عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی
  • 1401/11/13
  • گویا آی تی
  • 0

دوست دارید شغل خاصی داشته باشید و با استفاده از آن درآمد‌زایی کنید؟ به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید یکی از رشته‌های مربوط به آن را انتخاب کرده و وارد این حرفه شوید؟ اگر نمی‌دانید باید از چه راهی اقدام کرده و کدام زمینه را برگزینید، بهتر است ابتدا به علایق خود دقت کنید. چنانچه فکر می‌کنید تصویر‌برداری از محصولات صنعتی برایتان لذت‌بخش است و می‌توانید با خلاقیت خود، همه‌جا را به تصویر بکشید، پس بهترین کار انتخاب عکاسی صنعتی است.

خلاقیت در عکاسی حرفه ای

قدم ‌برداشتن در این راه و انتخاب آن نیازمند خلاقیت بالا است؛ در غیر این‌ صورت همه چیز تکراری به حساب می‌آید. ممکن است برخی افراد فیلم صنعتی را با نوع تبلیغاتی اشتباه بگیرند و گمان کنند هر دو نوع، به یک مسئله اشاره دارد.

در صورتی‌که هر‌کدام از آن‌ها تنها نوعی عکس‌برداری هستند. بهتر است برای اینکه تفاوت میان آن‌ها را شناسایی کنید، ابتدا هر نوع را به‌ خوبی بررسی فرمایید. اگر می‌خواهید پا به این عرصه بگذارید، بهتر است از همان ابتدا به‌ صورت حرفه‌ای عمل کرده و خود را به‌ عنوان یک عکاس ماهر معرفی کنید.

 

قیمت عکاسی صنعتی

عوامل مختلفی می‌توانند روی تعرفه قیمت عکاسی صنعتی تاثیر‌گذار بوده و نقش مستقیمی داشته باشند. با توجه به اینکه این روز‌ها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تمامی اشیاء را با حالتی زیبا دیده و آن‌ها را پسند کنند، کار تصویر‌برداران حرفه‌ای بیشتر شده و باید سطح خود را تا حد زیادی ارتقاء دهند.

فرقی نمی‌کند که این افراد قصد تصویر‌برداری در نوع تبلیغاتی را دارند یا صنعتی؛ در هر صورت باید بهترین عملکرد خود را اجرا کرده و به نمایش بگذارند. قیمت‌ها تنها مربوط به تیم عکاسی نبوده و در نرخ ثابتی قرار دارد که افراد می‌توانند بنا‌بر آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

کسانی که در این رشته تحصیل کرده و دارای تحصیلات آکادمیک باشند، دستمزد بالا‌تری را دریافت می‌کنند. اگر قصد دارید برای بازاریابی محصولات و صنعت خود، چنین شرایطی را به‌وجود آورده و از این راه اقدام کنید، باید این موضوع را هم مورد توجه قرار دهید.

چنانچه قصد انجام چنین کاری را دارید، بهتر است ریسک‌های بزرگ را کنار گذاشته و تصویر‌برداران حرفه‌ای که تجربه کافی در این زمینه دارند را برگزینید؛ هر چند که دستمزد بیشتری بگیرند. در کنار این موارد، عوامل دیگری هم هستند که در نرخ عکاسی صنعتی دخیل باشند.

فریم هایی که می خواهید سفارش دهید

برخی از عکاسان، تعداد مشخصی از فریم‌ها را در‌نظر گرفته و طبق آن هزینه را به مشتری اعلام می‌کنند. هرچه تعداد فریم‌هایی که از یک محصول می‌خواهید، بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری را هم بابت فریم‌ها بپردازید. برخی اوقات ممکن است قیمت محصول و فریم‌هایی که از آن دریافت می‌کنید، بستگی به خود محصول داشته باشد.

فضا و چیدمان تصویر برداری

مشتری می‌تواند برای عکاس، فضای مشخصی را در‌نظر گرفته و خود او انتخاب‌کننده محیط و چیدمانی باشد که قرار است از محصول، عکس‌برداری شود. البته آتلیه مخصوص این کار هم وجود دارد که می‌توانید بدون هیچ دردسر خاصی، آن را انتخاب کرده و از محیط و چیدمانی که وجود دارد، بهره ببرید. اینجا دو مسئله مطرح است، که هر‌کدام می‌توانند روی نرخ نهایی تاثیر‌گذار باشند. فضا و چیدمان، ۲ مقوله مهمی هستند که می‌توانند قیمت عکاسی صنعتی را تحت‌تاثیر قرار دهند.

این مسئله از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چیدمانی که برای هر محصول در‌نظر گرفته می‌شود، با چیدمان برای محصولات دیگر تفاوت دارد!

تجهیزاتی که عکاس از آن ها استفاده می کند!

اگر قصد دارید از این ترفند برای شناساندن کالای خود به عامه مردم بهره ببرید، لازم است عکس‌ها را در کیفیت بسیار بالایی دریافت کنید. با توجه به این موضوع می‌توانید از رقبای خود، پیشی گرفته و جلو بزنید. فردی که قصد دارد چنین عکس‌هایی را از محصول‌تان بگیرد، باید از بهترین ابزار استفاده کند.

می‌توان از رفلکتور، سه پایه، لنز ماکرو، سان بلاک، هلی شات، فلاش و نور افکن به‌ عنوان برخی از این تجهیزات نام برد. هرچه به تعداد این وسایل افزوده شود، ممکن است نرخ عکاسی صنعتی هم افزایش یابد. اینکه این تجهیزات در آتلیه باشند یا محل مورد‌نظر مشتری هم می‌تواند روی قیمت نهایی اثر‌گذار باشد.

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت این دو موضوع، همانند تفاوت یک مسئله جزئی با کلی است. عکاسی تبلیغاتی، یکی از زیر‌شاخه‌های فیلم صنعتی است که می‌توان گفت افراد می‌توانند بسیار تخصصی به آن نگاه کنند. چیزی که می‌تواند این مسائل را از هم تمیز داده و آن‌ها را تا این حد مشخص و قابل بررسی کند، دید عکاسان حرفه‌ای است.

افرادی که در این عرصه مشغول به کار هستند، این مسائل را کاملا جدی گرفته و بنا‌بر آن به کار خود می‌پردازند؛ نکته مثبت ماجرا، همین تفاوت قائل‌شدن است. عکاسی تبلیغاتی، در عین اینکه افراد را به خود جذب می‌کند، قصد دارد داستانی را در دل خود جای دهد.

برای اینکه بتوانید به‌ صورت کامل تفاوت میان این دو عرصه را با هم متوجه شوید، لازم است که به بررسی هر‌کدام از آن‌ها بپردازید.

نگاهی به تعریف عکاسی صنعتی

وقتی قرار باشد محصول، ماده غذایی، ساختمان یا هر چیز دیگری که می‌خواهید را به بهترین شکل ممکن، با کمک عکاسی به تصویر کشیده و آن را به بیننده نشان دهید، باید از ترفند‌هایی استفاده کنید که افراد به آن توجه کنند. این نوع عکاسی، با ترفند‌ها و ابزاری که در اختیار می‌گیرد، قصد دارد ماهیت و کارایی محصول را تا حد امکان برجسته کند.

لزوم انجام این کار آن است که وقتی بیننده با محصول مواجه شده و با چیستی و مزایای آن آشنا می‌شود، ترغیب شود که آن را خریداری کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید برای بولد‌کردن شیء به آن توجه شود، انتخاب پیش‌زمینه‌ای خنثی همانند رنگ سفید یا خاکستری است.

افرادی که کار عکس‌برداری را انجام می‌دهند، باید بدانند برای فیلم صنعتی و همچنین عکاسی صنعتی تمرکز را روی محصول بگذارند و با این کار باعث شوند، بیننده فقط به آن توجه کند.

نگاهی به تعریف عکاسی تبلیغاتی

اگر می‌خواهید همه چیز را برای بازاریابی محصول خود، بیش از حد جذاب و پر زرق و برق کنید، بهتر است از عکاسی تبلیغاتی غافل نشوید. داستانی که با این نوع عکاسی، پشت عکس‌ها نهفته است، نشان از جذابیت ماجرا دارد.

وقتی بتوانید قدم‌هایتان را فراتر از نوع صنعتی بگذارید، می‌توانید در افراد این انگیزه را به ‌وجود آورید که محصول شما دیده و خرید کنند. عکس‌های تبلیغاتی محصولات آرایشی را دیده‌اید؟ این عکس‌ها همیشه چیزی برای گفتن دارند!

عکاسی صنعتی حرفه ای

فردی که بخواهد در زمینه عکاسی صنعتی به ‌صورت حرفه‌ای عمل کند، باید بسیاری از ویژگی‌ها را دارا بوده و علاوه ‌بر شیوه علمی، راه کاربردی را هم به‌ خوبی طی کرده باشد. فرقی نمی‌کند که شما کدام شاخه از این عرصه را انتخاب کرده باشید؛ در هر صورت باید برخی پیش‌نیاز‌‎ها را دارا بوده و با تمامی ابزار‌هایی که در این حرفه استفاده می‌شوند آشنا باشید.

شناخت نرم‌افزار‌ها، نور‌های طبیعی و مصنوعی، آشنایی با دوربین دیجیتال و امکانات آن، تشخیص‌دادن انواع لنز‌ها، شناسایی تکنیک‌های عکاسی و… از برخی پیش‌نیاز‌ها در این عرصه هستند. مسائلی که می‌توانند عکاسان را وارد دوره حرفه‌ای کرده و باعث شوند افراد دیگر آن‌ها را با این عنوان بشناسند، در زیر قرار‌داده شده‌اند.

  • برخورداری از اخلاق حرفه‌ای
  • داشتن روحیه خلاق با ظرفیت بالا
  • داشتن فضایی اختصاصی
  • استفاده از تجهیزات فوق حرفه‌ای
  • تسلط‌داشتن روی ادیت عکس‌های صنعتی
  • یادگیری ترفند‌های به‌روز، به‌صورت مداوم
  • مشاوره‌دادن به مشتری‌ها
  • دانستن کارایی انواع تجهیزات
  • برقراری ارتباط درست با مشتریان
  • داشتن نمونه کار‌های حرفه‌ای در رزومه­کاری
  • توجه به هارمونی میان اجزای درون عکس
  • انعطاف‌پذیری عکاس در مواجهه با محصولات گوناگون

آموزش عکاسی صنعتی

در این عرصه، همه چیز مربوط به چیدمان و استفاده از فضای مناسب نمی‌شود. اگر بخواهید این حرفه را دنبال کرده و در ادامه، به‌ صورت حرفه‌ای عمل کنید، می‌توانید حتی فضای خانه‌تان را برای انجام آن آماده کنید. البته که داشتن یک آتلیه تخصصی می‌تواند شما را چندین گام به جلو منتقل کند!

برای عکاسی صنعتی باید تمامی مراحل را به ترتیب و همچنین به ‌درستی انجام دهید تا در نهایت نتیجه مطلوب را دریافت کنید. اولین مرحله این است که میز خود را برای قرار‌دادن محصول مورد ‌نظر‌تان آماده کنید. در این مرحله باید نکات مهمی را رعایت کنید. انتخاب فضای مناسب برای عکاسی و همچنین توجه به جزئیات محصول، دو مورد از مهم‌ترین نکات در مرحله اول هستند.

استفاده از نور طبیعی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن دقت کنید؛ هر‌چقدر هم که بخواهید از نور مصنوعی استفاده کنید؛ باز هم این نور نمی‌تواند جای نور طبیعی را بگیرد. برای توجه به جزئیات، باید کالا را پیش از عکس‌برداری به‌خوبی تمیز کنید. دومین مرحله در عکاسی صنعتی، آماده‌کردن دوربین است.

دوربین را روی حالت دستی قرار داده و عمق آن را تنظیم کنید. میزان نور را سنجیده و محصول مورد‌نظر را در جایگاه مناسب قرار دهید. رفلکتور را آماده کرده و در نهایت عکسی بگیرید. حال زمان آن رسیده که آن را ویرایش کنید.

برای اینکه نور مورد ‌نیاز عکس را فراهم کنید، می‌توانید از رینگ‌لایت‌هایی که برای این کار طراحی شده‌اند استفاده کنید. برای ویرایش عکس، باید از نرم‌افزار‌هایی استفاده کنید که بتوانند رنگ و سایز عکس را به‌خوبی تنظیم کنند.

 

 

استفاده از فیلم صنعتی و طراحی کاتالوگ در متن

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای بازاریابی حرفه‌ای انجام دهید، استفاده از عکاسی صنعتی است که در کاتالوگ آن، متن‌های جذابی قرار دارد. برای اینکه در بیننده اشتیاق لازم برای دیدن فیلم را به‌وجود بیاورید، باید طراحی کاتالوگ آن را بسیار هیجان‌انگیز و عالی انجام دهید.

فیلم صنعتی را می‌توانید روی وبسایت، شبکه اجتماعی، در نمایشگاه‌ها و برخی سالن‌های سخنرانی به اجرا در آورید. فیلم صنعتی هم همانند عکس صنعتی، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در بازاریابی و جذب افراد داشته باشد.

سفارش عکاسی صنعتی با شرکت تبلیغاتی طرح گندم

چنانچه قصد دارید در راهی که قرار گرفته‌اید بهترین عملکرد را داشته باشید و از ترفند عکاسی برای نشان‌دادن محصولات خود استفاده کنید، می‌توانید شرکت تبلیغاتی طرح گندم را برگزینید. کافی است برای عکاسی صنعتی محصول خود به صفحه اصلی وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *