چرا دفاتر مشاور املاک (آژانس املاک) به وبسایت نیاز دارند؟

چرا دفاتر مشاور املاک (آژانس املاک) به وبسایت نیاز دارند؟
  • 1401/9/19
  • گویا آی تی
  • 0

آیا می‌خواهید در حوزه مشاوره املاک کار کنید؟ یا شاید به فکر توسعه کارتان هستید؟ پس در استراتژی بازاریابی و برندینگ خودتان بازنگری کنید تا از رقبا متمایز شوید.

 

مزایای داشتن وبسایت سفارشی

داشتن وبسایت شخصی مشاور املاک و مستغلات دارای مزایای زیر:

  • برای خودتان یک برند قوی می‌سازید.
  • به خوبی مشتریان احتمالی املاک را پیدا می‌کنید.
  • خدمات خودتان را از رقبا متمایز می‌کنید.

داشتن و راه اندازی وبسایت خودتان، آنقدر هم که فکر می‌کنید کار دشواری نیست. مجبور نیستید یک وبسایت اختصاصی تهیه کنید. درعوض، می‌توانید به راحتی با کمک سایت سازها و فریلنسرهای طراح، سایت دلخواه خودتان را به‌صورت آنلاین بسازید. در ادامه بیشتر به مزایا و نحوه طراحی سایت برای دفاتر مشاور املاک می‌پردازیم.

۱٫ کنترل وبسایت خودتان را در دست دارید

وقتی مالک وبسایت هستید، کنترل همه چیز را در دست دارید. که شامل موارد زیر است:

  • لوگو
  • برند
  • پیام رسانی
  • ویژگی‌های سایت
  • چیدمان
  • طراحی کلی
  • لیدهای خودتان

‌سایت‌سازهای آنلاین، فقط سفارشی‌سازی محدودی را مجاز می‌کنند، بنابراین همیشه نمی‌توانید وب‌سایت خودتان را دقیقا مطابق با نیازهای خودتان تغییر دهید. فقط می‌توانید تغییرات جزئی در طراحی ایجاد کنید. اکثر این شرکت‌ها طراحی استانداردی برای همه مشاوران املاک در پلتفرم خودشان دارند.

البته از آنجایی که از نظر فنی یک وبسایت را از یک شرکت اختصاصی اجاره می‌کنید، هرگز مالک آن نیستید. یعنی نمی‌توانید همان سطح از کنترلی را که در صورت داشتن سایت شخصی دارید، اعمال کنید.

۲٫ رتبه بندی وبسایت خودتان در گوگل آسان تر است

اگر محتوای اصیل و جذابی را در وبسایت خودتان تهیه ‌کنید، رتبه گرفتن در گوگل بسیار آسان تر از داشتن یک وبسایت عمومی خواهد شد. یعنی وقتی افراد در منطقه خودتان به دنبال مسکن می‌گردند، به احتمال بیشتری به سراغ شما می‌آیید.

بعلاوه، اگر سایت شما دارای محتوای مشابه با بسیاری از سایت‌های مشاور املاک باشد، احتمالا از رقابت آنلاین عقب خواهید ماند. بسیاری از آژانس‌های املاک، مقالات مشابهی با محتوای یکسان را در سایت خودشان پست می‌کنند. اگر به دنبال برجسته شدن هستید، این کار ایده خوبی نیست.

گوگل، متنی را که در سراسر اینترنت وجود دارد، با کیفیت نمی‌داند. در واقع، اگر محتوای تکراری دارید، رتبه سایت شما پایین می‌آید.

هنگامی‌که صاحب سایت خودتان هستید، می‌توانید استراتژی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) را به دلخواه بهبود دهید. می‌توانید روی بهبود رتبه گوگل کار کنید.

سایت‌ سازها روش‌های محدودی ‌برای بهبود رتبه جستجوی گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین اجازه دسترسی به کد پشتیبان را  به شما نمی‌دهند.

۳٫ سایت به شما کمک می‌کند تا از سایر مشاوران املاک متمایز شوید

مشاوران املاک متمایز، یک وجه مشترک دارند که آن هم وبسایت خودشان است. به یاد ماندنی بودن در حوزه املاک و مستغلات، عاملی کلیدی است.

می‌خواهید اولین برداشت مثبت را در ذهن مشتریان حک کنید؟ بنابراین سایت شما نباید ظاهر و احساسی مشابه سایر سایت‌ها ایجاد کند و باید متفاوت باشد. این کار بلافاصله شما را از رقبای خودتان متمایز می‌کند و شما را در فضای آنلاین برجسته می‌کند.

۴٫ایجاد تغییرات، آسان و کم هزینه است

اگر می‌خواهید لوگو یا طراحی خودتان را در یک وبسایت شرکتی به روز رسانی کنید، به احتمال زیاد باید هزینه زیادی بپردازید. به‌روزرسانی عکس‌ها در سایت خودتان با یادگیری اصولش، بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر است.

۵٫صرفه جویی عمده در بلند مدت

داشتن وبسایت خودتان در بلند مدت ارزان تر است. چون با افزایش قیمت‌ها یا اعمال تغییراتی که دوستشان ندارید، محدود نمی‌شوید. به علاوه، نیازی به پرداخت هزینه نگهداری ماهیانه ندارید.

تنها چیزی که در مورد نگهداری سایت باید پوشش دهید، هزینه سالیانه برای دامنه و هاست و پشتیبانی برای رفع ایرادات و باگ های احتمالی است. (مجزا از هزینه های سئو و تولید محتوا)

۶٫لیدهای با کیفیتی دریافت خواهید کرد

داشتن لید‌های شخصی یعنی مجبور نیستید برای آنها هزینه بپردازید. لید‌هایی که در سایت خودتان تولید می‌کنید، به شما علاقمند هستند. آنها افرادی معمولی و حاصل از تبلیغات کلیکی (PPC) نیستند.

در حین تولید محتوای مورد علاقه مخاطبان ایده‌آل خودتان(بدون پرداخت هزینه بابت تبلیغات) ایمیل‌ها و پیام‌هایی را از این مشتریان دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر می‌خواهید دسترسی به مخاطبان را توسعه دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید، همیشه می‌توانید تبلیغات پولی را در نظر بگیرید.

۷٫شبکه سازی از طریق بلاگ‌ها

ایجاد یک بلاگ در سایت می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند. این کار، راهی مثبت برای نشان دادن دانش شما و اعتماد سازی در خوانندگان خواهد بود. با یک بلاگ فعال، مشتریان می‌ببینند که می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

بلاگ‌ها مکانی عالی برای لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و توییتر هستند. همچنین این سایت‌ها می‌توانند به برند سازی کمک کنند و به مخاطبان اطلاع دهند که در دسترس آنها هستید. به علاوه، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ترافیک خوبی را به سایت شما می‌رسانند.

۸٫به روز هستید

طبق بررسی انجمن ملی مشاوران املاک، ۹۶ درصد از آمریکایی ها به دنبال خرید خانه از طریق اینترنت هستند. در ایران نیاز این عدد بالاست و روز به روز افزایش می یابد. پس باید قدرت اینترنت در فروش املاک را جدی بگیریم. اینترنت، پیدا کردن شما و املاکتان را برای مشتریان بالقوه آسان تر می‌کند. اینترنت به همه مشتریان فعلی و بالقوه امکان می‌دهد تا در هر زمان و مکان با شما تماس بگیرند.

چگونه باید وبسایت خودتان را راه اندازی کنید؟

در اینجا سه مرحله برای کمک به شما برای شروع راه اندازی سایت خودتان آورده شده است:

مرحله ۱: با اصول اولیه آشنا شوید

اگر سایت وردپرسی مد نظرتان است و مهارت‌های فنی دارید (یا مایل به یادگیری هستید)، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک دامنه، میزبانی مدیریت شده وردپرس و یک تم وردپرس مرتبط با املاک و مستغلات را از وبسایتی مانند themeforest.net خریداری کنید. تم وبسایت، از پیش ساخته شده و شما با متن و عکس‌های خودتان، آن را سفارشی می‌کنید. همچنین اگر می‌خواهید یک سیستم جستجوی املاک MLS در وبسایت وردپرس خودتان داشته باشید، می‌توانید افزونه IDX را نصب کنید.

اگر با سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس، راحت نیستید؛ می‌توانید از وب‌سایت سازهایی مثل GoDaddy استفاده کنید.

این ابزار بسیار آسان به شما امکان ساختن یک وبسایت و اضافه کردن لیست املاک IDX/MLS را تنها با چند کلیک فراهم می‌کند و دارای مزایای زیر است:

  • راه اندازی آن، بسیار ساده است.
  • کنترل کاملی را روی برند خودتان دارید.
  • هزینه زیادی ندارد.

برای استفاده از سایت سازها نیازی به مهارت فنی ندارید. از تمپلیت‌های پیش ساخته گرفته تا مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی و تمام چیزهای لازم برای راه اندازی امپراتوری املاک و مستغلات خودتان را در اختیار دارید.

در صورتی که به قالب های آماده یا سایت سازها علاقه ای ندارید و مایل به داشتن سایت اختصاصی هستید، می‌توانید طراحی سایت املاک را به شرکت های طراحی سایت یا فریلنسرهای طراح سایت واگذار کنید. برونسپاری طراحی سایت به فریلنسرها از نظر هزینه، برایتان بسیار ارزان تر است و با خود طراح، مستقیما و بدون واسطه در ارتباط هستید. از سایت هایی که می‌توانید کار طراحی سایت املاک خود را در آن برونسپاری کنید، می‌توان به پلتفرم های فریلنسینگ مانند کارلنسر، پارسکدرز، پونیشا و… اشاره کرد. با سفارش طراحی سایت املاک در کارلنسر، به صدها فریلنسر حرفه ای در زمینه طراح سایت دسترسی خواهید داشت. با بررسی پروفایل ها، نمونه کارها، امتیازها و صحبت با طراحان مختلف، مناسب ترین آن ها را به صورت دورکاری استخدام کنید

مرحله ۲: شروع به بلاگ نویسی و تولید محتوا کنید

تولید محتوای جالب و ارزشمند در وبسایت شامل ویدیوها، پست‌های بلاگ، گرافیک و غیره برای خوانندگان، به جذب مشتریان بیشتری کمک می‌کند.

باید روی موضوعات مرتبط با محل زندگی خودتان متمرکز شوید. این کار به افزایش رتبه جستجوی شما کمک می‌کند، زیرا مشتریان احتمالی بیشتری از وبسایت شما بازدید می‌کنند.

با تولید محتوای اختصاصی، خودتان را به عنوان یک متخصص املاک در منطقه خودتان، معرفی خواهید کرد. شاید زمان ببرد، اما در نهایت ارزشش را دارد.

مرحله ۳: سایت مشاور املاک را کاربر پسند کنید

مطمئن شوید که مشتریان احتمالی به راحتی قادر به رزرو قرار ملاقات با شما هستند. چند دکمه برجسته را به صفحه رزرو قرار ملاقات و اکانت‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی لینک دهید.

 

نکات کلیدی در مورد سایت مشاور املاک

  • اکثر خریداران به دنبال اطلاعات املاک آنلاین در مورد شهری هستند که می‌خواهند به آن نقل مکان کنند. آنها حتی قبل از انتخاب شغل در شهر دیگر، در مورد املاک و اسکان تحقیق می‌کنند. خودتان را در دسترس آنها قرار دهید تا قبل از تصمیم گیری نهایی، در خاطرشان بمانید.
  • اگر مشتری احتمالی نتواند شما را به صورت آنلاین پیدا کند، پس به راحتی یک لید را از دست داده‌اید.
  • ساختن برند قوی و قابل تشخیص یکی از مهمترین وظایف یک مشاور املاک است. داشتن یک وبسایت جذاب که نشان دهنده آن برند است، در دنیای دیجیتال یک ضرورت است.

 

نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *