ایمن‌تر شدن واتساپ برای کاربران وب

ایمن‌تر شدن واتساپ برای کاربران وب
  • 1401/2/24
  • فاطمه مرادخانی
  • 0

با وجود آن که باز هم نمی‌شود از برنامه واتساپ در بیش از یک تلفن همراه استفاده کرد اما این امکان در دستگاه‌هایی مانند: رایانه‌ شخصی، لپ‌تاپ و تبلت وجود دارد.

ویژگی استفاده از مرورگر وب برای استفاده از واتساپ به کاربرانش این اجازه را ‌می‌دهد تا حتی اگر تلفن خود را در نزدیکی ندارند به پیام‌های خود در رایانه دسترسی داشته باشند؛ طبیعی است که این امکان برای کاربران راه آسانی است اما مرورگر وب کم‌ایمن‌ترین راه برای استفاده از واتساپ است به همین دیلیل می‌توانید یک مرورگر مخرب نصب کنید تا کد امنیتی شما را به خطر بیاندازد و خطر امنیتی ایجاد کند.

با این حال، از این به بعد می‌توانید مرورگری به نام Code Verify را نصب کنید تا خطر استفاده از وب دستکاری شده واتساپ را از بین برود.

برای استفاده از این روش زمانی که به web.whasapp.com می‌روید، بررسی خواهد شد که کد به هیچ وجه تغییر نکرده باشد و این را تایید می‌کند تا بدانید استفاده از آن بی‌خطر است.

Code Verify از شرکت مادر WhatsApp Meta است و به صورت خودکار به مرورگرهای Firefox و Microsoft Edge متصل می‌شود، اما کاربران کروم باید آن را به صورت دستی وصل کنند. باید این کار را انجام دهید تا بتوانید نشانگر سبز رنگ را روی نماد برنامه افزودنی ببینید که به شما خواهد گفت که همه چیز درست است که در غیر این صورت قرمز خواهد شد.

به هر صورت این خبر برای کاربران واتساپ وب، خبر خوبی است چرا که آن‌ها می توانند در یک نگاه متوجه شوند که آیا استفاده از آن در هر روز معین ایمن است یا خیر.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *