بررسی دوربین آیفون ۱۴

بررسی دوربین آیفون ۱۴
  • 1401/5/20
  • گویا آی تی
  • 0

معمولا در ماه سپتامبر کمپانی اپل از آیفون‎های جدید خود رونمایی می‌کند و از این رو تا چند وقت دیگر شاهد رونمایی آیفون ۱۴ هستیم. حال در ادامه قرار است تا به بررسی دوربین آیفون ۱۴ بپردازیم.

بیرون‌زدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو بیشتر از نسل قبل خواهد بود

بهتر است که بدانید آیفون ۱۴ پرو و همچنین آیفون ۱۴ پرو مکس قرار است نخستین آیفون‌هایی باشند که از دوربینی با رزولوشن بالا برخوردارند. مینگ-چی کو بر این باور است احتمالا استفاده از این سیستم دوربین پیشرفته‌تر، به قیمت بیشتر شدن بیرون‌زدگی دوربین تمام خواهد شد. باتوجه به رندرهای آیفون ۱۴ پرو می‎توان این گونه بیان کرد که طراحی نسل جدید آیفون‌ها تا حدودی با سری‌های قبل متفاوت خواهد بود. همچنین مدتی قبل ادعا شد که سری آیفون ۱۴، نخستین آیفون‌های فاقد بیرون‌زدگی ماژول دوربین اصلی هستند. حال مینگ چی کو به‌عنوان تحلیلگر باسابقه محصولات اپل این موضوع را رد و تکذیب کرده است.

مگاپیکسل دوربین آیفون 14

این تحلیلگر باسابقه در این باره بیان کرده‎است که میزان بیرون‌زدگی ماژول دوربین مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به نسل قبلی بیشتر خواهد بود. همچنین او می‌گوید دو گوشی پرچمدار بعدی اپل به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بزرگ‌تر مجهز خواهند شد. در نتیجه ضخامت ماژول دوربین نیز بین ۵ تا ۱۰ درصد و ابعاد دوربین اصلی بین ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت. این موضوع را هم باید افزود که مدتی قبل تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو نیز توسط مکس وینباخ در توییتر منتشر شده بود که تقریباً با اطلاعات مینگ-‌چی کو مطابقت دارند.

با این حال فعلا نمی‌توان در مورد این موضوع نظر قطعی داد و شاید حتی اپل نخواهد از این حسگر تصویر پیشرفته‌تر در آیفون‌های بعدی خود استفاده کند. اما نکته قابل توجه این است که تغییرات طراحی مدل‌های آیفون ۱۴ پرو قابل چشم‌پوشی نخواهند بود.

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس ارتقای چشمگیری تجربه خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید اپل به ارتقای مداوم سخت‌افزار دوربین گوشی‎های خود تمایلی ندارد. این رویکرد شبیه ممارست سامسونگ به استفاده از شارژ ۲۵ واتی در گوشی‌های هوشمند خود در چندین سال اخیر است. تا این لحظه، می‌دانیم که گوشی سری جدید آیفون به‌جای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دارد. براساس گزارشات سری گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو یک ماژول لنز بسیار بزرگ با پیکسل زیاد دارند که با چشم غیرمسلح هم می‌توان آن را دید. همواره ورزیدگی دوربین‌های آیفون محبوب کاربران بوده است. البته ناگفته نماند که تنها کمبودشان درمقایسه ‌با رقبای اندرویدی‌، نبود دوربین فوق ‌تله ‌فوتو بوده‌است.

حسگر دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس

در ادامه بررسی دوربین آیفون ۱۴ می‌توان به حسگر دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس پرداخت، چرا که بیان شده‎است اندازه‌ حسگر دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس به‌ ۱/۱٫۳ اینچی افزایش خواهد یافت و اندازه‌ هر پیکسل ۱/۲۲ میکرومتر خواهد بود. هم چنین این موضوع را هم باید افزود که دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس از قابلیت ادغام کواد پیکسل نیز پشتیبانی خواهد کرد. دلیل این‌که مدل‌های سری جدید آیفون به ارتقای ماژول نیاز دارند، این است که باید همگام با روند صنعت پیش بروند. علاوه بر این، ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۸K و همچنین نسبت تصویر ۱۶:۹ حداقل به دوربین ۳۳ مگاپیکسلی نیاز دارد. در حال‌ حاضر، دوربین پرچم‌دار ۲۰۰ مگاپیکسلی پلتفرم اندروید به‌ زودی روانه‌ بازار خواهد شد، از این رو اصلاً منطقی نیست که کمپانی اپل همچنان به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قدیم رضایت دهد.

کیفیت دوربین آیفون 14

افزایش قدرت سخت‌افزار دوربین آیفون ۱۴ پرو باعث افزایش قیمت گوشی خواهد شد.

مهم است که بدانید به طور قطع با افزایش قدرت سخت‌افزار دوربین سری آیفون ۱۴ پرو، قیمت آن هم افزایش می‌یابد. بیان شده‎است که قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو حداقل ۱٬۰۹۹ دلار خواهد بود که حدود ۱۰۰ دلار گران‌تر از گوشی آیفون ۱۳ پرو است. مدل استاندارد آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ از آرایش دوربین دوگانه مورب استفاده می‌کنند. این درحالی است ‌که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو به ماژول سه ‌گانه مجهز خواهند شد. برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس ۴/۱۷ میلی‌متر و ضخامت بدنه‌‌ آن ۷/۸۵ میلی‌متر اندازه‌گیری شده است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی دوربین آیفون ۱۴ پرداختیم و متوجه شدیم که دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس ارتقای چشمگیری تجربه خواهد کرد و بیرون‌زدگی دوربین سری جدید آیفون بیشتر از نسل قبل خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *