تاثیر بسته بندی و چاپ محصولات بر روی افزایش فروش

تاثیر بسته بندی و چاپ محصولات بر روی افزایش فروش
  • 1401/5/3
  • گویا آی تی
  • 0

 

 

بسته بندی و چاپ محصولات همواره یکی از مهم­ترین نکات برای افزایش فروش محصولات و بالا بردن میزان رضایت مشتری است. بسته بندی درواقع به‌نوعی لباس محصول به‌حساب می‌آید. چاپ بسته بندی باید مصرف‌کننده را برای اقدام به خرید آماده کند و تمام زیبایی‌های لازم را در کسب ‌وکار شما ایجاد کند. فروش محصول بستگی به طراحی بسته بندی و چاپ و همچنین انتخاب مواد بسته بندی صحیح و موثر دارد.

چاپ بسته بندی جذاب و زیبا که با رنگ‌های انتخاب‌شده متناسب با ساختار محصول و با متون و فرم‌های هماهنگ طراحی شده است، تاثیر مثبتی بر فروش دارد. طراحی گرافیکی، در بسته بندی، ابزار مهمی است که باعث می‌شود محصول با تمام ویژگی‌هایش به مصرف‌کننده منعکس شود و با آن دیالوگ برقرار کند. چاپ بسته بندی، درواقع، زبان محصول است. چاپ متن مناسب روی بسته بندی محصول برای فروش بیشتر، بسیار موثر است. ما نتیجه مثبت تبلیغ با چاپ روی بسته بندی‌ها را تضمین می‌کنیم. البته یک بسته بندی خوب به‌تنهایی نمی‌تواند موجب افزایش فروش یک محصول بی‌کیفیت شود و همچنین یک محصول باکیفیت هم با بسته بندی بد به فروش نخواهد رسید.

طراحی شاپینگ بگ

 

طراحی گرافیک بسته بندی نیز مانند سایر امور تبلیغاتی بر عهده گرافیست است.  باید درک کرد که وقتی محصول به مصرف‌کننده ارائه داده می‌شود، باید در هر مکانی، هرکجا که باشد، قدرت جذابیت و تاثیر خود را نشان دهد.

در بسته بندی و چاپ هر محصول، رابطه بین محصول و عناصر خارجی باید خوب باشد. اگر رنگ بسته بندی، فونت‌های چاپی و قالب‌های انتخابی و چیدمان آن‌ها باهم سازگار باشد افزایش فروش کاملا تضمینی است. با انتخاب فونت مناسب برای چاپ و انتخاب بسته بندی مناسب می‌توانید افزایش فروش خود را به چشم ببینید. چاپ مناسب روی بسته بندی، تصویر مثبتی در حافظه مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

عدس

 

انتخاب رنگ در بسته بندی موضوعی جدی است که محصول، بر افکار و احساسات خریدار احتمالی تأثیر می‌گذارد و او را به سمت خرید سوق می‌دهد. رنگ‌ها عامل مهمی در هر طراحی بسته بندی محصول هستند.  اگرچه این امر متغیر است، اما تأثیر روانی هر رنگ متفاوت است. مثلا؛ رنگ‌های گرم، جلوه شادی، نشاط، حرکت و میل را ایجاد می‌کنند. این طیف رنگ‌ها، بسته بندی را نزدیک‌تر و بزرگ‌تر ازآنچه هست نشان می‌دهند. از طرف دیگر رنگ‌های سرد باعث ایجاد آرامش و راحتی می‌شوند. آن‌ها بسته بندی را کوچک‌تر ازآنچه هست نشان می‌دهند.

رنگ بسته بندی و چاپ و همین‌طور فونت مورداستفاده در چاپ متون باید با ساختار محصول سازگار باشد. علاوه بر این، تأثیر روانی که ایجاد می‌کند نیز باید در نظر گرفته شود.  غلبه یک رنگ یا تن‌های یک رنگ بر روی سطوح جلوه ظاهری بسته بندی محصول را تقویت می‌کند. متون و فرم‌های روی بسته بندی نباید با رنگ پس‌زمینه ترکیب شوند.  نوشته‌های اجباری باید به ترتیب اهمیت و عمدتاً روی سطوحی که دیده می‌شود، استفاده شوند.

تخمه آفتابگردان

در بسته‌های استوانه‌ای مانند قوطی‌ها وقتی از نقطه‌ای معین نگاه می‌شود، تنها یک‌سوم قابل‌مشاهده و یک‌چهارم آن خوانا است.  در بسته‌های تخت، قسمت پایین فقط برای اطلاعاتی که خیلی مهم نیستند یا برای مواردی که پس از دریافت محصول موردعلاقه مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. در بالای بسته بندی اطلاعات اصلی مانند برند محصول، نام شرکت و ویژگی‌های متمایزکننده آن وجود دارد.

طراح بسته بندی در صورتی موفق خواهد بود که با بررسی مراحل کاربردی کار خود، شناخت مواد بسته بندی، آگاهی از مراحل چاپ و مشکلات مربوط به طراحی، شروع به کار کند.  علاوه بر این، گفت‌وگو با تاسیساتی که فرآیند چاپ در آن انجام خواهد شد و حفظ کنترل تا پایان کار عامل مهمی در افزایش موفقیت است.  به همین دلیل شرکت‌های بسته بندی یکپارچه دارای بخش طراحی گرافیک هستند.

 

بسته بندی آجیل

تورنگ چاپ به‌عنوان شرکت بسته بندی و چاپ، بهترین و جذاب‌ترین طراحی را برای بسته بندی انواع محصولات انجام می‌دهد، هر مرحله از طراحی تا تحویل در تورنگ چاپ انجام می‌شود.

 

سازمانی که در زمینه چاپ بسته بندی فعالیت می‌کند نه‌تنها باید مشکلات مربوط به چاپخانه را بداند، بلکه باید ویژگی‌های مواد بسته بندی که محصول را در ذخیره می‌کند، جنبه‌های مثبت و منفی آن، فرم‌های بسته بندی و نحوه استفاده از مواد را بداند.

به‌عنوان‌مثال در بسته بندی محصولات آرایشی، برخی از مواد و طراحی بسته بندی ممکن است هزینه بیشتری نسبت به محصول داشته باشد.  بسته بندی پرزرق‌وبرق ساخته‌شده از مواد گران‌قیمت این تصور را ایجاد می‌کند که محصول نیز گران است.  برندها معمولاً از لیوان‌ها و جعبه‌های مقوایی استفاده می‌کنند تا نشان دهند که با طبیعت در صلح هستند.  بر اساس این درک، درحالی‌که استفاده از مواد بسته بندی پلاستیکی نسبت به گذشته در حال کاهش است، استفاده از موادی مانند جعبه‌های مقوایی طلاکاری شده و برجسته، مقواهای مختلف و شیشه در حال افزایش است.

 

وظایف اصلی چاپ و بسته بندی عبارت‌اند از:

 

  1. حفاظت از محصول: این وظیفه اصلی بسته بندی محصول در هنگام حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی، نمایش در قفسه و استفاده است.

 

  1. ارتباط اطلاعاتی با مشتری: یکی از وظایف اصلی بسته بندی و چاپ، تعریف کاربرد و ابعاد است. محصول، تاریخ انقضا در صورت لزوم، توضیح مواد اولیه موجود در آن، هشدارهای لازم از طریق بسته بندی به مصرف‌کننده است.

 

  1. نمایش و فرآیند فروش: بسته بندی، فروشنده خاموش محصول است. محصول موجود در قفسه باید جذاب‌تر از رقبای کنار آن باشد تا مشتریان را به خرید آن تشویق کند.

 

در صورت عدم اهمیت لازم به چاپ بسته بندی مشکلات زیر پیش می‌آید:

 

  • افزایش هزینه‌های بارگیری، تخلیه و حمل‌ونقل
  • فرسودگی، کهنگی، فاسدشدن محصول در انبار.
  • ایجاد مشکل در فروش و کاهش مشتری
  • از دست دادن جذابیت محصول
  • عدم رعایت الزامات قانونی

 

سعی کردیم تا در مطالب فوق برای شما از اهمیت بسته بندی و تاثیر آن بر فروش و رضایت مشتری بگوییم.

چنانچه شما نیز صاحب کسب و کاری هستید و برای طراحی و چاپ بسته بندی و تبلیغات برند خود نیاز به مشاوره و کمک دارید می­توانید با مجموعه تورنگ چاپ در ارتباط باشید. این مجموعه با بیش از ۳۰ سال سابقه و درصد بالای رضایت مشتری همواره آماده خدمت‌رسانی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می­توانید به وب‌سایت آن­ها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *