دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ ، چه تفاوت هایی دارند؟

 دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ ، چه تفاوت هایی دارند؟
  • 1401/5/2
  • گویا آی تی
  • 0

 

با شروع برنامه تمرینی دوچرخه سواری ، یکی از سوالاتی که ممکن است از خود بپرسید این است که دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ ، از کدام باید استفاده کنید؟ شما هر دو را در باشگاه ها دیده اید و همیشه به این فکر کرده اید که تفاوت های اصلی دوچرخه ثابت و اسپینینگ در چیست و کدام دارای شرایط بهتری برای پیشرفت کلی بدن شما خواهد بود.

 

ما امروز اینجا هستیم تا مزایا و معایب هر دو نوع دوچرخه را بیان کنیم و امیدواریم به شما کمک کنیم بهتر بفهمید که کدام گزینه برتر برای شما خواهد بود.

اکنون که یک مرور کوتاه از دو نوع دستگاه دارید ، اجازه دهید جوانب مثبت و منفی را کمی دقیق تر بررسی کنیم.

جدول

استفاده اصلی | دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ

ابتدا استفاده اولیه از دوچرخه های مختلف را در نظر بگیریم، دوچرخه های ثابت معمولاً در برنامه سلامت عمومی و تناسب اندام استفاده می شوند و برای کسانی که امیدوارند به سادگی سطح آمادگی قلبی عروقی خود را بهبود بخشند ، مفید هستند.

 

از طرف دیگر ، دوچرخه های اسپینینگ برای کلاس های تناسب اندام گروهی استفاده می شود و بیشتر توسط افرادی که در ورزش دوچرخه سواری شرکت می کنند به طور سنتی استفاده می شود.

 

در اسپینینگ ها بیشتر وضعیت بدن حالت دوچرخه سواری میباشد زیرا موقعیت دسته ها پایین تر است ، بنابراین هنگام استفاده از آنها بیشتر احساس خمیدگی می کنید.

بنابراین ، اگر واقعاً دوچرخه سوار هستید و به دنبال تمرین در داخل خانه هستید ، در استفاده از اسپینینگ مزایای بیشتری برای شما وجود دارد.

 

با این حال ، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید اسپینینگ را فقط به عنوان بخشی از برنامه سلامت عمومی و تناسب اندام خود انجام دهید، استفاده از اسپینینگ کاملاً قابل قبول است و هنوز مزایای زیادی برای این انجام کار وجود دارد.

دوچرخه

راحتی در استفاده

در ادامه سهولت یا راحتی استفاده را در نظر بگیرید، وقتی به مقایسه دوچرخه ثابت با دوچرخه اسپینینگ می پردازید ، استفاده از هر دو دوچرخه معمولاً بسیار آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوار شوید و پا بزنید.

 

اگر قبلاً دوچرخه سواری معمولی داشته اید ، در کودکی یا بزرگسالی ، احتمالاً برای انتقال به این دستگاه ها مشکلی نخواهید داشت.

خطر آسیب دیدگی

اگر به خطر آسیب توجه می کنید ، وقتی به دستگاه خود نگاه می کنیم ، دوچرخه اسپینینگ در واقع خطر آسیب کمتری نسبت به دوچرخه ثابت معمولی دارد.

 

این به این دلیل است که چرخ فلایویل داخل دستگاه راحت تر است و به ثابت نگه داشتن حرکت دوچرخه ثابت کمک می کند ، بنابراین بر روی مفاصل تأثیر کمتری دارد.

 

با این حال ، کسانی که به شدت بالا از اسپینینگ استفاده می کنند معمولاً سریعتر پا میزنند و ممکن است بر روی دوچرخه نیز بایستند ، بنابراین این طیف وسیع تر از الگوهای حرکتی می تواند خطر آسیب دیدگی شما را افزایش دهد.

 

اگر به سادگی از دوچرخه اسپینینگ برای نشستن و پازدن استفاده می کنید، خطر آسیب دیدگی شما در این مورد بسیار کم خواهد بود. آنچه ممکن است بیشتر از همه از آن رنج ببرید کمردرد ناشی از خم شدن بیشتر در این نوع دوچرخه است.

نحوه تمرین پرفشار

مدل پیشرفت شدت تمرین برای هر دو نوع دوچرخه کاملاً مشابه است. در هر کدام ، می توانید سطح مقاومت را بیشتر کنید ، و انجام تمرین را سخت تر کنید.

 

این کار ماهیچه ها را مجبور می کند تا بیشتر کار کنند و بنابراین به شما در ایجاد قدرت و تناسب اندام کمک می کند.

 

هرچه عضلات شما باید بیشتر در برابر مقاومت کار کنند ، قلب شما نیز بیشتر کار می کند ، بنابراین این امر همچنین به بالا بردن سطح آمادگی قلبی عروقی شما نیز کمک می کند.

 

هر دو نوع دوچرخه همچنین به شما امکان می دهند سریعتر حرکت کنید، بنابراین اگر سرعت هدف اصلی شما است ، می توانید به راحتی این کار را روی هر دستگاه انجام دهید.

 

همانطور که در بالا ذکر شد تفاوت که این دو نوع دستگاه دارند ، دوچرخه اسپینینگ به شما امکان می دهد بایستید و دوچرخه سواری کنید، ولی دوچرخه ثابت معمولی این کار را نمی کند.

عضلات درگیر | دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ

ماهیچه های درگیر شده روی هر دو دوچرخه کاملاً شبیه هم هستند ، تا زمانی که روی دوچرخه در حال پازدن بایستید.

 

اگر فقط دوچرخه سواری معمولی خود را انجام می دهید ، در حال تمرین چهار سر ، همسترینگ ، ساق پا و ساق پا هستید، عضلات مرکزی بدن نیز تا حد کمی به شما کمک می کند تا تعادل خود را حفظ کنید.

 

با این حال وقتی ایستاده اید ، اکنون به آن عضلات پایین بدن ، به ویژه ساق پا ، فشار بیشتری وارد می کنید ، در حالی که شانه ها ، بازوها ، پشت و قسمت مرکزی را به میزان بسیار بیشتری درگیر می کنید.

اگر تمرینات ورزشی دیگر زیادی انجام نمی دهید ، سرمایه گذاری روی دوچرخه اسپینینگ ممکن است انتخاب برتر برای شما باشد.

کالری سوزی

سوزاندن کالری یکی دیگر از عواملی است که باید در بحث دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ مورد توجه قرار گیرد.

 

به طور کلی ، شما تمایل خواهید داشت کالری بیشتری در دوچرخه اسپینینگ بسوزانید زیرا عضلات بیشتری را در تمرین گنجانده اید (در صورت ایستادن) و به این دلیل که انرژی بیشتری برای تداوم پازدن نیاز دارید.

 

فلایویل در دوچرخه اسپینینگ ها سنگین تر از دوچرخه های معمولی هستند ، بنابراین با انجام هر بار تکرار پازدن، انرژی بیشتری می سوزانید.

 

با این حال ، تفاوت زیادی در میزان کالری سوزی در حالت نشسته وجود نخواهد داشت ، بنابراین اگر هرگز قصد ایستادن ندارید ، احتمالاً می خواهید با هر دوچرخه ای که برای شما راحت تر است تمرین کنید ، اگر این عامل اصلی تصمیم گیری شما است به همین نکته نیز دقت کنید.

جمع بندی دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ

تصمیم گیری بین دوچرخه ثابت در مقابل دوچرخه اسپینینگ می تواند یک چالش باشد ، اما اگر به نحوه استفاده از آن نگاه کنید و در واقع چند دستگاه را امتحان کنید تا بفهمید در کدام یک راحت تر هستید ، باید تصمیم نسبتاً آسانی برای شما باشد.

 

منبع : وبلاگ دلوکس کالا

(deluxekala.com)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *