حواله یوان به چین

حواله یوان به چین
  • 1401/9/27
  • گویا آی تی
  • 0

با گسترش تجارت و ارتباطات مالی بین کشورها، روش های مالی نیز گسترده تر شده است. حواله یکی از این روش های جا به جایی پول است که از قدیم الایام وجود داشته و امروز توسعه پیدا کرده است.

روش حواله برای ارزهای مختلف به کار می رود؛ یکی از ارزهایی که نامش در ارتباط با تجارت بسیار شنیده می شود، یوان یا واحد پول چین است. کشوری که بیشترین صادرات کالا را دارد. بنابراین دانستن چگونگی حواله یوان به چین کمک بالایی به انجام تراکنش با این کشور خواهد داشت. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

حواله چیست؟

داستان حواله به تجارت در دنیای باستان باز می گردد، وقتی که تجار به دلیل خطرات فراوان برای حجم سنگین سکه هایشان، از روشی دیگر برای جا به جایی پول استفاده کردند.

در این روش که پای یک واسطه معتبر به میان می آمد، میزان سکه مورد نیاز نزد وی گذاشته می شد و او نیز برگه نوشته ای صادر می کرد که در مقصد به کار می آمد.

مثل هرچیز دیگری، حواله نیز به مرور تکامل پیدا کرد و امروزه می توان گفت که حواله های بانکی یکی از روش هایی معتبر برای جا به جایی پول بین افراد است.

روش های ارسال پول به چین

برای ارسال پول به چین روش های متفاوتی وجود دارد؛ چین دارای یکی از سختگیرانه ترین قوانین در زمینه معاملات ارزی است و به دلیل عضویت این کشور در FATF، روی تراکنش ها حساسیت بالایی وجود دارد.

روش هایی همچون Neat، Alipay، پرداخت های متکی بر شبکه سوئیفت و اعتبار اسناد LC از جمله راه هایی برای انتقال پول بین یک کشور و چین است.

برای هرکدام از این روش ها جهت جا به جایی پول به یک واسط نیاز خواهد بود. به عنوان مثال در سرویس Alipay، میزانی پول نزد سرویس به امانت گذاشته می شود و پس از آنکه فرایند تجارت کامل شد و خریدار تایید کرد این پول نزد فروشنده ارسال می شود. اما این روش ها بیرون از چین و برای برخی از کشورها به دلیل محدودیت هایی ممکن است که کاربرد نداشته باشد.

اهمیت حواله یوان به چین

با توجه به افزایش تجارت بین ایران و چین، استفاده از حواله یوان به چین نیز گسترش زیادی داشته است؛ اهمیت استفاده از روش حواله یوان به چین از آن جهت است که به دلیل تحریم بسیاری از حساب های ایرانی در چین مسدود شده است. در حالتی که سیستم بانکی جواب ندهد، این موسسات و صرافی ها هستند که می توانند نقش واسط را ایفا کنند و بین تاجر و بانک های کشور مقصد پل بزنند.

بنابراین در حال حاضر ارسال حواله یوان به چین از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین مراحل انجام معامله با شرکت های چینی است.

مزایای حواله یوان به چین

تا اینجا اهمیت ارسال پول به چین از طریق حواله گفته شد؛ اما این روش مزایایی هم برای طرف ایرانی دارد، از جمله نامحدود بودن و به صرفه بودن و همچنین امکان انجام از طریق بانک های مختلف چینی که البته این مورد به واسطی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

کارمزد و سرعت حواله یوان

ارسال حواله یوان به چین برخلاف حواله های دلاری، یورویی و پوندی از کارمزد بسیار پایین تری برخوردار است. البته کارمزد حواله یوان به چین بسته به میزان مبلغ، نوع حساب و بانک چینی متغیر خواهد بود.

همچنین زمان تقریبی حواله به تعطیلات کشور مقصد بستگی دارد و در این بین زمان نشستن وجه در حساب گیرنده را نیز باید لحاظ کرد که کم‌تر از یک روز کاری تا ۲۴ ساعت زمان بر است. بنابراین ارسال حواله یوان به چین ممکن است بین ۳ تا ۵ روز طول بکشد.

گام مهم در ارسال پول به چین

برای اینکه حواله یوان به چین به روشی مطمئن صورت بگیرد، باید حتما مؤسسه ای را انتخاب کرد که مراحل ثبتی را به صورت کامل طی کرده اند و با دستورالعمل های بین المللی نیز هماهنگ باشند. همچنین در مورد بانک های واسطی که قرار است کار حواله کرد را انجام دهند باید اطلاعات لازم را به دست آورد.

هنگام ارسال پول به چین، برخی از بانک های واسطه ممکن است هزینه های اضافی دریافت کنند؛ در نتیجه این مورد را هم باید از قبل در نظر گرفت تا یکباره با هزینه های غیر منتظره مواجه نشوید.

ایمن‌ترین روش ارسال حواله یوان به چین

 

برای ارسال حواله یوان به چین ایمن‌ترین راه بهره‌مندی از خدمات مجموعه ناشا با سالها تجربه در این حوزه است.

شما می توانید ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست و تصمیم ریالی فیش واریزی ارسال حواله یوان به چین را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و فروش یوان و دیگر خدمات مجموعه ناشا می‌توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.  همچنین می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

آدرس وبسایت:

www.naschatrading.com

شماره تماس:

دفتر ایران: +۹۸۲۱۲۸۴۲۵۳۸۸

دفتر اسپانیا: +۳۴۶۰۰۰۷۷۹۳۱

دفتر چین: +۸۶۱۳۱۴۳۷۰۶۷۸۷

همراه: ۹۸۹۱۰۱۲۳۳۵۱۱+

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *