میز اداری ام دی اف بهتره یا با روکش وکیوم؟

میز اداری ام دی اف بهتره یا با روکش وکیوم؟
  • 1401/11/8
  • گویا آی تی
  • 0

برای افرادی که تصمیم به خرید میز اداری چوبی گرفته اند، اطلاع از بهترین و با کیفیت ترین میز اداری اهمیت بالایی دارد. معمولاً در انتخاب میزهای چوبی با دو گزینه مختلف روکش های ام دی اف و یا روکش وکیوم مواجه می شوید. بهتر است پیش از انتخاب هر یک از این میزها، دانش خود را پیرامون مزایا و معایب هر کی از روکش ها بالا ببرید. با اینکار می توانید ریسک خرید میز اداری چوبی را کاهش دهید.

مشخصات میز اداری با روکش وکیوم

میزهای چوبی برای ایمن شدن در برابر آسیب های محیطی، به روکش احتیاج دارند. روکش وکیوم یکی از پرکاربردترین انواع روکش هاست که تحت یک عملیات خاص بر روی بدنه چوب می چسبد. در حین چسبیدن روکش وکیوم تمام هوای موجود میان روکش و چوب تخلیه می شود و همین مسئله منجر به اتصال قوی روکش وکیوم به سطح چوب می گردد.

روکش های وکیوم کلیه آسیب های موجود در دفاتر کاری را خنثی می کنند. این یعنی ضربه، سایش و حتی رطوبت نیز نمی تواند به روکش وکیوم نفوذ کرده و زیبایی آن را تحت تأثیر قرار دهد. خوشبختانه روکش های وکیوم تنوع گسترده از طرح و رنگ دارند.

برخی از آنان نیز قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته و می توانند نقوش برجسته چوب را نیز تحت پوشش قرار دهند. ایجاد یک ظاهر یکپارچه و غیر قابل نفوذ از مهم ترین مشخصات روکش وکیوم است. با وجود قابلیت های ویژه، میزهایی که به روکش وکیوم مجهز هستند، با قیمت بسیار مطلوبی به فروش می رسند.

به خاطر داشته باشید، روکش وکیوم تنها در حالتی که به شکل ایمن و حرفه ای بر سطح چوب چسبانده شود، مقاومت آن را بالا می برد. روکش هایی که به شکل غیر ماهرانه بر روی میز اداری چوبی می چسبند، پس از مدت کوتاهی پوسته پوسته شده و از سطح میز جدا می شوند. متأسفانه این روکش ها مقاومت مطلوبی در برابر نور خورشید نشان نمی دهند و پس از دوره ای کوتاه رنگ اولیه خود را از دست می دهند.

مشخصات میز اداری ام دی اف

ام دی اف یکی از فرآورده های چوبی پر کاربرد در صنعت ساخت مبلمان اداری است. به کمک متریال ام دی اف می توان انواع مختلف میزهای اداری را در سبک های مدرن و کلاسیک طراحی نمود. MDF که از تخته های چوبی ضخیم ساخته می شود، شباهت بسیاری به چوب طبیعی دارد. این مسئله موجب شده تا مدیرانی که به دنبال خرید میزهای ارزشمند تمام چوب هستند، سراغ میز اداری ام دی اف بروند.

متریال ام دی اف با وجود قیمت مناسب، دوام و استحکام بالایی در برابر فشار دارد. برخلاف چوب های طبیعی که شرایط نگهداری سختی دارند، ام دی اف به راحتی حفظ و نگهداری می شود. متریال ام دی اف قابلیت خم کاری داشته و می تواند توسط ابزارهای مخصوص به حالت موجی شکل و یا منحنی در بیاید. همچنین این متریال چوبی می تواند خطوط صاف و دقیقی ایجاد کند.

مقایسه روکش وکیوم و متریال ام دی اف

ام دی اف یکی از پرکاربردترین مصنوعات چوبی است که توسط روکش هایی همچون هایگلس ایمنی بیشتری پیدا می کند. اما پوشش وکیوم یک لایه نازک پلاستیکی است که قابلیت انعطاف پذیری بالایی نیز دارد. استفاده از متریال ام دی اف به جهت مقاومت آن در برابر آسیب های فیزیکی بسیار بالاست.

اگرچه این نوع فرآورده چوبی به تنهایی قابلیت مقاومت در برابر رطوبت را ندارد، اما تجهیز آن به روکش های ایمن می تواند به این ماده ارزشمند، خاصیت ضد آب نیز بدهد. برای اینکه بین متریال ام دی اف و روکش وکیوم بهترین انتخاب را داشته باشید، بد نیست مشخصات این دو نوع میز اداری را از چند جنبه مهم با یکدیگر مقایسه کنید.

·        ریسک خرید میز اداری

با وجود مزایای گسترده ای که در خصوص خرید میز اداری وکیوم ذکر شد، خرید آن ها همواره با ریسک بالایی همراه بوده است. چرا که میزهای بی کیفیت وکیوم، در روزهای اول، شباهت بسیاری با میزهای استاندارد و با کیفیت دارند. میزهای بی کیفیت تحت عملیات غیر حرفه ای پوشش می خورند و در مدت کوتاهی کیفیت و کارآیی خود را از دست می دهند. مشکلی که به هیچ وجه در خرید میز اداری ام دی اف تجربه نمی کنید! اما جای نگرانی نیست. چرا که با خرید میز اداری  از برندهای معتبر ایرانی مثل https://faramin.com/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/  می توانید ریسک خرید میز اداری وکیوم را نیز کاهش دهید.

 

·        دوام و ماندگاری میز اداری

همانطور که گفته شد روکش وکیوم از متریال پی وی سی پلاستیکی ساخته می شود. همه ما می دانیم که مصنوعات پلاستیکی در مقایسه با نمونه های چوبی دوام و استحکام بیشتری دارند. پس اگر محیط کاری شما پرتردد است و بحث مقاومت میز اداری برای شما در اولویت قرار دارد، بهتر است سراغ میز اداری وکیوم بروید.

·        تنوع در طرح و رنگ میز اداری

برای مدیران سخت گیر که تصمیم به خرید میزهای خاص با طرح های اختصاصی دارند، خرید میزهای وکیوم گزینه مناسب تری است. چرا که تنوع طرح و رنگ در روکش های وکیوم بسیار بیشتر است. این در حالیست که متریال ام دی اف تنها در یک پالت رنگی به خصوص تولید شده و توسط روکش های هایگلس سفید، مات و یا براق پوشش داده می شود.

·        طول عمر بالا میز اداری

روکش های وکیوم به جهت مقاومت بی نظیری که در برابر آسیب های محیطی دارند، دوام و ماندگاری بیشتری را تجربه می کنند. این در حالیست که متریال ام دی اف، در برابر رطوبت مقاومت چندانی ندارد و با قرارگیری در محیط های مرطوب، دچار تغییر در ظاهر اولیه می شود. به مدیرانی که نیاز به خرید یک میز اداری با دوام دارند، خرید میز اداری با روکش وکیوم توصیه می شود.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *