شناسایی و ردیابی هدف با فناوری هوش مصنوعی داهوا

شناسایی و ردیابی هدف با فناوری هوش مصنوعی داهوا
  • 1401/7/14
  • گویا آی تی
  • 0

هوش مصنوعی که توسط شرکت داهوا در حال توسعه است، در حین سادگی انحصاری است و متعلق به شرکت «داهوا تکنولوژی» می باشد. در این مقاله قصد داریم تا یکی از فناوری های به کار رفته در دوربین های داهوا به نام «انتخاب سریع Quick Pick» را مورد بررسی قرار دهیم.

با کمک این هوش مصنوعی شما می توانید هدف خود را تنها با یک کلیک شناسایی کنید و حتی حضور آن در روز های مختلف را نیز مورد بررسی قرار دهید. اگر احساس می کنید برای نظارت مکان مورد نظر خود به یکی از دوربین های هوشمند این شرکت احتیاج دارید به صفحه خرید دوربین مداربسته در وبسایت دوربین مارکت مراجعه کنید.

هوش مصنوعی Quick Pick در محصولات داهوا چگونه کار می کند؟

اولین هدف این هوش مصنوعی، سرعت بخشیدن به فرآیند خسته کننده‌ی جستجوی هدف می باشد. فناوری «انتخاب سریع» قادر است به سرعت اهداف مورد نظرتان مانند انسانی خاص (سارق)، یا اتومبیل مورد نظر شما را شناسایی کند.

  • راندمان جست و جو تا ۹۰% بهبود می یابد.

با کمک این هوش مصنوعی، شما می توانید حضور انسان/خودروی مورد نظر خود را در زمان ها و روز های متفاوت نیز با یک کلیک شناسایی و بررسی کنید. احتیاج به بررسی دستی با استفاده از این فناوری به حداقل می رسد و با کمک این فناوری در زمان ارزشمند شما صرفه جویی می شود و هزینه های جانبی نیروی انسانی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

  • جست و جوی چند هدف به طور همزمان

همچنین این فناوری قابلیت جست و جوی چند هدف را به طور همزمان دارد. هوش مصنوعی «انتخاب سریع» قادر است تا یک یا چند انسان/خودرو را با یکدیگر مقایسه کند و همزمان تمام تصاویر ثبت شده از این اهداف را به کاربر نشان دهد. همچنین دقت نتایج در مقایسه با بررسی یا جست و جوی دستی تصاویر ثبت شده، بسیار بیشتر می باشد.

  • قابلیت حذف کردن اهداف اضافی

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم، هوش مصنوعی «انتخاب سریع» قادر است که اهداف را از هم تشخیص دهد؛ بنابراین قابلیت استخراج اهداف مورد نظر شما را از سایر اهداف نیز دارد. این قابلیت به کاربر کمک می کند تا بتوانند به راحتی بر روی انسان/خودرو مورد نظر خود تمرکز کنند.

  • جست و جو تنها در ۵ ثانیه

این فناوری به جست و جوی سریع در تمام محتواهای ذخیره شده در دوربین می پردازد و می تواند جست و جوی جامعی برای هر یک از اهداف انتخابی شما داشته باشد. همچنین شرایط جست و جو به صورت پیشفرض تنظیم شده است و شما به راحتی می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

  • جست و جوی هدف تنها با یک کلیک

هوش مصنوعی Quick Pick به جست و جو تنها با یک کلیک معروف است. یک کلیک جست و جو بر روی صفحه کنترل تصویر دوربین مداربسته داهوا خود مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی آن دکمه فرایند جست و جوی هوشمند آغاز می شود.

  • طراحی کاربر پسند قابلیت «انتخاب سریع»

در واقع Quick Pick یک رابط کاربری برای جست و جو است که کار را برای کاربر بسیار آسان می کند. منوی مربوط به تنظیمات در سمت چپ قرار دارد و تصویر در سمت راست پخش می شود. نوار مربوط به تعریف شرط (برای استخراج هدف مورد نظر) در ابتدا پنهان است؛ اما با کشیدن نواری که پایین صفحه در سمت چپ قرار دارد، می توانید به سرعت شرایط مربوطه را تنظیم کنید.

تفاوت منحصر به فرد دوربین های داهوا

تراشه های هوش مصنوعی محصولات داهوا، با کمک الگوریتم های خود تمرکز خود را روی انسان ها و وسایل نقلیه می گذراند. گسترش قابلیت هوش مصنوعی محصولات داهوا مربوط به نوع ثبت و میزان کیفیت تصاویر، فناوری های ذخیره سازی، جست و جوی دقیق و هدفمند هدف و… خلاصه می شود.

دوربین های تحت شبکه داهوا با کمک الگوریتم هوش مصنوعی جست و جوی انسان و وسایل نقلیه را به طور همزمان انجام می دهد. این امر تا حدی زیادی در کاهش هزینه های نیروی کار کمک می کند. همچنین بهتر است بدانید که دوربین های مداربسته داهوا برای همه ی مکان ها مناسب می باشد. از مغازه های خرده فروشی تا مدرسه ها و ویلا ها می توانند از این محصولات استفاده کنند.

قابلیت منحصر به فرد محصولات هوشمند داهوا نسبت به سایر شرکت های سازنده چیست؟ همانطور که می دانید هشدار های بیش از حد و کاذب تجهیزات امنیتی و سیستم های نظارتی برای کاربران بسیار آزار دهنده می باشد. همانطور که به این موضوع اشاره کردیم تمرکز دوربین های هوش مصنوعی داهوا روی انسان ها و وسایل نقلیه می باشد که دارای قابلیت تشخیص هوشمندانه حرکت می باشد.

با کمک این قابلیت، دوربین داهوا حرکات حیوانات و گیاهان و هر حرکتی به جز حرکت انسان ها و وسایل نقلیه را تشخیص می دهد و اعلان هشدار برای کاربر ارسال نمی کند. به عنوان مثال اگر گربه‌ای مقابل دوربین حرکت کند یا برگی از روی درخت بر روی زمین بی‌افتد، دوربین این حرکت ها را به عنوان هدف شناسایی نمی کند.

سخن پایانی دوربین مارکت

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم، داهوا همیشه از سایر شرکت های سازنده‌ی تجهیزات امنیتی چند قدم جلوتر است و با پیروی از اصول خاص خودش به طور مداوم در حال بکار بردن فناوری های هوش مصنوعی در محصولاتش برای تشخیص دقیق تر هدف، جست و جو و شناسایی سریع تر هدف، انجام عملیات به شکل ساده تر و… است.

دوربین مارکت، نامی آشنا برای مصرف کنندگان تجهیزات امنیت و نظارتی است. فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته دوربین مارکت با بیش از ده سال سابقه در زمینه‌ی ارائه مشاوره و فروش تجهیزات امنیتی، قادر است تا شما را در مسیر افزایش امنیت و ایمن کردن جان و مال‌اتان همراهی کند. برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه‌ی جدیدترین و بهترین دوربین های مداربسته داهوا و دیگر شرکت های سازنده به صفحه دوربین داهوا یل صفحه اصلی سایت دوربین مارکت به آدرس doorbinmarket.com مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *