طراحی سایت با ASP چه مزیت‌هایی دارد؟

طراحی سایت با ASP چه مزیت‌هایی دارد؟
  • 1401/3/22
  • گویا آی تی
  • 0

 

برنامه ASP.NET در کنار طراحی سایت آسان، مزایای بسیاری از جمله پشتیبانی سایت، مدیریت، امنیت و… را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این صفحه از وب سایت شرکت دیجی تک digitechseo.com قصد داریم شما را با برنامه ASP.NET و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بیشتر آشنا کنیم. چنانچه دانش کافی در این زمینه ندارید با ما همراه باشید.

ASP.NET چیست؟ (Active Server Pages.net)

طراحی سایت دات نت محبوب‌ترین فناوری برای توسعه صفحات وب پویا و برنامه‌های کاربردی وب محور است. ASP به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چهارچوب دات نت مایکروسافت محسوب می‌شود که به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا وب سایت‌ها و برنامه‌های وب پویا را با استفاده از زبان‌های کامپایل مانند VB، net. و c# بسازند. Asp.net یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که برای میزبانی برنامه‌های وب از وب سرور ویندوز استفاده می‌کند.

همان‌طور که گفته شد سایت‌های طراحی شده با ASP.NET، وب سرور هستند یعنی کاربر کدهایی که برای ساخت و طراحی یک وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند را نمی‌بیند و تنها خروجی کار توسط مرورگر برای کاربران قابل مشاهده است. این وب سایت‌ها به‌طور خودکار بروزرسانی می‌شوند و هیچ مشکلی بابت پشتیبانی سایت از سمت مایکروسافت وجود ندارد.

Asp.Net یک ابزار طراحی و توسعه وب است که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و کار را برای برنامه‌نویسان راحت می‌کند. جالبه بدانید وب سایت‌های بزرگی چون Amazon و  eBay از زبان asp.net به‌عنوان چهارچوب سایت خود استفاده می‌کنند.

مزایای طراحی سایت با ASP.NET

·       سادگی

با استفاده از asp.net می‌توان کارهایی چون طراحی و یا توسعه وب سایت را به‌راحتی انجام داد. این ابزار دارای سه مشخصه Library، Language و Common Language Routine است. کاربران با استفاده از این فناوری‌ها می‌توانند به‌منظور کنترل و مدیریت آسان‌تر، بخش طراحی را از کد جدا سازند. استفاده از این زبان برنامه‌نویسی بسیار آسان است و به توسعه ‌دهندگان وب در صرفه‌جویی زمان کمک می‌کند.

·       امنیت

این پلتفرم به دلیل امنیت بسیار بالا و مدیریت فوق‌العاده‌ای که دارد در شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی به‌کار گرفته می‌شود. همچنین طراحی یک وب سایت با فناوری ASP.NET می‌تواند از خدماتی چون احراز هویت مختلف مانند کارت‌های هوشمند، کیف پول دیجیتال، رمز عبور و بسیاری از دستگاه‌های اینترنتی مورد استفاده در برنامه‌ها پشتیبانی کند.

·       متن باز

یکی از بهترین و مهم‌ترین مزایای ASP.NET قابلیت متن‌باز بودن است. این فناوری به توسعه‌دهندگان وب اجازه می‌دهد کدها را مطابق با نیاز خود تغییر دهند، بررسی کنند، یا به اشتراک بگذارند. درواقع برنامه‌نویس‌ها مجبور به پیروی از یک‌سری دستور و کار براساس آن‌ها نیستند.

·       پشتیبانی انجمن

برنامه‌نویسان با اشتراک‌گذاری کدها می‌توانند از پشتیبانی انجمن برخوردار شوند و پاسخ سؤالاتشان را دریافت کنند. درواقع توسعه‌دهندگان، ایده‌ها، دانش و پاسخ‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. همچنین کاربران دیگر می‌توانند از آن‌ها راهنمایی بگیرند.

·       مقرون به صرفه

چهارچوب طراحی سایت ASP.NET به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. امروزه کدها را می‌توان با کمک نرم افزارهای رایگان مانند ویرایشگرهای متنی ساده و برنامه‌نویسی تولید و از آن‌ها استفاده نمایید. از سال ۲۰۱۶ هسته ASP.NET میزبانی سیستم عامل‌هایی چون ویندوز، لینوکس و macOS را امکان‌پذیر کرد، بنابراین هزینه‌های مربوط به سرور هم تا اندازه‌ای کاهش یافت. امروزه مدیریت یک پروژه بزرگ .NET از نقطه نظر مالی یک فرآیند معقول است.

·       نظارت مستمر

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ASP.NET نظارت دائمی است. درواقع وب سرور تمامی صفحات، و برنامه‌های در حال اجرا را به‌طور مداوم نظارت می‌کند. اگر متوجه هر گونه خطایی چون نشت حافظه، حلقه‌های بی‌نهایت و سایر فعالیت‌های غیرقانونی شود، بلافاصله آن فعالیت‌ها را از بین می‌برد و دوباره راه‌اندازی می‌شود.

·       مدیریت

تمامی برنامه‌های Asp.Net به شدت تحت نظارت و مدیریت هستند تا به برنامه‌های موجود برای رسیدگی به درخواست‌ها کمک کنند. درواقع مدیریت در این فناوری از طریق پیکربندی‌های مبتنی بر متن انجام می‌شود و نیازی به راه‌اندازی مجدد سرور یا جایگزینی کدهای در حال اجرا ندارد.

·       دارای جعبه ابزار غنی

ویژوال استودیو به شما کمک می‌کند تا وب سایتتان را به‌طور مؤثر و سریع طراحی و توسعه دهید چراکه بیش از صد نوع کنترل در جعبه ابزار خود دارد، یعنی تمام برچسب‌ها و ابزارهای لازم به‌منظور کمک به توسعه‌دهندگان برای ایجاد وب سایت‌های کارآمد در این جعبه ابزار قرار گرفته‌اند.

·       مبتنی بر وب سرور

از آنجایی که این پلتفرم کاملاً سمت سرور است، بنابراین کدهای ASP.NET قبل از ارسال به مرورگر روی سرور اجرا می‌شوند.

·       توسعه وب

نسخه‌های مختلفی از چهارچوب ASP.NET مانند MVC، فرم‌ها و صفحات وب وجود دارد که هر کدام از آن‌ها سبک کدنویسی متفاوتی دارند و به تجربه توسعه متفاوتی نیاز دارند. MVC جدیدترین فریمورک با مزایای بزرگ است و الگوهای خاص و متفاوتی را برای توسعه سایت ارائه می‌دهد. برای توسعه برنامه‌های کاربردی MVC می‌توانید با کارشناسان شرکت طراحی سایت اختصاصی دیجی تک از طریق سایت digitechseo.com مشورت بگیرید.

·       آوردن برنامه نویسی شیء‌گرا به اینترنت

ASP.net کد برنامه را از بخش طراحی متمایز می‌کند. درواقع شما می‌توانید با استفاده از کدهای HTML کنترل‌هایی چون جعبه‌های متن، دکمه‌ها و برچسب‌ها را اضافه کنید. مفهوم برنامه‌نویسی شیءگرا در ASP.net تسهیل توسعه برنامه‌های کاربردی وب سایت‌های پیچیده است.

·       کتابخانه کلاسی گسترده

داخل کتابخانه کلاسی ASP.NET که توسط مایکروسافت ساخته شده است، تعداد زیادی از توابع رایج قرار دارد. توابع رایج را می‌توانید در حین طراحی و توسعه سایت، مورد استفاده قرار دهید این کار به صرفه‌جویی زمان برنامه‌نویسان کمک می‌کند.

·       استفاده از پایگاه‌های داده بسیار

برنامه‌ی ASP.NET  از همه پایگاه‌های داده بسیاری از جمله SQL SERVER ، MY SQL، Maria DB، Postgres، Mongo DB  و CouchDB استفاده می‌کند.

·       قابلیت همکاری چند زبانه

شما می‌توانید هر صفحه از ASP.net را به یک زبان خاص کدنویسی کنید، جای نگرانی نیست برنامه‌ها به درستی اجرا می‌شوند. طراحی چهارچوب ASP.net به گونه‌ای است که هر صفحه از وب سایت می‌تواند از زبان‌های برنامه نویسی مختلف استفاده کند. به عنوان مثال، یک برنامه می‌تواند از زبان J Query برای رابط کاربری و از زبان C#  برای تعریف توابع تجاری استفاده نماید.

ارائه خدمات دیجی‌ تک

ASP.NET یک چهارچوب برنامه‌نویسی است که برای طراحی وب سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی تحت وب و فناوری‌ها استفاده می‌شود. اگر در حال ساختن یک وب سایت برای کسب‌وکار کوچکتان هستید یا یک برنامه وب شرکتی بزرگ دارید، ASP.NET تمام مؤلفه‌هایی را که به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای طراحی  سایت دو زبانه و بهینه با ASP.NET می‌توانید از برنامه‌نویسان شرکت دیجی تک کمک دریافت کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *