قیمت تلویزیون QLED سامسونگ

قیمت تلویزیون QLED سامسونگ
  • 1401/1/28
  • گویا آی تی
  • 0

قیمت تلویزیون QLED سامسونگ

سامسونگ جزو چند برند برتر جهان است که در زمینه ساخت تلویزیون‌هایی باکیفیت تبحر بسیار بالایی دارد. این برند خوش‌آوازه هر ساله تلویزیون‌های خود را در سری‌های مختلف معرفی کرده تا برای هر سلیقه‌ و بودجه‌ای مدل‌هایی مناسب را ارائه دهد. تلویزیون‌های پایین‌رده سامسونگ را اغلب تلویزیون‌هایی با وضوح تصویر HD و Full HD تشکیل می‌دهند که به نسبت تلویزیون‌های دیگر از قیمت بسیار پایینی برخوردار می‌شوند. در رده بالاتر تلویزیون‌های ۴K سامسونگ از سری کریستال (Crystal) تشکیل می‌شوند که مدل‌هایی با قیمت مناسب و کیفیت تصویر متوسط هستند.

پس از آن در رده بالاتر تلویزیون‌های سری کیولد (QLED) قرار می‌گیرند. قیمت تلویزیون QLED سامسونگ به نسبت به تلویزیون‌های رده پایین‌تر، بیشتر بوده و دلیل آن ارائه کیفیت تصویر بی‌نظیر در نمایشگر است. البته از لحاظ قیمت، تلویزیون‌های سری کیولد همچنان از مدل‌های هم‌رده برندهای دیگر مناسب‌تر می‌باشد. تلویزیون‌های کیولد سامسونگ در ایران محبوبیت بسیار گسترده‌ای دارند و روز به روز به طرفداران این سری از تلویزیون‌ها افزوده می‌شود. با ما در ادامه همراه شوید تا اصلی‌ترین ویژگی‌های موجود در تلویزیون QLED سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم. بی‌شک این مطلب به شما کمک می‌کند انتخاب راحت‌تری در خرید تلویزیون کیولد سامسونگ داشته باشید.

 

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های کیولد

اصلی‌ترین مزیتی که تلویزیون‌ QLED سامسونگ نسبت به سایر تلویزیون‌های معمولی ۴K دارند مربوط به بخش کیفیت تصویر است. تلویزیون‌های QLED بار اول‌ در همایش معرفی تلویزیون‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۷ رونمایی شدند و با موج عظیمی از استقبال کاربران مواجه شدند. این سری از تلویزیون‌ها به نسبت سایر مدل‌های این برند از ویژگی صفحه نمایش جدیدی بهره‌مند شدند که به نام تکنولوژی نقاط کوانتومی (Quantum Dot) شناخته می‌شود. این تکنولوژی از‌ تعداد بی‌شماری نانوذرات به عنوان یک لایه روی صفحه نمایش استفاده کرده که از خود نور ساطع می‌کنند.

نقاط کوانتومی برروی صفحه نمایش LED قابلیت تولید میلیاردها رنگ غنی را داشته تا حجم رنگ بی‌نظیری در نمایشگر ایجاد شود. این‌ فناوری علاوه بر‌ ایجاد طیف رنگی گسترده توانایی ایجاد روشنایی مطلوب برای صفحه‌ نمایش را دارد. در واقع تلویزیون کیولد سامسونگ به دلیل برخورداری از نقاط کوانتومی می‌تواند وضوح رنگی و روشنایی بسیار بهتری را‌ نسبت به تلویزیون‌های معمولی ارائه دهد و این‌ اصلی‌‌ترین دلیل بالاتر بودن قیمت تلویزیون QLED سامسونگ نسبت به مدل‌های دیگر است. اغلب تلویزیون‌هایی که از فناوری کیولد بهره‌مند می‌شوند دارای کیفیت تصویر ۴K هستند. در این‌ میان‌ سامسونگ برخی از مدل‌های ۸K را نیز به فناوری کیولد مجهز ساخته تا از بالاترین وضوح تصویر به همراه این فناوری تصویر بهره‌مند شوید.

 

پردازشگر مخصوص کیولد

سامسونگ در سری تلویزیون‌های کیولد از پردازشگر تصویر منحصربفردی استفاده می‌کند. پردازشگر کوانتومی که با نام Quantum Processor شناخته شده پردازشگر مخصوص تلویزیون‌های کیولد است. این‌ پردازنده تصویر هر سال با برخی پیشرفت‌ها به‌روزرسانی شده و عملکردی بهبودیافته‌تر را ارائه می‌دهد. تلویزیون QLED سامسونگ با برخورداری از پردازشگر تصویر Quantum Processor قادر به افزایش وضوح‌ تصویر بوده و وضوحی ارتقا‌یافته را ارائه می‌دهد. این پردازنده به طور هوشمند توانایی افزایش طیف رنگی قابل نمایش روی صفحه نمایش تلویزیون را داشته و وضوح رنگ را در تمام محتواها قبل از پخش افزایش می‌دهد.

به این ترتیب نه تنها محتواهای HDR با بهترین وسعت رنگ به تصویر کشیده شده بلکه محتواهایی با طیف رنگی نامناسب نیز در وضوح رنگی فوق العاده نمایش داده می‌شوند. این پردازشگر تصویر همچنین در بسیاری از تلویزیون‌ها قابلیت Quantum HDR را در راستای نمایش رنگ‌های وسیع‌تر به کار برده است. این ویژگی و سایر قابلیت‌های بخش تصویر تلویزیون کیولد سامسونگ وضوح تصویری بی‌نقص را در نمایشگر ایجاد می‌کند.

میزان صدای تلویزیون QLED سامسونگ

تنوع بسیار زیادی در کیولدهای سامسونگ‌ وجود دارد که شامل مدل‌های مختلف با سایزهای متمایز خواهد بود. این تنوع به تولید تلویزیون‌های متمایزی منجر شده است که دارای امکاناتی مختلف هستند. میزان صدای تلویزیون‌های کیولد کاملا به مدل و سایز آن بستگی دارد. برخی از تلویزیون‌های رده‌ بالا که در سایزهای بزرگ ساخته شده‌اند دارای سیستم صوتی‌هایی بسیار قدرتمند برای پخش صدایی باکیفیت هستند. بسته به مدل تلویزیون از توان صوتی ۲۰ وات تا ۸۰ وات و در برخی تلویزیون‌ها بیشتر از ۸۰ وات نیز در تلویزیون‌های‌ QLED سامسونگ استفاده شده است. موردی که در تمام تلویزیون‌های سری QLED مشترک است استفاده از بلندگوهایی باکیفیتی عالی است تا در کنار کیفیت تصویر کیولد از بهترین کیفیت صدا نیز بهره‌مند شوید.

 

امکانات گیمینگ

سامسونگ جزو برندهای برتر در زمینه تولید تلویزیون‌هایی مخصوص گیمینگ است. این برند در رقابت با ال‌جی هر ساله از مدل‌هایی عالی با امکانات گیمینگ گسترده رونمایی می‌کند. اغلب تلویزیون‌های QLED سامسونگ از امکانات بسیار مناسبی در بخش گیمینگ بهره‌مند می‌شوند تا بتوانید از کیفیت فوق العاده کیولد برای بازی‌های ویدیویی استفاده کنید.

در تلویزیون‌های کیولد شاهد نرخ نوسازی بالا و تأخیر در ورودی لحظه‌ای هستیم تا سرعت انتقال محتوای مناسبی را برای بازی داشته باشند. بسیاری از تلویزیون‌های این سری از قابلیت Motion Xcelerator پشتیبانی می‌کنند تا حرکتی روان را در صحنه‌های سریع بازی‌های ویدیویی ایجاد کنند. Game Bar یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که به تازگی در برخی تلویزیون‌های QLED سامسونگ تعبیه شده تا دسترسی‌هایی متعدد را برای راحتی هرچه بیشتر در اختیار کاربران قرار دهد. این قابلیت دسترسی به تمامی تنظیمات مربوط به گیمینگ را در یک منوی کاربردی ارائه داده و تجربه بازی بهتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

به طور کلی با در نظر گرفتن کیفیت تصویر عالی و امکانات ویژه‌ای که به تلویزیون‌های کیولد سامسونگ اختصاص یافته می‌توان گفت مدل‌های این سری جزو برترین تلویزیون‌های موجود در بازار برای گیمینگ هستند.

 

سیستم عامل و امکانات هوشمند

سامسونگ نه تنها در تلویزیون‌های کیولد بلکه در تمامی مدل‌های خود از سیستم عامل اختصاصی تایزن استفاده می‌کند. این سیستم عامل دارای منویی بسیار ساده‌ است و حرکتی لحظه‌ای و فوق العاده روان را برای کارایی سریع ارائه می‌دهد. اصلی‌ترین ویژگی در سیستم عامل تایزن زمان پاسخگویی سریع آن است و در کسری از ثانیه دستورات شما را اجرا خواهد کرد. در تلویزیون‌های QLED سامسونگ رده‌بندی متفاوتی از پایین‌ترین مدل با قیمت پایین و بالاترین مدل با قیمت بیشتر وجود دارد. بیشترین تفاوت قیمتی که در تلویزیون‌های کیولد وجود دارد به دلیل امکانات هوشمند است.

هرچه مدل کیولد بالاتر باشد دارای امکانات هوشمند گسترده‌تر و در نتیجه قیمت بالاتر نیز خواهد بود. البته نکته‌ای که بسیار قابل توجه بوده اضافه شدن امکانات هوشمند گسترده حتی به تلویزیون‌های پایین‌ کیولد در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است. این امکانات هوشمند گسترده شامل بهره‌مندی از دستیارهای صوتی داخلی بیکسبی، گوگل و الکسا، اتصال سریع و راحت به انواع گوشی‌های هوشمند و قابلیت‌هایی همچون امکان تماس تصویری، ویژگی Multi View و ریموت کنترل خورشیدی خواهد بود. اگر دنبال تلویزیونی با طراحی متفاوت، کیفیت تصویر فوق العاده با وضوح رنگی بالا و روشنایی متناسب، صدایی رسا و امکانات هوشمند گسترده هستید تلویزیون‌های QLED سامسونگ بهترین گزینه برای خرید خواهند بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *