قفل دیجیتال در بازار ایران

قفل دیجیتال در بازار ایران
  • 1401/12/6
  • گویا آی تی
  • 0

چکیده : قفل های دیجیتال، یکی از خاص ترین قفل ها در دنیا هستند. قفل های دیجیتال یا هوشمند را می‌‍‌‌توان یکی از پیوندهای شگفت انگیز فناوری های امنیتی و تکنولوژی هوش مصنوعی به شمار آورد. این قفل ها، از قفل های نسل جدید با تکنولوژی های جدید هستند که با نام های”قفل هوشمند”، “قفل دیجیتال” و “دستگیره هوشمند” وارد بازار ایران شده اند. ا

 

قفل دیجیتال یا هوشمند چیست؟

قفل های دیجیتال، یکی از خاص ترین قفل ها در دنیا هستند. قفل های دیجیتال یا هوشمند را می‌‍‌‌توان یکی از پیوندهای شگفت انگیز فناوری های امنیتی و تکنولوژی هوش مصنوعی به شمار آورد. این قفل ها، از قفل های نسل جدید با تکنولوژی های جدید هستند که با نام های”قفل هوشمند”، “قفل دیجیتال” و “دستگیره هوشمند” وارد بازار ایران شده اند. امروزه قفل های معمولی جای خود را به قفل های هوشمند و دیجیتال می‌دهند. کاربران قفل های هوشمند، به کمک این قفل ها، امنیت محل کار، منازل، مراکز اقامتی، ورزشی، مراکز تفریحی و… افزایش می‌دهند. قفل های هوشمند دارای قابلیت نصب آسان بر روی درب ها هستند. قفل های دیجیتال یا هوشمند امکانات زیادی دارند. این قفل ها دارای انواع مختلفی هستند، که نوع و امکانات هر یک از آنها، به نیاز کاربران بستگی دارد. از امکانات قفل هوشمند می‌توان به امکان دسترسی به قفل با حسگرهای بیومتریک تا امکان مدیریت رفت ‌و آمد و ارائه گـزارش ‌های امنـیتی، حتی از فاصله های دورتر اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی باعث می شود خرید قفل دیجیتال را به شما پیشنهاد دهیم، این است که قفل هوشمند (Smart door lock) کلید مکانیکی ندارد و بنابراین مشکلات ناشی از حمل و گم شدن کلید  در آنها وجود ندارد. از سوی دیگر، این قفل ها دارای زیبایی خاصی هستند و حس مدرن بودن را به محیط محل کار، خانه و… القا می‌کنند.

قفل دیجیتال سامسونگ

نکات قابل توجه در هنگام خرید قفل هوشمند

امنیت بالا:

با استفاده از قفل هوشمند به راحتی می‌توان بر رفت و آمد ها و هشدارهایی که قفل ها صادر می‌کنند، نظارت داشت و همچنین باعث می‌شود امنیت محیط مورد نظر افزایش یابد.

کاربری آسان:

کار با قفل هوشمند، آسانتر از آن است که فکر می‌کنید. استفاده از قفل هوشمند بسیار ساده است. حتی گاهی به راحتی فشار دادن انگشت بر روی در است.

دسترسی متنوع:

از حسگر های پیشرفته بیومتریک تا به سادگی وارد کردن رمز، از روش هایی هستند که برای باز کردن درب ها و دسترسی به قفل می‌توان استفاده کرد.

قابلیت شخصی سازی:

با توجه به سطح نیاز و توانایی افراد، می‌توان قفل هوشمند را تنظیم وشخصی سازی کرد.

سهولت مدیریت رفت و آمد:

با استفاده کردن از قفل های دیجیتالی و هوشمند، می‌توان بر ورود و خروج به محیط مورد نظر، نظارت داشت.

قفل دیجیتال سامسونگ

انواع دستگیره های قفل هوشمند

قفل های هوشمند انواع مختلفی دارند و با دستگیره های مختلفی، روانه بازارها می‌شوند. این دستگیره ها عبارتند از:

  • دستگیره تمام اتوماتیک
  • دستگیره اهرمی یا Handel
  • دستگیره فشاری کششی (خلبانی- پول و پوش)

قفل های اتوماتیک: این نوع قفل ها  به دستگیره نیازی ندارند و بدون استفاده از دستگیره، با انواع دسترسی ها می‌توانند به صورت خودکار باز و بسته شوند.

قفل های فشاری- کششی: این نوع قفل ها با هول دادن باز و با کشیدن بسته می‌شوند.

مزایای استفاده از قفل هوشمند درب

  • ورودی دوبل
  • سنسور IR
  • آلارم هشدار
  • حریم خصوصی
  • اتصال به تلفن همراه
  • منبع تغذیه اضطراری
  • اتصال به خانه هوشمند
  • قفل اتوماتیک و قفل کودک
  • اتصال به ریموت و آیفون در قفل هوشمند

نحوه کارکرد قفل هوشمند

قفل های هوشمند موجود در بازار، قابلیت ها و ویژگی های مختلف و منحصر به فردی دارند. یکی از دلایل متمایز بودن قفل های هوشمند از قفل های قدیمی و مکانیکی، ویژگی های خاص و منحصر به فرد آنهاست. به عنوان مثال با استفاده از رمز، کارت (قفل کارتی)، اثر انگشت (قفل اثر انگشتی) و گوشی هوشمند می‌توان از قفل های هوشمند و دیجیتال استفاده کرد. این قفل ها به کلید مکانیکی نیاز ندارند و این یکی از مزایاهای آنها می‌باشد.

از دیگر مزایا می‌توان به این مورد اشاره کرد که، دیگر اعضاء خانواده، دوستان و نزدیکان پشت در نمی‌مانند و احتمال باز بودن درب منزل، زمانی که منزل تشریف ندارید، به صفر می‎رسد. چراکه شما می‌توانید از هرجایی که هستید، بر باز و بسته بودن قفل هوشمند نظارت داشته باشید.

قیمت قفل هوشمند در بازار ایران

قیمت قفل هوشمند همانند هر چیز دیگری به برخی موارد بستگی دارد. موارد تاثیر گذار در قیمت قفل هوشمند، جنس، رنگ، مزایا، ویژگی، کیفیت متریال و.. می‌باشند. طبق موارد نامبرده شده، قفل ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و قیمت گذاری می‌شوند. اما به طور معمول برخی ویژگی ها و عناصر بر قیمت قفل هوشمند اثر زیادی دارند، مِن جمله: سیستم ضد سرقت، قفل اتوماتیک، آلارم هشدار، شب بند، ثبت ورود و خروج از محل، قابلیت اضافه شدن ریموت کنترل، بدنه.

عوامل موثر در قیمت قفل هوشمند در بازار ایران

  • ویژگی‌های امنیتی قفل دیجیتالی
  • طراحی و ظاهر قفل دیجیتال درب ورودی
  • کیفیت ساخت و مواد اولیه قفل دیجیتال درب
  • نوع دسترسی قفل الکترونیکی خانگی و اداری
  • برند و گارانتی قفل دیجیتالی آپارتمانی و شرکتی

قفل دیجیتال سامسونگ

برند های برتر قفل هوشمند در بازار ایران

قفل هوشمند یال (YALE):

قفل های هوشمند برند YALE در میان قفل های هوشمند موجود در دنیا، یکی از بهترین ها می‌باشند. برند YALE در ساخت قفل در جهان، قدمت زیادی دارد و بیشتر از ۱۷۵ سال می‌باشد که در این حوزه می‌درخشد. قفل های برند یال، تحت لیسانس Assa Abloy کشور سوئد و ساخت کشور ایتالیا هستند. قفل های هوشمند یال (YALE) کیفیت بی نظیری دارند. کشور سوئد یکی از بزرگ ترین کشورهای فروشنده و صادرکننده قفل دیجیتال در دنیا است.

قفل هوشمند روک (ROOK): قفل دیجیتال روک یکی از برترین قفل های هوشمند است و به تازگی وارد بازار ایران شده اند. قفل های ROOK در بازار ایران دارای دو سری P و H هستند. سری P از قفل های دیجیتال روک، دارای تکنولوژی دستگیره تمام اتوماتیک است و سری H از قفل های دیجیتال روک دارای دستگیره اهرمی می‌باشند.

یک نکته جالب درباره قفل های روک که بهتر است بدانید این است که، این قفل های دیجیتال قابلیت سوار شدن بر روی انواع مغزی ها را دارند. مثل مغزی های دارای زبانه قلابی شکل هوک.

قفل هوشمند گیست من (GATEMAN): ساخت کره جنوبی است و تحت لیسانس Assa Abloy  کشور سوئد.

یکی از مدل های پرطرفدار قفل های هوشمند گیت من، مدل WB360 می‌باشد. این مدل دارای دسترسی های فول آپشن می‌باشد. مدل WB360 یک قفل هوشمند فشاری- کششی یا به عبارتی دستیگره خلبانی است. مدل WB360 از قفل های گیت من (GATE MAN) دارای قابلیت هایی نظیر اتصال به آیفون تصویری، اتصال به ریموت، قفل کودک و قفل اتوماتیک می‌باشد.

یکی دیگر ازمدل های قفل هوشمند گیت من، مدل A330 می‌باشد. این مدل از قفل ها، به صورت اثر انگشتی هستند و دسترسی های آن تنها به صورت اثر انگشت و رمز می‌باشد. قفل هوشمند مدل A330 دارای آپشن هایی نظیر قفل کودک، قفل اتوماتیک و رمز یکبار مصرف می‌باشد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *