معرفی پارتیشن شیشه ای اداری کاربرد های آن

معرفی پارتیشن شیشه ای اداری کاربرد های آن
  • 1401/11/30
  • گویا آی تی
  • 0

همان‌طور که میدانید انواع و اقسام پارتیشن‌های اداری برای فضاسازی دفاتر اداری در دسترس هستند که هرکدام با توجه به نوع مواد اولیه‌ای که در ساختشان به کار برده شده ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و برای استفاده در یک فضای خاص مناسب هستند. پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از انواع پرطرفدار پارتیشن‌های اداری است که از آن به عنوان بهترین انتخاب‌ برای فضاسازی در محیط‌های کوچک و بهینه‌سازی فضاهای بزرگ یاد می‌شود.

پارتیشن‌ های شیشه ای اداری این کارایی را دارند که با افزایش میزان نور طبیعی و جلوگیری از پخش صدا در بخش‌های مختلف دفتر شما از جمله بخش ورودی‌، پذیرش و انتظار، دفاتر کارمندان، اتاق‌های مدیران، فضای کنفرانس و جلسات و … در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارند در تغییر دکوراسیون، بهینه‌سازی فضای کار و هماهنگ شدن با نوع فعالیت شما به دفتر کارتان نظم بیشتری ببخشند.

این نوع پارتیشن بندی با استفاده از شیشه‌های تک جداره و دو جداره در مدل‌های مختلفی از جمله پارتیشن‌های فریم دار، فریم لس، شیشه رنگی، شیشه مات و پارتیشن‌های شیشه هوشمند در دسترس هستند که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. برای مثال پارتیشن‌هایی با شیشه‌ ای دوجداره برای ایجاد اتاق‌هایی با فضای کاملاً آرام و ساکت مناسبند. پارتیشن سبک و کم جا هستند که این ویژگی آن‌ها را برای اجرا در دفاتر کار کوچک و اجاره‌ای مناسب می‌کند و یا پارتیشن با شیشه‌های رنگی و طرح دار قابلیت هماهنگی بیشتر با نیاز و خواسته شما را داشته و بیشترین هماهنگی را با فرهنگ سازمانی شما پیدا می‌کند. حالا اینکه شما کدام مورد را انتخاب کنید به نیاز، نظر و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

تا اینجا به طور مختصر و مفید شما را با پارتیشن شیشه‌ای آشنا کردیم و حالا قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی کاربردهای پارتیشن بندی شیشه‌ای در فضاهای اداری بپردازیم.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای و فضاسازی با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه

اولین و اصلی‌ترین کاربرد پارتیشن شیشه‌ای فضاسازی در دفاتر اداری است. به طور کلی ما پارتیشن‌های اداری را با هدف بهینه‌سازی فضای موجود می‌شناسیم. دیوارهای جداکننده شیشه‌ای این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بدون صرف هزینه زیاد فضای دفتر کارتان را افزایش دهید، بخش‌های مختلف را از یکدیگر جدا کنید و برای ایجاد فضاهای خصوصی در دفتر کارتان قدمی بردارید؛ اما کاربرد پارتیشن‌های شیشه‌ای به همین یک مورد ختم نمی‌شود و استفاده از آن در فضاهای اداری مزایای دیگری را هم به دنبال دارد.

پارتیشن شیشه ای و ایجاد عایق صورتی قوی

پارتیشن‌های اداری و به خصوص پارتیشن‌های شیشه‌ای عایق نسبتاً خوبی در برابر صدا هستند. پنل‌های شیشه‌ای معمولی و تک جداره کمک می‌کنند میزان سروصدا تا حدودی کنترل شود این یکی از اصلی‌ترین دلایل مردم برای به‌کارگیری پارتیشن‌های شیشه‌ای در دفاتر کار است؛ اما علاوه بر پنل‌های تک جداره، شیشه‌های دو جداره هم می‌توانند برای به حداقل رساندن میزان سروصدا به شما کمک کنند. البته باید توجه داشت که هزینه اجرای پارتیشن‌های دوجداره کمی بالاتر از پارتیشن‌ تک جداره است ولی در ازای آن کارایی این نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای در عایق کردن صدا بسیار بیشتر از پارتیشن‌های تک جداره به نظر می‌رسد.

پارتیشن شیشه ای و ایجاد فضای باز و افزایش میزان نور طبیعی در محیط

در طراحی دکوراسیون اداری مدرن ایجاد فضای باز از اهمیت زیادی برخوردار است. پارتیشن‌های شیشه‌ای در هر مدلی که باشند این قابلیت را دارند تا با ایجاد فضای باز دفتر کار کوچک شما را به شکل مدرن طراحی کرده و بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهد. علاوه بر این پارتیشن‌های شیشه‌ای میزان نور طبیعی را که در یک اتاق به حداکثر می‌رسانند و با ایجاد فضای باز در میزان روشنایی محیط کارتان تأثیر به سزایی دارند. افزایش استفاده از نور طبیعی در دفتر کار نیاز به استفاده از نورپردازی مصنوعی را تا حد زیادی کاهش داده و باعث کاهش هزینه‌های جاری می‌شود.

پارتیشن شیشه ای و حفظ ارتباط بصری و روحیه کار تیمی

یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن شیشه‌ای که با استفاده از انواع دیگر پارتیشن اداری تا حدودی از بین می‌رود حفظ ارتباط بصری و روحیه کار تیمی میان اعضای گروه است. پارتیشن‌های شیشه‌ای این قابلیت را دارند تا در عین حال که باعث ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان می‌شوند، امکان نظارت بر روند کار اعضا را برای مدیران فراهم کرده و روحیه کار تیمی را میان اعضای یک گروه حفظ کنند. استفاده از شیشه‌های نیمه مات و رنگی یک حریم خصوصی نسبی برای کارمندان ایجاد می‌کند و در مقابل کارمندان با تصور اینکه فعالیتشان تا حدودی تحت کنترل شماست با تمرکز بیشتری مشغول انجام کار می‌شوند.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای و دکور اختصاصی و زیباسازی محیط

و اما آخرین کاربرد پارتیشن‌های شیشه‌ای که در این مطلب به آن می‌پردازیم کاربرد پنل‌های شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون اختصاصی و زیباسازی فضای دفاتر اداری است. طبیعتاً ایجاد یک دفتر کار روشن، تمیز و مدرن کاری می‌تواند نظر بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه با سرعت بیشتری به خود و فعالیت شما جلب کند. پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای علاوه بر ایجاد نور طبیعی بیشتر این امکان را به شما می‌دهند تا از حداقل فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید. همچنین شما می‌توانید با طراحی لوگو خود بر روی پنل های شیشه‌ای و یا استفاده از شیشه با رنگ‌هایی متناسب با لوگو شرکت خود یک دکور اختصاصی برای خودتان داشته باشید. علاوه بر این شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مجزا پنل‌های شیشه‌ای را متناسب با نیاز و طراحی منحصربه‌فرد خودتان سفارش دهید. گروه تخصصی شیشکس با تمرکز بر طراحی و تولید پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای می‌تواند انتخاب خوبی برای بهینه‌سازی دفتر کار شما با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه باشد.

اگر برای تصمیم‌گیری نیازمند مشاوره با افراد متخصص هستید تیم مشاوره و پشتیبانی شیشکس به صورت آنلاین و تلفنی آماده گفتگو با شماست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *