بررسی کوتاه و مختصر بروکرهای آلپاری روبو فارکس و ارانته

بررسی کوتاه و مختصر بروکرهای آلپاری روبو فارکس و ارانته
  • 1401/4/8
  • گویا آی تی
  • 0

بررسی مزیت ها و معایب بروکر الپاری

الپاری از شناخته شده ترین بروکر ها در بین معامله گران ایرانی به شمار می رود و فعالیت گسترده ای در این زمینه دارد. یکی از دغدغه های همیشگی معامله گران بازار مالی فارکس، پیدا کردن یک بروکر مناسب و معتبر می باشد. در توضیحات قصد داریم به برخی مزیت ها و همچنین معایب این بروکر بپردازیم تا راهنمای مناسب برای کاربرانی باشد که قصد همکاری با این بروکر را دارند.

مزیت های استفاده از بروکر الپاری

  • سایت فارسی زبان با کارکرد ساده

یکی از مزیت های بسیار خوب این بروکر برای کاربران ایرانی قطعا وب سایت بسیار خوب آن می باشد. وب سایت رایج ترین راه ارتباطی معامله گران با کارگزاری می باشد. لذا داشتن یک سایت خوب با کارکرد مناسب قطعا از نقطه قوت های بروکر به شمار می رود.

سایت الپاری با چندین زبان از جمله فارسی کار می کند و این موضوع برای افرادی که سطح زبان انگلیسی خوبی ندارند بسیار مهم است.

نحوه استفاده از سایت الپاری بسیار ساده و راحت است و هر کاربری می تواند به خوبی با آن کار کند. پنل کاربری تعبیه شده در سایت به منظور مدیریت حساب های معاملاتی، کاملا ساده و قابل درک طراحی شده است.

  • پشتیبانی فارسی زبان

پشتیبانی قوی برای هر بروکری نقطه قوت محسوب می شود. بروکر الپاری به دلیل داشتن مشتریان زیاد از ایران، پشتیبانی بسیار خوبی برای فارسی زبانان ایجاد کرده است. هر کاربری می تواند از طریق بخش پرسش و پاسخ پشتیبانی سایت، هر نوع سوال در رابطه با بروکر را بپرسد. معمولا زمان پاسخ دهی پشتیبان های این بروکر تنها چند دقیقه به طول می انجامد. بنابراین اگر به دنبال یک بروکر با پشتیبانی فارسی و قدرتمند هستید، قطعا الپاری جزو گزینه های پیشنهادی است.

  • ارائه حساب های متنوع برای معامله گری

مزیت دیگر بروکر الپاری، حساب های متنوع آن برای معامله گری در بازار فارکس می باشد. این بروکر در حال حاضر ۴ نوع حساب معاملاتی متنوع دارد که هر یک از چندین نظر با یکدیگر تفاوت دارند. حساب های معاملاتی این بروکر شامل حساب استاندارد، نانو، ECN و PRO ECN می باشد.

حساب های متنوع الپاری برای انواع معامله گران با سبک های مختلف طراحی شده است. به عنوان مثال برای معامله گرانی که به سبک اسکلپ کار می کنند، طبیعتا حساب PRO ECN بسیار مناسب است. این نوع حساب در کمتر بروکری ارائه می شود و از لحاظ میزان اسپرد و کمیسیون بسیار بهینه است.

  • اعتبار مناسب نسبت به سایر بروکر های هم سطح

بروکر الپاری سابقه فعالیت طولانی مدت با کاربران ایرانی را دارد و در طی این مدت عملکرد مطلوبی داشته است. این بروکر از لحاظ میزان اعتبار به نسبت سایر رقیبان خود وضعیت خوبی دارد و می توان به آن اعتماد داشت.

  • روش های واریز و برداشت مختلف

مزیت دیگر این کارگزاری ارائه روش های مختلف برای واریز و برداشت وجه می باشد. در حال حاضر این بروکر با روش های ارز دیجیتال، وب مانی، پرفکت مانی، اسکریل، ویزا کارت، مستر کارت، نتلر و … مراحل انتقال پول را انجام می دهد.

بروکر آلپاری

معایب بروکر ALPARI

طبیعتا هر بروکری در کنار مزیت های خود دارای برخی معایب و نقطه ضعف ها است. هر چند تعداد نقطه ضعف های این بروکر کمتر از مزیت های آن است اما ممکن است برای برخی افراد اهمیت زیادی داشته باشد.

  • میزان اسپرد بالا برای برخی جفت ارز ها

حساب های استاندارد و ECN این بروکر به نسبت سایر بروکر دارای میزان اسپرد های بالاتری است.

  • سابقه ورشکستگی در شعبه های اروپا

این بروکر در سال های گذشته دچار ورشکستگی شده و شعبه های انگلیس، آمریکا و نیوزلند آن به همین دلیل تعطیل شده اند.

  • نداشتن رگوله معتبر

هر چند سابقه طولانی مدت الپاری نقطه قوت اعتبار آن برای کاربران به شمار می رود، اما نباید فراموش کرد که این بروکر رگوله معتبر و قابل اعتمادی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره بروکر آلپاری به لینک زیر مراجعه کنید :

https://chartiran.com/5160/alpari

 

روبو فارکس

یکی از بروکر هایی با سابقه در بازار فارکس، روبو فارکس می باشد. این بروکر که در کشور ما نیز بسیار محبوب است، در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد. این بروکر در کشور بلیز ثبت شده و دارای رگولاتوری IFSC می باشد. البته این رگولاتوری چندان اعتباری ندارد اما افراد به دلیل سابقه ی درخشانی که این بروکر دارد، آن را بر می گزینند. البته این بروکر تحت قرارداد با Financial Commission می باشد و کاربران خود را تا سقف ۲۰ هزار یورو بیمه می کند. در ادامه ی مقاله، بیشتر با این بروکر آشنا خواهیم شد. اگر علاقه مند به خواندن این مقاله می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حساب های موجود درون روبو فارکس

در بروکر روبو فارکس، ۵ حساب معاملاتی ارائه می شود. Pro، Pro Cent، Prime، ECN و R Trader حساب های موجود در این بروکر می باشد. یکی از حساب های جدید و متمایزی که در این بروکر ارائه می شود، R Trader می باشد. این حساب و پلتفرم معاملاتی، بستری مشابه با TradingView دارد. به عبارتی در این حساب معاملاتی، معامله گر می تواند به ابزار معاملاتی زیادی دسترسی داشته باشد تا به وسیله ی آن ها، معامله ی خود را مدیریت نماید. یکی از نکات مهم درباره ی این حساب معاملاتی، این می باشد که حساب مذکور با حداقل نقدینگی ۱۰۰ دلار فعال می شود.

چگونگی ثبت نام در این بروکر

روند ثبت نام در بروکر ها، معمولا مشابه و به یک نحو می باشد. اگر قصد دارید در بروکر روبو فارکس ثبت نام کنید، می توانید مطابق با شیوه ی پیش رو، روند ثبت نام خود را تکمیل نمایید. برای پیشبرد روند ثبت نام و معامله گری در این بروکر، نیاز دارید مقداری از زبان انگلیسی را متوجه شوید. برا افتتاح حساب، باید در صفحه اصلی این بروکر، بر روی Sign Up کلیک نمایید. پس از کلیک روی این گزینه، باید قرم مورد نظر را که ارائه شده است، تکمیل نمایید. برای پر کردن فرم، نیاز دارید شماره موبایل، آدرس ایمیل، اطلاعات هویتی و سکونتی خود را ارائه نمایید. پس از این، ایمیل تاییدیه به حساب شما ارسال می شود که با کلیک بر روی آن، می توانید وارد حساب خود شوید.

نحوه ی شارژ و برداشت حساب در روبو فارکس به چه صورت می باشد؟

در بروکر روبو فارکس، چند روش برای شارژ یا برداشت حساب ارائه شده است. روش هایی که این بروکر ارائه شده است، غالبا مناسب ایرانیان نیز می باشد. وبمانی، پرفکت مانی، بیت کوین، اتریوم و تتر، از جمله روش هایی نوینی می باشد که این بروکر برای شارژ یا برداشت، قرار داده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این بروکر، قابلیت واریز یا برداشت ریالی برای کاربران ایرانی قرار نداده است. به همین علت، باید برای دریافت یا برداشت، از صرافی های ایرانی تحت وب، استفاده نماییم.

 

بروکر ارانته در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. شاید برایتان جالب باشد که چگونه یک بروکر تازه تاسیس، توانسته بدین سرعت رشد کرده و خود را به لیست برترین بروکر های فارکس، وارد کند. در این بروکر، ۴ حساب مختلف معاملاتی ارائه می شود. معامله گر می تواند به راحتی و متناسب با نیاز ها و ویژگی های خود، حساب مورد نظر خود را افتتاح کند. حداقل واریزی برای افتتاح حساب، ۵۰ دلار بوده که این مبلغ در بهترین حساب، به ۱۵ هزار دلار نیز می رسد. همینطور ارانته برای فراهم نمودن بستری مناسب برای تریدر ها، حساب اسلامی را نیز به مجموعه ی خود اضافه کرده است. در این حساب، تا ۷ روز سودی بابت نگهداری پول دریافت نمی شود ولی از روز ۸ ام به بعد، این سود دریافت می شود.

یکی از ویژگی های این بروکر، پشتیبانی از زبان فارسی می باشد

نکته ی جالب درباره ی این بروکر، ارائه ی زبان و پشتیبانی فارسی می باشد. علاوه بر این، پشتیبانی زبان فارسی این بروکر نیز واقعا عالی می باشد و می توان مشکلات خود را در این گفتگو، حل کرد. در ادامه بیشتر با این بروکر آشنا خواهیم شد و از ویژگی و دارایی هایی که در این بروکر قابل معامله است، برایتان خواهیم گفت. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دارایی های قابل معامله در ارانته

این بروکر، تمرکز روی بازار فارکس دارد. با این حال، دارایی های مالی ارائه شده توسط آن، مجموعه های دیگری را نیز پوشش می دهد. این دارایی ها عبارتند از: ۴۸ جفت ارز در فارکس، طلا و نقره و … در  فلزات، نفت و گاز در انرژی، شکر و مس در کالاها، داوجونز و شاخص بورس آلمان در شاخص ها، بیت کوین و اتریوم در ارز های دیجیتال و تسلا و گوگل در سهام شرکت های بزرگ، از جمله دارایی هایی می باشد که این بروکر آن ها را ارائه می دهد. نکته ی قابل توجه، این می باشد که لیست فوق تنها بخشی از این دارایی ها می باشد. اهرم معاملاتی برای هر یک از دارایی های فوق متفاوت است. این اهرم ها از ۲۰ تا ۵۰۰ متغیر می باشند.

چگونگی ثبت نام و نحوه ی دریافت یا برداشت در بروکر ارانته

همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، بروکر ارانته زبان فارسی را در سایت خود گنجانده است. این موضوع بدین معنی می باشد که روند ثبت نامی بسیار آسان است. کافیست تنها روی فرم ثبت نام کلیک نمایید و فرم را پر کنید تا حساب معاملاتی شما فعال شود. روش های دریافت یا پرداخت در این سایت نیز به صورت پرفکت مانی، حواله بانکی، بیت کوین، تتر، اتریوم و ریپل قابل انجام است. همانطور که مشاهده می کنید این بروکر، درگاه دریافت و پرداخت به صورت ریالی را ندارد. بنابراین برای شارژ ریالی، نیاز دارید به یک صرافی آنلاین ایرانی مراجعه نمایید. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و اطلاعات مفید و کافی از این مقاله بدست آورده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *