گوشی موبایل یا دوربین حرفه ای فیلمبرداری جیبی؟

گوشی موبایل یا دوربین حرفه ای فیلمبرداری جیبی؟
  • 1401/5/24
  • گویا آی تی
  • 0

چکیده : امروزه تشخیص تفاوت تصاویر ثبت شده توسط دوربین های حرفه ای و گوشی های هوشمند سخت تر از هر زمان دیگری شده است و شرکت های تولید کننده تلفن های همراه هر ساله در بخش دوربین گوشی های جدید خود رقابتی نفسگیر با یکدیگر دارند. اما آیا تصاویر ثبت شده با پرچمداران این شرکت ها توانایی برابری با دوربین های حرفه ای دارند؟

 

بنابر اعلام تسک میران : این روزها اکثر افراد، در حال تولید محتوا هستند. شاید تولید محتوا را به عنوان شغل خود ندانید، اما به محض ایجاد حساب کاربری در شبکه های مجازی، شما نیز وارد این چرخه خواهید شد. ابتدا محتواهای تصویری و ویدئویی متفاوتی در صفحات مجازی، مانند اینستاگرام مشاهده می‌کنید. سپس محتوای بصری با کیفیت تر را به صورت خود آگاه و یا ناخود آگاه انتخاب می‌نمائید و پس از مدت کمی، خودتان هم برای صفحه مجازیتان، به تولید محتوا می‌پردازید. عکس هایی که کیفیت بالاتر، محتوای جذاب تر و حس و حال بهتری دارند را به اشتراک می‌گذارید. حالا دیگر، لحظات گردش در طبیعت، آماده کردن یک فنجان چای، اولین قدم های کودکتان و یا هر ثانیه از زندگی شما، ارزش محتوایی پیدا می‌کند. به علاوه، ثبت این فیلم‌ ها و تصاویر برای مرور گذشته، نیازمند کیفیتی درخور یک خاطره خوب است. اما به نظر شما چه تعداد از فیلم های اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، با دوربین حرفه‌ای ثبت شده‌اند و چه تعداد با دوربین گوشی موبایل؟

 

باید به شما بگوئیم که نه تنها اکثر این فیلم ها با دوربین گوشی گرفته شده‌اند، حتی بسیاری از جشنواره های فیلم کوتاه جهانی نیز، برندگانی از پشت لنز دوربین موبایل دارند. ناگفته نماند شرط شرکت در بسیاری از این جشنواره های فیلم، تصویر برداری با گوشی موبایل است. شاید بگوئید دوربین گوشی هرگز به کیفیت دوربین حرفه‌ای تصویربرداری نمی‌رسد. پس با ما همراه باشید تا از برتری دوربین موبایل نسبت به دوربین حرفه‌ای را به شما بگوئیم.

مهم ترین مزیت دوربین گوشی، در مقایسه با دوربین حرفه ای

چندسالی است که شاهد رقابت تنگاتنگ برندهای مختلف گوشی موبایل، بر سر کیفیت دوربین ها و قابلیت های فیلم برداری هستیم. این رقابت فقط در میان گوشی های هوشمند مناسب عکاسی نیست. ویژگی های گوشی های هوشمند، باعث شده که اختلاف کیفیت بین دوربین فیلم برداری و گوشی، تا حدی قابل چشم پوشی باشد. شاید اولین و مهم ترین مزیت دوربین گوشی های موبایل در مقایسه با دوربین های حرفه ای فیلم برداری، حجم و اندازه کم آن ها باشد.

حمل دوربین عکاسی با لنز های متعدد، کار ساده‌ای نیست. همچنین قیمت بالای دوربین ها و تجهیزات، ریسک حمل و همراه داشتن آن ها در هر فضایی را افزایش می‌دهد. پس شما نمی‌توانید همیشه برای طبیعت گردی، دورهمی و یا قدم زدن های روزانه، دوربین عکاسی و فیلم برداری خود را همراهتان داشته باشید. بنابراین، بسیاری از سوژه های خود را از دست خواهید داد.

در مقابل، گوشی موبایل جزو وسایلی است که در هر شرایطی همراهتان خواهد بود. شما می‌توانید در مسیر بازگشت از محل کارتان، با موضوع جالبی مواجه شوید و بخواهید با یک فیلم کوتاه، آن را برای مخاطبان صفحه اینستاگرام خود روایت کنید. اگر گوشی مناسبی را انتخاب کرده باشید، در شکار چنین لحظاتی، تیرتان به سنگ نمی‌خورد.

رقابت برندهای گوشی موبایل بر سر کیفیت دوربین، به نفع شما تمام می‌شود

بی‌شک، محبوبیت ثبت لحظات و علاقه مردم به اشتراک فیلم های با کیفیت از تجربه های روزمره خود، برای برندهای مختلف گوشی موبایل، فرصت طلایی به شمار می‌آمد. بنابراین تلاش کردند تا مشکل کیفیت و وضوح تصویر را برطرف نمایند.

کم کم با عناوین تصویر برداری ۴K و ۸k و یا سرعت تصویر برداری ۳۰ فریم بر ثانیه و یا ۶۰ فریم بر ثانیه و امکانات متنوع دیگری در لیست مشخصات گوشی، مواجه شدیم. البته در برخی موارد قیمت گوشی های هوشمند مناسب فیلم برداری، از قیمت دوربین های حرفه‌ای نیز پیشی می‌گیرد، اما در این میان گوشی های شیائومی، توانستند با وجود امکانات حرفه‌ای دوربین، قیمت را تا حد قابل توجهی پائین نگه دارند.

همین امر، شیائومی را به یکی از بهترین انتخاب ها، برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم برداری تبدیل کرد. شیائومی توانست با در نظر گرفتن امکانات متنوع در هر گوشی هوشمند شیائومی، برای هر بازه‌ی قیمتی، گوشی مناسب عکاسی و فیلم برداری ارائه نماید. تفاوتی ندارد با چه بودجه ای قصد خرید گوشی با دوربین خوب را داشته باشید، شیائومی در یک هارمونی ماهرانه، توانسته است، توان پردازنده ها و کیفیت دوربین ها را هماهنگ نماید. پس شکی نداشته باشید که در هر رنج قیمت، گوشی های شیائومی یک دوربین کوچک و با کیفیت در اختیارتان می‌گذارند تا بتوانید فیلمتان را بسازید.

کدام گوشی شیائومی برای فیلم برداری مناسب است؟

برای یک عکاسی و فیلم برداری حرفه‌ای، تنها به تعداد پیکسل های بیشتر نیاز ندارید. مؤلفه های بسیاری هستند که در ضبط یک ویدئو خوب، به کارتان می‌آید. پس در هنگام خرید یک گوشی موبایل با هدف فیلم برداری و تولید محتوا، به مواردی مانند تنوع لنزها بر اساس سبک کار و نیازتان، وایت بالانس، کنتراست، گستره‌ی رنگ ها، تراکم پیکسلی و … توجه داشته باشید.

برای مثال گوشی شیائومی می ۱۰ (Xiaomi Mi 10) با دارا بودن یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، لنز ماکرو، اولترا واید و یک سنسور تشخیص عمق، در ثبت تصاویر مینیاتوری و ماکرو، همانند یک دوربین و لنز حرفه‌ای عمل می‌کند. تمام این موارد را در توضیحات دوربین گوشی موبایل می‌توانید بخوانید. به علاوه عملکرد لنز گوشی های شیائومی را نیز، می‌توانید با بررسی عکس ها و فیلم های گرفته شده با آن گوشی و نقد متخصصان متوجه شوید اما…

آنچه به شما نمی‌گویند

با وجود اینکه مشخصات دوربین اهمیت بالایی دارد و در همان ابتدای تحقیقات، باید به این موارد توجه نمائید، یک نکته مهم اما نهان وجود دارد. در حقیقت، این نکته از یک مزیتِ دیگرِ گوشی موبایل نسبت به دوربین فیلم برداری نشأت می‌گیرد.

شما اگر قصد ساخت ویدئو و یا تولید محتوا برای صفحه اینستاگرامتان را داشته باشید، علاوه بر ضبط فیلم، باید به تدوین و ویرایش آن هم بپردازید. بنابراین، علاوه بر یک دوربین فیلمبرداری، به یک لپ تاپ یا کامپیوتر مناسب تدوین هم نیاز دارید. در حال حاضر برای خرید این تجهیزات، باید حدود ۲۰ میلیون تومان بابت ساده ترین دوربین و بیش از ۴۰ میلیون بابت لپ تاپ هزینه کنید. در مقابل، شما با خرید یک گوشی هوشمند شیائومی مجهز به پردازنده قدرتمند، می‌توانید در کمترین زمان، به ادیت و ویرایش عکس و فیلم بپردازید.

برای مثال، گوشی موبایل شیائومی ۱۲ (Xiaomi 12) و شیائومی ۱۲ پرو (Xiaomi 12 Pro) که کیفیت دوربین هایشان مورد توجه قرار گرفته است، با پردازنده اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ تجهیز شده‌اند. پردازنده این گوشی موبایل شیائومی از پس ویرایش های سنگین بر می‌آید. به این صورت شما علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها، سرعت تولید محتوایتان را هم افزایش می‌دهید.

حال اگر قصد فیلم برداری و تدوین های حرفه ای دارید، باید به سراغ گوشی های بالای ۱۵ میلیون تومان بروید. برای استفاده روزمره یا سبک تر، می توانید از گوشی میانرده شیائومی بهره ببرید.

مشاوره تخصصی، خرید مطمئن

اگر برای انجام فعالیت های تولید محتوا و فیلمبرداری خود، گوشی های موبایل شیائومی را مد نظر دارید، راهنمایی یک فرد متخصص که شناخت کاملی از عملکرد و ساختار گوشی ها دارد، مسیر تصمیم گیری شما را آسان می‌سازد.

شرکت تسک میران به عنوان نمایندگی رسمی شیائومی در ایران، این امکان را برای شما در نظر گرفته است که به صورت آنلاین و حضوری بتوانید در رابطه با گوشی های شیائومی مشاوره بگیرید، نمونه گوشی را در فروشگاه مرکزی شیائومی مشاهده نمائید، عملکرد آن را بررسی نمایئد و خریدی با اطمینان داشته باشید. به علاوه، گارانتی معتبر شیائومی، توسط شرکت تسک میران به شما ارائه می‌شود تا این اطمینان دوچندان شود.

همچنین در وبسایت رسمی تسک میران، مقایسه هر کدام از این گوشی های موبایل با دیگر گوشی ها امکان پذیر است. برای استفاده از هر کدام این امکانات، اطلاع از قیمت های بروز و جدیدترین اخبار، به سایت تسک میران مراجعه کنید.

منبع : www.taskmiran.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *