لپ تاپ استوک چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ لپ تاپ استوک
  • 1401/2/26
  • فاطمه مرادخانی
  • 1

لپ تاپ استوک چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ لپ تاپ استوک

آنچه که بر همه ما در سالیان اخیر گذشته است، مجموعه‌ای از فشارهای مالی در حوزه‌های مختلف بوده که این فشار چه بسا در کالاهای دیجیتالی بسیار بالاتر بوده است. چون ۱۰۰درصد کالاهای دیجیتال وارداتی هستند و چند ده برابر شدن قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت آن‌ها دارد.

به همین خاطر در سالیان اخیر کمتر کسی به دنبال خرید لپ تاپ نو، کیس نو و … می‌رفت و سعی می‌کرد هر آنچه که دارد را نهایتا تعمیر کند یا با هزینه کمتری قسمتی از آن را به روز رسانی نماید. مانند بسیاری که با کاهش قیمت جهانی حافظه‌های SSD به خاطر گسترش و همگانی شدن، توانستند لپ تاپ‌های کارکرده خود را نونوار کنند.

اما در کنار این آپدیت کردن لپ تاپ یا تعمیر آن، یک روش خرید لپ تاپ دیگر هم به زندگی ما ایرانی‌ها اضافه شد که اگرچه بهترین راه نیست اما در حال حاضر بهترین راه حلی است که می‌توان با آن یک لپ تاپ کاربردی با مزایای مختلف تهیه نمود و آن هم خرید لپ تاپ استوک است.

با ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی چنارو همراه باشید تا بیشتر درباره اینکه لپ تاپ استوک چیست، مزایا و معایب لپ تاپ استوک کدام است، بیشتر لپ تاپ‌های استوک از چه برندهایی هستند و … صحبت کنیم.

 

جهت خرید لپ تاپ استوک و دریافت لیست قیمت با ۰۷۱۴۴۴۶۴۶۶۵ در واتساپ در تماس باشید!

لپ تاپ استوک چیست؟

ما ایرانی‌ها همیشه حس تنفر عجیبی نسبت به هر کالایی که پسوند دست دوم به خود می‌گیرد داریم. انگار با شنیدن دست دوم احساس می‌کنیم کسی دارد سرمان کلاه می‌گذارد. حقیقتا هم شاید این موضوع درباره بعضی از موضوعات صدق کند اما این موضوع هرگز درباره لپ تاپ‌های استوک به آن شکلی که در ذهن ماست، صدق نمی‌کند!

نکته اولی که در پاسخ به سوال لپ تاپ استوک چیست باید بگوییم این است که لپ تاپ استوک یک کالای دست دوم نیست. کالای دست دوم به کالایی می‌گویند که مدتی طولانی در استفاده فردی بوده و آن فرد حالا بنا به دلایلی به دنبال فروش آن است و شاید آن کالا دچار ایراداتی هم شده باشد که ممکن است در هنگام خرید به شما گفته شود یا اینکه بدون اینکه شما درباره آن چیزی بدانید، آن کالا را بخرید.

اما لپ تاپ استوک داستان کاملا متفاوتی دارد. Stock در لغت به معنای موجودی در انبار است و به خودی خود بار معنایی منفی دست دوم را هم با خود به همراه ندارد. پس لپ تاپ Stock به صورت تحت اللفظی به معنای لپ تاپی است که در انبار بوده است.

خب حالا این سوال پیش می‌آید اگر این لپ تاپ در انبار بوده است چرا قیمت پایین‌تری نسبت به لپ تاپ‌های نو دارد؟ برای اینکه بدانیم دقیقا لپ تاپ استوک چیست باید به چندین مثال اشاره کنیم تا دقیقا متوجه شویم که این لپ تاپ‌ها از کجا می‌آیند؟

شرکتی را در نظر بگیرید که برای بسیاری از کارمندانش از قبل لپ تاپ خریده است و حالا بعد از مدتی می‌خواهد تمامی سیستم‌هایش را به روز کند. خریدار لپ تاپ‌ها به آن شرکت رفته، آن‌هایی که ظاهر مناسبی دارند را خریده و به عنوان وارد کننده لپ تاپ استوک آن‌ها را به کشورهای مختلف خاورمیانه و … می‌فروشد.

در کشورهای خارجی وقتی فردی به هر دلیلی بعد از مدتی کوتاه از لپ تاپ خود ناراضی باشد آن را به شرکتش مرجوع می‌کند و آن شرکت هم به خاطر اینکه آن دستگاه از آکبندی خارج شده است، تمام آن‌ها را در انبار خود ذخیره می‌کند و بعدا آن‌ها را به طرق مختلف به کشورهای معمولا خاورمیانه‌ای یا آفریقایی می‌فروشد. شاید اسم اصلی لپ تاپ استوک از همین جا نشات گرفته باشد.

نوع دیگر لپ تاپ استوک از آن دست لپ تاپ‌هایی است که در فروشگاه‌های مختلف خارج کشور به عنوان کالای نمایشی استفاده می‌شده است و کاربرد دیگری نداشته است و به همین خاطر بعد از مدتی که مدل‌های جدید جایگزین آن شده‌اند، قبلی‌ها به انبار رفته و بعد از رسیدن به حجمی مشخص با عنوان لپ تاپ استوک صادر می‌شوند.

احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که لپ تاپ استوک چیست اما نوع دیگری از لپ تاپ استوک وجود دارد که از باکیفیت ترین لپ‌تاپ‌های استوک محسوب می‌شود آن هم محصولاتی است که تولید آن‌ها متوقف شده و به همین خاطر در حجم‌های بالا و معمولا بدون کارتن و شارژر به عنوان لپ تاپ استوک به دیگر کشورها صادر می‌شود.

چهار نوع مثال مختلف از اینکه زادگاه یک لپ تاپ استوک از چه جاهایی می‌تواند باشد، زده شد اما در نظر بگیرید که لپ تاپ‌های استوک معمولا با لقب لپ تاپ صنعتی هم شناخته می‌شوند، چون به خاطر ظاهر و متریال استفاده شده در آن‌ها عمر بسیار بالاتری نسبت به محصولات معمولی دارند. به طور کلی هم لپ تاپ‌های استوک موجود در ایران از نوع مرجوعی استفاده نشده مشتریان خارجی یا محصولات توقف تولید شده است که نمی‌شود لفظ دست دوم را به آن‌ها داد.

مزایای لپ تاپ استوک

حالا که کاملا متوجه شدیم که لپ تاپ های استوک چیست باید به مزایای خرید لپ تاپ های استوک بپردازیم.

اولین و شاید مهمترین مزیت لپ تاپ استوک این است که شما نسبت به کالایی که می‌خرید هزینه بسیار کمتر و مناسب‌تری پرداخت می‌کنید. محصول مشابه یا نوی بسیاری از مدل‌های لپ تاپ استوک اگر در بازار موجود باشد، قیمتی دو تا سه برابری دارد که در این وضع اقتصادی ناپایدار اصلا مقرون به صرفه نیست.

دومین مزیت خرید لپ تاپ استوک این است که شاید ۹۰درصد این لپ تاپ‌ها قابل ارتقا هستند. یعنی می‌توانید رم و حافظه آن را ارتقا دهید. اگر هم نخواهید رم لپ تاپ را ارتقا دهید، کافیست یک حافظه SSD به جای (یا در کنار آن، بسته به مدل لپ تاپ دارد) حافظه HDD قرار دهید تا سرعت لپ تاپ شما به قول کامپیوتر بازها موشکی شود!

سومین مزیت لپ تاپ استوک این است که شما کالای فیک نمی‌خرید بلکه نسخه‌ای شاید قدیمی‌تری از برندهای معروف مانند لنوو، دل، اچ پی و … را تهیه می‌کنید و این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این لپ تاپ‌ها قطعات داخلی بسیار باکیفیتی دارند که به این سادگی‌ها خم به ابرو نمی‌آورند و هر کاربردی که به دنبال آن هستید به وسیله این محصولات به آن خواهید رسید.

چهارمین مزیت خرید لپ تاپ Stock این است که این لپ تاپ‌ها درجه بندی کیفیت دارند و شما بسته به بودجه و چیزی که به دنبال آن هستید می‌توانید از بین مدل‌ها و درجه کیفی مختلف، محصول خود را انتخاب نمایید.

معایب لپ تاپ استوک

یکی از معدودترین معایب این نوع لپ تاپ‎ها این است که گارانتی شرکتی ندارند اما معمولا کسی که از آن‌ها لپ استوک را می‌خرید به شما ضمانتی در حد یک یا دو ماه می‌دهد که به نظر کافی می‌آید. چه بسا لپ تاپ هر ایرادی هم داشته باشد در همان روزها و ساعات اول مشخص شود.

انواع لپتاپ استوک

لپ تاپ‌های استوک در وهله اول به دو نوع گرید A++ یا A و A+ یا B تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو نوع هم در مشکلات ظاهری است. گرید B معمولا دارای خط و خش بیشتر و یا ترک‌های ریزی است که در کارکرد سخت افزاری لپ تاپ خللی ایجاد نمی‌کند. درجه کیفی A نیز کاملا تمیز و بدون مشکل ظاهری است که قیمت لپ تاپ استوک با این درجه کیفی هم به مراتب بالاتر خواهد بود.

لپ تاپ های استوک از منظر کاربردی نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند مانند لپ تاپ استوک دانشجویی، لپ تاپ استوک اداری، لپ تاپ استوک خانگی، لپ تاپ استوک گیمینگ و … . که البته وارد کننده‌های لپ تاپ‌های استوک بیشتر مایل به وارد کردن لپ تاپ‌های دانشجویی هستند که در کنار قیمت مناسب ویژگی‌های سخت افزاری خوبی نیز دارند.

لپتاپ استوک Lenovo

لنوو یکی از برندهای باکیفیت چینی است که در سالیان اخیر محصولات بسیار خوبی را در حوزه کالاهای دیجیتال مانند لپ تاپ، تبلت، هندزفری و … وارد بازار کرده است. از جمله سری لپ تاپ‌های استوک لنوو می‌توان به سری ThinkPad و IdeaPad اشاره کرد.

لپتاپ استوک HP

از دیگر برندهای معروف و صاحب عنوان در تولیدات محصولات دیجیتال، برند HP است. این برند یکی از برندهایی است که در تولیدات لپ تاپ‌های صنعتی و گیمینگ محصولات زیادی دارد. از جمله سری لپ تاپ‌های استوک اچ پی می‌توان به سری EliteBook، ProBook، Zbook و … اشاره نمود.

لپ تاپ استوک Dell

برند دل (Dell) هم از دیگر برندهایی است که لپ تاپ‌های استوک آن طرفداران بسیاری دارد. برای خرید لپ تاپ استوک Dell هم شما با گزینه‌های مختلفی روبرو هستید که هرکدام بنا به مشخصات سخت افزاری خود می‌توانند برای کاربرد خاصی به کار روند. از جمله سری‌های معروف لپ تاپ استوک Dell می‌توان به سری Latitude، Precision و … اشاره نمود.

خرید لپ تاپ استوک

حالا که کاملا به اینکه لپ تاپ Stock چیست و انواع آن اشاره کردیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا خرید لپ تاپ استوک ارزش دارد؟ پاسخ به این سوال یک بله قطعی است. چون شما با خرید یک لپ تاپ Stock علاوه بر اینکه یک محصول باکیفیت تهیه می‌کنید، هزینه به مراتب کمتری به نسبت محصول مشابه و نوی آن پرداخت می‌کنید که در این روزگار مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *