند، اما کدام پیج یا کسب و کار را انتخاب می کنند؟ بله درست حدس زدید با اطمینان ترین

– کاربران زیادی نیاز خودشان را در گوگل سرچ میزنند، کدام فروشگاه اینترنتی را برای خرید انتخاب می کنند؟ وبسایت هایی که در صفحه اول برای آنها نمایش داده می شود.

تبدیل کردن یک کاربر بی اعتماد یا سختگیر به مشتری که تعداد کمی هم نیستند، با داشتن یک وبسایت فروشگاهی امکان پذیر است.

 

۵-راحت تر شدن پروسه خرید با طراحی وبسایت فروشگاهی

پروسه خرید از پیج های اینستاگرامی سخت و غیر قابل اعتماد است، اکثرا یا باید از طریق واتساب با یک شماره موبایل پیگیری کرد ، که از نظر کاربر هر لحظه ممکن است شماره موبایل خاموش شود و یا از طریق دایرکت فیش واریزی را ارسال کنیم و منتظر بمانیم تا ادمین فیش را ببیند و بقیه پروسه خسته کننده از نظر کاربران را طی کنند، اما با داشتن وبسایت فروشگاهی مشتری شما هر لحظه که بخواهد وارد وبسایت می شود و بدون نیاز به شما خرید و پرداختی را انجام میدهد.

 

اصول طراحی سایت فروشگاهی

از مهم ترین اصول طراحی سایت فروشگاهی می توان به :

۱-قابلیت رقابت با رقبا از نظر معماری و آپشن های وبسایت اشاره کرد، بررسی کنید که فروشگاه اینترنتی رقبایتان چه ویژگی هایی دارد، سعی کند حتی یک پله هم شده بالاتر از رقبای موجود در بازارتان باشید و فروشگاه اینترنتی کاربر فرندلی تری داشته باشید .

۲-نکته دوم اصول سئو را از اولین گام هایتان در طراحی سایت فروشگاهی رعایت کنید، تا در گام های بعدی برای شروع پروسه سئو و کمپین های تبلیغات یبه مشکل برنخورید ، به هیچ وجه سراغ پورتال سازها نروید هزینه کم بابت هیچ ارزش افزوده ایی خواهید داد که هیچ کدام از ویژگی های بالا را نخواد داشت، و به هیچ وقت برای کانال سئو با پورتال ها نمی توانید اقدامی انجام دهید.

۳-طراحی سایت فروشگاهی تان حتما موبایل فرندلی باشد در دنیای امروزه که کاربران بیشتر امور خودشان را با موبایل انجام میدهند، طراحی وبسایت هایی که مشکل نمایش در گوشی های موبایل را دارند یا به اصطلاح موبایل فرندلی نیستند هیچ جایگاهی برای رقابت در بازار را ندارند.

 

سفر خرید مشتری در فروشگاه اینترنتی

سفر خرید لذت بخشی را برای مشتریانتان با یک وبسایت فروشگاه اینترنتی رقم بزنید ، مشتری شما تا همیشه آدرس وبسایت شما را به یاد دارد و می توانند به شما اطمینان کنند، با پشتیبانی شما ارتباط داشته باشند، با ویژگی های محصولات شما از جمله: رنگ ، سایز ، جنس و … به صورت کامل اشنا می شوند و اگر تجربه لذت بخشی داشته باشند دوباره به شما رجوع خواهند کردند.

منبع : https://kourosh.agency

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *