مودم جیبی بهتره یا ثابت؟

مودم جیبی بهتره یا ثابت؟
  • 1401/4/26
  • گویا آی تی
  • 2

با افزایش محبوبیت مودم‌های جیبی، بازار فروش انواع مودم‌های همراه در ایران داغ شده است که نسبت به مودم ثابت، مزایا و معایب فراوانی دارد. برای استفاده بهینه از مودم‌های جیبی یا همراه باید این ویژگی‌های مثبت و منفی را بشناسید. شناخت این مزایا و معایب باعث می‌شود تا به بهترین نحو، نیاز خود را برطرف کنید. با مطالعه این مقاله می‌توانید پاسخی برای سوال مودم جیبی بهتر است یا ثابت، پیدا خواهید کرد.

مودم همراه؛ اینترنت را در جیب خود داشته باشید

مودم جیبی و همراه، مودمی است که به‌دلیل ابعاد کوچکی که دارد، قابلیت حمل دارد و برای تامین انرژی نیازی به اتصال به برق ندارد. با خرید یک سیم‌کارت مخصوص مودم، می‌توانید در هر نقطه‌ای که هستید، به اینترنت وصل شوید و از امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد لذت ببرید. البته پوشش اینترنت مودم‌های جیبی به آنتن‌دهی اپراتور سیم‌کارت بستگی دارد. ممکن است در برخی از مناطق، مودم جیبی نیز آنتن‌دهی نداشته باشد.

مودم ثابت Adsl، همان‌طور که از اسمش نیز مشخص است، امکان جابجایی ندارد. این مودم با سیم‌کشی‌های مختلف فعال می‌شود و فقط در محدوده مشخصی امکان آنتن‌دهی دارد. به این معنا که اگر از خانه خارج شوید، دیگر نمی‌توانید به اینترنت مودم ثابت متصل بمانید. پس اگر جزو آن دسته از افراد مدام در سفر هستید، شاید با دانستن این تفاوت بتوانید جواب «مودم جیبی بهتر است یا ثابت» را بیابید.

مودم همراه

مودم ثابت ADSL؛ امنیت بالا در برابر هکر‌های اینترنت

مودم ثابت دو نوع ADSL و VDSL دارد. مودم VDSL همان اینترنت فیبر نوری است که در حال حاضر تعداد کمی از شرکت‌ها به آن دسترسی دارند. از این رو، اینترنت ADSL در بین مردم بیشتر کاربرد دارد. یکی از دلایل محبوبیت ADSL، امنیت بالای آن در برابر هکر‌ها است. مودم ثابت با امکان رمزگذاری‌های قوی، جلوی هر‌گونه هک را می‌گیرد. به‌همین دلیل، اگر قصد استفاده از اینترنت در دستگاه‌های حاوی اطلاعات مهم را دارید، حتماً از مودم ثابت استفاده کنید. اینترنت td lte برای مودم‌های خانگی بی‌سیم و جیبی استفاده می‌شود. تفاوت آن با اینترنت ADSL این است که مودم ثابت نیست و سرعت بیشتری دارد. این اینترنت مانند ADSL امنیت بالایی دارد و برای گیم و استریم مناسب است.

مودم جیبی؛ بدون وابستگی به برق

مودم جیبی نیازی به نصب ندارد. فقط کافی است با خرید یک سیم‌کارت مخصوص مودم، دستگاه را فعال کنید. پس از آن هر موبایل یا لپ‌تاپی که رمز مودم جیبی را داشته باشد، به اینترنت وصل می‌شود. مهم‌ترین مزیت مودم همراه، وابسته نبودن آن به برق مستقیم است. باتری، انرژی لازم برای آنتن‌دهی مودم را فراهم می‌کند. حتی با همراه داشتن یک پاور‌بانک، می‌توانید همیشه از اینترنت آن استفاده کنید. برعکس مودم‌های ثابت که باید حتماً به برق وصل باشد تا آنتن‌دهی آن انجام شود. این ویژگی مودم‌های جیبی برای افرادی که در سفر کار می‌کنند مناسب است. در این حالت، حتی اگر به برق دسترسی نداشته باشند، با استفاده از پاوربانک و مودم جیبی، به اینترنت دسترسی خواهند داشت. استفاده از مودم جیبی به‌جای اینترنت گوشی همراه، عمر باتری موبایل را کم نمی‌کند و همین موضوع، برای بسیاری از افراد جزو امتیازات مثبت این مودم محسوب می‌شود.

البته اینترنت مودم جیبی نمی‌تواند دوست‌داران بازی‌های ویدئویی را راضی کند. این افراد حتما باید نسبت به خرید اینترنت گیمینگ اقدام کنند. این اینترنت در مودم‌های ثابت ارائه می‌شود و سرعت بسیار بالایی دارد.

سرعت نامحدود اینترنت‌های ثابت برای استفاده کاربر‌های متعدد

مهم‌ترین ویژگی مودم‌های ثابت، امکان استفاده چند کاربر بدون افت و کاهش سرعت اینترنت است. اینترنت ADSL با وجود وابستگی به خط تلفن، به تعداد بالایی از افراد امکان ارائه خدمات را دارد. مودم‌های جیبی با اتصال چند کاربر با افت شدید کیفیت اینترنت مواجه می‌شوند. به همین دلیل مودم جیبی فقط برای استفاده یک یا دو کاربر مناسب است. بسته‌های اینترنت با حجم بالا و پوشش گسترده این اینترنت، از دلایل دیگر محبوبیت آن برای مصارف خانگی و شرکتی است. در نتیجه، پاسخ سوال «مودم جیبی بهتر است یا ثابت»، به شغل و نیاز هر شخص نیز بستگی دارد.

مودم اینترنت ثابت

اینترنت ثابت ADSL و TD-LTE ماهان نت؛ مقرون به‌صرفه و پایداری بالا

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مودم جیبی و ثابت پرداختیم تا پاسخی برای سوال مودم جیبی بهتر است یا ثابت پیدا کنیم. سرعت نامحدود مودم ثابت، امنیت بالا، پایین نیامدن کیفیت در‌صورت اتصال چند کاربر به اینترنت، از ویژگی‌های مودم ثابت است. مودم جیبی نیز ویژگی‌های کاربردی متعددی دارد که باعث می‌شود در بین بسیاری از افراد محبوبیت بالایی داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت حمل آن است. در هر نقطه از ایران، امکان استفاده از مودم همراه وجود دارد. پس انتخاب بین مودم ثابت و جیبی، به شرایط و نیاز‌های خود شما وابسته است. اگر مدام در سفر هستید و برای انجام کار‌های مختلف به اینترنت نیاز دارید، مودم جیبی تهیه کنید. زیرا به‌نسبت اینترنت گوشی همراه، به‌صرفه‌تر است و باعث خراب شدن باتری موبایل نمی‌شود.

شرکت ماهان‌ نت، با ارائه بسته‌های متنوع برای انواع اینترنت TD-LTE ،ADSL و پوینت تو پوینت، حق انتخاب را برای مشتریان خود به‌وجود آورده است. برای مشاهده انواع خدمات به سایت mahannet.ir مراجعه کنید. یا با شماره ۱۵۱۴ تماس بگیرید تا کارشناسان ماهان نت شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *