از کارکردن با نرم افزار crm کاربردی و ساده لذت ببرید

از کارکردن با نرم افزار crm کاربردی و ساده لذت ببرید
  • 1401/4/15
  • گویا آی تی
  • 0

نرم افزار crm مخفف costumer Relationship Management software است که به معنی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از این برنامه کاربردی استفاده کنند تا با به‌کارگیری اصول صحیح مشتری‌مداری، رضایت مشتریان خود را افزایش دهند و از این طریق فروش خود را چند برابر کنند. البته استفاده از این نرم افزار مزایای دیگری نیز دارد که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با نرم افزار crm آشنا کنیم.

 

نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm جهت مدیریت تمامی ارتباطات و تعاملات شرکت و مشتریان است. این نرم‌افزار کمک می‌کند که ارتباط شرکت با مشتریان حفظ شود و از این طریق به سودآوری برسد. اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید، حتما باید از این نرم‌افزار استفاده کرده تا بتوانید بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را مدیریت کنید. شما به‌عنوان مدیر یک سازمان یا شرکت خصوصی، روی چه استراتژی‌هایی تمرکز می‌کنید؟ مطمئنا روی فرآیندهایی که موجب افزایش درآمد و  سوددهی سازمان شود. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید؟ هرچقدر هم شما محصولات باکیفیتی داشته باشید، اما تا زمانی که مشتری شما را انتخاب نکند به درآمدزایی نمی‌رسید.

حتی اگر هزینه‌های زیادی را بابت تبلیغات صرف کنید، اما نتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، بی‌فایده خواهد بود. به طورکلی سرمایه اصلی یک شرکت مشتریان آن است. نرم افزار crm به سازمان دهی ارتباط سازمان با مشتریان کمک کرده و با بهینه‌سازی فرآیندهای شرکت موجب رضایت مشتری از خدمات شما شده و مخاطب شما را به یک مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. کسب‌وکارهای بزرگ که نمی‌توانند با تمام مشتریان خود مثل روز اول ارتباط برقرار کنند، این نرم افزار برای آن‌ها بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. استفاده از این نرم افزار کمک می‌کند که تمام مشتریان احساس کنند که برای سازمان خاص و ویژه هستند.

مزایای استفاده از برنامه crm

استفاده از نرم افزار crm برای شرکت‌ها با کسب‌وکارهای مختلف مزایای زیادی دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم:

  • ساماندهی اطلاعات مشتریان و مدیریت آن‌ها

یکی از ویژگی‌های مهم نرم افزار crm، ساماندهی اطلاعات مشتریان و مدیریت آن‌هاست. این نرم‌افزار کمک می‌کند که تمام اطلاعات مشتریان را با جزییات وارد سیستم کرده و توسط ابزارهای موجود در این نرم افزار آن‌ها را مدیریت کنید. مطمئنا زمانی که تمام اطلاعات مشتریان دسته‌بندی شده باشد، ساماندهی مشتریان راحت است و خدمات باکیفیتی را می‌توان ارائه داد. هم‌‌چنین استفاده از نرم افزار crm امکان مدیریت تمام ارتباطات از جمله ارتباط بین کارشناسان فروش با یک‌دیگر و کارشناسان فروش با مشتریان را فراهم می‌کند. این برنامه به کارشناس فروش به مشخص کردن زمان مراجعه به مشتری‌ احتمالی خاص و یادآوری ارسال منابع درخواستی مشتریان به آن‌ها کمک می‌کند.

image_1656325249.png

  • هماهنگی بین بخش های مختلف سازمان

همان‌طور که در قسمت قبل هم گفتیم، این برنامه امکان ثبت تمام اطلاعات مشتریان با جزئیات بالا را فراهم می‌کند. هم‌چنین ثبت اطلاعات در یک پایگاه داده مرکزی باعث می‌شود که تمام بخش‌های مختلف یک سازمان که با مشتریان در ارتباط هستند، بتوانند ‌یا چند کلیک ساده به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. در واقع از مزیت‌های نرم افزار crm می‌توان به انسجام و هماهنگی بین بخش‌های مختلف سازمان و بهبود کیفیت سرویس‌دهی به تمام مشتریان اشاره کرد. این برنامه کمک می‌کند که کارشناسان سازمان با کیفیت بهتری مسئولیت خود را انجام دهند.

  • جلب رضایت مشتریان

نرم افزار crm باعث هماهنگی بین کارشناسان شرکت شده و دسترسی آن‌ها به تمام اطلاعات مشتریان باعث می‌شود که خدمات باکیفیت‌تری را به آن‌ها ارائه دهند. زمانی که مشتری از خدمات رضایت داشته باشد، مطمئنا به یکی از مشتریان دائمی تبدیل شده و افراد زیادی هم به سمت شرکت شما جذب می‌کند. هدف هر شرکت و سازمانی باید جلب رضایت مشتری باشد تا بتواند با فروش بیشتر به سود بالاتری دست پیدا کند. سیستم مدیریت مشتریان یا crm یکی از بهترین نرم افزارهاست که می‌تواند به انواع کسب‌وکارها برای سازمان‌دهی بخش‌های مختلف و در نتیجه ارائه خدمات باکیفیت‌ کمک کند‌.

  • افزایش فروش با crm

یکی از مزایای نرم افزار crm افزایش فروش سازمان و شرکت است. توجه داشته باشید استفاده از این برنامه باعث بهبود کیفیت سرویس‌دهی و ارائه خدمات شده و در نتیجه موجب رضایت مشتری و افزایش فروش می‌شود. Crm علاوه بر پشتیبانی یک‌پارچه از سیستم مدیریت فروش، می‌تواند خود را با سایر نرم افزارهای مرتبط همگام‌سازی کند. به طورکلی استفاده از این نرم افزار موجب نظم بخشیدن به مدیریت فروش، بررسی وضعیت مالی مشتریان، پی‌گیری فاکتورها و پیش فاکتورها شده و در نتیجه باعث افزایش بازدهی بخش‌های مختلف سازمان می‌شود.

image_1656325265.png

  • افزایش بازدهی کارکنان

افزایش بازدهی و بهره‌‍وری کارکنان ازجمله مزیت‌های برنامه crm است. استفاده از این نرم افزار باعث می‌شود که تمام اطلاعات مشتریان به‌راحتی قابل دسترسی باشد. هم‌چنین امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها نیز وجود دارد و از این‌رو، کارکنان زمان کم‌تری را برای پیدا کردن اطلاعات مشتریان صرف می‌کنند که باعث افزایش بازدهی آن‌ها می‌شود.

  • ایجاد بانک اطلاعاتی از تمام مشتریان

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزار crm ایجاد بانک اطلاعاتی از تمام مشتریان است. کارکنان شرکت در حین تماس با افراد مختلف جهت معرفی خدمات و محصولات شرکت، اطلاعات آن‌ها را ثبت کرده و به‌مرور زمان این اطلاعات تبدیل به یک پایگاه داده مرکزی می‌شود که مطمئنا برای شرکت ارزشمند خواهند بود. در واقع این بانک اطلاعاتی به کارکنان کمک می‌کند که مشتریان احتمالی را پیدا کرده و در یک موقعیت دیگر دوباره با آن‌ها تماس بگیرند.

  • تحلیل داده ها در نرم افزار crm

استفاده از نرم افزار crm امکان تحلیل داده‌های ثبت شده توسط کارکنان را برای شما فراهم می‌کند. این نرم‌افزار دارای ابزارهای کاربردی است که می‌توان با کمک آن‌ها اطلاعات ثبت شده را تحلیل کرده و مورد بررسی قرار داد. شما با استفاده از برنامه تحلیلی crm می‌توانید پاسخ مشتریان به پیشنهادات مالی، آمار موفقیت کارشناسان در فروش، میزان خرید مشتریان و غیره را به‌صورت نمودار مشاهده کرده و با توجه به آن، تصمیم به ادامه یا تغییر استراتژی شرکت نمایید.

خرید نرم افزار crm

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یکی از برنامه‌های کاربردی است که تمام کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به آن نیاز دارند تا بتوانند با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، موجب رضایت آن‌ها و درنتیجه افزایش فروش شوند. اگر به‌دنبال یک برنامه جامع و کامل جهت افزایش فروش، افزایش بهره‌وری، ساماندهی و مدیریت سازمان، بهبود عملکرد کارکنان و مشتری‌مداری هستید، نرم افزار همیار فروش را به شما معرفی می‌کنیم. شما با کمک این نرم افزار صدور فاکتور، می‌توانید تمام مراحل فروش را مدیرت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://hamyareforosh.com/ مراجعه کنید تا از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *