از اصفهان چه چیزی بخریم؟

از اصفهان چه چیزی بخریم؟
  • 1401/11/5
  • گویا آی تی
  • 0

سفر به اصفهان بدون خرید سوغاتی، غیرممکن است. تصور این که به نصف جهان سفر کنید و بدون هیچ خرید و دست خالی به شهر خود بازگردید، دور از باور است. اما شاید برای شما سوال باشد که در سفر به اصفهان چه چیزی باید بخرید؟ سوغاتی اصفهان چیست؟ در ادامه این مطلب ابتدا با بهترین راه های سفر به اصفهان و سپس با چند پیشنهاد ویژه برای خرید سوغاتی در این شهر شما را آشنا می کنیم.

 

سفر به اصفهان با طعم خرید بهترین سوغاتی ها

برای سفر به اصفهان می توانید به صورت زمینی و یا هوایی اقدام کنید. خوشبختانه پروازهای داخلی از همه شهرها به مقصد اصفهان انجام می شود. برای مثال می توانید با خرید بلیط اهواز اصفهان در کمتر از یک ساعت به این شهر زیبا برسید. فاصله هوایی اهواز به اصفهان در حدود ۴۵ دقیقه است و این مسافت از مبدا شهرهای مختلف، متفاوت است. البته امکان سفر زمینی هم وجود دارد. اما با توجه به مدت زمان و مسافتی که شما باید در مسیر، داخل اتوبوس و یا در حال رانندگی باشید، این گزینه خیلی پیشنهاد خوبی نیست.  بهتر است به جای این کار، بلیط هواپیما بخرید و به جای در طول مسیر بودن، از جاذبه های گردشگری مقصد لذت ببرید.

برای خرید بلیط هواپیما وارد وب سایت فلای تودی شوید و با وارد کردن تاریخ رفت و برگشت خود، بهترین قیمت بلیط هواپیما را مشاهده کنید. فلای تودی ارزان ترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در ایران است. با فلای تودی می توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

 

گز اصفهان با شهرت جهانی

بعید است که کسی به اصفهان سفر کند و کامش با گزهای مغزدار و خوشمزه شیرین نشود. حتی اگر به اصفهان سفر هم نکرده باشید، حتما گز اصفهان را میل کرده اید. در اقوام و یا خانواده کسانی بوده‌اند که به اصفهان سفر کرده اند و برای شما سوغاتی آورده اند. گزها تنوع بالایی دارند و گز آردی یا گز پسته ای معروف ترین آنها هستند.

پولکی اصفهان

در کنار چای خود در وعده عصرانی، پولکی های خوشمزه و سوغات اصفهان را هدیه دهید. پولکی یکی از معروف ترین سوغاتی های اصفهان است که آب نبات های نازک به شکل دایره هستند که معمولا با زعفران، کند، لیمو عمانی و سایر طعم دهنده ها، مزه دار می شود. پولکی یک خوراکی ساده، خوشمزه و جذاب است که برای همیشه در قندان شما جا خوش می کند.

دوغ و گوش فیل، عجیب اما خوشمزه

شاید از تصور ترکیب دوغ و گوش فیل تعجب کنید، اما حتی اگر یکبار این خوراکی خوشمزه اصفهانی را بچشید، مشتری آن خواهید شد. دوغ را داخل بطری بریزید و گوش فیل را هم در داخل جعبه های شیرینی، تا قابل حمل باشد و بتوانید برای عزیزان خود در دیگر شهرها بفرستید. دوغ خیلی شور نیست و شهد گوش فیل هم از گوش فیل های عادی کمتر است، بنابراین یک ترکیب فوق العاده برای تجربه یک میان وعده اصفهانی است.

بریانی، چرب و خوش خوراک

مهمترین خوراکی و غذای محلی اصفهان، بریانی است. بریانی ترکیبی جذاب از گوشت گوسفندی و چربی با ادویه های معروف است. البته گاهی به این ترکیب و یا در کنار آن مغز گردو هم اضافه می کنند. شاید بریانی با مزاج همه سازگار نباشد، اما اگر تا اصفهان سفر کردید، بدون چشیدن بریانی هرگز این شهر را ترک نکنید. البته بریانی را نمی توانید به عنوان سوغاتی به شهر دیگری ببرید، مگر این دستور پخت آن را از رستوران بپرسید و خودتان یکبار آشپزی کنید.

مسگری های معروف اصفهان

اگر می خواهید یک کادو نفیس برای دوستان و عزیزانتان بخرید و یا می خواهید یک یادگاری زیبا و جذاب از روزهایی که در اصفهان بودید، برای خود به یادگار نگه دارید، مسگری های معروف اصفهان، پیشنهاد خوبی هستند. ظروف مسگری را در همه جای اصفهان، در بازار قیصریه و حتی مغازه های لوکس شهر هم پیدا خواهید کرد. مسگری، هنر شاهکار اصفهانی ها است و از گذشته تا کنون همواره زبانزد همه بوده است. البته با توجه به هنر فاخر و دقتی که هنرمندان در ساخت آثار به خرج می دهند، قیمت بالایی هم دارد. اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

فیروزه کوبی

بدون اغراق یکی از زیباترین آثار هنری و دست سازی که در اصفهان پیدا می‌کنید، ظروف فیروزه کوبی است که در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. فیروزه کوبی شهرت جهانی دارد و البته خواستگاه آن تنها اصفهان نیست، اما در اصفهان در هر مغازه ای، پشت ویترین، یک یا چند ظرف فیروزه کوبی خواهید دید. فیروزه کوبی معمولا قیمت بالایی دارد و یک هدیه مجلل و یک سوغاتی نفیس محسوب می شود.

در اصفهان چه جاذبه هایی ببینیم؟

دیدن جاذبه های گردشگری اصفهان بستگی به مدت زمان اقامت شما در این شهر دارد. اگر بیشتر از ۳ روز در این شهر اقامت داشته باشید، می توانید درصد زیادی از زیبایی های این شهر را ببینید. برای مثال پل خواجو، پل سی و سه پل، منار جنبان، کاخ عالی قاپو، کاخ هشت بهشت، میدان نقش جهان و غیره.

اصفهان شهری نیست که از دیدن آن خسته شوید، هر روز بیشتری که در این شهر اقامت داشته باشید، بیشتر سر از رمز و رازهای پایتخت شکوهمند صفویان درمی آورید. اصفهان را باید با دل و جان ببینید. همین حالا بلیط هواپیما و هتل خود را رزرو کنید و دیدن این شهر زیبا و فوق العاده را به خودتان هدیه دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *