فرق اصلی اتریوم ۲ با ورژن قبلی اتریوم چیست؟

فرق اصلی اتریوم ۲ با ورژن قبلی اتریوم چیست؟
  • 1401/9/14
  • گویا آی تی
  • 0

خرید و فروش اتریوم در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال علاقه‌مندان بیشماری دارد. در بخش‌های خاصی از دنیای کریپتو، ممکن است ارجاعاتی به یک اتریوم ۲ مشاهده کنید. اگر نمی‌دانید آن چیست، ما به شما می‌گوییم و همچنین توضیح می‌دهیم که چرا نبرد اتریوم در مقابل اتریوم ۲ در نهایت با تساوی به پایان می‌رسد.

اتریوم: جایگزین اصلی

در دنیای ارزهای دیجیتال، بیت کوین برتر است. به هر مفهوم معنادار، اولین رمزارز ایجاد شده توسط ساتوشی ناکاموتو، بر دنیای مالی مبتنی بر بلاک چین تسلط دارد تا جایی که هر کوین دیگری در هر بلاک چین دیگری به عنوان آلت کوین شناخته می‌شود؛ زیرا متمایزترین ویژگی آن این است که بیت کوین نیست.

بزرگترین آلت کوین اتریوم است. این کوین نماد اصلی بلاک چین اتریوم است. چیزی که این رمزارز را بسیار قابل توجه می‌کند این است که، در حالی که بیت کوین تقریباً صرفاً به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌شود، اتریوم به تقویت بلاک چین خود کمک می‌کند، که کارهای بسیار بیشتری نسبت به بلاک چین بیت کوین انجام می‌دهد.

به عنوان مثال، اتریوم به قراردادهای هوشمند اجازه فعالیت می‌دهد؛ برنامه‌های رایانه‌ای که در صورت به وجود آمدن شرایط خاص به طور خودکار اجرا می‌شوند. در نتیجه، این یک نقش کلیدی در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که دسترسی به خدمات بانکداری سنتی، برای افرادی که حساب بانکی ندارند باید امکان پذیر باشد. در نتیجه، اکوسیستم‌ها و شبکه‌های زیادی در اتریوم وجود دارد که هر کدام توکن رمزنگاری جداگانه خود را دارند. بنابراین، به طور بالقوه می‌توان استدلال کرد که در حالی که اندازه بیت کوین آن را به مهمترین ارز دیجیتال تبدیل می‌کند، تنوع اتریوم آن را به مهمترین بلاک چین تبدیل می‌کند؛ همین امر تأثیر بسزایی بر قیمت اتریوم و خرید و فروش اتریوم به عنوان دومین رمزارز دنیای کریپتو داشته است.

تغییر اتریوم

با این حال، اتریوم از زمانی که ویتالیک بوترین آن را در دسامبر ۲۰۱۳ راه‌اندازی کرد، توانسته کمی تغییر کند. اخیراً، قابل توجه‌ترین تغییر اتریوم یک تغییر مداوم بوده است، و همه چیز در مورد نحوه اضافه کردن بلاک‌ها به بلاک چین بوده است.

مشکلات الگوریتم اثبات کار

چندی پیش، اتریوم از پروتکلی بنام اثبات کار (PoW) استفاده می‌کرد؛ دقیقاً شبیه بیت‌کوین. این بدان معناست که برای افزودن بلوک‌ها به بلاک چین، افراد مجبور بودند معادلات ریاضی پیچیده‌تر را با استفاده از رایانه‌های خود حل کنند. این فرآیند که به عنوان استخراج رمزارز شناخته می‌شود، در نهایت تا حدودی بحث برانگیز بود.

  • اول، استفاده از کامپیوترهای قدرتمندتر به این معنی است که بلاک چین‌ها انرژی زیادی مصرف می‌کنند. به عنوان مثال، طبق شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، بیت کوین سالانه ۹۱٫۹۱ تراوات ساعت برق مصرف می‌کند که بیشتر از فیلیپین است.
  • علاوه بر این، اثبات کار می‌تواند فرآیند نسبتاً کندی باشد. این مشکل چندانی برای بیت کوین نیست، که اساساً فقط یک کار را انجام می‌دهد، اما می‌تواند برای اتریوم دردسرساز باشد. از آنجایی که اتریوم کاربردهای متنوعی دارد، این بدان معناست که کندی اثبات کار می‌تواند تراکنش‌ها را کند کرده و به نوبه خود آنها را گران‌تر کند.

تغییر مکانیسم اجماع به اثبات سهام

راه حل این مشکل تغییر مکانیسم اجماع است؛ روشی که طی آن بلوک‌ها به زنجیره بلوکی اضافه می‌شوند، به روشی به نام اجماع اثبات سهام. مشخصات کلی این روش عبارتند از:

  • این مکانیزم شامل افرادی است که بر اساس اینکه چه مقدار از توکن بومی زنجیره را در اختیار دارند، برای افزودن به بلاک چین انتخاب می‌شوند.
  • همچنین نیاز به انرژی الکتریکی بسیار کمتری دارد که حداقل در تئوری به این معنی است که باید سازگارتر با محیط زیست باشد.
  • در نهایت منجر به جذب سرمایه‌گذاران بالقوه بیشتری می‌شود.
  • همچنین به این معنی است که در تئوری باید هزینه تراکنش‌ها (به اصطلاح کارمزد گس) کاهش یابد.
  • از دیگر مزایای آن امکان سپرده‌گذاری برای درگیر کردن توکن بومی وجود دارد.

تفاوت اصلی اتریوم و اتریوم ۲

در دسامبر ۲۰۲۰، اتریوم اعلام کرد که قصد دارد از PoW اصلی خود به یک روش جدید PoS منتقل شود. این تغییر در آن زمان اتریوم ۲٫۰ نام داشت. در حالی که کاملاً مشخص نبود که این کار چه زمانی آماده و انجام می‌شود، تأثیر خود را روی قیمت اتریوم گذاشت. با این حال، یک بلاک چین دیگر اتریوم وجود دارد؛ این زنجیره Beacon نامیده می‌شود و از اثبات سهام استفاده می‌کند و رمزارز اتریوم ۲ را انتقال می‌دهد.

اصلی‌ترین و در حقیقت تنها تفاوت واقعی این است که ETH نسخه‌ای از اتر است که روی بلاک چین اصلی و اثبات کار اتریوم، که به عنوان لایه اجرا یا شبکه اصلی نیز شناخته می‌شود، کار می‌کند. و ETH2 بر روی زنجیره Beacon جدید، اثبات سهام، که به عنوان شبکه آزمایشی اتریوم نیز شناخته می‌شود، کار می‌کند. این دو رمزارز یک کار را انجام می‌دهند و قیمت ETH یکسانی را حفظ می‌کنند و به محض اینکه سازمان پشتیبان اتریوم آماده شروع به فعالیت کامل بر روی اثبات سهام شد، این دو ادغام می‌شوند و کوین اتریوم، نیز ادغام می‌شود. به این معنی که اگر یک شکل از کوین را دارید، لازم نیست نگران از دست دادن آن باشید. اتریوم می‌تواند با استیکینگ به اتریوم ۲ تبدیل شود.

در اپدیت‌های بعدی چه اتفاقی می‌افتد؟

اگرچه اتریوم ۲ برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۰ ظاهر شد، اما در ژوئیه ۲۰۲۲ ویتالیک بوترین گفت که انتظار دارد ادغام در ماه آگوست اتفاق بیفتد، اگر همه چیز خوب پیش رفته باشد. در آن زمان، بمب سختی اتریوم باید بشدت زیاد شود تا استخراج روی زنجیره اصلی را غیر ممکن سازد و به نسخه جدید زنجیره اجازه دهد تا کنترل شود. پس از اتمام The Merge، اتریوم یک سری به روز رسانی به نام‌های The Surge ،The Verge ،The Purge و در نهایت The Splurge را انجام خواهد داد.

  • The Surge مقیاس‌پذیری را بهبود می‌بخشد،
  • The Verge به آن اجازه می‌دهد کارآمدتر شود،
  • The Purge سیستم را از داده‌های تاریخی غیرضروری پاک می‌کند،
  • The Splurge نیز همه چیز را مرتب می‌کند.

شایان ذکر است که در اکثر موارد، صرافی‌های رمزنگاری تفاوتی بین اتریوم و اتریوم ۲ قائل نمی‌شوند. این حداقل تا حدی به این دلیل است که کوین‌هایی با یک سیستم کار می‌کنند، کاربرد یکسانی دارند و همان کار را انجام می‌دهند. یکی از صرافی‌هایی که بین این دو تفاوت قائل می‌شود، کوین بیس است. اما از آنجایی که اکثر صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش اتریوم و دیگر رمزارزها توسط ایرانیان محدودیت‌هایی لحاظ کردند که منجر به بسته شدن حساب کاربری و بلوکه شدن دارایی‌ها می‌شود، پیشنهاد می‌شود برای خرید اتریوم و فروش آن از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید. والکس یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی است که شما می‌توانید در پلتفرم آن به خرید ETH و بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها بپردازید و در لحظه قیمت ETH و سایر رمزارزها را مشاهده کنید و از اخبار و اطلاعات این صنعت آگاه شوید.

منبع:

Wallex Blog

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *